poster

Zbytečná krutost

  • český

    Zbytečná krutost aneb žena, pistole a obchod s nudlemi

  • Čína

    San qiang pai an jing qi

  • anglický

    Simple Noodle Story, A

  • anglický

    Woman, a Gun and a Noodle Shop, A

  • anglický

    First Gun, The

Drama / Komedie

Čína, 2009, 95 min

Režie:

Yimou Zhang

Scénář:

Joel Coen (původní scénář), Ethan Coen (původní scénář)

Kamera:

Xiaoding Zhao

Producenti:

William Kong

Střih:

Mo Zhang
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    *

    Ponechme stranou, že Zhangův pokus o komedii je nekoukatelně otravný sled troškovských jalovostí a stupidity. Pokud bychom hledali ospravedlnění existence tohoto remaku, nabízí se snad jen to, že čínská kinematografie chtěla té americké předvést svou moc. Styl filmu mísí křiklavě opulentní estetiku předchozích režisérových snímků s typicky přízemní pitvořivou komikou typickou pro čínské lidové komedie, čímž se vysmívá vlastně v prvé řadě výchozímu americkému žánru. Zhangova "Zbytečná krutost" představuje jakýsi anti-noir vůči Coenovic neo-noiru, který se oproti klasickým žánrovým kriminálkám 50. let vyznačuje vypjatou vážností a zbytněle ponurou atmosférou. A tak jestliže americká kinematografie se vrací ke svým ikonickým žánrům a vystužuje jejich stěny tvrdým vizuálem, pak Čína je zesměšňuje stejným stylem jako se na alegorických vozech z májových průvodů či propagandistických plakátech dehonestovaly symboly Západu.(4.7.2012)

  • Slarque
    **

    Ne že by ten jednoduchý příběh nemohl fungovat ve středověké Číně, ale režisér ho vyloženě zabil. Jediným plusem tak zůstávají úžasné záběry v exteriérech, ale film by se měl jmenovat spíš Zbytečná blbost. :((15.7.2014)

  • sniper18
    ***

    Je to nadpriemerná komediálne ladená historická dráma od Yimou Zhanga. Má pomerne dobrý príbeh o osadenstve jednej púštnej reštaurácie, bohatom, ale chamtivom majiteľovi, jeho nevernej manželke a niekoľkých zamestnancoch, z ktorých každý má nejaký svoj problém a keď sa manželke od zahraničného obchodníka podarí kúpiť pištoľ, uvidia v tom riešenie. Lenže svoje záujmy má aj schopný vládny policajt, ktorý sa o tom dozvie a tak sa situácia výrazne skomplikuje. Spracovanie nie je zlé, dej síce sám o sebe nepôsobí až tak zaujímavo, ako by mohol, za čo môže aj obmedzenie pomerne malým priestorom a rovnako malým množstvom postáv, pričom tie navyše v rámci žánru pôsobia až moc povrchne, chcelo by to ich výraznejšie prepracovať a lepšie podať ich motivácie, takto si ma vlastne ani moc nezískali. Ale aj tak tomu nemôžem uprieť tú správnu štýlovosť, vďaka ktorej som už od začiatku vedel, že ma to bude baviť. Hlavne tá kombinácia vážnosti a čiernohumorného prevedenia sa nadmieru vydarila, pričom sa z toho našťastie ani raz nestáva už prehnaná paródia, ale skôr je to tak milo absurdné. A tak to síce nie je až tak dobré, ako by mohlo, ale bavilo ma to a určite by som bral aj väčšiu dĺžku, zdalo sa mi to až príliš krátke. Inak žánrovo sa to vlastne aj ťažko hodnotí, o akciu tu nejde vôbec, vtipné scény sami o sebe vlastne tiež ani moc nefungujú, ale je to taká príjemná absurdná krimi dráma v historických kulisách, kde mi ten štýl dokázal držať úsmev na tvári. Čo sa týka hereckého obsadenia, chcelo by to aspoň jedného výraznejšieho herca, ktorý by svoju postavu dokázal lepšie utiahnuť, ale zase ani z týchto mi nikto nevadil. Réžia a technická stránka sú výborné, Yimou Zhang ma v tomto opäť nesklamal, nechýba vydarená vizuálna stránka a sadla mi aj atmosféra. Takže lepšie hodnotenie nedávam, na to by som potreboval zaujímavejší dej a kvalitnejších hercov, ale aj tak sa mi to celkom páčilo, kladov je tu stále dosť. 65%(12.10.2014)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $190,946Tržby Celosvetovo $38,470,000(2.8.2010)

  • Adrian
    ***

    Presun zo zapadu na vychod, Zhangovove vyrazne farbicky z casti utlmene. Hlavnym posunom oproti Coenovcom je prechod od ciernej komedie k cistemu, situacnemu humoru v prvel polke snimku (ktory mi moc nesadol), pricom ten ciernohumorny prichadza az s bliziacim sa zaverom (a hned to zacne byt stavnatejsie). Snaha postupne minimalizovat dialogy a rozpravat co najviac obrazom mi prisla zaujimava a zvacsa aj obhajitelna. [EFM 2010](16.2.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace