poster

Země kůlů

  • USA

    Stake Land

  • Slovensko

    Stake Land

    (festivalový název)

Horor

USA, 2010, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Adrian
    ****

    Na velkom platne, paradoxne aj pri svojom minimalizme, je ta bezutesne depresivna atmosfera beznadeje navykovo pohlcujuca (v obrazovej i zvukovo-hudobnej zlozke). Akcia tiez ziskava na prehladnosti a mozny negativny efekt " iba recyklacia vsetkeho, co ste doteraz mohli vidiet v danom zanri" je zatlaceny do uzadia.(4.6.2011)

  • juta
    **

    Další film, který přinesl jen a jen zklamání. Má dobrý potenciál, který ale náhle narazí na to, že vlastně film začne postupem času nudit a místo dobrých dialogů se po většinu času mlčí, čímž daná atmosféra ani tak nemůže vyniknout a vyprávění Connora zase tak poutavé také není. Navíc ke konci jde všechno rychle z kopce (což se dalo očekávat, ale raději bych tuto skutečnost nechal roztáhnout do celého filmu) a jednání jednoho hlavního hrdiny na konci jsem vůbec nepochopil.(27.7.2013)

  • JFL
    ***

    Když je "Stake Land" vzývaný jako nejlepší původní americký horor svého roku, neříká to moc o filmu samotném, jako spíš o tristním stavu žánru. Podobně také zkazky o tom, že se jedná o mix upírského hororu, postapokalypsy, "Cesty" Cormaca McCarthyho a westernu, jsou spíš bezmyšlenkovitým papouškováním lákavých PR floskulí než kriticky podloženým popisem. Všechny jmenované elementy sice lze ve snímku najít, ale paradoxně to jsou právě ambice a kvality, co filmu podkopává nohy. "Stake Land" působí dojmem, že tvůrci chtěli natočit film, který by v základu byl laciné postapokalyptické béčko, ale s tím, že se místo na akci soustředí na atmosféru. Už jim ale nedošlo, že když odeberou přímočaré atrakce, musejí o to větší pozornost věnovat konstrukci světa. Rozpor "Stake Landu" lze ilustrovat na dvou protipólech: Na jedné straně vezměme jako vzor "Cyborg" Alberta Pyuna, kde postapokalypsa slouží jako působivá kulisa k akční řežbě podložené poctivým brakovým příběhem. Divák vidí pouze útržky světa, ale nevadí mu to, protože vše spojuje akce a scénář s klasickým vývojem. Proti tomu stojí knižní i filmová "Cesta", která příznačně tomu, že neobsahuje spektakulární akci, se soustředí na vykreslení světa. Pro McCarthyho vizi je zásadní, že publiku neustále ukazuje každodennost postav, zatímco v "Cyborgovi" zase nikoho nenapadne řešit otázky jako, kde postavy shání obživu či jak vlastně celý svět funguje. "Stake Land" by chtěl mít emocionální dopad "Cesty" na scenáristickém půdorysu "Cyborga". Jeho svět nahlížený v epizodních sekvencích troskotá, protože je vidět, že není kauzálně a logicky podložený (odkud hrdinové berou pohonné hmoty, proč je nikdy nevidíme shánět potraviny, co je vede k pomáhání druhým, proč jim sekta nesebere věci). "Šílený Max 2" je jeden z mála filmů, který dokáže stát přesně mezi popsanými póly, protože se věnuje fungování postapokalyptické společnosti na tomto základě staví akci. "Stake Land" přináší o to větší zklamání, když se zohlední množství nosných motivů, které jsou ale ve filmu pouze nadhozeny a zpravidla zadupány schematickým rozvedením. Jako indie žánrovka za pár peněz je to sice úctyhodný a v řadě ohledů výjimečný počin, ale nelze se ubránit pocitu, že s trochou více důslednosti mohlo vzniknout fenomenální dílo.(10.6.2011)

  • Zeck
    ***

    Smrdí to nudou, bohužel. Žánrově přitažlivé téma, které je rozprcané do road movie v postapokalyptickém světě, nic víc než ta nejlepší nuda z The Road a pár "akčních" scén, které prokládají hluché místa v lese. Les je vlastně primární lokace natáčení tohoto filmu a tak z již slibovaného apokalyptického prostředí uvidíme jen rozbořené osamělé baráky, což je zklamání. Nízkorozpočtovost filmu se přitom dala tak snadno zamaskovat například delším pobytem hlavních hrdinů v jednotlivých městech, bohužel, les a jeho útrapy vítězí. 60%(11.6.2011)

  • Pilda17
    ****

    Stake Land je hodně slušný béčkový horor. Už dlouho jsem neviděl kvalitní snímek o zombie. I když tady nejde o zombie, ale o upíry, tak mě sedí spíše zombie. Skvělý děj, dobrá kamera a zajímavá hudba, která hororovou atmosféru dělala ještě daleko zajímavější a záživnější. Určitě lepší béčkový snímek, který své kvality nezapře. Začátek je luxusní hned se to rozjede na hororovou pecku, ale postupně tempo klesá. Závěrem klesání se z toho stává spíš dramatický thriller, ale jako velký problém bych to neviděl. Pokud má někdo rád kvalitní béčkové horory, tak tento doporučuji... 8/10 = 80%(12.6.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace