Režie:
David MichôdScénář:
David MichôdKamera:
Adam ArkapawHudba:
Antony PartosHrají:
James Frecheville, Ben Mendelsohn, Joel Edgerton, Guy Pearce, Luke Ford, Jacki Weaver, Sullivan Stapleton, Dan Wyllie, Anthony Hayes, Laura Wheelwright (více)Obsahy(1)
Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle! V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (165)
Na snímek jsem se docela těšila, už jen proto, že v něm hraje Ben Mendelsohn, jehož jsem objevila tam kdesi "Za borovicovým hájem" a nějaký čas na to mi ukázal, kdo je ta pravá "Hvězda kriminálu." Joela Edgertona jsem si zase zalíbila ve Válečníkovi. Ale Animal Kingdom mě tak trochu zklamalo. Děj mi přišel jaksi nezáživný a poté, co hned ze začátku postavu Joela odprásknou, u mě zájem klesl ještě více. Nějak mě to nebavilo. Připadalo mi, že se tam všichni pořád jen válí a nic pořádného se vlastně neděje. Chybělo mi tam něco, co by příběh nějakým způsobem trochu (pořádně!:) rozhýbalo. Bylo to takové... statické:) A navíc mi přišlo, že se... to... hrozně... táhne... Potenciál Království zvěrstev rozhodně má, ale jaksi zabředl do monotónnosti a nezajímavosti. ()
A to bolo čo? Akási krimi dráma s naturálnym vyznením, ktorej cieľom bolo zaoberať sa postupným rozpadom jednej zločineckej rodiny? Ak áno, tak sa na to malo ísť úplne, ale úplne inak, už od samotnej podlahy. Niečo tak vyprázdnené a pocitovo sterilné som už dávno nevidel. Jediné čo kvitujem je ukážka tupej ľudskej stádovitosti a akýsi pokus o vykreslenie kriminálneho bahna na strane zločincov ale aj policajtov a právnikov toho najhrubšieho zrna, no pripomínam, bol to len pokus. Inak sa tu len chodí, odnikiaľ niekam a pre niečo, pričom význam niektorých udalostí a jednania postáv mi akosi ušiel, skrátka jeden veľký chaos. O dôvodoch jednania jednej aj druhej strany radšej pomlčím. Jediné čo ma pri filme napadlo je otázka, či sa naozaj v Austrálii strieľajú zločinci ako králičia škodná, len tak bez opýtania, bez výstrahy, rutinne, trebárs aj pred obchoďákom a bez nejakých ďalších slov alebo vysvetlení. Navyše ten mladíček sa celý čas tváril ako keby ho bolelo brucho a do tváre mu napichali liter botoxu - jeden výraz, jedno mumlanie popod nos, jedna strnulá póza, no skrátka nič, čo by zaujalo, skôr naopak, dosť to rozčuľovalo. Slabý podpriemer. 35/100 ()
První věc, co vás napadne u tohoto názvu filmu, je ta, že tohle bude asi nějaký horor. Český název je samozřejmě zavádějíci, o horor se v žádném případě nejedná, je to klasické kriminální drama. Teda klasické v tom smyslu, že zde nejsou žádné vnitřnosti z těl nebo podobné nechutnosti. Jedná se v podstatě o sledování života Joshe a jeho perspektivu vidění toho, co se kolem něj děje. Jde o "artový" film, tzn. pomalé vyprávění děje - nečekejte tedy žádně přestřelky a honičky v autech, na to zde není místo. Jedná se o poctivě vyprávěné drama, sledující od začátku do konce jednu dějovou linii (ale vůbec ne triviální, občas se běh událostí lehce zkomplikuje). Velkou devízou filmu je atmosféra, která je velmi "dusná" a pohltí vás do děje. Vše se koná i s přispěním dobré a nevtíravé hudby (kterou vlastně ani nevnímáte, ale je tam). Slabá nevýhoda je tedy jenom ta, že předem víte, jak to vlastně skončí a že tato vrstva příběhu je tedy docela předvídatelná. Je škoda, že film nedostal u nás patřičnou reklamu, v podstatě jsem o něm dlouhou dobu vůbec nevěděl a musel jsem na něj narazit náhodou. Je velká škoda, že AČFK tak zanedbává propagaci filmů. ()
Jednostrunný a únavný nihilismus, tvářící se jako "sociální kritika", kterému příliš nepomáhá ani prkenný herecký projev Jamese Frechevilla v hlavní roli. Nakonec to není ani ta "sociální kritika", na to jsou postavy příliš černobílé, ani thriller, na který je tu příliš nevýrazný tah na branku. Jako spousta jiných filmů natočených podle skutečných událostí se i tento příliš spoléhá na vnější příběh a fakta, kterým chybí vnitřní provázanost nutná pro fungování fiktivního světa, kterým je každý film, byť vychází z reálných událostí. ()
Pokus o velký kriminální příběh, potýkající se s nedostatkem zajímavé látky a občasným pocitem stání na místě. To nejsou bůh ví jak velké nedostatky, jen díky nim nejde o veledílo, či snad nějaký náběh na kriminální ságu ze světa Melbournského zločinu, ale "jen" o dobrou filmařinu. Pro mě téměř neznámé tváře propůjčily Království zěrstev punc autenticity, z davu vyčníval jen Guy Pearce, který však se svou rolí splynul jako vždy. Debutant David Michod tak dostál svým ambicím jen napůl, což mi v žádném případě nebránilo se do děje ponořit a nechat se "kochat" nepříjemnou atmosférou. Opakovanou projekci nezavrhuji, ale na podobný film musí být to správné rozpoložení. ()
Reklama