Reklama

Reklama

Evžen mezi námi

  • USA Eugene Among Us
Ukázka z filmu

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh mladíka, který se vydá do Prahy, aby poznal nový život a podaří se mu dobýt velmi pofiderní slávu plytkého textaře, vypovídá dnes především o době vzniku. I osud filmu je příznačný pro období normalizace. Po velkém úspěchu při uzavřeném promítání v roce 1980 se však do distribuce dostal až po listopadové revoluci v r. 1989. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (60)

Folpa 

všechny recenze uživatele

To, že se film dřív nesměl promítat se ani moc nedivím... Tohle nikdy nepochopím, je nějaká doba (teď neřeším, jestli "pravá" nebo "levá") a prostě se samozřejmě vládnoucí straně nehodí aby se točily filmy s pro ně nepříjemnými nazory... Kraus jako cucák z vidlákova co přijede do Prahy není špatný a když bych bral film tak, že ukazuje, jak Praha před 30 lety vypadala, tak fajn ale jinak... ()

hazaba 

všechny recenze uživatele

Fillm dokonale vyjadřující poměry v socialistickém Československu v 80. letech minulého století, který se docela zdařile zaměřuje na uměleckou komunitu a ukazuje "návod", jak se prosadit. Inteligentní divák pozná sarkasmus a kupodivu to poznali asi i cenzoři, a proto šel do trezoru. Jinak se jedná o průměrné zpracování, které mě nějak moc nenadchlo a rozesmály mě akorát některé angažované texty. ()

Reklama

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Mladý Jan Kraus bloudící po Praze s touhou rychle a jednoduše získat peníze. Necítím z něj ani ideály, touhu něco říct, snahu cokoliv dokázat. Jen se mu jednoduše nechce pracovat. A my ho sledujeme 74 minut než nakonec se svými hloupými texty dosáhne úspěchu. Nic víc ve filmu není, nic víc film neřekne, žádnou větší myšlenku snímek nenese. ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Nic moc se od té doby nezměnilo. Tehdejší propaganda požadovala, aby umělci oslavovali určitá témata, a dnešní propaganda zase preferuje jiná témata. Nevím jak v písňových textech, protože novou hudební produkci už léta nesleduji, ale ve filmech ano, a to nejenom u nás, ale v celé EU a USA. Zkuste dnes napsat třeba písňový text, který propaguje kouření! Nebo nějaký protimigrační protestsong! ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Ani neortodoxní kamera nedokáže zamaskovat prázdnotu scénáře, jeho plytkost a nanicovatost. Nýdrle měl sklony k dokumentaristickému pohledu kamery, což film zbytečně prodlužuje. Jen si tak říkám, že být někde takový hrobník, určitě by se výrazně v místě zvýšila násilná trestná činnost. Všechny vidící ženy by totiž postupně vymlátily své okolí, jen aby se mohly opět zúčastnit pohřbu a juknout na fešného hrobaře. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu zazní angažovaná píseň věnovaná cikánským kopáčům „Výkop, kopají výkop“, kterou nazpíval Milan Dyk. Hudbu zkomponoval taktéž Milan Dyk a text napsal Eduard Pergner. (sator)
  • Tento film byl jediným filmem Petra Nýdrleho. Po zakázání filmu tehdejším režimem Petr Nýdrle emigroval do USA, kde se zprvu živil jako rozvážeč pizzy a následně se vypracoval a živil se jako režisér filmových klipů a reklam. K filmu se však nikdy nevrátil. (walmezak)
  • Režisér Jiří Sequens, který měl velký vliv, po premiéře filmu prohlásil, že se nejedná o angažovanou tvorbu, ale že se „nám“ režisér Nýdrle vysmívá a že by takový tvůrce neměl v naši zemi nejen studovat, ale ani filmovat. Kvůli němu byl film poslán do trezoru a Nýdrle odešel do emigrace, kde se uplatnil jako režisér reklam a videoklipů. (sator)

Reklama

Reklama