Reklama

Reklama

Food Design

(TV film)
  • Rakousko Food Design (více)

VOD (1)

Obsahy(1)

Napadlo vás někdy, proč jídlo vypadá zrovna tak, jak vypadá? Proč jsou rybí prsty ve tvaru hranolu nebo proč je čokoláda ve fialovém obalu? Řekli byste, že rybí prsty v daném tvaru pozře i člověk, který běžně ryby vůbec nejí? Tomu všemu se věnuje odvětví potravinářského designu. Dobře placení odborníci bdí nad vizuální stránkou potravin a jejich obalů, aby se všechno lépe prodávalo. Film Martina Hablesreitera a Sonji Stummererové z roku 2009 se právě tímto multioborovým odvětvím zabývá. Zkoumá smyslové reakce na potraviny a předkládá způsoby, jakými lze při výrobě potravin optimalizovat každodenní zážitek z jídla... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

Radko 

všechny recenze uživatele

Pripadalo mi to ako pokračovanie Chleba nášho každodenného od Nikolausa Geyrhalterera, ktorý tento film svojim rodákom a kolegom dokumenteristom: Martinovi Hablesreiterovi a Sonji Stummererovej i spoluprodukoval. Divák sa dozvie mnohé o tom, ako sa masové potraviny pripravujú z hľadiska zmyslov a emócií. Teda nejde len o samotný dizajn, ale rovnako o farby, chute, hmat a sluch pri prežúvaní, či prelamovaní krekrov a iných "lahôdok". Týmy špecialistov pretvárajú tak samy osebe ťažko poživateľné chemikálie na výsledné produkty, v marketoch prezentované ako prvotriedne zdraviu prospešné výrobky. Nakoniec to vyzerá tak, že to čo ponúkajú koncerny je v konečnom dôsledku niečo veľmi podobné presláveným Amarounom zo seriálu Návštevníci. Na tie má copyright Jan Švankmajer, ktorý sa v tomto prípade ocitol (popri jeho slávnej a celosvetovo úspešnej samostatnej režijnej dráhe) v úlohe vizionára nášho chemického, teda ehm pardón- vlastne potravinárskeho priemyslu. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Je to informačně bohaté. Potravináři vyrábí produkty tak, aby měli příjemný zvuk při skousnutí. Testuje se pevnost a další parametry. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Myšlenka, že něco co prodávám musí prodávat nejen obsah ale i to jak to vypadá je celkem logická. Pro mne nijak objevný dokument, ikdyž je zajímavé vidět na vlastní oči odborníky a postupy jak to funguje v reálu a na jak sofistikované bázi. ()

romanz123 

všechny recenze uživatele

Dokument o tom, že vývoj potravin je v dnešní době sofistikovaná věda. Výrobci zkoumají nejrůznější senzorické preference spotřebitelů - a to nejen zřejmé věci, jako jsou chutě, vůně, tvary a barvy, ale i třeba takové detaily, jako je vliv tloušťky sušenky na zvuk jejího křupnutí a jaký zvuk křupnutí vyvolá v konzumentovi dojem čerstvosti - k tomu se přidá trocha psychologie a marketingu a podle toho vzniká finální produkt. Samotných technologických postupů při výrobě se ale dokument dotkne jen okrajově a problematice různých "Éček", konzervantů apod. se prakticky nevěnuje, což bude asi hodně lidí považovat za dost závažný nedostatek. ()

Reklama

Reklama