poster

Misfits: Zmetci (TV seriál)

  • Velká Británie

    Misfits

Komedie / Drama / Fantasy / Sci-Fi

Velká Británie, 2009 - 2013, 29 h 12 min (Minutáž: 37x45 min)

Hudba:

Vincent Pope

Hrají:

Iwan Rheon, Joseph Gilgun, Nathan Stewart-Jarrett, Antonia Thomas, Lauren Socha, Robert Sheehan (herec, a.z.), Karla Crome, Nathan McMullen, Matt Stokoe, Natasha O'Keeffe, Matthew McNulty, Shaun Dooley, Craig Parkinson, Alex Reid, Ruth Negga, Michael Winder, Michael Obiora, Matt Cross, Ellie Kendrick, Kate Bracken, Dexter Fletcher, Michelle Fairley, Amy Beth Hayes, Zawe Ashton, Jessica Brown Findlay, Jayne Wisener, Stephen Wight, Gillian Saker, Amy Manson, Robert Fyfe, Nathalie Emmanuel, Adrian Rawlins, Danny Sapani, Francis Magee, Jamie Blackley, Edward Hogg, Nicholas Burns, Catrin Stewart, Charlie Murphy, Hannah Britland, Jordan Metcalfe, Riann Steele, Josef Altin, Tom Austen, Sandy McDade, Michael Marcus, Phil Cornwell, Jamie Davis, Jack Donnelly, Rick Warden, Fred Pearson, Lucy Gaskell, Velile Tshabalala, Royce Pierreson, Nick Blood, Michael Müller, Anna Koval, Sam Keeley, Chloe Pirrie, Charlene McKenna, Osy Ikhile, Philip Rosch, Nadine Lewington, Gwyneth Keyworth, Perry Benson, Jack Bence, Oliver Lansley, Eve Ponsonby, Andrew Gower, Richard Riddell, Robert Whitelock, Hannah John-Kamen, Joshua McGuire, Steven Cree, Dylan Edwards, Liz May Brice, Juliet Cowan, Roland MacLeod, Nathan Constance, Susan Wokoma, Charlie Covell, Ade Oyefeso, Harry Hepple, Phil Daniels, Adam Richards, Evelyn Hoskins, Anna Wilson-Jones, Joanna Christie, David Ajala, Mark Heap, Rosie Day, Ruth Sheen, Lydia Wilson, Kenneth Colley, Klariza Clayton, Erin Richards, Kehinde Fadipe
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ****

    Důvod, proč je první série mnohem lepší než druhá, spočívá v tom, že na scénáři dělali očividně dva lidé, talent a fušer, respektive jeden člověk s těžce rozvinutou schizofrenií. Talent si vzal na starost postavy, které fungují věru výtečně, zatímco fušer dával dohromady nevalný příběh. Na začátku, v prvních epizodách, se nijaký příběh ještě neprojeví, protože sami postavy to díky své plastičnosti a specifičnosti utáhnou, jenže s každou další epizodou začíná absentující či průměrný příběh, do něhož jsou tyto postavy zasazeny, citelně scházet. Misfits se navíc očividně nemůžou rozhodnout, jestli být sérii (založené na oddělených epizodách - jako Colombo), nebo seriálem (založeným na vývoji - jako Ztraceni). Sice směřují k tomu být seriálem, jenže nijaký příběh je posouvá k sérii. ____ V šedesátých letech napsal Umberto Eco slavný text o Supermanovi, kterému vytkl tři věci: za prvé to, že svými božskými schopnostmi odsouvá člověka k pasivitě, za druhý mu vadila Supermanova nekonečná konformnost (Superman přes všechny své schopnosti nikdy neřeší problémy chudoby nebo rasové nesnášenlivosti a je pouze prodlouženou rukou zákona), a za třetí si postěžoval na Supermanovu nesmrtelnost a nekonečnou reprodukovatelnost, která ničí historické vědomí a čas. Jsou to místy trochu plytký výtky vyvěrající z tehdejšího boje proti konformismu, ale budiž. Každopádně podle Eca byl Superman konformní a vůbec měl řadu chyb. Jenže doba se za těch padesát let posunula a ukazuje se, že dnes toho Supermana není vůbec potřeba, jelikož kapitalismus se obejde bez demokracie, jinak řečeno bez Supermana, který demokracii zastupoval. Rovnice mezi demokracií a kapitalismem se dnes proměnila v zásadní nerovnováhu. Národní státy začaly rychle ztrácet kontrolu nad globálně fungujícím trhem. Demokratický proces se stává iluzorním, jelikož ekonomický vývoj určují síly více méně mimo jeho kontrolu, díky čemuž jsou všechny ty superschopnosti, co pětice mladých delikventů získala, úplně k ničemu, protože nějaký nový pohled na skutečnost dnes není možný, jelikož vše diktuje trh. Toto se odráží i v soudobé tendenci „humanizace“, která se prosadila i v nedávné vlně trháků o superhrdinech (Superman, Batman, Hancock...). Kritici básní o tom, jak se tyto filmy vymykají stereotypům plochých komiksových postav a detailně zachycují nejistoty, slabosti, váhání, obavy a úzkosti nadlidského hrdiny, jeho zápas s vnitřními démony či jeho zápolení s jeho temnou stránkou, jako by to všechno komerční superprodukci propůjčovalo vetší míru „uměleckosti". Dnešní hrdinové řeší mnohem více sami sebe než okolní svět. Jenže to, co potřebujeme, jsou naopak ploché superhrdinské postavy, které pohnou událostmi, a ne do sebe uzavřené figury, jaké nám nabízejí současné filmy. Zní to možná jako další hloupá neomarxistická kritika, ale proč těch pět postav z Misfits ani jednou nevezme osud do svých rukou, nevykašle se na veřejně prospěšné práce a neprovede nějaký skutečně radikální výpad? Snad proto, že, jak tvrdí neoliberálové, každý radikální emancipační politický projekt nutně konči nějakým typem totalitární nadvlády a kontroly. Proto ty superschopnosti, co pětice hlavních hrdinů získala, trochu připomíná rady typu: Jak se zachováte, když aligátor svými zuby stiskne některou z vašich končetin? (Odpověď: Plácněte ho nebo udeřte do čenichu, na což aligátoři automaticky reagují otevřením tlamy.) Nebo: Jak se zachováte, když vás překvapí lev, který se vás chystá napadnout? (Odpověď: Snažte se vypadat větší například tím, že si rozepnete kabát.) Zkrátka jsou to rady úplně k ničemu, které v praxi nemají žádný upotřebitelný význam. ____ P.S. Nathan mi velmi připomíná slavného francouzského quakera Kevina „Strenxe“ Baeza, podivín Simon zas hubeňoura z Charlieho andílků.(3.10.2011)

  • JFL
    *****

    V době, kdy nerdi a fanboyové diktují vkus Hollywoodu i televizní produkce, působí "Misfits" jako zjevení, neboť navzdory svému tématu tyto cílové skupiny ignorují. Superschopnosti a hrdinství zde nejsou adorovány, ale díky vše zastřešující svěže přízemní stylizaci naopak zesměšňovány. Především ale superschopnosti slouží jako důmyslný katalyzátor profilace postav – přesněji řečeno zrcadlí podstatu každé postavy. Právě hrdinové a jejich vztahy představují hlavní atrakci zdejšího vyprávění, zatímco komiksové prvky jako napětí, řešení záhad, akce apod. stejně jako hrubozrnný humor ozvláštňují a zpřístupňují tuto podstatu (naprostým základem seriálu jsou sociální role a z nich vycházející interakce postav). Mezi kvality seriálu patří také fakt, že ačkoli je primárně cílený na teenagery, nesnaží se svému cílovému publiku věšet bulíky na nos falešnými hodnotami jako to dříve dělaly vymývačky mozků ala "Beverly Hills 90210". Nejen že zdejší hrdinové nejsou mladí, krásní ani úspěšní, ale ani to nejsou rebelové, uhrančiví liberálové či dobrosrdeční outsideři jaké preferují „americké nezávislé filmy“. Misfits nezapadají do žádné podobné škatulky, naopak jsou to klasické existence dělnické a nižší střední třídy z ulic a klubů periferie, se kterými se mladé publikum dokáže identifikovat mnohem lépe než s umělými prefabrikáty mainstreamové seriálové produkce pro mládež. Tvůrci navíc zasluhují pochvalu za to, že před svým publikem nezatajují to, o co mu opravdu jde – vztahy, sex, zábava, chlast, lehké drogy a obyčejné problémy nezodpovědné fáze dospělosti – a naopak mu to servírují v plné parádě. --- Bohužel se koncept, který byl evidentně plánovaný na dvě uzavřené série, měl stát vděčnou dojnou krávou. Navzdory geniálnímu předělovému vánočnímu speciálu se třetí sérií nepodařilo důstojně navázat na nastavenou laťku scenáristických a dramatických kvalit, což souviselo především s rozpadnutím dramatického potenciálu série, kde schopnosti postav reflektovaly jejich povahy. "Misfits" tak nakonec skončili jako přesný opak toho, čím na začátku byli - jen tupou velkohubě prostořekou vatou pro teenagery, která se tváří jako něco, čím není.(27.2.2011)

  • Dan9K
    ***

    Seriál, obdobně jako žánrově spřízněné Heroes, je to ze začátku svěží, ale v momentě, kdy se autoři začnou do různých schopností zamotávat a překombinovávat, vzniká celkově velmi rozporuplný celek, plný logických chyb. Je jasné, že se u Misfits nesmí moc myslet, ale popravdě, pokud seriál vyžaduje vypínání mozku, něco to vypovídá o jeho kvalitě. První dvě série jsou ovšem nabušené, co to jen jde. První velký zádrhel nastává v posledním, speciálním, díle druhé série (paradoxně po nejlepším díle celého seriálu, 2x6), kdy přestává seriál dávat smysl. Vrší se jedna kravina za druhou. Náhlé odchody a rovněž příchody hlavních postav, které nejsou příběhem příliš odůvodněny (resp. jen tak mimochodem, aby se neřeklo) a je jasné, že jsou vynucené, nepřidávají na věrohodnosti celého seriálu. Třetí řada Misfits je celkově poměrně velkým omylem a tak trochu nastavovanou kaší. Naštěstí sérii čtvrté se podařil poměrně zdařilý "reborn", a jedná se opět o celkem solidní podívanou, pokud přistoupíte na to, že sledujete de facto jakýsi spin-off původního díla. Jako jeden z hlavních problémů seriálu vidím rovněž jeho epizodnost. S výjimkou první série postrádám silnější hlavní dějovou linii. V první sérii bylo styčných bodů hned několik (celkové seznámení, detektivní linka, Nathanova schopnost). V druhé to ovšem byla jen tajemná postava v masce, ve třetí nebylo vůbec nic (k tomu hlavnímu se seriál dostal jen v poslední epizodě) a v té čtvrté to byl penis. Přijde mi to trochu málo. Naopak pátá série dojem z mého pohledu zase krapet vylepšila. Na starou sestavu jsem zapomněl a nová ujde. Chyb je pořád dost, ale bavilo mě to nesmírně. 1. série: ****, 2. série: ****, 3. série **, 4. série: ***, 5. série: *** a půl(28.6.2013)

  • Hrabka
    *****

    Aj fokin lov ja! 1. série: Prozatím to vidím na plný počet. První 4 epizody jsou tak na 4 hvězdy, ale dvě skvělé poslední epizody to nakonce vytáhly až na vrchol.. Hodně povedený sci-fi seriál s humornými hláškami a situacemi a s partičkou "obyčejných" charizmatických mladých lidí. Uvidíme, jestli si dokáže seriál udržet tak skvělé tempo i v dalších dílech. 2. série: Podle mě určitě slabší než ta první. Závěrečné dva díly jsou potom úplně nejslabší z dosavadních 2 sérií. Naopak začátek série byl velmi dobrý a navázal na parádní závěrečné díly z první série. Jinak to bylo dost podobné jako předchozí sérka. Chtělo by to vymyslet něco navíc. Zatím je to celkem o ničem, sice je to zajímavé, ale nic významného se neděje. Ale jinak je zábava pořád dobrá a jednotlivé epizody nepostrádají napětí, zápletku a občas i zajímavou pointu. Každopádně se velmi těším na další sérii. Robert Sheehan RULEZ! Hudba parádní! 3. série: Dost velký propad oproti předešlých dvěma sériím. Není to už ono. Nová postava Rudy je spíš osina v zadku a už vůbec to není dostatečná náhrada za Nathana. Ale i když chyběl hlavní tahoun, tak ty epizody pro mě nebyly ani zdaleka tak zajímavý jak ty dřívější. Konec mi přišel docela divnej. Uvidíme, jak to bude s tímhle seriálem dál, rozhodně ho ještě nezatracuju a díky skvělým dvěma sériím ponechávám plný hodnocení. 4. série Další pád dolů, bohužel je to tak. Nový postavy jsou celkem na pohodu, nějaký momenty jsou slušný a pobaví, ale víceméně to je už dost dementní. Autoři vymýšlí už neskutečný kokotiny spojený se schopnostma, děj to nemá skoro žádnej a nebo se to točí kolem něčeho, co vás vůbec nezajímá. Zpočátku ta série celkem ušla, ale závěrečný díly byly dost chabý a hlavně blbý. No uvidíme, co si pro nás připraví do další série, ale nějaký zlepšení už moc neočekávám (pokud by se teda nevrálita stará banda, to by byla jediná naděje pro tento seriál, který evidentně neví kudy kam).(25.3.2011)

  • molotov
    *****

    Včera jsem dal v telce první dva díly a potom jsem si musel okamžitě stáhnout zbytek první série a ještě v noci jsem to dokoukal. Paráda. První série 100%. Druhá 100%. Třetí 90%.(26.2.2012)

  • - Dabingoví tvůrci chtěli, aby Kelly (Lauren Socha) i v českém znění měla nějaký přízvuk. Rozhodli se proto obsadit do role Terezu Bebarovou, která pochází z Bohumína a ovládá tak ostravský přízvuk. Za tento výkon ji pak diváci nominovali na diváckou cenu Františka Filipovského za dabing. (funhouse)

  • - Joseph Gilgun, který si zahrál Rudyho, má na hrudi vytetovaná číslice 23456 jako památku na svůj čas strávený natáčením seriálu. Každé číslo představuje jednoho z jeho kolegů ze 3. sérii. (cihlenka)

  • - Seriál se měl původně odehrávat ve velkém obchodním centru, kde každá z hlavních postav měla pracovat o sobotách v jiném obchodě. (cihlenka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace