poster

Dívka, která kopla do vosího hnízda

  • Švédsko

    Luftslottet som sprängdes

  • německý

    Vergebung

  • německý

    Stieg Larsson: Vergebung

  • Dánsko

    Luftkastellet der blev sprængt

    (Dánsko)
  • slovenský

    Dievča, ktoré koplo do osieho hniezda

  • anglický

    Girl Who Kicked the Hornet's Nest, The

Krimi / Drama / Thriller

Švédsko / Dánsko / Německo, 2009, 141 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    **

    Závěrečný díl je trošku průser. První díl byl skvělou detektivkou, druhý díl nabídl řadu solidních scén a pátralo se v minulosti hlavní postavy. Třetí díl nabízí jen soudní proces a závěrečný střet. A to má prosím pěkně přes 140 minut. Hrubě nevydařené a vysoké hodnocení, který tady razí do očí vůbec nechápu. Úroveň dílů šla hodně z kopce a v podstatě se z toho nakonec stal televizní film. 40%(27.9.2012)

  • salahadin
    ***

    SPOILERY: Tak konečně - natahovaná série o nehorázně protivné černovlasé a málo mluvící socce je u konce, 3. díl je opět hodně ukecaný, táhne se jak smrad a chybí mu nějaký nadprůměrný filmařský nápad, tudíž by mi bohatě stačil jen audiozáznam. Čekal jsem hepáč, ale ne ve stylu Shawshank Redemption. Velkým záporem je právě Lisbeth zapletená do (zde skutečných) konspirací. A ta mě po celou dobu už jen kardinálně štvala, je to přece silná holka, která nepotřebuje pomoc - a tak jsem si často říkal: "Tak tý pitomý slepici s kohoutem na hlavě nepomáhejte, když nechce a neumí zabučet!" Kdyby neměla kolem sebe tlupu andělíčků strážníčků, bude se někde v psycho-léčebně nasraně xichtit dál. Ve trojce už jen směšná postava. To zajímavé, co na ní lpělo, odválo s prvním dílem. A tak na závěr lze konstatovat, že k prvnímu, skvělému dílu, byly nalepeny dva nijaké, nevalné apendixy.(22.11.2010)

  • tron
    ****

    „Žiadna práca nestojí za smrť.“ Tak a je hotovo. Prvý diel super (80%), druhý (60% s úctou k „jednotke“ a Lisbeth) prekvapivo atmosférou a žánrom niekde úplne inde (a nie dobre) a zaujal až v druhej polovičke, kedy Lisbeth začala riešiť šokujúce rodinné problémy. Trojka prvú hodinu vyzerala hrozne, keďže pokračovala v „špionážnej“ linke, Lisbeth ustúpila do nemocnice a do popredia vystúpili nudné záporné figúry. Našťastie, druhá polovička je až neuveriteľnou satisfakciou ako pre Lisbeth, tak pre divákov. Len čo začne súdne pojednávanie, pozornosť sa okamžite múdro strháva na stranu Lisbeth a Blomkvista a konečne i ich dovtedy skôr v úzadí stojacich pomocníkov, ako je neosobný šéf bezpečnostnej firmy alebo hacker „Mor“. Záporné postavy sú svinské a plné hnusnej arogancie, preto je úžasné sledovať ich z minúty na minútu sa meniace sebavedomé tváre, ktoré sa zrazu menia na zúfalosť, počas ktorej obžaloba stráca slová a akákoľvek moc po dvoch drastických prvých dieloch prechádza na 100% do rúk kladných postáv. Kiež by takto dopadli aj „skutočné“ Lisbeth Salanderové tohto sveta. Možno aj vy nejakú poznáte. Viac o celej trilógii v mojom článku na Recenzie.org: http://recenzie.org/triler/488-potetovane-dievca-ktore-sa-hralo-s-ohnom-a-kopalo-do-osieho-hniezda(15.2.2011)

  • gudaulin
    ***

    Stejné postavy, které hrají stejní herci jako v jedničce, zato scénárista a režisér jsou jiní a možná i to částečně ovlivnilo výsledek, který je zřetelně rozpačitější než Oplevovi Muži, kteří nenávidí ženy. Už literární předloha je hodnocena rezervovaněji, ale režisér se podepsal na snímku ve více oblastech. Nevlastní bratříček Lisbeth vypadá a jedná jako z bondovek 60. let, a to vážně nemyslím jako superlativ. Akční scény (naštěstí je jich minimum) prozrazují, že Alfredson v tomhle žánru nemá natočeno ani nakoukáno. Zločinné rejdy rachitických stařečků potácejících se mezi dialýzou a smrtí nevypadají tak nebezpečně a napínavě, jak by si filmový štáb přál. A konečně - celé to spiknutí, složitá konspirace, která nutí účastníky ještě řadu let po pádu železné opony páchat další zločiny, vypadá tak nějak přehnaně v porovnání s tím, že šlo o krytí jednoho nedůležitého agenta. Nečtenář knihy, mezi něž patřím, asi bude v nevýhodě oproti těm, kteří Lisbethiny osudy mají načtené. Celkově jde o lehounce nadprůměrnou filmovou detektivku, která těží z popularity knižní série. Pokud ale literární Milénium vypadá právě takhle, je otázkou, odkud se vztal ten fantastický globální úspěch trilogie. Celkový dojem: 60 %.(4.11.2013)

  • IQ Tiqe
    ****

    3. dílu strašně ubližuje, že ani do 2 a půl hodiny se nedá vtěsnat vše podstatné, co je v knize. Díky tomu se objevuje pár detailů, které nedávají smysl, protože chybí kontext (viz kniha o DNA, kterou dostane Lisbeth od doktora), a co hůř některé události jsou zkráceny nebo pozměněny, tak že jim je přiřknut jiný smysl (viz např. výhružné e-maily Erice). Závěrečný proces sice má správný náboj, ale nemůže zachránit co před tím chybělo - SPOILER! vykreslení jak probíhalo získávání jednotlivých důkazů pro obhajobu, detailnější popis Edklinthova týmu, vztah Figuerolové s Mikaelem a především vše o strategii "těch dobrých" - hrát si na to, že ukradené spisy byly jejich poslední, používání jiných mobilů. Zkrátka to nemá atmosféru. Lépe řečeno má, ale mohla být o řádově jinde. To co film obsahuje, působí jen jako náznaky a upřímně řečeno si myslím, že divák neznalý knížky bude dost zklamán. Uvidí mysteriózní thriller, ve kterém si leccos domyslí, ale podle mě nebude spokojen. Alespoň mně připadalo, že obhajoba nemá před soudem nic moc v ruce, vše bylo nejasné, nepřesvědčivé. Ale má kritika vyplývá čistě z porovnání s knihou, filmu jako takovému nemám moc co vytknout, jen jsem čekal víc. 70%(13.3.2011)

  • - Lisbeth (Noomi Rapace) používá telefon Sony Ericsson Xperia X1. (Cheeker)

  • - Spoiler: Lisbeth (Noomi Rapace) u soudu řekla, že ji Bjurman (Peter Andersson) znásilnil v úterý 18. února 2008. Jenže v roce 2008 vycházel 18. únor na pondělí. (Cheeker)

  • - Natáčelo se ve Stockholmu a Göteborgu. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace