Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obrazovky sú vypnuté. Žiadny internet, žiadne televízne vysielanie. Telefóny už zvonia len do prázdna. Všetky moderné komunikačné prostriedky zmizli pred niekoľkými mesiacmi. Zdá sa, že svet sa začína rúcať, keď mestskí ľudia bez médií začnú upadať do akejsi formy autizmu. (oficiální text distributora)

Recenze (8)

Phillo 

všechny recenze uživatele

Potenciál vyplývajúci z námetu nepríjemne utopený vo vodách festivalového filmu. Kým zo začiatku vyzerá Prenos zaujímavo, s pribúdajúcim časom sa zvrhne na akúsi nešpecifikovateľnú konverzačnú "drámu", ktorej aké také vysvetlenie dodávajú len okaté metafory (budovanie múru a jeho následné prispôsobovanie...) a zbytočne predvídateľný záver. Debatovať sa o tom dá, myšlienku to má tiež, ale sledovať to je bolestivé. 30% ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Maďarské filmy málokdy zklamou. Originální a krásně nepolopatický "děj" (co se stalo? co se děje? co se bude dít?), zajímavé prostředí a silná hudba. Na 4* to kvůli nepříliš šťastnému směru v druhé části není (zaměření se čistě na lidi a né na "situaci"), ale je to tak... divný. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně nejdelší hodina a půl v mém životě - jsem zvyklý na mnohé, ale toto bylo tak p-o-m-a-l-é a ubíjející, že se mikrospánkům nedalo ubránit ani při největší snaze. Přitom film zpracovává téma velice aktuální a zajímavé, jde v podstatě o postapokalyptickou vizi světa ani ne rok po tom co v něm přestala fungovat jakákoli vyšší elektronika a sítě - internet, počítače, rádio, televize - všechno je pryč a lidé se musejí srovnat se životem bez facebooku a svítících obrazovek televizorů. Navzdory očekávání nejde ale ani tak o sci-fi, či sondu do reálných možností fungování takto narušené společnosti, ale spíše o sociální rádobystudii a pseudosatiru nás všech využívajících tyto ve filmu mrtvé věci, jakožto patologických jevů bez kterých by mohlo být lidem mnohem lépe, ale bez kterých už lidstvo nedokáže nijak žít. Tzn podle něj až vypnou Facebook a vy nebudete moci hodiny hledět na zdi přátel, tak budete nehybně hledět na prázdné zdi baráků. Film je plný metaforických obrazů (volný překlad - rádobyintelektuální onanie, zakrývající banálnost myšlenky) a snaží se prezentovat něco s čím by nepochybně souhlasila vaše senilní babička, ale co každý normální člověk odhalí jako nesmyslnou snahu o nahánění zpátky na stromy. A hlavně je to ukrutná nuda, což není ani tak chyba autora, ale spíše řekl bych přímo jeho záměr, jakoby se filmem samotným snažil vybudovat superstatický antagonismus dnešního videoklipovitého světa. Povedlo se mu to. A chtělo se mi u něj zemřít. 2/10 ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2010) Maďarské VYSÍLÁNÍ je hutný festivalový film, kterému nesvědčí projekce v pozdních nočních či brzkých ranních hodinách, protože vyprávění je eliptické, a tak je třeba si řadu věcí domyslet, a význam je nutné vyčíst z do nejmenšího detailu promyšlené stylistické stránky, kdy se nápaditě užívá dlouhých jízd, vnitrozáběrové montáže a několik plánů najednou (kameramanem byl Gergely Pohárnok, pravidelný spolupracovník Pálfiho). Když se ale přestanete kochat stylem a oceňovat jeho sebereferečnost odpovídající tématu, tak dojdete k tomu, že ústřední myšlenka o vlivu médií na jedince a společnost je archaická a poněkud banální, přičemž neprospívá ani to, že se film bere až smrtelně vážně. Při bližším zamyšlení se navíc celý fikční svět vyjeví jako nedostatečně zadefinovaný, protože důležité otázky pro jeho uvěřitelnost jsou vyřízeny jednou, maximálně dvěma větami. Nedostatečná zadefinovanost se ukáže problematická v druhé polovině, která přechází k závažnějším a komplexnějším morálním otázkám, jelikož postavám chybí motivace pro jejich činy (když se nespokojím s ústřední ideou, proč jednají tak, jak jednají, když není uspokojivě vysvětelno, jestli se nezkoušeli jiné pokusy, jak znovu zprovoznit televizní vysílání, když současný zdroj energie slouží pro jednodouše pochopitelnou metaforu a symbolizmus). Navíc by to VYSÍLÁNÍ mnohem lépe slušelo na televizní obrazovce, kdy by kritika byla účinnější, než na velkém plátně v "kině". ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • Cena: MFF Sevilla 2009: nejlepší režie. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama