poster

Hanna

  • USA

    Hanna

  • SK název

    Hanna

    (festivalový název)

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA / Velká Británie / Německo, 2011, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (897)

  • POMO
    ****

    Progresívna super-réžia, koulervoucí chemi-soundtrack a pohľadná herecká extraliga versus priemerný béčkový scenár. Hanna mohla byť najzaujímavejšou akčnou peckou roka, keby sa niekto unúval ju spevniť adekvátne zaujímavým príbehom. Tento nie je o nič lepší, než mala napr. Salt. I tak ale cool dynamický zážitok. Ak chcel Cruise nakopnúť M:I sériu, mal Ghost Protocol zveriť Wrightovi!(8.7.2011)

  • Lima
    ***

    Obdivuji práci Joe Wrighta a myslím si, i přes jeho poslední dva průměrné filmy, že to je největší britský talent současnosti, ale subtilní holčičky, které v hand combatu zmastí chlapa o hlavu vyššího a 50 kg těžšího, prostě nedávám. Podobně blbě naivní scénáře snad ani do současné kinematografie nepatří (tímto zdravím 80.léta).(27.7.2011)

  • verbal
    *

    Kdyby Sylvester Stalone pomiloval* Tarkovského, plodem jejich lásky by byla nepochybně Hanička. Mimořádně odpudivá třináctiletá bloncka, která je schopna svými rachitickými ručičkami naporcovat celé, po zuby ozbrojené útočné komando CIA a zbytek téměř nevydržitelné stopáže strávit na road tripu po Španělsku, kde se sáhodlouze kochá výhledem z nějakého dopravního prostředku a vítr ji umělecky čechrá její prořídlou kštici. Všimnout si předem, že tuto absurdní sračku splácal pan Wright, pachatel Pokání, jenž mělo tolik blahodárný vliv na můj dávicí reflex, vyhýbám se tomu jako Jehovista transfuzi! *Výraz byl cenzurován místní klikou katolických čtenářů, kterým údajně ohrožoval mravní výchovu jejich dětí. Snad mi Bůh odpustí! .(9.6.2011)

  • Gemini
    ***

    Tak tentokrát jsem se s Wrightem minul. Evidentně se to nestalo jen mně, a jak se zdá, hodnocení se různí podle toho, zda divák přistupuje k tomuto filmu jako k uměleckému dílu anebo si žádá trochu normálního vyjadřování a vypravování, tedy naopak přistupuje k Wrightovu uměleckému dílu jako k filmu. Wright každým dalším snímkem dokazuje svou všestrannost a "hravost", a Hanna bude pevně doufám jeho největším úletem do světa jeho nesporně originálních, a stejně tak nesporně ujetě deformovaných pohádkových představ. Vlastně celý film je jako (nejen ta ve filmu použitá) hudba Chemical Brothers - ve velké většině odlidštěná, cizí, ale se záblesky přitažlivosti a tu a tam skutečně nádhernými místy. Jsem jen zvědav, co ze "Sírši" vyroste, když se bude ochomýtat kolem strejdy Joea ještě pár dalších let... jejímu herectví to očividně prospívá, ale o její hlavu se začínám docela bát:) A když je řeč o hlavě, Hanna je v podstatě snový film - ale ta snová mozaika není moc příjemná na prožívání, a Wright dělá na určitých místech všechno pro to, aby vám to sledování znepříjemnil - rychlé střihy, točení kamerou, strašidelné detaily a do toho šílená hudba, je to spíš jako trip na pomezí good a bad. Rodinka polohipíků se střelenou dcerou v Hannině věku, pohádková duhová chaloupka, neskutečně úchylný Tom Hollander (teplí sadisté ze starých Bondovek hadr) a jeho zvrácené pohádkové pohvizdování, zrzavá liška/zlá královna Cate, a tu a tam podvratné Wrightovo gesto dělající z pohádek něco oplzlého. To se nám to tu ale zapohádkovalo, což? Ale ta estetika je prostě taková a ne jiná, a pro Wrightův počin jménem Hanna taky klíčová. Protože krom estetiky a strhujících hereckých póz (pozor, nikoliv výkonů) už nemá co nabídnout - o ději se totiž nemá smysl bavit a hledat v něm smysl je ztráta času a budování frustrace;) Čili jako moderní umění OK, jako Wrightova exhibice dvakrát OK, ale pro normálního diváka KO. A já se dnes budu počítat k těm normálním... 60% za vizi a efektní řemeslo.(2.1.2013)

  • Isherwood
    ****

    Artový akčňák o hit girl, hledající vlastní ženskou identitu. To vše ve světě, kde zabijáci pasou ladyboye, za poskoky mají skiny v bomberu, kanadách a s kšandami dole, a všemu šéfuje ženská, která tráví u ranní zubní hygieny tolik času, co puberťák čerstvě objevivší kouzlo masturbace. Asi nikdy nepochopím, jak takový scénář mohl někdo protlačit přes šéfy studia, ale nebudu zastírat, že se mi to líbilo. Ve škatulce ‚weird‘ se letos asi nenajde moc přemožitelů. Každopádně je nad slunce jasné, že jedna škatulka je Wrightovi hodně malá. Chemická hudba super, Saoirse je vynikající herečka, ale Cate by se na ty záporné role měla vybodnout. Sovětskou agentku vyměnila za americkou, černý účes za zrzavý, ale tragédie je to nachlup stejná. 4 a ½.(23.6.2011)

  • Malarkey
    ***

    Trošku mně připadalo, že se Saoirse Ronan snaží vyrovnat Natálce Portmanové a jejímu parťákovi, Leonovi, každopádně jen snaží. Eric Bana byl boží, což o to. Akční scény s ním neměli chybu. Stejně tak i Hanna dokázala neuvěřitelné kousky a kamera kupodivu vcelku pěkně šlapala a nehopsala ze strany na stranu. Každopádně mi to všecko přišlo až moc okaté. Když to srovnám třeba s Leonem, tak v porovnání s Hannou je Leon daleko přirozenější, reálnější. Přesto i tak je Hanna velice dobrý film, který se ale posral koncem.(4.10.2011)

  • Renton
    ****

    Scénář: Seth Lochhead, David Farr .. I just missed your heart.. _ Podmanivá podívaná. Sice jsem si, když se projekt rozbíhal, představoval z náznaků absolutně jiný film, ale tahle stylová akční hra říznutá Chemickou hudbou a potěšující Saoirse Ronan, prostě má své osobité srdce. Škatulka Joe Wright je zase jiný, je divný, ale je zpět!(30.6.2011)

  • Cervenak
    ****

    Akčné špionážne béčko, natočené ako audiovizuálna žranica s artovým presahom? Hm, tak to je... presne to, čo som od Wrighta čakal. Skoro sa mi až chce dodať, že kto čakal niečo iné, buď od Wrighta nič nevidel, alebo je naivný.(7.6.2011)

  • Enšpígl
    ***

    Cha, jak se Eric slíkne do podvlíkaček, dá zada na batoh, přeplave severní moře a hned jak vyjde z moře na břeh zmlátí dva fízly jak kdyby místo plavání pozoroval babočku obecnou mě dostalo. To já, když v pátek ráno skočím v Lisabonu do Atlantiku a vyplavu v pátek večer v přístavu na Miami, abych strávil víkend pod floridským sluníčkem pozorováním prdelatejch američanek, mám sotva sílu, abych si nasadil kolečkový brusle a dosprintoval na 120km vzdálenou beach. A taky by mě zajímalo kolik stomatologů z deseti doporučuje čistění zubů na Cate ? Samotná pointa filmu mě přišla celkem nedotažená. Nejvíc bodů u mě získaly akční scény, ty jsou nadpozemský, třeba naháněčka mezi kontajnery v kombinaci s hudbou, vyžene z úst "olé" nejednomu fanouškovi akčních filmů. Sice to místy vypadalo, jako kdyby ve filmu pořádali party strejda nesmysl a tetička blbost, ale za tu akční originalitu, obrazovou nápaditost a netřeslavou kameru při fightech si film zaslouží tři hvězdnatý.(12.7.2011)

  • J*A*S*M
    ***

    Zajímavým způsobem zpotvořený film. Měl jsem z Hanny pocit, jako kdyby někdo vymyslel velmi chytrý příběh, pak ho poslal "tichou poštou" přes několik blbců a výsledek se zfilmoval. Hranice mezi genialitou a naprostou pitomostí je někdy tenká, zde se vytrvale přešlapuje tu na jednu, tu na druhou stranu. Natočené je to sice výtečně, ovšem až moc často jsem kroutil hlavou, jak debilní věci se zde dějí (a přitom by kolikrát stačilo jen trošku upravit scénář). Ke konci už jsem se na několika místech opravdu nahlas zasmál. Jo a závěrečná honička dvou hlavních ženských postav je prostorově řešená úplně nesmyslně, nepřehledně. PS: Mírný palec nahoru jen za postavu Blanchettové - takhle má vypadat charismatický záporák. 5/10(7.6.2011)

  • T2
    ***

    Rozpočet $30miliónovTržby USA $40,259,119Tržby Celosvetovo $65,305,673Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,755,680 //počet predaných kusov 169,762Tržby za predaj DVD v USA $4,703,505 //počet predaných kusov 278,593║ rozbeh filmu až príliš veľkohubo chcel navnadiť na nejakú Rambovskú čistku, len škoda toho dojazdu, Saoirse Ronan a Eric Bana sú výborný a zachraňujú režisérske neduhy Joe Wrighta, ktorý až moc chcel zapájať predstavivosť diváka v až zbytočnom rozoberaní vzťahov medzi postavami, taktiež niektoré veci načrtnuté(ako genetické pokusy) a nie celkom dopovedané, škoda len priemer /60%/(10.12.2011)

  • Adrian
    ***

    Alica, bežím o život ako Lola, v krajine zázrakov v ére Jasona Bournea. Wright vsadil hlavne na audiovizualne cukrovinky, orámovanim filmu úvodnou a záverečnou scénou ukazuje druhoradosť príbehu a postavy iba ako figúrky. Odpovede na Hannin život neslúžia pre divákovo rozšírenie obzoru vedomostí, ale účelovo len k rozvinutiu ďalšej sekvencie. 6-7/10.(5.6.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Jako "konceptuální videoklip" k novému albu The Chemical Brothers vynikající. Jako regulérní film... No, pro dobro věci raději zůstaneme u toho videoklipového výkladu; jinak by padlo pár slov, která by si Wright za rámeček nedal.(25.9.2011)

  • Superpero
    ****

    No pořád nechápu, proč ze začátku mačkala to tlačítko, který na ně upozornilo.. Jinak ale bezva film se skvělou hudbou a perverzníma Němcema. Dost se tam klade důraz na takovou obyčejnost prostředí, takže bydlej v normálnim kempu, Berlín je plnej houmlesáků a za kopcem od tajný základny plný Hummerů je silnice, kde jezdí výletníci v karavanech. Akce syrová a bavila mě i ta linie s rodinkou.(24.6.2011)

  • Rob Roy
    ****

    Radost sledovat. Lehce vyšinutá pohádka pro odrostlejší vyhýbající se škatulkám. Vyčítat tomuhle filmu jakousi nerealističnost děje a postav, případně absenci logiky, je krajně nelogické(23.6.2011)

  • Shadwell
    ***

    Po zhlédnutí Hanny jsem konečně pochopil, proč tolik holek miluje filmovou ságu Twilight. Kolem této ságy se toho hodně namluvilo a spousta lidí, hlavně chlapů, ji dost tvrdě poplivalo, nicméně podle mého je problém celé věci někde trochu jinde. Problém je čistě v tom, že kinematografie je mužský svět, kde většinu klíčových tvůrčích pozic jako režie, scénář, kamera, hudba nebo střih obstarávají v 90% případů muži (a to procento je asi ještě vyšší), tudíž i filmy samotné jsou ryze mužské, včetně ryze ženských žánrů jako romantické komedie, které zvláště dnes nabývají dosti cynického a sarkastického tvaru. Ženy jsou tak nuceny sledovat mužské filmy, mohli bychom říci po vzoru existencialistů, že jsou doslova „vrženy“ do mužského světa, do něhož se narodí a nemají moc možností, jak to změnit. Samozřejmě tyto mužské filmy mohou číst nějak podvratně a proti srsti, ale i to se po čase stane zbytečností, protože se na ně postupně adaptují a vůbec jim nepřijde nějak závadné, že vlastně sledují něco, co s jejich myšlením a viděním světa není tak úplně kompatibilní. Maximálně to nějak vnitřně tuší. Jenže občas nastane anomálie, doslova výbuch nečekaného, a na světě se zjeví ryze ženský film jako Twilight, kterému ženy logicky bezvýhradně podlehnou (na tom filmu, respektive sáze, sice taky dělali hlavně chlapi, nicméně minimálně autorka knihy a scénárista jsou ženy). Představme si obrácenou situaci: představme si svět, jemuž vládnou ženy, nějaký hybrid dívčí války a amazonek. V takovém světě by logicky i ryze mužské žánry jako akční filmy byly natáčeny z ženské perspektivy, a vypadaly by tudíž trochu jako Hanna, kde na místo konfrontace, deformace a fyzičnosti převládá tanec, pocity a neustálé a příznačné utíkání z této akce pryč. A teď si představme, že by se v takovém ženském světě čirou náhodou zjevil nějaký esenciálně mužský akčňák, konkrétní nebudu jmenovat, dosaďte si tam nějaký svůj oblíbený – nastalo by samozřejmě to, že bychom byli stejně nadšený a horlivý jako holky z Twilightu.(19.12.2011)

  • Dever
    ****

    Pohodový večerný akčák 70%..............Soundtrack Tom Rowlands a Ed Simons: 1. Hanna’s theme ,2. escape 700 ,3. chalice 1 ,4. the devil is in the details ,5. map sounds / chalice 2 ,6. the forest ,7. quayside synthesis ,8. the sandman ,9. Marissa flashback ,10. bahnhof rumble ,11. the devil is in the beats ,12. car chase (arp worship) ,13. interrogation / lonesome subway / Grimm’s house ,14. Hanna vs Marissa ,15. sun collapse ,16. special ops ,17. escape wavefold ,18. isolated howl ,19. container park ,20. Hanna’s theme (vocal version),(19.6.2011)

  • kiddo
    ***

    Nejsem hnidopich, ale když dojdu k závěru, že kdyby postavy neuvažovaly jako desetiletí kluci, nic z filmu by se nestalo, bude něco špatně. Z hlediska prosté logiky (a tím nemyslím zdánlivou hloupost, že malá holka pomlátí víc východních Němců v šusťákovkách než její papínek) Hanna nedává naprosto žádný smysl. Postavy nemají motivace, do problémů se dostávají samy svými stupidními volbami a jejich pokusy o řešení nevedou nikam. Celé to působí jako rozředěné natahované pokračování úspěšného filmu, které místo na substanci klade mnohem větší důraz na povrchní efekt. PS: vůbec poprvé mě při pomyšlení na třetí díl Kill Billa začalo trošku mrazit. PPS: kdo mi vysvětlí, jak funguje ten čudlík, jak otec odjel z Finska, proč jezdil v polobotkách, čeho se mělo dosáhnout odstraněním agentky, proč se papínek do celého podniku vůbec pouštěl a proč do něj zatahoval dceru, má u mě pivo. Že je Hanna bez nějakého důvodu odvezena přes půl kontinentu jen proto, aby předváděla svou roztomilou neschopnost normálně fungovat a mohla se konečně učesat, jsem ochotna odpustit. PPPS: Rob Roy je desetiletý kluk.(23.6.2011)

  • Karlos80
    ****

    Moje první čsfďácká projekce, která proběhla v docela poklidné atmosféře multikina Cinestar, musím přiznat že film se mi celkem líbil a s protějškem si ho náramně užil, ale zase mě vyložen nepřekvapil. Akční thriller s prvky pohádky od bratří Grimmů, asi tak by se dal charakterisovat tento počin:-) Teenagera Serša Ronan mě ale ve své poněkud drsné roli velmi mile překvapila, byla skvěle připravená a její koordinace pohybů byla prostě úžasná, určitě toho má ještě hodně před sebou a akční tipy ji do budoucna spolehlivě sednou, Blanchett v záporné-chladnokrevné roli agentky CIA rovněž (tady v tomto ohledu, je to ale tak všechno). Děj byl trochu klišovitý a lehce předvídatelný, máme tu vyloženě kladné a záporné charaktery, které není těžké rozeznat už od začátku, je tu spousta nadupané akce, různých druhů bojových umění, film má spoustu rychlých střihů, dlouhých záběrů, choreografie je tu zmáknutá na jedničku, elektronická hudba od Chemiků, tady byla velmi silným článkem, film hodně oživila, film občas nepostrádal i vtip a některé humorné dialogy byly opravdu značně komické (především rodnika vs. Hanna). Suma-sumárum nebylo to špatné a v paměti mám ještě doteď tuto repliku "Má matka už nežije, zemřela"! "Hanno a na co máma zemřela"? "Na tři kulky"! Hana by mohla být vzorem kdejaké mladé dospívající puberscentce, celým filmem běží jako o život, likviduje agenty jako malý prdy, je vtipná, sečtelá, v praxi však trochu pokulhává, dále křehká ale i pěkně drsná když je potřeba, dovede naslouchat, no nakonec si ode mně tato dívčina odnesla známku 3,5/4*, to zas není tak špatný ne?(24.6.2011)

  • novoten
    ****

    Jako fanouškovi Joea Wrighta mi spadnul pořádný kámen ze srdce. Po překvapivě průměrném Sólistovi totiž konečně dokazuje, že nepotřebuje k ruce jen britskou historii a že i scénář "na zakázku" dokáže na plátno převést s elegancí a pořádným nábojem. Hanna umí být chladná a odtažitá jako finská divočina, ale během pár vteřin přepnout a najednou být zcela osobní a rozpálená napětím. V kombinaci s dospívající perfekcionistkou Saoirse Ronan a rytmem soundtracku od Chemical Brothers vzniká jen těžko opakovatelný zážitek. 85%(13.7.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 12 23 34 45