poster

Hanna

  • Česko

    Brutální Hanna

  • USA

    Hanna

  • Německo

    Wer ist Hanna?

  • Slovensko

    Hanna

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA / Velká Británie / Německo, 2011, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ***

    Chybějící logické souvislosti, popř. nejasnosti v jednání postav mohu odpustit, pokud přijmu fakt, že Joe Wright chce zkrátka diváku předložit schválně umělý, hi-tech svět, kde proti sobě stojí vševědoucí společnost a nadlidská hrdinka Hanička - let the fight begin! Problém ale nastane, když film z roviny hloupějšího Bourna zpomalí a snaží se hrdinku nějak zakotvit do lidských situací. Nemám nic proti přesahům u akčního filmu, popř. vybídnutí k zamyšlení, ale tohle smysl nedává, není tam nic, s čím by se dalo pracovat, film najednou není "ani v oko, ani v řiť". Hanna je bezduchý spletenec, který ale vyčnívá jednou věcí a tou je velmi kvalitní řežie. Na Joa Wrighta zanevřít nelze, on skutečně umí natočit věci správně, zajímavě a nebojí se ani trochu experimentovat. PS: Zakomponování hudby do dynamiky děje je chvályhodné, ale samotná hudba u mě spíš palec dolů. 6/10(16.8.2011)

  • Shadwell
    ***

    Po zhlédnutí Hanny jsem konečně pochopil, proč tolik holek miluje filmovou ságu Twilight. Kolem této ságy se toho hodně namluvilo a spousta lidí, hlavně chlapů, ji dost tvrdě poplivalo, nicméně podle mého je problém celé věci někde trochu jinde. Problém je čistě v tom, že kinematografie je mužský svět, kde většinu klíčových tvůrčích pozic jako režie, scénář, kamera, hudba nebo střih obstarávají v 90% případů muži (a to procento je asi ještě vyšší), tudíž i filmy samotné jsou ryze mužské, včetně ryze ženských žánrů jako romantické komedie, které zvláště dnes nabývají dosti cynického a sarkastického tvaru. Ženy jsou tak nuceny sledovat mužské filmy, mohli bychom říci po vzoru existencialistů, že jsou doslova „vrženy“ do mužského světa, do něhož se narodí a nemají moc možností, jak to změnit. Samozřejmě tyto mužské filmy mohou číst nějak podvratně a proti srsti, ale i to se po čase stane zbytečností, protože se na ně postupně adaptují a vůbec jim nepřijde nějak závadné, že vlastně sledují něco, co s jejich myšlením a viděním světa není tak úplně kompatibilní. Maximálně to nějak vnitřně tuší. Jenže občas nastane anomálie, doslova výbuch nečekaného, a na světě se zjeví ryze ženský film jako Twilight, kterému ženy logicky bezvýhradně podlehnou (na tom filmu, respektive sáze, sice taky dělali hlavně chlapi, nicméně minimálně autorka knihy a scénárista jsou ženy). Představme si obrácenou situaci: představme si svět, jemuž vládnou ženy, nějaký hybrid dívčí války a amazonek. V takovém světě by logicky i ryze mužské žánry jako akční filmy byly natáčeny z ženské perspektivy, a vypadaly by tudíž trochu jako Hanna, kde na místo konfrontace, deformace a fyzičnosti převládá tanec, pocity a neustálé a příznačné utíkání z této akce pryč. A teď si představme, že by se v takovém ženském světě čirou náhodou zjevil nějaký esenciálně mužský akčňák, konkrétní nebudu jmenovat, dosaďte si tam nějaký svůj oblíbený – nastalo by samozřejmě to, že bychom byli stejně nadšený a horlivý jako holky z Twilightu.(19.12.2011)

  • T2
    ***

    Rozpočet $30miliónovTržby USA $40,259,119Tržby Celosvetovo $65,305,673Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,755,680 //počet predaných kusov 169,762Tržby za predaj DVD v USA $4,703,505 //počet predaných kusov 278,593║ rozbeh filmu až príliš veľkohubo chcel navnadiť na nejakú Rambovskú čistku, len škoda toho dojazdu, Saoirse Ronan a Eric Bana sú výborný a zachraňujú režisérske neduhy Joe Wrighta, ktorý až moc chcel zapájať predstavivosť diváka v až zbytočnom rozoberaní vzťahov medzi postavami, taktiež niektoré veci načrtnuté(ako genetické pokusy) a nie celkom dopovedané, škoda len priemer /60%/(10.12.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Jako "konceptuální videoklip" k novému albu The Chemical Brothers vynikající. Jako regulérní film... No, pro dobro věci raději zůstaneme u toho videoklipového výkladu; jinak by padlo pár slov, která by si Wright za rámeček nedal.(25.9.2011)

  • Malarkey
    ***

    Trošku mně připadalo, že se Saoirse Ronan snaží vyrovnat Natálce Portmanové a jejímu parťákovi, Leonovi, každopádně jen snaží. Eric Bana byl boží, což o to. Akční scény s ním neměli chybu. Stejně tak i Hanna dokázala neuvěřitelné kousky a kamera kupodivu vcelku pěkně šlapala a nehopsala ze strany na stranu. Každopádně mi to všecko přišlo až moc okaté. Když to srovnám třeba s Leonem, tak v porovnání s Hannou je Leon daleko přirozenější, reálnější. Přesto i tak je Hanna velice dobrý film, který se ale posral koncem.(4.10.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace