poster

Hanna

  • Česko

    Brutální Hanna

  • USA

    Hanna

  • Německo

    Wer ist Hanna?

  • Slovensko

    Hanna

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA / Velká Británie / Německo, 2011, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rob Roy
    ****

    Radost sledovat. Lehce vyšinutá pohádka pro odrostlejší vyhýbající se škatulkám. Vyčítat tomuhle filmu jakousi nerealističnost děje a postav, případně absenci logiky, je krajně nelogické(23.6.2011)

  • Shadwell
    ***

    Po zhlédnutí Hanny jsem konečně pochopil, proč tolik holek miluje filmovou ságu Twilight. Kolem této ságy se toho hodně namluvilo a spousta lidí, hlavně chlapů, ji dost tvrdě poplivalo, nicméně podle mého je problém celé věci někde trochu jinde. Problém je čistě v tom, že kinematografie je mužský svět, kde většinu klíčových tvůrčích pozic jako režie, scénář, kamera, hudba nebo střih obstarávají v 90% případů muži (a to procento je asi ještě vyšší), tudíž i filmy samotné jsou ryze mužské, včetně ryze ženských žánrů jako romantické komedie, které zvláště dnes nabývají dosti cynického a sarkastického tvaru. Ženy jsou tak nuceny sledovat mužské filmy, mohli bychom říci po vzoru existencialistů, že jsou doslova „vrženy“ do mužského světa, do něhož se narodí a nemají moc možností, jak to změnit. Samozřejmě tyto mužské filmy mohou číst nějak podvratně a proti srsti, ale i to se po čase stane zbytečností, protože se na ně postupně adaptují a vůbec jim nepřijde nějak závadné, že vlastně sledují něco, co s jejich myšlením a viděním světa není tak úplně kompatibilní. Maximálně to nějak vnitřně tuší. Jenže občas nastane anomálie, doslova výbuch nečekaného, a na světě se zjeví ryze ženský film jako Twilight, kterému ženy logicky bezvýhradně podlehnou (na tom filmu, respektive sáze, sice taky dělali hlavně chlapi, nicméně minimálně autorka knihy a scénárista jsou ženy). Představme si obrácenou situaci: představme si svět, jemuž vládnou ženy, nějaký hybrid dívčí války a amazonek. V takovém světě by logicky i ryze mužské žánry jako akční filmy byly natáčeny z ženské perspektivy, a vypadaly by tudíž trochu jako Hanna, kde na místo konfrontace, deformace a fyzičnosti převládá tanec, pocity a neustálé a příznačné utíkání z této akce pryč. A teď si představme, že by se v takovém ženském světě čirou náhodou zjevil nějaký esenciálně mužský akčňák, konkrétní nebudu jmenovat, dosaďte si tam nějaký svůj oblíbený – nastalo by samozřejmě to, že bychom byli stejně nadšený a horlivý jako holky z Twilightu.(19.12.2011)

  • Segrestor
    *

    Akční film sází na účast Cate Blanchet a Erica Bany, ale skutečnost je taková, že ani to nepomohlo. Nakonec zjistíte, že to vlastně ani akční film nebyl. Nebyla to ani nějaká sonda do duše ztracené dívky, prostě nic, co by stálo za slovo. Z akce zbylo jen pár rvaček mezi holkou a plešounama ve starých zelených bomberech. Sice disponovala velkou silou, díky pokusům, ale inteligence ji dopřáno nebylo. Ta holka vlastně měla víc štěstí než rozumu. Tak nějak prosvištěla Španělskem, z kterého nám ukázali leda část noční Malagy a hopla, holka byla v Berlíně, kde už pátrala po své matce a vlastně i otci. Zdá se to zmatené? To ještě nic není. Ono je to navíc tak děsně nudné a nelogické a nezáživné. Nechal bych to být, ale s takovými ambicemi, které tento snímek má, nemůžu jinak, než být přísný.(28.6.2011)

  • PinokKio
    **

    Trošku mi tenhle film připoníná Allenův Hollywood Ending. Proč zrovna ten? No, na začátek natáčení Joe Wright zřejmě viděl. Ovšem ve fázi, kdy Hanna opustila "teplo" domova, ho musela postihnout chronická slepota, protože jak jinak si vysvětlit ten souběh nelogičností a hlavně absurdní výběr záporáků (mělo v tom být trochu z Mechanického pomeranče??). Bohužel ani soundtrack od Chemical Brothers nenapravil filmu reputaci.(27.7.2011)

  • novoten
    ****

    Jako fanouškovi Joea Wrighta mi spadnul pořádný kámen ze srdce. Po překvapivě průměrném Sólistovi totiž konečně dokazuje, že nepotřebuje k ruce jen britskou historii a že i scénář "na zakázku" dokáže na plátno převést s elegancí a pořádným nábojem. Hanna umí být chladná a odtažitá jako finská divočina, ale během pár vteřin přepnout a najednou být zcela osobní a rozpálená napětím. V kombinaci s dospívající perfekcionistkou Saoirse Ronan a rytmem soundtracku od Chemical Brothers vzniká jen těžko opakovatelný zážitek. 85%(13.7.2011)

  • - Joe Wright byl na pozici režiséra obsazen na výslovnou žádost představitelky hlavní role Saoirse Ronan. (oje)

  • - V roce 2006 i 2009 se scénář k filmu objevil na seznamu nejlepších scénářů, které nebyly zfilmovány. (oje)

  • - Původní příběh a scénář vytvořil Seth Lochhead už v roce 2006. O tři roky později pracoval na jeho zfilmování s režisérem Dannym Boylem, který ale od projektu nakonec odstoupil. Na produkci filmu se Lochhead pak podílel i v roce 2010. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace