Reklama

Reklama

Zkrat

  • USA Haywire (více)
Trailer 1

Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (512)

POMO 

všechny recenze uživatele

Haywire chce byť štýlovou thrillerovou jazdou s cool hlavnou hrdinkou, fyzickou akciou a vychytranou zápletkou. Ale je iba štýlovou blbinou, ktorá sa berie príliš vážne, na oddychový žáner je zbytočne neprehľadná a jej hlavná hrdinka je násilnícka lezba, ktorej osud je vám šum-a-fuk. Diskutabilne namiešaná popkultúra. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Naserete li testosteronovou prsatici s premenstruačním syndromem, máte kolem krku anakundu dřív, než stihnete zabouchat rukou o tatami a skálopevný stisk macatých stehen nepovolí, dokud barva vašeho obličeje nepřipomíná třikrát použitý tampón. Vynikající shemale fatale na zabijácké misi napříč kontinenty, u níž si bude nejedna militantní feministka čechrat bobra a machistický šovinista sahat po suspenzoru. Historicky první, dokonalý Soderbergh, u něhož člověka nepřemáhá narkolepsie, než se hrdinové unyle prokuckají k závěru či nudně prokecají k rumu s kolou v Zátoce sviní. A teď mě omluvte, musím jít preventivně ztřískat manželku, než mi to doma přeroste přes hlavu. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Ohromně promarněný potenciál. Tenhle film by svět absolutně vyhateoval, kdyby nevěděl, že ho točí chytrák kalibru Soderbergha... a že to tedy všechno je úmysl a sofistikovaná hra s konvencemi. Bohužel to nic nemění na mrtvolnosti a zbytečnosti filmu samého. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Na art příliš povrchní a nabubřelé, na thriller poněkud sterilní. Divácky vděčné akční scény v nevděčném neakčním filmu, osudové drama bez dramatu, velká slova zející prázdnotou. A za tím vším krčící se Steven Soderbergh s potutelným úsměvem, který říká "stejně ty prachy zase příště dostanu a budu si dál dělat, co chci. Na vás mi zas tolik nezáleží!" Bourne by měl ze všech těch naháněček a kontaktních soubojů určitě radost, ale ze zbytku by se rozplakal jako malá holka. [18/1/12, Londýn] ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Gino, děvče, máš ty to ale smůlu na výběr filmů - když už se ti povede nehrát poskoka v prostorově nedůstojné vedlejší roli, natrefíš na cosi, co by mohl být klidně Bourne s XX chromozomální výbavou... jenže to by ho nesměl režírovat ten kujón Soderbergh. Tomu se totiž už v podstatě pravidelně daří netočit jednoduché oddechové řízné věci, které by si tvůj talent zasloužil, ale pokouší se to něčím "ozvláštnit". A výsledek je pak v lepším případě zvláštní, v horším divný. A Zkrat balancuje mezi oběma hodnoceními. Ze sledování tohohle filmu zkrátka nemůže divák mít uvolněný pobavený pocit, ale na druhou stranu je to příliš prosté a fyzické na nějaké syrové drama z prostředí tajných služeb. Co hodnotím velmi kladně, je ochota, s jakou si pánská část ansámblu nechává poměrně drsně nakopat různé části těla, a pak taky to, že slečna Carano dostala možnost být tu i za dámu. A osobně považuji scénu, které vévodí kopačka kolenem oděným v ladné černé punčoše do hlavy pana Fassbendera, za skutečně pamětihodnou. Ještě nikdy tak nevynikl rozdíl mezi dojmem ženské výšky v lodičkách na podpatku a s prostou bosou nohou:) Každopádně dívat se na to (na celé) dá, ale není to zábavný akční výplach ani nic "pořádného" jiného. Prostě takový nepříliš dotažený mišmaš. Bohužel na červenou barvu to úplně nevidím. 60% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Deadly Is the Female. Soderbergh pojal soužití muže a ženy naprosto logicky – jako akční thriller. Leitmotivem filmu je potřeba přenést se přes krach prvního vážnějšího vztahu. Mezitím si hrdinka vyzkouší manželství, vnímané oběma účastníky od začátku jako hra plná přetvářky a poměrně rázně ukončené po svatební noci o charakteru souboje na život a na smrt. Jediným spolehlivým mužem, který ji nechce vystřelit mozek z hlavy a před nímž Mallory sama nemá žádné tajnosti, je její otec. Jistotu tudíž nachází jedině v návratu domů, nikoli ve vylhaném vztahu s některým z „otestovaných“ partnerů, kterého ani pořádně nezná. ___ Oproti „patriarchálním“ špionážním thrillerům (bondovky) tady žena není zápornou, nýbrž jedinou kladnou postavou. Respekt mužů přitom nezískává svým půvabem a intelektem, nýbrž fyzickou převahou. Sice opět používá své tělo, jako by jej musela použít k erotickému okouzlení muže (dělat pouhou vějičku je pod její úroveň), ale poněkud razantnějším způsobem. Pocit tělesného kontaktu je díky syrovému obsahu elegantně nasnímaných (oproti bourneovské shaky-cam) bojových scén mnohem intenzivnější než v akčních filmech, spoléhajících výhradně na prudký střih. ___ Sledovat hrdinčino tělo v pohybu skýtá pro mužského diváka hned dvojí slast, neboť její zas a znovu obhajována kontrola situace (nikoli kontrola kamery nad jejím tělem) mírní pocit voyeurské provinilosti. Krásná žena zde nevystupuje jako objekt k očumování, ale jako cílevědomá, aktivně jednající bytost, iniciativnější dokonce i v otázce sexu. ___ Mallořina nadvláda nad obrazem je během prvních dvou třetin filmu navíc znásobená faktem, že jde o její flashbackové převyprávění dřívějších událostí. Provokativně jsme zas a znovu upozorňováni, že své vyprávění směřuje ke konkrétní, pro příběh vcelku nedůležité postavě. Naše „oko“, zastupované v diegezi kamerou, není ani vpuštěno do auta, v němž protagonistka svou historii shrnuje. (Nabízí se také interpretace, že vyjukaný mladík zastupuje typického diváka akčních filmů, z něhož si Soderbergh tak trochu utahuje – proto například Mallory neustále opakuje důležitá jména, podobně jako jsou v hollywoodských akcích opakovány stěžejní informace.) ___ Rozkrývání momentů, kdy Zkrat využívá na kost obnažené akční zápletky k nadžánrovým komentářům, netvoří podstatu filmu, ale jeho přidanou hodnotu. V jádru jde o svižnou, třebaže dramaturgicky trochu rozvolněnou ženskou variaci bourneovek, resp. (a to vzhledem k béčkovosti námětu spíš) Komanda, v níž vycházející akční hvězda na různých světových kontinentech drtí mezi stehny své (zatím) slavnější herecké kolegy a nic nám nebrání vychutnávat si akci pro akci samou. Chuck Norris možná umí dělit nulou a Bonda jeho dvě nuly opravňují zabíjet, Gina Carano by ale oba vynulovala dříve, než by stačili doříct „shit“. 80% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Především a hlavně je třeba ocenit netřaslavou kameru v akčních a fightových scénách, to je taková nádhera, když za kamerou není retardovanej zkurvysyn, kterej si neplete kameru s jojem. Další ocenění mám pro hlavní představitelku, je vidět že Gina a bojový sporty jsou velký kamarádi, takže ty fighty byly fakt výtečný, navíc je to kus vydařený baby, takže kdyby mě přemohla třeba v posteli s nebesy, tak bych to věru napovažoval za zkaženej den. Trošku výhrady mám k samotnýmu ději, podle mě je to taková prázdná igelitová taška s nádherným disajnem. Líbí se mě jak textář oficiálního distributra, zjevně ten film minimálně neposlouchal, protože Mallory pracovala pro soukromou agenturu, kterou si najímala statní aparatura, kdyby to napsal nějakej zdejší chroust, budiž, ale ofiko ?? A teď přijde kontrolní otázečka, kolik by asi film dostal od zdejších vodborníčků hvězdiček, kdyby ho netočil Soderbergh? Cha ! Nicméně jako dobrá akční jednohubka z velmi sexovní amazonečkou film funguje kvalitně a to rozhodně není špatný vízo. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Medzi béčkom a tradičným priamočiarym príbehom je rozdiel. Haywire nie je béčko. Len je prvoplánový a v podstate prázdny. Proste žánrovka, ktorá sa navzdory očakávaniam vôbec na nič nehrá. Na vysoký level kvality to posúva Soderberghova réžia, ktorá je proste dokonalá. Ako zvyčajne ide proti očakávaniam a natáča napínavý thriller ako čosi bežné, všedné a nenapínavé. Skrátka rutina nájomných vrahov a špiónov. Všetky súboje sú geniálne natočené, ale vrchol je automobilová naháňačka v zasneženom lese. Scenáristicky priemerné, z režijného hľadiska veľká lahoda. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Soderbergh jde opět proti očekáváním, i když se to vlastně čekalo, a nabízí prostinkou báchorku, ve které jde o děj až na posledním místě. Podrazy tajných agentů a ještě tajnějších pohlavárů, mi svou schematičností v režisérově podání evokují spíše výsměch pravidlům žánru, než jeho adoraci. A to nejsem filmový vědec, abych si v tom rochnil. Bavilo mě to přehlednými akčními scénami, kterým vládnou fyzické schopnosti Giny Carano, a Soderberghův neortodoxní přístup. Takže když ve scéně osvobození rukojmího pouze hraje hodně ulítlá Holmesova hudba, která evokuje laciné špionážní motivy, zabořil jsem se do sedačky a až do konce se vezl na plně pozitivní vlně. PS: Tu scénu škrcení nohama bych s Fassbenderem měnil, ne že ne. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Gina Carano měla v tomhle filmu zkrat a mám takový tušení, že mně během sledování tohoto filmu taky proběhl mozkem jistý zkrat. Gina je totiž skvělá. Neviděl jsem ve filmu žádnou vostřejší holku, která od začátku do konce dokáže tak krásně kopat do těch šmejdů, co po ní jdou. Ale co kopat, ale i moc hezky utíkat a celkově se krásně pohybovat. Gina je prostě super a ona byla tím hlavním důvodem, proč jsem na film koukal a taky proč jsem ho vlastně dokoukal. Jinak je to totiž takový trošku art. Soderbergh z akce vůbec nedělá akci v pravém slova smyslu, ale takovou decentní scénu, kde je statická kamera a Gina to do lidí řeže hlava nehlava. Do toho hraje taková nenápadná muzika, která má blíž k pornu, než k nějakému pěknému epickému zážitku. Chvílemi mi film připomínal Američana s Clooneyem. Jenže ten měl lepší příběh a svého prostředí dokázal lépe využít narozdíl od tohoto filmu. Zkrat se totiž z větší části odehrává v Dublinu a když bych to nevěděl, zřejmě by mě ani nedošlo, že to je Dublin. V tomhle ohledu to tak bylo docela zklamání ale Gina 93 minut držela krok a proto mě to i docela bavilo. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $23miliónovTržby USA $18,942,396Tržby Celosvetovo $34,900,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,796,965 //počet predaných kusov 240,246Tržby za predaj DVD v USA $5,202,018 //počet predaných kusov 343,478║ Na také obsadenie troška málo, príbeh priamočiara občas pomalá nudná škrupina bez iskry, akcia fajn, Soderbergh strašne statický až nepekne komorný. /50%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Od Soderbergha je to vlastně kapitální zlomyslnost. Natočit tak jednoduchou béčkovou zhovadilost s takovou narativní finesou, rozvážností, přitom ale s momenty, kdy se Zkrat okázale hlásí ke staré dobré éře VHS vykopávek (ikonické záběry na hrdinčinu tvář, závěr (!!!), nesmyslné střihy do ostrého protisvětla atd.). Přednosti filmu vyniknou hlavě když ho člověk zasadí do kontextu otravné módy ženských agentek (Salt, Colombiana) - Soderbergh irituje, zklidňuje, vysmívá se, zůstává v intencích svého klinického modu, ale tentokrát s poněkud chill out příchutí (bezmála výtahová hudba a klidný střih tomu dodávají vážně dlouhý kouř). Zkrat je zábavný svojí nesmyslností, která je naprosto vědomá. Je to film, který se tváří jako možný začátek béčkové série - ale na bohapusté béčko je až příliš reflektovaně sebevědomý a úmyslně podvratný. Je to prostě Stevenův řízený blikanec, zábavná anekdota, která bohužel nedošla tak daleko jako Drive a spokojila se s příznanou zbytečností. Paradoxně mě právě tahle pošetilost dost bavila. [70%] P.S. Gina Carano má fakt koule, v bourjois šatech i v nasazování pák. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Blbé a chytré zároveň. Škoda, že všichni vedlejší herci dělají jen křoví. Opatrný palec nahoru. A Gina Carano na to má, jakmile si v první scéně objedná kafe, otevře pusu a začne vrtět jazykem, tak mi bylo jasný, že s ní problém mít nebudu. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JE TO DOHODA DVA ZA CENU JEDNOHO. VY SE ZBAVÍTE JIANGA, KENNETH SE ZBAVÍ TÝ HOLKY. SMYČKA SE UZAVŘE“..... /// Soderbergh svým způsobem a ústy vodřený Mallory vypráví, že podraz na tebe neudělaj jen parťáci v kolbence (Vítku Bárto!), ale že prohnilej už je i svět soukromejch operačních agentů. Na to, že nemíní (Soderbergh) plejtvat časem (hodina a půl!), vypráví (Mallory) rozvážně a srozumitelně, kterak k vodřeninám přišla, a udržuje moji (stárnoucí) mysl ve stálý pohotovosti. Akce a všechno ostatní je podřízený účelu. Žádný kudrdlinky a novoněný kecy. Prej bude stačit, když uvěřím, že Gina Carano svou roli zvládne. Abych tady teď rozjel úvahy o artový složce či básnil o tom, že Steven nám chtěl ukázat ... a proto...ble ble ble – to vode mně nečekejte. Na to su moc malej uživatel. Já jen říkám, že přesto, že to občas maličko zahapruje, stejně, jako třeba s tou jinou ženskou (Hanna se jmenovala), ani s tímhle filmem nemám problém a za ty 4* jsem si to užil! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tvrdím, že v dobrým filmu si Banderas a M.Douglas mají už jen štěknout. 2.) Thx za titule ,,Milenka“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Jediným aspektem "Zkratu", který tlumí nadšení po jeho zhlédnutí, je fakt, že Soderberghův film svou samotnou existencí zpřítomňuje, jak moc za poslední dvě desetiletí akční film v Hollywoodu, ale nejen tam zdegeneroval. Když akční thriller, kde hlavní postavou je žena, která ale nemusí svou aktivní roli ve vyprávění a fyzickou převahu v akčních scénách vyvažovat stylizací do fetišistického objektu, natočí režisér, o kterém se říká, že ve své tvorbě spojuje komerční a umělecké tendence, a jenž platí za solitéra v soudobém filmovém průmyslu, je to více než alarmující zpráva o tom, jak vypadá soudobá norma, vůči které se daný snímek vymezuje. Pryč jsou doby, kdy v Hongkongu jak na běžícím pásu vznikaly béčkové akčňáky, které na chvíli udělaly hvězdy malé zářivosti z atletek a kaskadérek (Jukari Óšima, Mičiko Nišiwaki, Cynthia Rothrock), a kde podmínkou pro hvězdnou slávu byl nejen vzhled, ale i fyzická zdatnost (Michelle Yeoh, Moon Lee, Cynthia Khan stavěly na mnohaletém tréninku tance). Fyzická zdatnost aktérek a ochota dělat všechny kaskadérské kousky osobně byly hlavními atrakcemi těchto snímků. Proto různé pokusy o revitalizaci či připomenutí tohoto směru produkce v novém tisíciletí, kde se to hemží digitálními triky, lanovými kreacemi a houžvičkovskými modelkami vyznívají krajně kontraproduktivně. V Hollywoodu je situace ještě tristnější. Všichni sice budou připomínat Sigourney Weaverovou a Lindu Hamilton, jenže zde je třeba si uvědomit, že vyjma ikonických filmů Jamese Camerona nikde jinde nedostaly prostor coby akční hrdinky. V současných akčních filmech se promenují modelkovské vychrtlice ala Mila Jovovich, zatímco fyzicky zdatné herečky či přímo atletky a kaskadérky (např. Michelle Rodriguez a Zoe Bell) jsou odkázány do vedlejších rolí či "čestných" cameo rolí. Těžko se lze ubránit genderovým interpretacím, když akční hrdinky mohou existovat pouze v případě, že se současně nechají ovládnout mužským pohledem coby fetišizované objekty. Právě "Zkrat" (potažmo i další dva Soderberghovy filmy postavené na spojení námětu a představitele z příslušného či podobného prostředí "Dívka na přání" a "Bez kalhot") názorně ukazuje, jak moc může filmu přidat, když akční hrdinku ztvární žena, která na to opravdu fyzicky má a všechny akční scény dokáže reálně zvládnout bez potřeby filmařských iluzí. Současně bohužel snímek také svým vlažným přijetím dokazuje, jak moc už jsou dnes diváci navyklí na soudobý trend imerzivní falše chaotického stylu, jenž využívají všechny současné áčkové akční filmy. Co bylo v "Bourneově mýtu" invencí, se bohužel stalo morem, jenž zachvátil veškerou současnou produkci. Důvody pro rozšíření tohoto stylu jsou na první pohled jasné: umožňuje filmům sugerovat dojem dynamické akce a současně blafovat hloubku angažováním herců, jejichž kvality jsou primárně herecké, nikoli fyzické (rozzáběrování pohybu na hromadu miniaturních střípků umožní, aby i sebenezpůsobilejší aktér mohl ve výsledku vypadat jako akční hrdina), ale i dramatických režisérů (akční scény údajně dnes točí hlavně druhé štáby; s výjimkou Michaela Baye neexistuje v áčkové kategorii režisér, jenž by se specializoval na akční filmy a měl vlastní styl). Akční film dospěl do absurdního stádia, kdy publikum nedokáže ocenit fyzické atrakce, které žánru vládly od sedmdesátých let do konce tisíciletí, ale naopak vyžaduje chaotický mišmaš navozující impresi bláznivě dynamické akce, potažmo pár kamerových a digitálně vyšperkovaných moneyshotů. Soderbergh tuto závislost publika na filmovém šálení zpřítomňuje, když namísto střihového a kamerového chaosu usměrňovaného burácející hudbou, ale i manýristických zpomalovaček ukazuje grácii a dech beroucí efektivitu kontaktního boje v nadstandardně dlouhých velkých záběrech bez hudby. Stojí tak nejen stranou falše áčkových produkcí, ale také béčkových snímků, které v opozici vůči hlavnímu proudu staví na fyzických dovednostech aktérů a kontaktní akci, ale tuto atrakci mnohdy až přemrštěně vytěžují okázalými vizuálními manýrami. "Zkrat" na první pohled působí obyčejně, ale je velmi smutné, že v dnešní době představuje zcela výjimečné dílo. () (méně) (více)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Normálně bych za takhle zprasené finále šel na tři hvězdy, odplivl si a nikdy víc se o tom nezmiňoval, ale... a tohle je velké ALE, Sodeberghova režie byla v celém filmu natolik výrazná a jiná, že mě to bavilo sledovat od začátku do konce i přes fakt, že o Ginu Carano bych si neopřel ani kolo. Jasně, zkopat někoho, to ona umí. Okouzlit v hlavní roli? Not so much. Záměr? Pravděpodobě. Zajímá mě to? Of course not! Jinak průměrná story o pár agentech, vládě, konspiraci, s docela zajímavými vedlejšími rolemi. Říkám, nebýt toho, že se na tom celkem fajnově studuje režie, bych se klidně shodoval s těmi 55%. Takhle 7/10 a P.S. definitivní potvrzení, že Fassy na Bonda nemá. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Teda tady ani nechápu, proč tak béčkový, tupý, přímočarý a nudný akční filmy cpou do kina... ?? Moc se v tom filmu neděje. Je to jak nějaká videohra, běhá tam kozatá holka, která je buď v upnutých šaťičkách, nebo večerních šaťičkách. Holka může střílert z pistole. Jestli umí střílet i z jiných střelných zbraní nevím, protože během hry ... tedy pardon, filmu, žádnou nenašla. Taky může řídit auto a bojovat na férovky beze zbraně. A to je asi to nejlepší na hře, tedy sakra ... na tom filmu ... ty bitky. Spousta zajímavej úderů a hmatů stylu jiu jitsu, judo, lámání, páky, přehozy ... super!! Choreografie soubojů hodně fajn a připomínala mi nedávno shlídlý Dragon Eyes ... Jinak tam nic jinýho není, teda vlastně je, opálený botulotoxinový celebrity jako je Antonio Banderas a Michael Douglas, které mi připadaly jako čerstvě uprchlé zombies z mauzolea ... Jo a je tam ještě Ewan McGregor no ... No a to je tak všechno, ...teď koukám, kolik s....k se dá napsat o h...ě... Přidávám 1* za souboje, jinak hrůza ... ()

movie 

všechny recenze uživatele

70% Zabavná špiónská hříčka, se kterou Soderbergh překračuje žánry. Má to navíc výtečný obsazení! Dávám velkej palec nahoru za Billa Paxtona, Banderase a Fassbendera. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Buď mi hned řeknete, proč jste mě zaprodali nebo mi to řeknete za 10 minut, až Vás budu držet pod krkem." Mám v sobě příliš málo submisivity na to, abych dokázal naplno ocenit příběh dominatní bojovnice Mallory. Kdyby se mne však pan Soderbergh nepokoušel utvrdit v mýtu, že by mu jeho pověstná kreativita nikdy nedovolila natočit pouhý akční béčko, tak bych určitě ještě s jednou peticípou neškudlil. ()

Související novinky

Gina Carano jako anděl pomsty

Gina Carano jako anděl pomsty

21.07.2013

A to doslova. Drsná holka z MMA („mixed martial arts") se úspěšně přesunula na plátna kin díky Zkratu a letošnímu Rychle a zběsile 6. Další role? Anděl. Ale takový, který z vás svým mečem a sadou… (více)

Drsné holky pro Expendables v sukních

Drsné holky pro Expendables v sukních

09.10.2012

Zpočátku zněly plány studia Lionsgate natočit jakési „ženské Expendables“ jen jako součást kampaně před uvedením druhé mise legendárních vysloužilců. Všechno ale nasvědčuje tomu, že se filmu opravdu… (více)

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

05.05.2012

Rychle a zběsile 5 bylo hodně fajn, takže se těšíme na Fast Six. Natáčení je za rohem, Justin Lin zavelí do akce už příští měsíc v evropských lokacích. Logicky právě finišuje obsazování. Kromě Vina… (více)

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

25.04.2012

Dnes tu pro máme pořádnou dávku akce, tak se nezdržujme: Robert Rodriguez je odvážný muž. Chce totiž do role hlavního záporáka v Machete Kills obsadil Mela Gibsona. Podle posledních zpráv je všechno… (více)

Reklama

Reklama