poster

...a Bůh stvořil ženu

  • Francie

    Et Dieu... créa la femme

  • Itálie

    E Dio creò la donna

    (Itálie)
  • Itálie

    Piace a troppi

    (Itálie)
  • SK název

    ...a Boh stvoril ženu

  • EN název

    ...And God Created Woman

  • EN název

    And Woman... Was Created

Drama

Francie / Itálie, 1956, 95 min

Komentáře uživatelů k filmu (48)

  • Matty
    ***

    Nač si něco nalhávat, tento film je celý postavený na křivkách Bardotové. Scénář příliš brzy ukáže svou prázdnotu v plné nahotě. Režie je nudná, nenápaditá. Herci pěkní (pro dámy opálení Frantíci s vypracovanou muskulaturou), prostředí pěkné (kde jinde než v Saint-Tropez), ale k čemu to všechno, ta laciná senzace? Odpověď je prozaická: aby se Bardotová i Vadim dostali rychle a zaručeně na výsluní. Podařilo se, a pokud dávám tři hvězdičky pak především za Briggitinu čaču v závěru - byla až neslušně „sweet & sexy” (více než za celý film dohromady). 55% Zajímavý komentář: Lynn(24.3.2007)

  • Djkoma
    ***

    Průměrný snímek, který na jednu ženu hledí s velkým opovržením a dosouzením celé její povahy, která ji odsuzuje k chování náležící spíše lehkým ženám než krasavicím na úrovni. Film dává všechny ženy do jednoho pytle a to se mi moc nelíbí hlavně. Každá žena je jiná a proto je Bůh stvořil ne proto, aby sváděli muže, nedokázali porozumět a ovládnout své city a nebo dokonce se chovali jako zvířata. Vše je rozděleno na chytré postavy, které jsou částečně nad věcí, ale čas od času podlehnou kráse BB a na ty tupé postavy, které přehlíží jaká ve skutečnosti je a vidí ji očima zamilovaných. Filmařsky nejde o nic převratné a udivujícího, avšak mě překvapila jasná snaha tvůrců vyhnout se erotickým scénám a ponechat všechen děj v rámci slušnosti a erotiku nechat mimo obraz.(27.3.2007)

  • T2

    Rozpočet $300,000Tržby USA $4,000,000Tržby Celosvetovo $-(23.5.2009)

  • Pohrobek
    ****

    No, režijně průměr. Melodramat s lepším dějem znám také dost. Ale samozřejmě se zde jedná především o Venuši ze Saint Tropez - Brigitte Bardot, která zrychlí dech i dnešnímu divákovi. A nejsem tak naivní, abych filmu vytýkal, že tu převládá Brigittino tělesno nad duševnem (Mimochodem - to na tom také nebylo vůbec špatně.) Pro mě se však jedná především o zrození Jeana-Louise Trintignanta, který nehraje vůbec špatně. A v dalších dvou hlavních rolích další dva mí oblíbení herci - charismatický Němec Curd Jürgens a "frantík" z Apocalypsy Christian Marquand.(11.9.2005)

  • Superpero
    ****

    I dnes je ten film zábavný hlavně díky fešný Brigitte Bardot a v roce 1956 to musela bejt ultra novátroská bomba.(11.9.2005)

  • Lynn
    ****

    Uznávám, že příběh byl dnes už stokrát překonán, ale budu si 100 % stát za tím, že BB dnes překoná málokterá herečka, jíž média veheměntně prohlašují za sex-symbol. Ještě dnes její krása vyráží dech, natožpak před padesáti lety ! Obzvláště scéna u svatební hostiny, kdy BB přijde jen tak v župánku, vezme si hromadu jídla a nijak se netají tím, co se dělo v novomanželské posteli, je tak geniálně sehrána, že nemůže být necitována. Et Dieu créa la femme... cherchez la femme...(5.11.2005)

  • sportovec
    *****

    Ve své době odvážný a průrazný snímek, jdoucí velkoryse za hranice běžné a tehdy až dusivé v tomto případě katolické prudérie. Doba, kdy plnoletost nastávala ukončeným 21. rokem života, je dnes stejně nepředstavitelná jako potvrzení lékaře o nenarušeném panenství, vyžádaném místně příslušným biskupstvím. Brigitte Bardotová, zápolící se svou krásou a pubertou se dostává do soukolí, která znají jen tzv. krásné ženy. Oddává se své bouřlivé smyslnosti, ale zcela postrádá schopnost jejího spekulativního pekuniárního zhodnocení, ačkoliv ji v tehdy zapadlém Saint-Tropez má doslova na talíři. Že ve filmu zahajuje svou dráhu jiná mimořádná osobnost francouzské a světové kinematografie hraného filmu, Jean-Louis Trintignant, jakoby míjela všechny komentátory tohoto filmu. Mladík, který se rve o svůj cit, a postupně tak ke zralosti přivádí nejen sebe, ale i svou ženu, která mu tak trochu nečekaně spadla z nebes k nohám, si vede překvapivě zrale a mužně. Ano, i v této době se dospívalo ještě rychle, rozhodně dříve a rychleji než dnes. Závěrečná scéna, v níž vrací svou dívčí ženu do skutečnosti, je triviální jen zdánlivě. Ve skutečnosti je to vítězství mládí a zodpovědnosti nad plochou konvencí, kalkulujícím ideálem žití i nejstarším bratrem, který naopak v této situaci lidsky i rodinně fatálně selhal. Vadimův film je poprávu považován za jeden z důležitých kaménků laviny-vlny rodící se moderní kinematografie hraného filmu, vlny, která nás dělí od někdejšího sentimentalizujícího zvukového filmu třicátých a čtyřicátých let minulého století.(29.12.2010)

  • castor
    ***

    Výhradně postavené na vzhledu hlavní hrdinky, ze které udělal její pozdější manžel hvězdu první velikosti. A představil světu také letovisko Saint-Tropez. Ženy ji pomlouvají, muži obdivují. A mně to jednou bohatě stačilo.(27.4.2014)

  • Radko
    ****

    Vôbec nie tak prázdny film, ako naznačuje Matty, ani priemer, čo zase píše Djkoma. Naopak veľmi dobre zrežírovaná aj zahraná melodráma o slečne, ktorá sa bráni účelovou svadbou pred bránami sirotinca. Ukazuje dilemu mnohých mladých dievčat, ktorým sa sypú ponuky na sobáš vďaka ich kráse, no zároveň v nich drieme čertík vášne, čo by to rád rozihral na viacerých frontoch pred tým, než budú definitívne navlečené do manželského chomúta. Niekedy však iná voľba neostáva. Zároveň ukazuje, prečo je mnoho v mladosti krásnych žien v neskoršom veku nešťastných - až príliš často sú obeťami výpadov machov bez kúska citu, ktorým ide len o pokorenie zdanlivo nedobytných pokladní, vyžilých matadorov hriechu s majetkom, šedinami a pragmatickým cynizmom či nesmelých panicov, ktorí využijúc účel dostanú síce k sebe vyzývavú dračicu, ale následne tak celkom nevedia, ako by ju zvládali.(7.7.2014)

  • kyselina
    ***

    BB je úžasná a okouzlující a to je jediná vyčnívající deviza filmu. Nic na něm není špatného, ale nic taky nedosahuje aspoň lehké nadprůměrnosti.(15.5.2007)

  • Fingon
    ***

    Film jednoznačně staví na půvabu hlavní představitelky. V mnoha scénách hraje nahá, ale rafinované skrývání jejího těla působí mnohem smyslněji, než kdyby byla přímo ukázána.(15.9.2005)

  • GilEstel
    ****

    Od tohoto filmu jsem neměl veliké očekávání a příjemně překvapil. Čekal jsem lacinou romantiku s prezentací tělesných předností slavné BB. Ty ženské vnady tam byly, ale kupodivu příběh byl vážný. Člověk tak mohl sledovat, že mít pěkný vzhled a líbit se, je kolikrát pro ženu zničující. A to ne jen pro ní, ale i přátele, široké okolí a rodinu. Když Michele požádal svůdnou Juliette o ruku a ona souhlasila, hned v tom byl cítit malér a film byl od té chvíle vlastně jen napínavé očekávání neodvratného. Takovou čertici nemohl Michele nikdy uhlídat a nutno dodat, že ona sebe taky ne. Přemíra její sexuality dávala od začátku vědět, že nemůže být ženou jednoho muže. Její nespoutanost a drzost od začátku nabourávala možnosti rodinné idylky a kontrastovala se stereotypním životem v zajetých kolejích puritánské společnosti. Překvapivý závěr, kdy dovršení konečné tragédie odvrátil člověk, od kterého bychom to čekali asi nejméně, je jednoznačné plus a skvělé zakončení. Eric Carradin jediný znal celé pozadí věci. Ačkoli se profiloval v ději od začátku jako jednoznačný „záporák“, cosi se v něm pohnulo. On jediný mohl pochopit situaci a střízlivě ji vyhodnotit. Snad konečně pocítil vlastní vinu a svým konečným činem se pokusil napravit, co spáchal. Tento film se stal po právu legendou. Není to jen přelomový snímek pro Brigitte Bardot, ale i filmová revoluce v náhledu na ženskou sexualitu. 78%(14.1.2011)

  • sharky
    ***

    Scénář opravdu není žadné geniální dílko, ale film zachraňuje energická Brigitte, které je neustále plné plátno.(18.9.2005)

  • Slarque
    ****

    Příběh dnes vypadá celkem jetý, ale před padesáti lety tomu tak nebylo. Navíc Brigitte Bardot je nejen celou dobu k sežrání, rozhodně je i velice dobrá herečka. A Vadim... stvořil hvězdu.(7.4.2007)

  • Madsbender
    ***

    Naivný príbeh s krásnou Brigitte, ktorú Vadimov debut vystrelil až ku hviezdam. A je len dobre, že sa tam na nejaký čas aj usídlila.(3.7.2014)

  • 902 10
    ***

    chcete znat recept, jak z niceho stvorit alespon prumerny film? staci najmout sexbombu a nechat ji cely film promenadovat na platne. verte mi, ze si vase dilko svoje priznivce najde. roger vadim tohle vedel a i kdyz obcas dokazal natocit i docela dobre filmy (barbarella), tentokrat si zcela vystaci s brigitte bardot a i kdyz se filmem tu a tam mihne i nekdo jiny (vetsinou jde o frantiky, kteri jsou pravdepodobne naklonovani, protoze vypadaji vsichni stejne) a pokousi se o dalsi pribehovou rovinu s curdem jurgensem , kterou ale radeji prejdeme mlcenim, vychazi nam spatny film s krasnou BB. a to neni uplne k zahozeni.(13.1.2006)

  • dopitak
    ***

    Dnes úsměvný příběh pro desetileté děti, ve své době ale nemravný film až hanba. BB je tu hodně nahá, ale kameraman si vždycky stoupnul tak blbě, že vidíme jenom milimetr tady a milimetr tam a ostatní jen domýšlíme. Příběh není nezajímavý, ale k dramatu to má rozhodně dál než ke komedii. Dabing ČT s Jitkou Ježkovou nebrat, raději si sežeňte originál.(1.6.2013)

  • seeker23
    *****

    Tak se mi zdá, že jsem viděl jiný film než mnoho ostatních tady ("nemorální hrdinka", "házení žen do jednoho pytle"...). Nejdůležitější na celém filmu je přeci právě ta vyjímečnost hlavní hrdinky, to, že si dělá co chce bez ohledu na konvence a morálku, řídí se srdcem. Takto nebývaly zobrazovány ani mužské charaktery (maximálně nějací dandyovští podivíni). Podle mě je právě tady jeden z impulzů k celé té formální i obsahové svobodě nové vlny. Minimálně jakési předznamenání. Spontánní hrdinka, která se nevejde do mužských ani dobových představ o chování a to jak dokonale je ztvárněna. Jeden z filmů, jejichž síla je v jednotlivých scénách, a děj je až na dalším místě. Takto si představuji film postavený (pouze) na hlavním hrdinovi v tom dobrém slova smyslu.(2.4.2007)

  • Skip
    ***

    No, v podstatě jde o to, že tady Bridgitte hlavně kroutí zadkem a vypíná hruď, což mnohdy působí až trapně. Ale celkově se to dá zkouknout, aniž by člověk nějak trpěl.(9.4.2007)

  • vypravěč
    ***

    Nu, měl asi pravdu Leon Bloy, když říkal, že to, "co překáží lásce, toť smysly." Tento film jimi přetéká a bohužel zde velkou měrou nahradily i psychologizaci. Kamera klouzá po povrchu erotické katastrofy, jejíž přitažlivé efekty skrývají mnohem zajímavější vnitřní pohyby, které tuto vizuální senzaci vyvolaly.(31.3.2009)

<< předchozí 1 2 3