Reklama

Reklama

Bezejmenné město nejvíce připomínající New York čelí hrozbě v podobě šíleného maskota společnosti McDonald's, který se ale nakonec ukáže jako hrozba nejméně důležitá. Nutno podotknout, že ono bezejmenné město si nejlépe představíme jako místo, kde budovy, věci, lidi i zvířata nahradili pouze reklamní billboardy, krabice od produktů známých firem, jejich loga a maskoti. Napínavých šestnáct minut vám ale ukáže, že od našeho světa, se v podstatě ani moc neliší. (Arbiter)

(více)

Recenze (155)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Film, kde v ZOO chovají krokodýli Lacoste, tučňáky z Linuxu, výběh pro lva vypadá jako logo MGM a policajti (Michelin pneumatiky) honí teroristu (Ronald McDonald), který nejprve přejede na přechodu dvě lentilky M&M's a chce vystřílet bistro, kde sedí zdrcený panáček z brambůrků Pringles a panenca ECCO... Opravdu neobyčejný a hodně originální animák hýřící nápady je vkusnou satirou na (nejen) americkou konzumní společnost. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Že prý podobenství o konzumním světě vestavěné do graficky velmi dobře zvládnutého světa tvořeného výhradně reklamními logy (a sem tam i slogany), a plné jak "prostého" vtipu, tak sžíravé satiry. No nevím...animace (a především nápad na její formu) je rozhodně zajímavá a humor se také najde, ale když už si chceme hrát na film s nějakým dějem, tak to ten děj chce...a samozřejmě by měl mít nějaké souvislosti, aby výsledkem nebyl zde předváděný naprosto WTF slepenec žánrových výseků. No a samozřejmě to končí sžíravou kritikou ropné ekonomiky, která nás všechny pohltí a zničí, takže Oscar je jasný, když už jsme letos (2010) měli ten "rebelský" ročník - však víte, obří velkofilm s monumentálním rozpočtem i tržbami převálcován poctivým komorním válečným dramatem, ta Sandra Bullock co dobře zahraje v průměru jednou za deset let si odnáší sošku za hlavní roli, a samozřejmě svědomí společnosti fackující a srdce trhající příběh obézní pologramotné týrané černošky taky nezůstává bez povšimnutí. Co dodat? Snad jen, že tohle je fakt úlet, a že French Roast byl nejméně o třídu lepší...a o polovinu kratší;) Logorama to má za 70%, a to jenom za tu výbornou formu...a závěrečnou písničku z intra k Falloutu 3:) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Výraz "product placement" mi vzhledem k chování a mluvě postaviček, jež reprezentují konkrétní značky, nepřijde nejpříhodnější (je libo cheesburger od psychopatického klauna?). V tomhle světě, kde reklama leze každému nejen na mozek, ale do celého těla, není kladného hrdiny - apokalyptické finále lze proto vnímat jako určité zadostiučinění (zatopení tím, oč dnes běží především). Filmu mimo nápadité vizuální stránky velmi svědčí jeho nadsázka a neamerická bezohlednost v nakládání s postavami. Jestli Logorama dostala Oscara pro svou kritičnost zjednodušeného přemýšlení ve značkách, nebo jen pro to, že skvěle vypadá a dobře baví, je druhotné. Už se těším, kolik nových log odhalím během dalších zhlédnutí. Napoprvé všechn 2500 vážně pochytit nejde. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nabušené reklamami, nápady, ironií a vtipem ve stylizaci Monopolů(tm). Od první do poslední chvíle napěchováno všemi možnými značkami a skrytými vtípky (i když ten, že KFC nabízí coca-cola nápoje je spíš chybou:))), ale jsem rád, že akademie to dokázala náležitě ocenit. Třeba se kluci za velkou louží podívají do svého nitra až budou dojídat své Crispy Strips, popíjet Pepsi Light, koukat na svůj Chevrolet (maj ho policajti:)) a letmo poslouchat přímý přenos honičky s nějakým zločincem, který ukradl noviny a policisté ho za 15 minut střelbou zastaví... nadobro. Nejen product placement, ale celá Amerika v 15. minutách. Teď se podívejte okolo sebe, zda se má zamyslet i někdo jiný (uf, dva hamburger a shake jsem měl včera, colu jsem vynechal...:)). PS: musím si najít nějaký rozhovor s tvůrci, proč zrovna Roland je ten zlý:( ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Žijeme v konzumním světě. Ve světě, který vyžaduje správnými směry rozházené kadeře na hlavě, dobře viditelnou značku oděvu slavné firmy na hrudi, vůz zvučného jména v garáži, dovolenou v exotické destinaci či chytrý mobil přeplněný nesmyslnými funkcemi. Já s tím mám v životě trošku problém, ale tohle mě celkem bavilo. A taky mě to přivedlo k hříšné myšlence, že pokud na tento snímeček plný reklamních log každá z propagovaných firem přispěla pár dolárky, tak snímek sám sebe uhradil ještě před svým natočením. Nicméně přeju všem, kteří se dosud dokázali ubránit útoku konzumu s chladnou hlavou, aby se mezi nagelovanými trotly dál elegantně vznášeli ve svých vytahaných neznačkových teplácích. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

zajimavý po vizuální stránce, absurdní po dějové (někdy překračuje i hranice korektnosti) a hlavně plný názvů firem, či spíše jejich log.. A musím říct, že film nemá k pravdě daleko. Lidská zaslepenost a honba za penězi už překračuje všechny nejzazší hranice a nemuselo by to dopadnout dobře. Závěrečná pointa (nebo něco na ten způsob) je zajimavou a dobrou tečkou.. Odkazy na pár filmů potěšily.. Počítat nic nebudu.. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Vtipné, sakrastické.. trefné.. Konzumní svět trochu jinak. Nejen délkou toho bylo tak akorát, takže spokojenost je na místě, i když ještě o něco hlubší výpověď by potěšila ještě o krapet víc. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Kruci, kruci, pět hvězd je málo! Přemýšlím, jestli jsem kdy viděl originálnější a větší porcí nápadů natřískaný kraťas! Oscar je naprosto zasloužený, filmeček jsem si dokázal pustit čtyřikrát za sebou, čímž jsem sice zabil hodinu volného času, ale vůbec to nevadilo. Pokaždé jsem si všiml spousty a spousty nových detailů a jsem přesvědčený, že jich tam ještě spousta čeká. Doporučuji všem. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejoriginálnějších věcí, co jsem za poslední dobu viděl. Animák plný nápadů, který na 100% využívá svůj námět se zapojením známých reklamních postav a značek. No kde jinde se vám poštěstí vidět McDonalda kriminálníka, hochy z Michelinu jako policajty a Mr. Propera jako průvodce v ZOO. A ta krátkometrážní stopáž je tak akorát. Škoda, že ke konci to trochu ztrácí dech a ten mírné ekologickej konec mi tam moc nepasoval. Ale i tak jsem si to dost užil. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

[kráťas] Snímek plný ponaučení a pro samozvané intelektuály i plný symboliky. Nevěřte společnosti McDonald's, já už nevěřím. (kdo jiný než někdo zlej, si může jako maskota zvolit klauna) Věřte, že nemáte žádnou osobnost a jste jenom pochodující značky. já už si to uvědomil. Zničí nás ropa. Tak moc po ní toužíme, až se jí zadusíme. Bohužel jsem prozřel.. Můj sen že proběhne závěrečná bitka klauna s KFC cowboyem bohužel nesplněn. Ach to by bylo materiálu na debaty o smyslu každé vteřiny. Jako své alter ego volím O2 protože pravděpodobnost utopit v ropě plastovou kachničku (z ropy) je minimální. :-) Jednoduše to byla sranda. A jestli tam byly opravdu víc než jenom náznaky reflexe dnešního zacompanyovaného světa, tak já je neviděl.. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

jojo, globalizace a komerce, kam až to může vést? naprosto geniální a originální snímek, příběh mohl být pravda trochu silnější a hlubší, stopáž by na to i byla, každopádně přesto velmi nevšední zážitek. 80% ()

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama