Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    *

    -"Blogování ale není novinářství, je to graffiti s interpunkcí." Navzdory tématu hodně sterilní - nebo takhle: Tenhle mix "vědeckého" odstupu a osobních vhledů do postav mi přišel jako velké plýtvání potenciálem. Neseděl mi ten videoklipový styl. Nebo nevím, jestli to slovní spojení je správné k popisu toho, co mi na filmu vadilo. Mám na mysli ten způsob, jakým se to sbíralo do souvislostí. Každopádně vždycky když začala hrát hudba, moje zaujetí šlo okamžitě dolů. Ale když jsem se dívala na jednotlivé scény samostatně, mohlo v nich být něco hodně tíživého. Taky jsem si dobrou hodinu myslela, že se dívám na Marka Wahlberga a teprve potom jsem si všimla, že to je Matt Damon.(8.11.2014)

  • kinej
    ****

    Nákaza je vlastně hodně podobná filmu Traffic: Nadvláda gangů s tím rozdílem, že hlavním činitelem chaosu je zde virus a nikoliv drogy. Avšak efekt na lidstvo je podobný, absolutní nejistota v čemkoliv, orieantace v protichůdných informacích, panika atp. Díky popisu osudů různých postav získá divák opravdu dojem globálnosti epidemie. Sorderbergha moc nemusím, považuji ho za přeceňovaného tvůrce, ale tento film mu sednul. Nevyskytují se zde žádné patetické emoce, dojemné hrdinství, naopak režisér je až chirurgicky chladnokrevný, což dotváří pocit naprosté izolace a jednotlivců od ostatních. Film disponuje nádhernou kamerou a excelentním hudební doprovodem Cliffa Martineze. Plný počet nedám jen pro přílišnou emociální sterilitu, díky níž film diváka tolik nevtáhne.(11.4.2012)

  • StarsFan
    ***

    Celé to připomíná televizní zpravodajství. Nemáte tu hlavní hrdiny, kterým byste mohli držet palce, jen spoustu epizodních postaviček, které většinou nedlouho po uvedení na scénu zemřou. Dozvídáte se, kolik je nakažených, sledujete debatu mezi typickým zastáncem konspiračních teorií a typickým představitelem vlády. Jenže podobně, jako když si přečtete o pádu letadla kdesi na druhém konci světa, z toho cítíte jakousi odcizenost. Neosobnost. Stejně jako v reálném životě se často zdá, že se vyšetřování nehýbe kupředu a že hlavním úkolem většiny zúčastněných je jen čekat, jak se vše vyvrbí. A když už se konečně objeví nějaké drama a vše začne připomínat Hobbesův 'state of nature', přeskočí děj na jiné bezvýznamné okamžiky jiné postavy. Normálně mi tohle nevadí, normálně mám filmy zobrazující obyčejné okamžiky v životě obyčejného člověka ráda. Jenže takové filmy musí být postaveny na zajímavé hlavní postavě, se kterou vás ty běžné momenty budou bavit prožívat. A Contagion ji nemá.(25.10.2011)

  • DaViD´82
    *****

    Sledování s rýmičkou jedině pro otrlé. Hlavním hrdinkou je tu samotná nákaza; o té to je. Zcela nový typ filmu; emočně sterilní (a o to více působivý) dokument o věcech budoucích, který skrze nakažlivou atmosféru vyvolává neodbytný pocit "tak takové to bude, takhle to tedy proběhne..." Ovšem až to propukne, tak bez perfektního Martinezova hudebního podkresu. Což bude věčná škoda.(2.1.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    Soderbergh se s divákem nesere. Emoce žádné, napětí málo, hereckých hvězd plno, ale na plátně se žádná z nich příliš neohřeje. Nákaza je takový nezaujatý, odcizený pohled na globální pandemii. A právě díky tomu, jak stroze a nelidsky působí, vylézá na povrch hrůznost a beznadějnost nastalé situace. Možná to jen chtělo zabřednout do problému ještě o trochu hlouběji, poslední půlhodinka mi přišla příliš zkratkovitá. 7/10(16.12.2011)

  • - Původně chtěl Steven Soderbergh spolu se scenáristou Scottem Z. Burnsem po Informátorovi! (2009) natočit film o německé režisérce Leni Riefenstahl, jež se proslavila dokumentem ze sjezdu Hitlerovy NSDAP Triumf vůle (1935), ale nakonec bylo rozhodnuto, že je pro film malá potenciální cílová skupina diváků. Tito dva autoři pak přišli s nápadem na napínavé drama na téma celosvětové zdravotnické krize, který pak vyladili do finální Nákazy. (JayZak)

  • - Filmová společnost Warner Bros. Pictures Canada se rozhodla pro neobvyklou reklamu. Do obchodního průčelí umístila dvě obří Petriho misky, v nichž byly vloženy bakterie s houbovitou plísní, které se po několika dnech rozrostly do tvaru, který tvořil anglický název filmu. (Conspi)

  • - Postava Erin Mears (Kate Winslet) byla vytvořena dle doktorky Anne Schuchat, admirálky zdravotnické služby a zastupkyně ředitele Střediska pro kontrolu a prevenci chorob (CDC). Kate Winslet svoji roli s Anne Schuchat konzultovala. (Ampi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace