Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Nepřekvapuje mě, že se jedná o další Soderberghův počin, který jde proti žánrovým očekáváním, podrývá hvězdný status mnohých herců a znejišťuje diváky podáním výpovědi o úloze zacházení informací ve společnosti. Komě toho, že mnozí Soderberghova dvorního skladatele Martineze objevili až díky Refnově americkému debutu, mě překvapuje, kolik - soudě dle ohlasů - se po premiéře vyrojilo zpozdilých dramaturgů. Ti zpětně radí, že by film měl být buď delší, aby byly všechny postavy "správně" prokreslené, byl jim věnován "patřičný" čas a vše bylo uzavřené, nebo by měl mít méně postav, aby nám některá mohla být bližší a mohli bychom se s ní identifikovat apod. Nejenom daný přístup, ale vůbec takové "konvenční" nároky mi přijdou nemístné hned z několika důvodů. Zaprvé jde o typ vyprávění s několika postavami, které se odklání od klasického modelu, a tak je záměrně většina linií nechána otevřených a nedořečených pro divákovo domyšlení. Zadruhé obsazení známých herců vede k tomu, že postavy máme vnímat spíše jako určité abstrakce - nositele žánrových kódů. Proti nim se buď proviňují (ukázkovým příkladem je Gwyneth Paltrow umírající v prvních deseti minutách), nebo je svým schematickým jednáním naplňují, ale my víme, že šťastné konce a neokázalá humanistická gesta patří do žánrového, nikoliv skutečného světa. NÁKAZA je totiž procedurálním dramatem, ve kterém se ale na rozdíl od obdobně vyprávěného TRAFFICU - NADVLÁDY GANGŮ neukazuje pouze samotný oběh látky (drogy, viru), nýbrž i provázanost makro a mikro historie. Závěrečný příklon ke klasičnosti (zodpovězení narativní mezery z počátku, jelikož se začíná in media res, utvoření heterosexuálního páru) totiž patří jen jedné z mnoha linií a na ní se podvratně ukazuje, že štěstí lze dosáhnout leda bez obeznámenosti se všemi informacemi, popř. jejich zamlčováním druhým pro dosažení štěstí druhých.(24.10.2011)

  • Hild
    ***

    Stále přemýšlím nad tím, co jsem vlastně čekala a zjišťuji, že jsem nejspíše dostala přesně to, co jsem čekala. Tohle téma by asi lépe natočit nešlo. Soderberghova režie je skvělá, neztrácí na tempu a především v první polovině filmu se mi nejvíce líbil jeho důraz na všechny drobnosti, každý dotek je zde životně důležitý a vše do sebe zapadá. Největším lákadlem filmu je samozřejmě hvězdné obsazení, ale žádný herec zde nevyniká nad druhým, jednoduše k tomu nedostane prostor. Přes všechny tyto kvality mě však film nechal úplně chladnou. Při sledování jsem necítila vůbec nic, bylo mi jedno postav a bylo mi i jedno, jak to vlastně skončí. To je můj největší problém s tímto filmem. Shrnula bych to takto. Řemeslně skvěle odvedená práce, ale nic víc. Lepší 3*(20.10.2011)

  • Renton
    ****

    Scénář: Scott Z. Burns .. Chladné, profesní a důsledné jako skalpel patologa resp. lopata funebráka. Jiné vyústění naší bezvýznamné role by nás tam 'dole' v tomhle obecně pandemickém příběhu nejspíš nečekalo.. Ovšem za takové hudby bych umíral snáz. Je nakažlivá...(20.10.2011)

  • johnn333
    ****

    Emoce chybí, napětí naštěstí ne. Kam se hrabe Emmerich. 70%(15.12.2011)

  • Aluska88
    ***

    Nákaza mi přišla jako krátký přehled zpráv. Velmi stručně, krátce a bez jakéhokoliv zaujetí ve zkratce popsaná událost. Contagion je chladný a odměřeně zpracovaný pohled na pandemii globálního rozsahu. K postavám si člověk ani nemůže vytvořit nějaký vztah, jsou to jen figurky, jejichž prostřednictvím se o nákaze dozvídáme. V průběhu děje se film zcela přestal zajímat o postavu Kate Winslet, takže se vůbec nedozvíme, co se s ní nakonec stalo. Můj obdiv má Cliff Martinez, jehož minimalistickou, avšak velmi osobitou hudbu začínám po filmech Drive, či Jen Bůh odpouští, brát na vědomí. Závěrem se film dostává na začátek a objasňuje, jak to všechno vlastně začalo.(17.11.2014)

  • - Na filme spolupracovalo Centrum pre kontrolu chorôb a prevenciu. (Greenpeacak)

  • - Jen tři měsíce po skončení natáčení - v květnu 2011 - se narodil Marion Cotillard syn Marcel Canet. Otcem je herec Guillaume Canet. (Roman.Ticka)

  • - Postava Erin Mears (Kate Winslet) byla vytvořena dle doktorky Anne Schuchat, admirálky zdravotnické služby a zastupkyně ředitele Střediska pro kontrolu a prevenci chorob (CDC). Kate Winslet svoji roli s Anne Schuchat konzultovala. (Ampi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace