Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Traffic
    *****

    Je zvláštní, kolik lidí o Nákaze píše jako o realistické, když přitom obsahuje několik stylizovaných, subjektivizovaných scén z pohledu nakažených, rytmizuje děj videoklipovými montážemi, roztřesenou kameru nechává někde u Greengrasse ve studiu a celkově si je dobře vědoma vlastní filmovosti a svých předobrazů. Role nových médií se tu nebere v úvahu jen v tematické rovině, ale taky té formální - flashbacky nejsou motivované vzpomínkami, ale existencí videozáznamů z bezpečnostních kamer a v určitých pasážích film na moment plynule přechází do dokumentárního módu, když ke sdělení informací najednou použije zjevně nediegetického vypravěče. Jako žánrový experiment to funguje perfektně a myslím, že o něco podobného se tady ještě nikdo nepokusil. Je to precizně seskládaná dekonstrukce systému v krizovém stavu, v němž se informace šíří rychleji než infekce a konspirační teorie vznikají z nedorozumění. Víc než jak to všechno skončí, je tady důležité, co se při tom děje. Soderbergh prostě nešetří nikoho, a možná že s těmi hvězdnými jmény to je působivější, než kdyby se tu v rámci zachování realismu pohybovaly samé neznámé tváře. Ten úvodní vypravěčský "podvod" s Gwyneth Paltrow každopádně účinkuje skvěle, a to i přestože jsme o tom spraveni v traileru a dopředu víme co čekat. Více v recenzi a ještě v této analýze.(21.10.2011)

  • castor
    ****

    Herecky místy nadmíru potěšující, pár režijních nápadů a filmařských postupů také, atmosféricky efektivní soundtrack zrovna tak. Soderbergh je díkybohu civilní, nic divákovi nevnucuje, nevolí žádné úderné trikové záběry, což je ale ve výsledku i díky pro něj tradiční digitální kameře působivější a střídmější. Divák se brzy srovná i s tím, že drama nemá klasickou dramaturgii a skáče z jedné epizody k druhé, režisér výtečně pracuje s detaily, což záhy vyvolává strach z dotyků a nebezpečí viru na každém kroku. Je to celé takové zvláštně odtažité, ale o to mrazivější. Holt, i takhle se dá natočit toliko profláknutá tematika. Navíc se spoustou nenalíčených hereckých hvězd. U Soderbergha se holt každý dotyk počítá. A teď honem do lékárny pro roušku..(7.3.2012)

  • Djkoma
    ****

    Konečně někdo zfilmoval Pandemic;-). Ne vážně. Soderbergh si pohrává s tématem pandemie, strachu a paranoie naprosto brilantně. Scénář svět nenásilně přibližuje skrze mnoho postav a detailů okolo (televize v pracovně Cheevera) a drží si auru věrohodnosti. Ta ve spojení s chladně neosobním světem a hudbou dělá z Nákazy působivou vizi, která bohužel nebude atraktivní pro široké divácké publikum. Někoho jistě překvapí, že se tu prakticky neobjeví žádný "reportážní styl", kde se budou maximálně využívat média a jejich všudypřítomná masáž. To mě překvapilo také, ale do kontextu filmu a pojetí postav a událostí se to vůbec nehodí, budiž zadostiučiněním, že je tu alespoň blogger. Více zde.(27.10.2011)

  • Botič
    *****

    Sodeberghova obsedantně kompulzivní a sterilní pitva strachu za pomoci dokonale vyběleného vizuálu a elektronicky tepajícího soundtracku. Nejdůvěryhodnější katastrofický film vyobrazující reálnou hrozbu a snímek vyvolávající celou řadu nepříjemných otázek. Rok 2012 se blíží a pokud má nastat konec světa, tak bude mít pravděpodobně takovouhle podobu :-)(24.10.2011)

  • 3DD!3
    ****

    A kurva! Končím s podáváním si rukou s cizími lidmi...Věcné, řemeslně pefektně zvládnuté. Spíš minimalisticky dokumentuje průběh a životní příběhy lidí probíhají jen tak mimochodem, spouští řetězové reakce, které vedou k nakažení jiných. Jistou sterilitu umocňje i hudba. Doslova odporný Jude Law si svou roli vychutnává a Matt Damon je přijemně civilní (není malých rolí). Trochu mě mrzí odbytý konec (i když se asi realitě poměrně blíží), NÁKAZA měla na víc.(17.12.2011)

  • Tien You Chui

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace