Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hild
    ***

    Stále přemýšlím nad tím, co jsem vlastně čekala a zjišťuji, že jsem nejspíše dostala přesně to, co jsem čekala. Tohle téma by asi lépe natočit nešlo. Soderberghova režie je skvělá, neztrácí na tempu a především v první polovině filmu se mi nejvíce líbil jeho důraz na všechny drobnosti, každý dotek je zde životně důležitý a vše do sebe zapadá. Největším lákadlem filmu je samozřejmě hvězdné obsazení, ale žádný herec zde nevyniká nad druhým, jednoduše k tomu nedostane prostor. Přes všechny tyto kvality mě však film nechal úplně chladnou. Při sledování jsem necítila vůbec nic, bylo mi jedno postav a bylo mi i jedno, jak to vlastně skončí. To je můj největší problém s tímto filmem. Shrnula bych to takto. Řemeslně skvěle odvedená práce, ale nic víc. Lepší 3*(20.10.2011)

  • Xmilden
    ****

    Steven Soderberg se v mých očích opět vrátil na výsluní. Natočil nesmírně poutavou záležitost, kde dokázal naplno využít strachu z neznámého. Divák tak hltá, čeho všeho se nemocní dotýkají, přičemž takový autobus se stává přímo pekelným místem. Hudba: Cliff Martinez, tohle začíná být docela slušné lákadlo. Hodně se mi ve filmu také líbila obrovská nejistota, kterou nastolil Steven tím že hned na začátku nechal "zlikvidovat" svou možná největší hvědu. Tady začínalo být jasné, že nikdo si nemůže být jistý, tím že přežije. Závěrečný epilog prvního dne je pomyslnou třešničkou na dortu.(3.1.2012)

  • Enšpígl
    ****

    Film má jednu obrovskou výhodu, staví na příběhu, kterej ať chcete nebo ne vás do sebe vcucne a mele a mele. Hned od začátku jsme si říkal, jasně takhle by to mohlo, tohle je moc přitažený, kurva pán v patý řadě zakašlal mizím s kina a když má příběh v týhle poloze je vítězství na jeho straně, vlastně na obou stranách, protože bijáček dostane hodně hvězdiček a diváček zase hodně emotivních pěstiček. Ve filmu se objeví hodně znamých ksichtíků, úplná ksichtiáda, ale a to se moc líbilo, že žádnej hvězdnej ksichtík nezabírá příliš prostoru na úkor druhýho a hlavně na úkor příběhu, protože ač herecký výkony úplně všech jsou absolutní, tak tady káru s plným sálem diváků posunuje výrazně kupředu především děj. Možná mě trošku mrzela, odbytá až nedotažená dějová linie kolem Marion, ale ani mě nenapadá na čí úkor by jsme se této linii měli věnovat, aby film vběhnul do cíle v tak parádním tempu, v jakým doběh. Film, kde se člověk bojí pomalu už i hudby nepostrádá nic z příručky pro moderní filmaře kinotrháků, dynamiku, napětí, skvělé herecké výkony a především se pořádně pomuchlovat s divákovejma myšlenkama.(28.10.2011)

  • H34D
    ***

    Ač se Soderberg odvážně rozhodl zmapovat nákazu z pohledu společenského systému, dat a čísel namísto osobních (a třeba nevhodně patetických) příběhů několika jedinců, v konečném důsledku se mu právě tento styl stává kámenem úrazu. Ač bych rád Contagion chválil za objektivnost, důveryhodnost a "reálnou" atmosféru, nakonec je to přeci jen velmi zapomenutelné, chladné, neosobité a pro diváka odtažité. Dramatičnost, která by měla směrem k závěru vrcholit se ubírá opačným směrem, divák je smířen s tím, že identifikace s postavami neproběhne, emocionální složka se po prvním úmrtí definitivně nevrátí a film se stává až trochu nudným. Oceňuji zmiňovaný pohled do společenského systému, zdravotnictví/médií apod, film bych přirovnal ke kvalitně natočené robustní mozaice navzájem pospojovaných osob a událostí, která opravdu dává smysl, nicméně bez katarze nějak nemá ten efekt. Samozřejmě podvracení žánru, jež má výše zmiňované na svědomí, zde bylo účelem, ale co naplat, cítím, že na 4* to těsně není... 7/10(17.12.2011)

  • Kaka
    ****

    Typický Soderbergh. Studený, atmosferický (hudba, kamerové filtry), chirurgicky přesný film. Nákaza nám v podstatě nic nevnucuje. Jen ukazuje možný vznik nákazy (banalita) a její následky v kontextu s nákazou lidstva (strhující). Od čehož se pochopitelně odvíjí další věci jako histerie, rabování, náboženské problémy, etnika, základní životní potřeby apod. Možná trochu výhoda pro tvůrce je fakt, že režírují látku tak zajímavou samu o sobě, že i kdyby byl film méně povedený, tématika díky svému strhujícímu potenciálu stejně nedostatky smete. V podstatě film, od kterého se nedá odtrhnout.(1.1.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace