poster

Coriolanus

  • Velká Británie

    Coriolanus

Drama / Thriller / Válečný

Velká Británie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    **

    Tak tento nápad převést drama ze starého Říma do současnosti opravdu nebyl šťastný a těžce nezafungoval. Coriolanus je také dokladem toho, že film a divadelní herectví moc nejdou dohromady a nic by na tom nezměnilo i kdyby Ralph Fiennes prskal dvojnásob. Jediné kvůli čemu jsem dokázal film shlédnout celý byla Shakespearova předloha, pro mě velká neznámá, ale ani ta zřejmě nepatří do jeho zlatého fondu.(26.8.2013)

  • Malarkey
    *

    Myslel jsem si, že tuhle shakespearovu hru přetavenou do současnosti zkousnu. Doufal jsem, že akční scény budou natolik zajímavé a brutální, že mě udrží v napětí až do konce. Nakonec jsem ale zjistil, že tenhle film jde zkousnout hodně těžce a zároveň jsem měl co dělat, aby mi mozek nevyskočil z hlavy, protože jakákoliv akční scéna byla natočená tak, že jsem z ní neviděl ani výbuch. Oceňuji ale pokus natočit něco jinak, než klasicky. Smysl jsem ve filmu stejně nenašel, ale pokus to byl. A to se počítá.(7.4.2017)

  • Fr
    *

    ,,MÉ JMÉNO JE GAIUS MARCIUS. JSEM TEN, KDO PŘIVODIL VŠEM VOLSKŮM HODNĚ BOLESTI A UTRPENÍ. O TOM TÉŽ SVĚDČÍ MÉ PŘÍZVISKO, C O R I O L A N U S“.... /// Nejdřív jsem nechápal, proč jako by nemohlo fungovat spojení současnosti s (víc jak) 400 let starým příběhem. Po 15ti minutách chápu: vono totiž funguje jen něco a ještě k tomu (tak nějak navíc) to funkční nelze připisovat za zásluhy Fiennesovi ale Williamovi. Sere mě, že se v ,,prvním dějství“ slova rozcházej z dějem (fakt ten rachot bubnů a řinčení mečů těm lidem nevěřím). Naštěstí pak to postupně přejde do simbiózy, ale jen díky tomu, že krutost a závist lidí jsou v každý době stejný. Pravda, baví mě monology a dialogy v závěrečným jednání, ale to vymyslel William a já TI přece nebudu dávat * (hvězdy) za něco, cos nevymyslel! Že to byl Tvůj nápad? Pravda, tak tady máš jednu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Já na to divadlo od anonymního pisálka nikdy nebyl. 2.) Mrdám na tu vaši demokracii! 3.) Ujíždím na Ralfovi Finnésovi a Géraldovi Butlerovi. 4.) Došlo nám obilí (A kdo ho poslal? ... Ty debile - jako že není!). /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(30.10.2012)

  • movieband
    *****

    „Já vyženu vás! Zkysněte si tu se svými obavami. Ať každá tichá šeptanda vás vyděsí. Ať nepřítel jen pohodí svou hlavou a vás ovane hrůza! Jen si tu dál vyhánějte své ochránce, až nakonec ta vaše tupost, kterou ani netušíte, a proto sami sobě zůstáváte stále ti největší nepřátelé, z vás udělá ty nejubožejší slouhy nějakých cizáků, kterým se vzdáte bez boje. S pohrdáním vůči vám i městu, všemu tady, teď odcházím pryč. Na světě jsou i jiná místa.“ Coriolanus je přepisem antické tragédie do současnosti. Kde namísto řinčení válečných bubnů a třískot mečů, jde slyšet drolící se zdi a střelbu z kulometů. Kde namísto současné mluvy nastupuje shakespearovské vyjadřování. Kde se odehrává antický příběh o zradě, který je nadčasový a může stát prakticky v jakémkoliv období lidstva. Vítejte na hereckém koncertu Josepha Fiennese, který si na paškál vzal nelehkou látku svého britského krajana Williama Shakespeara. Coriolanus je příběh o zradě. O muži, který svůj život dával všanc, za svou vlast. Muži, který k lidem přistupoval s bezprostřední upřímností, která mnohdy působila spíše povýšeně, sobecky a pohrdavě. O muži, který věnoval svou bezmeznou lásku vlasti a přímému jednání. Těžko popsat charakter Gaia Marcia “Coriolana“. Těžko ho pochopit. Coriolanus je rozhodně těžce stravitelným snímkem, ale dle mě je to jen o typu diváka. Jestli se podvolí shakespearovskému vyjadřování, lyrickému podtextu a renesančnímu nádechu celého filmu, který je značně netradiční v souladu se zasazením do moderního světa. Nejde o nefunkčnost děje, ztrátu logiky nebo nudu. Kámen úrazu celého filmu jsou právě dialogy, přenesené snad s naprostou přesností, ze Shakespearova díla, beze změny. Nízký rozpočet je pro film snad jen dobře. Pravda, armáda Volsků v čele s Coriolanem, táhnoucí se na Řím mohla být asi tou nejepičtější částí celého vyprávění. Ale právě díky nízkému rozpočtu divák ničivou sílu Volské armády sleduje prostřednictvím médií, a výrazů Římanů, kteří se děsí nad hrůzou, kterou na sebe seslali. Dlouhé monology, perfektní herecké výkony a odvaha za skloubení renesančního díla a moderní doby, dělají z Coriolana diváckou lahůdku, která se musí vychutnat a vstřebávat stejně jako kvalitní víno. Výborná práce. P.S. Děj je vesměs jednoduchý, a jak říkám, záleží jen na divákovi, jestli se rozhodne zkousnout netradičně seskládané a dlouhé dialogy. Pokud se pro to totiž divák rozhodne, a bude se plně soustředit, tak bude odměněn velice kvalitním a nevšedním zážitkem. Co je zas další věc je ta, že Coriolanus rozhodně není filmem, na který by se člověk díval každý týden nebo si ho pustil o nedělním odpoledni. Fiennes totiž antické tragédii dostál se vším všudy. P.P.S. Vzhledem k menšímu poklesu spádu v závěrečných 5-ti minutách by to celé bylo za plnohodnotné čtyři. Ale vzhledem k místnímu hodnocení se přikláním k plné palbě. P.P.P.S. Fiennes je možná malého vzrůstu a vedle (ostatně jako vždy) perfektního Butlera se jeho postava ztrácí. Ale tam, kde Fiennes ztratil na výšce má obrovskou sílu v mimice. Takové pohledy, které Fiennes nahazoval během filmu, neumí žádný jiný herec. Co pohled to tisíc shakespearových slov. A mě ty slova právě došla. Bravo.(30.1.2016)

  • D.Moore
    *****

    Měl jsem obavy, ale všechny byly zbytečné. Shakespearova hra je doslova nadčasová a stále aktuální, to vím, protože Coriolanus je jedna z mých nejoblíbenějších. Ale její převod do současnosti? Přímo nečekaně se povedl! Divadelní prkna nahradilo televizní zpravodajství, meče vystřídaly samopaly a verše zůstaly. Ralph Fiennes podává před kamerou naprosto strhující výkon, ale ani za kamerou si ostudu nedělá (ten závěr!), Vanessa Redgrave, Brian Cox a Jessica Chastain jsou více než senzační a bijec Gerard Butler mě svým přirozeným výkonem velmi překvapil. Asi to není podívaná pro každého, uznávám, ale přinejmenším Shakespearovi příznivci by jí šanci dát měli.(13.10.2015)

  • - Natáčení probíhalo v srbském Bělehradě, uvažovalo se ale také i o Rumunsku nebo Chorvatsku. (Brousitch)

  • - Ve filmu se objeví více jak 30krát slovo "traitor", neboli zrádce. (Beckett51)

  • - Úplně první herecká zkušenost Gerarda Butlera byla právě v divadelní adaptaci „Coriolana“ režírované Stevenem Berkoffem. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace