poster

Coriolanus

  • Velká Británie

    Coriolanus

Drama / Thriller / Válečný

Velká Británie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ***

    Richarda III. můžete i přes jasné historické zasazení smysluplně posouvat v časoprostoru, aniž by se některé informace "ztratily v překladu", u Coriolana si touto charakteristikou jistá nejsem. Caius Martius je v Shakespearově hře vykreslen jako znamenitý voják a válečný hrdina, jehož odpor k římskému obyvatelstvu vychází z toho, že se lid dožaduje přídelů jídla zdarma, aniž by byl ochotný za svou zemi bojovat. ("Resting well assured that ne'er did service for't: being press'd to the war, even when the navel of the state was touch'd, they would not thread the gates.") Tato premisa je nicméně jen těžko pochopitelná ve světě jednadvacátého století, kde vojáci nejsou celebritami, kde zbraně více než lidé rozhodují války a kde je armáda namísto rekrutovanými občany tvořena úzkou skupinou dlouhodobě cvičených profesionálů. Některé z motivací postav a hlavně samotného Coriolana se zkrátka vlivem jiného prostředí a zkrácením textu zcela vypařily, což je podle mě u hry, která je pro mě především výbornou studií politiky, výbornou ukázkou boje mezi namyšlenou pravicí a populistickou levicí, celkem škoda. Stejně tak nemůžu bohužel tvrdit že bych byla nadšená věčně roztřesenou kamerou, nepřehledným stylem některých scén a neustálými televizními přenosy. Ale dost kritiky. I tak je totiž Coriolanus jednou z těch filmových adaptací Shakespearova textu, které mi v hlavě zůstanou, a až se přenesu přes některé limitace, bude to nejspíš vzpomínka velmi příjemná. Ostatně na obsazení, které tvoří výborní britští divadelní herci jako Paul Jasson, Vanessa Redgrave nebo ostatně i samotný Ralph Fiennes, lze jen stěží hledat něco negativního.(21.1.2012)

  • kinej
    **

    Tak tento nápad převést drama ze starého Říma do současnosti opravdu nebyl šťastný a těžce nezafungoval. Coriolanus je také dokladem toho, že film a divadelní herectví moc nejdou dohromady a nic by na tom nezměnilo i kdyby Ralph Fiennes prskal dvojnásob. Jediné kvůli čemu jsem dokázal film shlédnout celý byla Shakespearova předloha, pro mě velká neznámá, ale ani ta zřejmě nepatří do jeho zlatého fondu.(26.8.2013)

  • D.Moore
    *****

    Měl jsem obavy, ale všechny byly zbytečné. Shakespearova hra je doslova nadčasová a stále aktuální, to vím, protože Coriolanus je jedna z mých nejoblíbenějších. Ale její převod do současnosti? Přímo nečekaně se povedl! Divadelní prkna nahradilo televizní zpravodajství, meče vystřídaly samopaly a verše zůstaly. Ralph Fiennes podává před kamerou naprosto strhující výkon, ale ani za kamerou si ostudu nedělá (ten závěr!), Vanessa Redgrave, Brian Cox a Jessica Chastain jsou více než senzační a bijec Gerard Butler mě svým přirozeným výkonem velmi překvapil. Asi to není podívaná pro každého, uznávám, ale přinejmenším Shakespearovi příznivci by jí šanci dát měli.(13.10.2015)

  • Zeebonk
    ****

    Pro nás, kteří jsme statečně ustáli tři série Spartaca a ještě se u toho stihli bavit, nejsou ubohé dvě hodiny rozvleklých veršovaných (rádoby) vznešených žvástů žádná překážka. Jsem si ovšem jistý, že bych nevšední formu dialogů dokázal vtřebat i bez spartacovského očkování, poněvadž mě titul "Nepřizpůsobivý impotent", na rozdíl od drtivé většiny hodnotících, minul o několik světelných délek. Překvapivě zde zmíněná horda tupců opomíjí, že toto každým coulem nadčasové dílko skýtá mimo politikaření i našlapanou Call of Duty 4 akci, vypečené brutalitky, nožové souboje z ksichtu do ksichtu a Gerarda Butlera v póze v jaké ho máme nejraději - nasraného. Nanejvýš předposlední desetiminutovce by špetka drivu neuškodila, ale jinak je takhle špatné hodnocení davová retardace a jak staré pořekadlo praví - mentála číst nenaučíš, a tak má do masového smažení čelních laloků objektivita utrum.(17.6.2012)

  • SoolenJV
    ****

    Shakespeare servírovaný za syrova. Zdánlivě nesourodé spojení realistického pojetí se současnosti a archaických, vznešených slov ažbětinského dramatika nakonec překvapivě funguje. Co na v některých komentářích zmiňovaném přehrávání? Tohle je divadlo a nikdo nikdy netvrdil, že to divadlo být nemá. Fiennes se podíval na méně známou Shakespearovu hru nově, s čistýma očima. Poselství zůstává, aktuálnost hry není nijak zmenšena ani 400 (nebo kolik) let od jejího vzniku. Coriolanus ji "jen" obaluje poněkud netradiční formou (na Shekespeara) a tato aktualizace klasiky se mu daří téměř na výbornou. Nevidím zas takový rozdíl oproti Titovi od Julie Taymor. Ta také klasika aktualizovala a to mnohem odvážněji. Coriolanus se povedl, překvapivě povedl, i když k dokonalosti ještě něco chybí.(19.7.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace