poster

Coriolanus

  • Velká Británie

    Coriolanus

Drama / Thriller / Válečný

Velká Británie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Driss
    odpad!

    Ralph přišel s "výborným" nápadem, jak ukázat nadčasovost děl OtřesenéHrušky (čti shakespeare - pozn. red.). Jenže divadelní přednes a dramatické, přehrávající grimasy tvoří nedivatelnou mazanici zhyzděného nánosu nemístné kreativity.(15.7.2012)

  • Big Bear
    ****

    Che... tohle byl koukám oříšek i pro ty, které mám v oblíbených a s nimiž mám povětšinou podobný vkus i hodnocení viděného. Ale bodejť by ne to musí leckoho zmást. Je to tragédie psaná renesančním dramatikem, odehrávající se dle autorovi původní předlohy v antickém Římě, avšak převedená (jaká troufalost!) do současnosti. Tak jistě, pokud tu někteří milovníci Shakespeara koukali na cyklus V Kruhu koruny, jejich šok chápu. Pro ty musely být ty tanky, Hummery a vůbec celý ten současný Řím hodně nestravitelným soustem. Naštěstí pro mně jsem podobný šok měl už před lety u skvělého Tita ztvárněného A. Hopkinsem. Od té doby dávám moderním adaptacím šanci. Kdo je ihned odsoudí jako jakosi troufalost a prznění klasické předlohy, může se často o lecos ošidit.. Až po Titovi a jeho několikerém zhlédnutí jsem pochopil tu skvělou nadčasovost Shakespearova díla i odvahu některých řežisérů vymanit hrdiny středověkých či antických tragédií z dobových kulis. A to zde předvedl i Fiennes. Ale co je vlastně jinak? Vždyť Řím je stále Řím, senát je stále senátem a lůza zůstane lůzou. Proradní politici matou davy a ty je slepě následují. Zrada a odvaha nás provází po tisíciletí a stejně tak jako pýcha a pomsta. Neberu POMOVI názor, že Fiennes hystericky přehrával. Já bych to neřekl. Věřil jsem mu jeho roli celou dobu a řekl bych, že hrál jako vždy na jedničku ! Já sjem byl spokojen a bylo to právě díky tomu netradičnímu zpracování a jeho výkonu. Vždyť klasicky zpracované látky je všude plno a proč se stále ortodoxně držet mantinelů. Vždyť nejde o místa a čas, jde o lidi a skutky. Za mne jsou to zcela určitě 4 jizzvy na Corolianových zádech ! To podhodnocení zde si film rozhodně nezaslouží !!!! * * * *(7.6.2014)

  • SaNcHeZ_cz
    ***

    Shakespeare opět ožívá, tentokráte za zvuků samopalů a hlasitých politiků. Ralph Fiennes jako svůj debut natočil poněkud bezkrevnou (celkem ironie) podívanou naplněnou archaickými do detailu vyleštěnými dialogy, které proplouvají kolísavým prostředím. Někde sednou, někde se třeskutě nehodí. A tak je to v podstatě s celým Coriolanem. Moderní adaptace se v některých ohledech povedla, v jiných až trestuhodně zklamala. Je to celkem škoda, potenciál zde rozhodně byl. [55%](3.7.2012)

  • berusche
    *

    Vzhledem ke skutečnosti, že sám Fiennes je režisérem, producentem a zároveň hercem, je jasné, že po tomhle skutku pachtil, leč nelze v tomto případě hovořit o tom, že by také sklidil ovace. Snaha o rádoby intelektuální a vážné drama se vytrácí ve chvíli, kdy první salva samopalu za zvuku veršů dopadne na kapoty moderních obrněných transportérů. Nemluvě o tom, že celý scénář je obrovitánsky nudný, stejně tak divák marně přemýšlí, kdo že tu vlastně měl být jako herec vidět víc. Já nejsem vyznavačem toho, aby se tvorba určená čistě na prkna divadel převáděla na filmové plátno v blockbusterech, které mají zprostředkovávat alespoň částečně klasiku (či klasiky). Budí to ve mně dojem, že nemáme na to, abychom strávili počin tam, kde mělo být jeho působiště. A už vůbec nefandím tomu, že se tomu tak děje v případě historických kousků od Shakespeara. Bohužel, pro mě osobně to nemohla vytrhnout ani Redgrave, i když ta jedna nuzná hvězda je právě za ni.(31.10.2012)

  • verbal
    odpad!

    Lapidárně řečeno: Coriol - anus s Žérárdem Řiťlerem v hlavní roli. A teď v klasickém podání: Zurčící Avono, ty divoká, ty řeko řek, cos zrodila to za cvoka, kterýž když poprvé se chopil péra a mohutně jej vecpal v kalamář, tak nastala ta divná éra, kdy tlučhuba unylý bláboly svými hnědopichu nejednomu po pět století klidného spánku odpírati bude a v hovně hutném zástupy se pohrabou, 'by sysla zvukomalebného v rakovině slovní nalézti mohli a úd svůj mačkajíce ejakulovati do tváří lidu prostého se jmuli, jenž pouhopouhé nudné básničky v útrobách své temné světničky ve své prostoduchosti blahoslavené slyšet schopen jest. Ach Ralphe, Ralphe, proč ty jsi Fiennes! Ač pak kralevic dánský, jenž úděl má nelehký, ozlomkrk recituje do lebky, jen stěží chudák zabrání, mohutnému tomu chrápání, co z předních řad Globem otřásá, neb lůza lupen mrzký zadarmo v lopotě dostala, nechť i u pásu vzdělanci mazaní s fiennesou matice utahují. Tak ať si Montek poďobaný pod balkónem co chce hučí a negr vzteklý kolem hrtanu ženy své ze všech sil prsty obpíná, je lépe uvelebiti se pohodlně, ruce své složit mozolnaté do klína a spánek spravedlivých nechat sednout na víčka, jenž až plácání frenetické hord těch domýšlivých na cestu domů zažene. A pak, když kmán vidí žoldáka, jak v maskáčích veršovánky huláka a jambem hustým ze všech sil by emšestnáctku za koně vyměnil, to v hurónský smích nezbývá než propadnout a v záchvatu žertu toho místného bodře si kolena do ruda oplácat, pročež kašlem nezastavitelným průdušky své od hlenu hustého osvobodit!(11.6.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace