Režie:
Vladimír DrhaKamera:
Josef PávekHudba:
Zdenek MertaHrají:
Jana Brejchová, Tereza Brodská, Gabriela Wilhelmová, Marie Durnová, Pavel Rímský, Pavlína Mourková, Eva Tauchenová, Miloslav Mejzlík, Ivan Urbánek (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jana (J. Brejchová) čerstvá pětačtyřicetiletá oslavenkyně a pracovnice knihkupectví je bláznivě zamilovaná do mladšího a ženatého řidiče Pavla (I. Urbánek). Přes své milenecké poblouznění si ale nedokáže připustit, že jejich vztah nemá budoucnost. V ten stejný den student Tomáš (R. Kubík) nalezne v zahrádkářské kolonii mladou dívku, která právě porodila v sousední chatce. Zakrvácenou a v bezvědomí ji i s dítětem odváží do nemocnice. K Janě domů poté přicházejí policisté a odvážejí ji do nemocnice, kde se dozvídá, že její dvacetiletá dcera Simona (T. Brodská) právě porodila zdravého syna. To obrátí Janin život vzhůru nohama, neboť o jejím těhotenství neměla ona – vlastní matka, tušení… (Česká televize)
(více)Recenze (30)
Herečka Jana Brejchová přišla s podnětem k filmu a ovlivnila i podobu scénáře a já k tomu dodám bohužel... Když byl film dotočen přišla Tereza Brodská (Simona) za režisérem s tím, že závěrečné kontroverzi mezi dcerou a a matkou (Jana Brejchová) nevěří. Že po všech těch křivdách by měl být scéna výčitek dcery vůči matce daleko dramatičtější. Režisér Drha udělal neuvěřitelnou věc a dal na námitky Brodské a požádal produkci o další natáčecí den a scénu přetočil. Tereze řekla že po natočení scény skončila máma v slzách, protože v hořké a bolavé scéně bylo až příliš toho co bylo nezpracováno a nedopuštěno mezi nimi. ()
Nuž, hlavná postava vyzretej štyridsiatničky vám začne po pár desiatkach minút tak liezť na nervy, že sa vôbec nebudete čudovať jej okoliu, ktoré s ňou skôr či neskôr začne rozväzovať vzťahy. Jana si žije stále bohémskym životom, navštevuje diskotéky, vyhľadáva mladších mužov a čo je najhoršie, neustále dáva každému vedieť o svojich emocionálnych stavoch, čo sa prejavuje neznesiteľnými teátrami na verejnosti. Ale bol to samozrejme zámer, len sa treba zmieriť s tým, že si k hlavnej postave skrátka nevypracujete silnejší vzťah. Jej konfrontácie s dcérou sú hysterické až tak, že strácajú na uveriteľnosti. Inak cítiť, že si všetci dali na výsledku záležať, či je tu ale aj nejaká autobiografická črta zo života Brejchovej a Brodskej, netuším, asi skôr nie a ide len o adaptáciu knižky. ()
Pro mě osobně veskrze divácky nepříjemný film, který mě strašně nebavil; všechny postavy mi byly protivné, ústřední konflikt matka-dcera mi přišel zoufale nezajímavý, a iritoval mě strašný soundtrack (jakož i mizerná kvalita zvuku a obrazu, v níž jsem to na Voyu zhlédl - osobně nechápu, že někdo takovou hrůzu pustí ven). Asi jediné, co je na tom filmu zajímavé, je ten jakoby autobiografický přesah, kdy člověk poučený o vztahu Brejchové k její dceři ví, že to ve filmu nemusely moc hrát, protože v realitě to měly dost podobně, a v tomto ohledu pro ně to natáčení bylo hodně osobní (vrcholná scéna je ta s jejich hádkou u auta v závěru). ()
Nešťastná maminka sklízí plody své rozlítané minulosti. Maximálně civilní projev všech zúčastněných dává filmu nepochybně originální nádech, ovšem dějová prázdnota, která se najednou naplní v několika málo závěrečných minutách a Janičky hysterické záchvaty, mne nepustí s hodnocením výše. Tereza Brodská v nezvykle dobré poloze bojuje o své místo v rodině. ()
Silné momenty tam jsou. Bez diskuse. Komplikovaný vztah matky s dcerou je nosné téma samo o sobě, zde ale nepříliš šťastně zpracované. Brodská se chová jako fakan, na druhou stranu se jí nelze divit, vzhledem k tomu, že její matka řeší sebe a své partnery a dcera jí už tolik nezajímá. Brejchová tady rozehrává místy emotivně velmi vypjaté herecké kreace, otázkou zůstává, jestli by méně nebylo více. ()
Galerie (3)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (5)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
- Když byl film dotočen, přišla Tereza Brodská (Simona) za režisérem s tím, že závěrečné kontroverzi mezi dcerou a matkou (Jana Brejchová) nevěří. Že po všech těch křivdách by měla být scéna výčitek dcery vůči matce daleko dramatičtější. Režisér Vladimír Drha udělal neuvěřitelnou věc a dal na námitky Brodské a požádal produkci o další natáčecí den a scénu přetočil. Tereza řekla, že po natočení scény skončila máma v slzách, protože v hořké a bolavé scéně bylo až příliš toho, co bylo nezpracováno a neodpuštěno mezi nimi. (sator)
- Jana Brejchová přišla s podnětem k filmu a ovlivnila i podobu scénáře. (sator)
Reklama