Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Podporučík Jareš (O. Pavelka) z ostravské kriminálky je pro jisté pracovní nepříjemnosti převelen do Prahy. Jeho spolupracovníky se stávají kolega Bílek (M. Vašut), kterého zná již z dřívějších let, a mladý obětavý Ivan (M. Dlouhý). Při pátrání se Jareš projeví jako člověk nekompromisní a vytrvalý, metody jeho práce se však příliš neslučují s představami nadřízených, a proto se brzy dostává do konfliktů nejen s nimi, ale i s osobami z vyšších společenských kruhů. Vyšetřováním několika zdánlivě nesouvisejících případů, jako je překupnictví, loupež, ale i vražda, odhalí Jareš dokonalou organizaci pražského podsvětí, do kterého patří nejen lidé z nižších společenských vrstev. Jeho překvapivé zjištění, kdo všechno je zapleten do kriminální činnosti, je korunováno šokující skutečností, že ani jeho kolega Bílek není bez viny… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Mne to moc nezaujalo a tak jsem to celé sledoval jen tak mimochodem. Detektiv tam stále někoho honí, občas je divákovi dáno nahlédnouti do podsvětí a to je tak vše. Rozhodně nic, co by se muselo vidět za každou cenu. Ale úplně ztracený čas to není taky. Prostě taková podprůměrná slátanina. A je to celé zbytečně dlouhé. 2810201110603/10712 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Když jsem otevřel Březinův Lexikon českého filmu, nabyl jsem pocitu, že Divoká svině je snad nejhorším českým filmem. Myslím, že není, jen trpí tradičními nedostatky tvorby v žánru akčním a detektivním. Například snaha o autenticitu a syrovost připomíná marné pachtění např. Kamarádů do deště. Mohl bych s výčtem pokračovat dál (třeba o autorovi scénáře Pavlu Frýbortovi), ale je to zbytečné - ne tak strašný, ale docela normální film. Tím teď ale spíše myslím pro "normální večer na nově." Asi tak nějak. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Nic světoborného to nebylo, jen chabá snaha natočit něco ve stylu Hollywoodu s honičkami, několika vytlučenými domy a podivnými továrními konstrukcemi. Tento pokus o moderní pojetí, kdy si spousty věcí musí člověk domyslet, neboť se zdá, jako by něco bylo z filmu vystřiženo, prostě nevyšel podle přání tvůrců. Navíc tento druh kriminálek o překupnictví pašovaného zboží mě moc nebaví, protože stylu, s nímž zločinci pracdovali a pracují, jsem nikdy nepochopil. Pavelka se snažil seč mohl udělat něco ve stylu svérázného policisty J.-P. Belmonda, ale ačkoliv se na kriminalistu docela hodí, jsou mu bližší jiné role. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Na československé poměry velmi temná a nesoudružská PRAHA začátku devadesátých let. Spodina společnosti, veksláci, prostitutky a za nimi neúnavní detektivové z SNB, nevím proč má tak malé hodnocení, asi někdo čekal Pitaval....škoda tady toho odbytého profilu na ČSFD, pak ten film nemá absolutně šanci zaujmout náhodného kolemklikajícího. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Socialistická kriminálka s asertivním přístupem a nečekaně akčním konceptem. Herecké obsazení sestává z herců, jejichž profláklost bych řadil do relativní oblasti. Kriminalisté si občas hrají na velké zbojníky, přičemž je (ne)věrohodnost nastavena docela šikovně. Ty charaktery zkrátka pobavily nad tím, jak se to bralo vážně. Film nasadí docela slušné tempo a jede v jakési linii vyprávění, téměř s odosobněným vyzněním. To, že chybí výraznější dějový záchytný bod, je posléze docela znát, protože režisér Kubišta nedává moc velkého prostoru divákovi, aby předestřené informace nějak emotivněji zpracoval. Pořád se tedy jede v jednom neselhávajícím tempu i v jednání postav, ale divácký prožitek zažívá stagnaci. Vykreslené podsvětí a míra zločinu se střídavě potkávají až bojují s nevěrohodnými aspekty, a i celkem odráží i realitu tehdejší doby. Kladu značný důraz na slovo "tehdejší", protože tak je nutné k filmu přistupovat, i ho tak brát. Vše už je poměrně utopie. Jedním ze zajímavých aspektů filmu, je jeho akční pojetí. Samozřejmě nečekejme nic extra, pokud jde o akční scény, zaměřující se především na automobilové honičky, za nimiž jsou cítit profesionální kaskadéři, nikoliv herci. Vše to pokukuje po západním stylu, není se co divit, když se podíváme na rok vzniku, který se datuje s oslabením bolševika, který dříve nepřípustné prvky, už celkem v pohodě a bez větších zásahů tehdy povážlivě přísné cenzury, nechával být. K tomu ovšem nebyl vynechán stále ten horlivý a zásadový přístup socialistických vyšetřovatelů bránících naši socialistickou vlast před průtokem amerikanismu a imperialistického vlivu. Tuhle kriminálku američtí "imperialisté" ovlivnili, jak je vidno na jejím pojetí, avšak přes dynamickou kameru a uvědomělé výkony hereckých představitelů, se nedá označit za mimořádně řemeslně natočenou. Nejvíc se na téhle krimi podepisuje její obstarožnost, která už zřejmě nikoho z gauče nezvedne, když by se náhodou tenhle film objevil v televizním vysílání. Bude přítomen i divácký smích, a to je u vážně míněné krimi, poněkud nevítaná ingredience. 40% ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Pronásledování v Ostravě se natáčelo na Dimitrovově třídě. V Praze se natáčelo na celé řadě míst: Václavské náměstí, Železniční most pod Vyšehradem, Strakonická ulice, Dejvice. Poslední scéna se natáčela skutečně v ulici Kováků na Praze 5 v budově bývalých smíchovských lázní, které v devadesátých letech dvacátého století musely ustoupit nové zástavbě. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama