poster

Mildred Pierceová (TV seriál)

  • USA

    Mildred Pierce

  • SK název

    Mildred Piercová

    (festivalový název)

Drama

USA, 2011, 5x57-77 min

Komentáře uživatelů k TV seriálu (96)

  • Matty
    ****

    Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan(27.9.2011)

  • DaViD´82
    ***

    První epizoda navodí dojem, že to bude pětihodinová one-woman show Kate Winsletové v seriálu, kterému by spíše slušela klasická celovečerní stopáž. Druhá a ty zbylé z tohoto dojmu vyléčí, ale z celkové chladnosti to stejně neproberou, v tom uspěje pouze čtvrtý díl. Není to herecky jen o Winsletové (např. Morgan Turnerová a její fracek rostoucí do elitářské mrchy par excellence ji přehrává ve všech společných scénách rozdílem třídy), naštěstí to zase tolik není ani o "založení KFC" a díky mnohdy podivně skokovitému vyprávění to naopak vzbuzuje dojem, že by se mohlo na stopáži leckde přidat. Předlohu jsem nečetl, ale Haynesův styl působí přesně jako předčítání monotóním hlasem na dobrou noc. Je jasné, že se v tom skrývá silná látka, ale ne a ne se do toho kvůli odosobněnému přednesu dostat... V zásadě to má naprosto shodné klady i zápory jako jeho Daleko do nebe. V pětihodinovém balení.(17.4.2011)

  • Jossie
    ***

    Já prostě tu hloupou Mildred Piercovou nesnáším. Na jedné straně silná žena se schopností prosadit se a podnikat, na druhé nemožná, citově závislá a hloupá ženská, visící kdovíproč na lidech, kteří dokážou jen využít, zranit a odkopnout. Curtizův film z roku 1945 se mi ovšem líbil víc, byl syrovější a měl rozhodně lepší závěr.(13.12.2013)

  • Madison
    ****

    Strhujúca dráma určená v prvom rade nežnejšiemu pohlaviu, pretože ženy čoby citlivé bytosti, si trpké osudy Kate Winslet môžu celkom ľahko preniesť do vlastného života. Spočiatku sa mi zdalo, že Mildred Pierce ako seriál, je príliš priamy a nevsádza na žiadne prekvapivé zvraty, no po skončení poslednej časti sa vo mne usadilo množstvo dojmov, pocitov a myšlienok, kam až môže človeka doviesť pýcha, žiadostivosť, nenávisť a túžba po sebarealizácii - pokiaľ teda neodhadneme jej správnu mieru. Perfektné vyobrazenie obdobia prohibície a hospodárskej krízy - čo ma vždy fascinuje, perfektne vybalancované charaktery postáv a najmä perfektná Kate Winslet, ktorá ma maximálne odrovnala v srdcervúcom závere, v akom by sa žiadna žena nikdy nechcela ocitnúť.(19.6.2011)

  • Botič
    *****

    Mini-seriálové zlato HBO, které s každým dílem roste do nevídaných rozměrů. Jedna z klasických Haynesových (filmových) ilustrací, která i přes svou odtažitost a afektovanost jde, v určitých místech, do hloubky, byť se může zdát, že Haynes recykluje Daleko do nebe. Ale i kdyby - Mildred Pierce se pere za lepší zítřek o poznání lépe, než naivní Cathy Whitaker.(22.8.2011)

  • Davies182
    ***

    Pilot je spíše žalostně unylý a sazí všechno na poslední dvacetiminutovku, kdy se děj konečně pohne kupředu, a kdy také dostává Kate Winslet více prostoru k tomu, aby se mohla lépe herecky projevit. Zejména díky samotnému závěru mě to dost táhne i k dalším dílům... Jinak solidní drama, HBO klasika.(25.5.2011)

  • Boogeyman
    *****

    Uhrančivý výkon Kate Winslett v roli neskutečně hluboké postavy. Mildred je silná žena, workoholická podnikatelka, přízemní domácí puťka, náruživá milenka, milující matka i naivní slepice. Postava živá. To samé platí i pro většinu dalších hlavní postav. KOmplikovaný vztah matky a nevděčné dcery ovlivněný rodinnou tragédií je rozebrán do nejmenšího detailu. Obě lze chápat i nenávidět. Hodně silná podívaná.(25.10.2011)

  • Aky
    ****

    Problémy s nevěrným manželem, přelétavým milencem, potíže v podnikání, s věřiteli a konkurencí..., to jsou všechny nepříjemnosti, ale permanentní konflikt s vlastní dcerou, to dá zabrat - než člověk přijde na to jediné možné řešení.(26.12.2013)

  • swamp
    *****

    Velmi pozvolná, leč vynikající minisérie HBO. Kate Winslet coby Mildred Pierce exceluje v roli ženy ze střední třídy, která po rozvodu odvážně, i přes nepřízeň hospodářské krize, rozjíždí řetězec restaurací. SPOILER Nemá však snadný život, protože jedna z jejích dcer zemře a ta druhá, Veda, je již od útlého věku narcistický spratek, který nenávidí maloměšťáctví, potažmo svou matku. Mildred se v ní však vzhlíží, a aby se jí zavděčila, snaží se chovat jako dáma se vším všudy, přestože to nemá přirozeně v krvi. Tuto dceru zcela mrazivě ztvárnily Morgan Turner a Evan Rachel Wood (20 letá Veda).(29.7.2011)

  • Ant
    ***

    Po technické a herecké stránce můžeme mluvit o nadprůměrném dramatu, ale ve výsledku jsem tak nějak čekala víc. Po příběhové stránce se přece jen nejedná o nic extra silného a jako hlavní nedostatek vidím postavu Mildred. Za celých pět dílů jsem se do ní úplně nedokázala vcítit, ať už to bylo kvůli její přelétávosti, naivitě nebo celkově často hloupému chování. Za všechny své životní trable si vlastně mohla sama. Ale Todd Haynes tyhle dobová dramata umí prodat a není pochyb, že si Kate Winslet za svou roli odnese nějakou tu cenu. Od HBO bych každopádně čekala něco víc strhujícího.(13.4.2011)

  • Lenny.M
    *****

    Jsou zde krásně vykresleny lidské osudy, povahy...Já každý díl hlatala. Role Evan Rachel Wood byla dokonalá, ta holka hraje občas jako Bohyně!(15.6.2011)

  • jhrasko
    *****

    nemá zmysel písať čokoľvek iné, než napísal kamarát Martin (marvan). Dopozeral som piatu časť a premýšľal, prečo ma MP nechce pustiť a nenájdem lepšie slová, tak len pretlmočím jeho postreh, ktorý presne vystihol moje pocity : geniálne je najmä pojatie hrdinov, ktorí nie sú profilovaní ako tí, ktorým by sme mali/nemali fandiť, nie sú ani kladní alebo záporní či sympatickí. Divák si musí neustále hľadať k nim svoju cestu a s každou ďalšou zápletkou meniť postoj. Inými slovami: DOKONALÁ (a tým fascinujúca) AMBIVALENCIA. Časť 4, 49minúta, videné minimálne 20X.(3.10.2011)

  • alyne
    ****

    Evan Rachel Wood byla prostě božská a celou MILDRED PIERCE si ukradla pro sebe.(17.6.2012)

  • Havenohome
    *****

    Tak tomu HBO už to kvalitne hrabe. To sú zas tortúry. Keď najbližšie bude niekto v mojom okolí zomierať, tak ani slzu nevyroním. Mildred Piercova vás emočne pripraví aj na koniec sveta.(26.10.2014)

  • JitkaCardova
    **

    O mnoho ochuzenější a roztaženější, o mnoho zbabělejší, uhlazenější, melodramatičtější, podbízivější a doslovnější verze původního stejnojmenného noiru z r. 1945. *** Zvláštní efekt: zpětně se mi s každou minutou tohohle seriálu líbil původní film víc a víc, jak jsem byla konfrontovaná s tím, co a jak podtrhnout, zdůraznit, co se musí ukazovat zpříma a neotřele, co se může či má nechat nevyslovené k přemýšlení, a musela jsem mu přiznat obrovskou sílu, rafinovanost a odvahu. Původní pojetí by si bylo rozpracování do takovéhle délky rozhodně zasloužilo, ale dílo by muselo zůstat právě tak svrchované, vypravěčsky nekompromisní, lapidární a náročné na spolupráci diváka, abych mohla zůstat u vytržení – tenhle seriál zničil všechno, co bylo ve filmu až nepříjemně jitřivé, rušivé, málem neakceptovatelné, důstojně svojské, osamělé a odvážné zarputilé jako sama hlavní hrdinka – v seriálu však takovou ženu ani takové mistrné odvyprávění jejího portrétu a osudu nepotkáte. *** Haynesův seriál nejen že fakticky neříká nic nového, ale ani to neříká zajímavěji. Jeho podnik pouze prozrazuje, že Haynes se právě nedovedl smířit s tvrdými, sebejistými rysy výlučnosti a břitkosti původního díla, a tak je „uvedl na pravou míru“: znásilnil a ochočil si je plytkým, hladkým převyprávěním, přidal americkou romantiku a schematičnost, přebarvil vyznění, vystavěl oslí můstky z hladkých fošen a přivedl po nich ovečky sociálně čitelných a přijatelných vysvětlení pro chování postav původně zcela jinak motivovaných. Z nepřístupné, neústupné, zásadové hrdinky, milenky a matky s jistou hrdostí, kterou nelze zaměňovat s planou pýchou, udělal právě takovou ucuchtěnou a malověrnou hospodyňku, šedou myš, kterou její vyrůstající dcera může poprávu opovrhovat, kterou milenec může tuctově využít. Vznešená bytost, jejíž pravdivá a hluboká tragédie spočívala v nemožnosti přenést na své nejbližší a milé ono ušlechtilé vědomí velikosti, které řídí její zdánlivě provokativní kroky, v nemožnosti s nimi v té velikosti splynout, srůst s nimi, a se svou vlastní dcerou především – stát se její živnou půdou, umožnit jí, aby se stala prohloubeným pokračováním. Prokletá a nezdolatelná je propast mezi lidmi vysokého a nízkého stavu, a zvlášť bolestivě prožívaná je její sráznost tam, kde srdcem urozená je matka, s přirozenou touhou probudit stejnou moudrost a rozvinout ji ještě dál i v té sprostě poživačné, neurozené osobě, která je její jedinou dcerou. Skutečné matce nezbývá než do konce života poskytovat své dceři, krvi své krve, možnosti, znovu a znovu odpouštět necitlivost a doufat, že právě ten další krok možná natvrlé srdce porozevře. Naděje umírá poslední, až chvíli po člověku. *** Haynes však tuhle vznešenou tragickou dualitu nepochopil a Mildred představuje jako hrdinku od plotny v sociálním melodramatu všedního dne, naplňujícího všechna směšná dobová klišé. Mildred tu je trochu hloupá, trochu hysterická, je to průměrná americká puťka, která v sobě jako mouku na koláč smete do hrstky trochu síly a s kvoční shánčlivostí a průbojností si jde vydobýt svoje právo na místo na slunci. Důležité změny v pojetí tématu, ústupky zásadně měnící smysl i výši dramatu, jsou nenápadně rozeseté, ničí však dokonale veškerou původní originalitu ak hlavní hrdinky, tak i filmu samotného, umetají cestičku snazšímu, podstatně méně kontroverznímu vnímání. *** Zlomky: V původním filmu například Mildred s Wallym nikdy nespala, což z něj dělalo mnohem zajímavější a vznešenější postavu. -- Vedě nikdy ani v duchu, a už vůbec ne výslovně, melodramaticky, nahlas, nepřiznala nezadatelné právo na hrdopyšné a povýšené postoje. -- Mladší dcerku nepřeváželi do nemocnice, ale nechali ji u manželovy milenky, a Mildred té ženě byla upřímně vděčná, cuž znovu přirozeně prohloubilo všechny postavy i jejich velikost. -- Nemuseli jsme se dívat, jak chudinka Mildred omdlévá na trávě před domem, aby se doložilo, jak ji bolí, že jí dcerka zemřela. Původní film tu naopak uplatnil snad vůbec nejdrsnější střih. Heyes nás nutí dívat se minuty dokonce na pohřeb, ukládání rakve do hrobu, trávník, hlína, sešlost na dhrobem – nic horšího už snad filmař předvést nemůže. -- V původním filmu Mildred její manžel v těch nejtěžších chvílích není oporou, a snad je to známka jeho síly, protože jsou v té době v rozluce a on se nechce podvolit okolnostem. Nechá ji bez prostředků, je u milenky, nezajímá se, jak ona se zvládá postarat o děti, z čeho vyžije. O to silnější a prožívanější je paradoně jeho pozdější příklon k ní. Haynes naopak stvoří slabošského manžela, který Mildred nechá auto, dům, všemožné záruky a ujištění, předem prozrazující, jak se to může mezi nimi vyvrbit dál. -- Ve filmu jsme nepotřebovali sledovat, jak solidně tupá Mildred chodí po restauraci, kde pracuje jako servírka, a v zákulisí si s vidinou amerického snu snaživě zapisuje do notesu poznámky z provozu, aby se z ní jednou mohla stát úspěšná podnikatelka – jako si pak podle zápisníku odškrtává, jestli koupila petržel i cibuli i salát – na tyhle edukativní vycpávky vážně není příjemné se dívat, kvůli tomu se to do seriálu natahovat nemělo. -- Monty Brogan byl v původní verzi dědicem domu, který si Mildred sama od sebe všímavě vyhlédla pro svoji restauraci, a sama ho také přesvědčila, aby jí dům svěřil bez záruk a de facto se do ní zakoukal pro její bystrost a kuráž. Jak Wally, tak i Monty Brogan jsou v původním filmu mnohem složitější, hlubší, a přitom srozumitelné postavy, na rozdíl od plakátových, stereotypně nedůstojných milenců, jaké z nich udělal Haynes. Na rozdíl od Haynese původní režisér Wallymu třeba žádnou rodinu ani manželku nepřisoudil, stejně jako ho ve skutečnosti nikdy neusvědčil z žádné špinavosti, ba naopak, vždycky se ukázalo, že Wally vlastně jedná střízlivě rozumně a bez zlých úmyslů, a nechal ho nebezpečně samotářského balancovat na hraně sympatičnosti – ne tak Haynes, který ho nejen zčernobílil, ale vlastně tu postavu nesmírně očernil. A ona každá minuta stopáže by se dala de facto rozebrat se stejným výsledkem. *** Dá se říci, že původní film v té kratičké stopáži svoje postavy obnažil do mnoha vrstevnatých hlubin, ať tím, co zamlčoval (truchlila Mildred po dcerce v soukromí? dovolila si to? co doopravdy cítila k Wallymu? Kdo vlastně Wally byl a co chtěl, chtěl vůbec něco pro sebe? ...), či co nesmlouvavě odhaloval. Ukecaný a polopatický Haynesův počin je v ubíjející stopáži naprosto zplacatil a ploše zbanálněl. *** Navíc je třeba mít na paměti rozechvívající fakt, že původní noir byl vystavěn jako Mildredina vlastní výpověď na policejní stanici, pod tlakem a za dané situace přirozeně eklektická a zbavená soukromých emocí a myšlenek, které nechtěla zveřejnit – rámec vyprávění tak poskytoval vzrušující, byť nijak okatě zneužitou, licenci, nejen ohledně motivů k vraždě, ale i k celku vyprávění a popisům chování svého i druhých... Kdežto Haynes si toho ani nevšiml a naservíroval divákům „objektivně“ vyprávěný, dobovou módou šmrncnutý příběh z růžové knihovny.(21.8.2015)

  • Marsik
    ****

    (Sledováno v období 2.5. - 8.5.2013) S prvním dílem jsem byl celkem spokojený, úvodní seznámení zaujalo, a tak mě další části neminuly. Z počátku zdlouhavé, ale věřil jsem, že další díly budou nabývat na síle a tempu. A to se přesně stalo a definitivně si mě seriál druhým dílem získal. Zajímalo mě, co osud nadělí Mildred dále. 3. díl byl nejlepší z celé série. Dcera Veda byla neskutečná mrcha. Poté se děj posunul o 4 roky dopředu, kde sledujeme novou představitelku Vedy, která štafetu převzala obstojně. Závěrečný díl vše rozklíčoval a nejednomu člověku bylo Mildred líto. Celý život se tak moc snažila získat pro svou dceru to nejlepší a ona se jí takto "odvděčila". Jedna z posledních vět "Ať táhne k čertu", byla drsná, ale na místě. Když shrnu celý seriál, musím jenom chválit. Kate zahrála s obrovskou bravurou, stejně tak obě hlavní představitelky Vedy. Vše bylo natočeno velice věrohodně, tím myslím zejména vyobrazení doby 30. let, a tak 4 hvězdičky tento seriál rozhodně neminou. Kdo ví, třeba zase někdy po něm s chutí brzy sáhnu. 80% (with J.)(3.5.2013)

  • nervoznideda
    **

    Platí jedna věc už hodně dlouho jaká matka taká Katka. Není blbost dědičná? To je slepičí film , moje žena ho určitě uvítá , já jdu válčit Pluj hluboko , pluj tiše , deda :-)(21.5.2015)

  • erased
    ****

    Mildred si proti očekávání nekrade celý film pro sebe a tak umožňuje vyniknout jejímu sympatickému manželovi Bertovi a především její dceři. Jestli se v souvislosti s Vedou dá něco takového vůbec říct, užíval jsem si každou její scénu, především co se její mladší verze týče. To všechno už tady ale jednou bylo ve filmové verzi z roku '45. Moderní retro provedení je výborné, navíc Monty konečně působí přesně tak jak podle knihy má (vůbec celý ten přepis "stránka po stránce" seriálu oproti noirově laděnému filmu svědčí, obě verze však v tomto ohledu mají něco do sebe), ale nebýt skvělého, ba přímo famózního finále, asi ve mě seriálová verze Mildred Pierce zanechá hořko sladký dojem. Naštěstí nezanechala a já budu doufat v natáčení dalších podobných artefaktů z minulosti.(3.6.2011)

  • MartinezZ
    **

    První díl byl ještě zajímavý. Neutěšený život a cesta za jeho vylepšením vlastní prací. Dobře, říkal jsem si, uvidíme, co se z toho vyvine dál (knižní předlohu neznaje). Vyvinulo se z toho rodinné drámo, které mi bylo zcela ukradené a bohužel možnosti, nastíněné prvním dílem, jako kdyby se rázem rozplynuly a ve druhém už z toho nic nebylo. Jen nuda s utrápenou Kate a klacky pod jejími roztaženými hňápami. To, co se tam odehrávalo, mi bylo šumák a snad jen poslední díl ukázal, že tohle, TOHLE, celému tomu seriálu chybělo - něco, co by se tam dělo. Neupírám Kate, že zahrála skvěle, ani herečce její odrostlé dcery, jakou čůzu umně vytvořila, ale není to nic, co by v mých kukadlách ospravedlnilo třetí hvězdičku pro celý tenhle mini-epos.(20.10.2014)

  • hous.enka
    ****

    Pomaly rozjezd prvniho dilu je chvilemi hodne zdlouhavy, coz se vsak zahy vyvazi napjatymi rodinnymi vztahy. Myslim se, ze se tahle miniserie HBO povedla. Nejenze jde o aktualni tema (svetova hospodarska/ekonomicka krize), ale zaroven je puvodni film navysen o dalsi rozmer: propracovanejsi vztahy. Zatimco "stara" Mildred byla zejmena o patologickem vztahu matky a dcery (tomuto tematu je v nove Mildred venovana take ta stezejni cast), ke slovu se dostavaji i vztah s exmanzelem, zebrani o praci, rozjezd noveho podniku a novy milenec, ktereho si kazda zena (!) zamiluje. Navic kostymy i prostredi jako takove je velmi povedene a oscarove Kate Winslet potvrzuje, ze se jako Movie Star snad uz narodila. Obe herecky, ktere se postupne vystridaly v roli protivne dcerusky, byly rovnez uzasne. Fuj, neco takovyho mit doma, tak se ze me stane matka-vrazednice :)(6.9.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 5