Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(5)

Obsahy(1)

Nejnovější miniseriál z produkce HBO představuje Mildred Pierceovou, hlavní postavu úspěšného románu Jamese M. Caina z roku 1941, který pojednává o hrdosti a cti americké střední třídy. Hlavní roli ztvárnila hvězdná Kate Winsletová, držitelka Oscara za film Předčítač. Spoluautorem scénáře a režisérem je uznávaný filmař Todd Haynes (nominovaný na Oscara za nejlepší scénář k snímku Daleko do nebe). Pětidílné drama vypráví příběh neobyčejné, nezávislé ženy, která se v nelehkém období Velké hospodářské krize 30. let, čerstvě rozvedená, snaží znovu najít štěstí pro sebe i svou rodinu. Drama sleduje Mildrediny spletité vztahy, její přehnanou starostlivost o sobeckou dceru i peripetie s vesměs netečnými a línými muži jejího života, jako je milenec Monty Beragon (Guy Pearce), nebo ex-manžel Bert Pierce (Brían F. O’Byrne).

Část 1.
Glendale, California, 1931. Mildred Pierceová, mladá matka s talentem na pečení, se stává slaměnou vdovou poté co vyhodila manžela Berta z domu. Nyní si musí najít práci, aby uživila sebe a své dvě dcery, jedenáctiletou Vedu a sedmiletou Ray. V pracovní agentuře mají pouze nabídky, které jí připadají pod úroveň, a tak hledá dál. Její kamarádka a sousedka jí mezitím udílí rady ohledně randění, načež si Mildred začne nečekaný románek s bývalým obchodním partnerem svého manžela Wally Burganem. Když Mildred zavolají z agentury a nabídnou jí práci hospodyně v zámožné rodině, zdráhavě souhlasí se schůzkou. Poté co rychle ukončí velmi jízlivý pohovor, hledá Mildred útočiště v místním bistru Cristofor’s Café. A právě zde, s pomocí servírky Idy zasáhne osud…

Část 2.
1931. Mildrediny vyhlídky na podnikatelský úspěch se zlepší, když začne prodávat své domácí koláče v bistru, kde se seznámila s Idou. Wally Burgan, Bertův bývalý obchodní partner, jí pomůže najít perfektní místo, kde by si mohla otevřít vlastní koláčovo-kuřecí restauraci, Mildred má však obavy, že kvůli zkrachovalému manželství bude problém s financováním. Rozvod proběhne v přátelském duchu a Mildred se stává majitelkou restaurace. Jenže všechno nemůže být růžové, vztah s předčasně dospělou dcerou Vedou je napjatý. Poslední den v bistru se Mildred impulzivně rozhodne odjet na dovolenou s pohledným zákazníkem Monty Beragonem do Santa Barbary. Její štěstí má však krátké trvání, když se dvojice vrátí domů, dojde k tragédii…

Část 3.
1931-1933. Aby se vzpamatovala z nevýslovné tragédie, pracuje Mildred ještě usilovněji na přípravách k otevření své restaurace. Po pomalém startu se restaurace rozjíždí, kapacita se naplňuje a Mildred s radostí uvítá bývalou kolegyni, servírku Idu, která jí pomáhá zvládnout nápor. Mezi hosty je také Monty, který svým uhlazeným vystupováním udělá silný dojem na Mildredinu dceru Vedu. Monty navrhuje Mildred, aby našla Vedě nového učitele klavíru, Mildred si však nemůže dovolit koupit nové piano, protože kvůli zrušení prohibice chce přidat do restaurace bar. Vedina rozmrzelost roste a Mildred začíná rozčilovat Montyho lenost a extravagantní životní styl, což vyvrcholí v emotivní novoroční konfrontaci...

Část 4.
O čtyři roky později, 1937-1938. Mildred rozšířila své podnikání o restauraci v Beverly Hills. Se svou nejlepší kamarádkou a obchodní partnerkou Lucy nyní obhlíží Laguna Beach, kde by mohla být nová pobřežní restaurace specializovaná na mořské plody a steaky. Jenže Mildredin podnikatelský úspěch je vykoupen stále se prohlubující krizí ve vztahu s Vedou. Ta si zoufá, protože její dlouholetý učitel klavíru zemřel a jeho potencionální náhradník, známý dirigent Carlo Treviso, ji odmítá učit. A Veda končí ve společnosti povaleče Sammyho Forrestera, jehož matka šokuje Mildred svým tvrzením o jejích dětech. Následuje emotivní hádka s Vedou, během níž jí Mildred vztekle vyhodí z domu. Po několika měsících, co spolu ty dvě nepromluví ani slovo, poví Bert Mildred o Vedině úspěchu coby zpěvačce v rádiu. Při poslechu Vedina zpěvu Mildred zabolí, že se tak odcizily a rozhodne se získat svou dceru zpět.

Část 5.
1938-1940. Mildred se znovu dává dohromady s Montym, který je štěstím bez sebe, že jeho bohatá milenka koupí rodinné sídlo v Pasadeně. Sblížit s Vedou se však Mildred nedaří. Její dcera si ale vede dobře, coby koloraturní sopranistka pracuje nyní pod vedením Carla Trevisy a má také nového manažera. Při příležitosti svatby s Montym se Mildred s dcerou jakž takž usmíří, ale všechno v pořádku není. Díky finanční rozmařilosti skončí Mildred v bezvýchodné situaci, restaurace Laguna krachuje a neloajální Wally hrozí, že podnikne právní kroky ve prospěch věřitelů. Přesvědčována Bertem, aby požádala o půjčku jejich úspěšnou dceru, se Mildred vrací domů a tam učiní šokující odhalení, které změní její život navždy… (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

TV spot 1

Recenze (117)

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Miniseriál, který mě potěšil :) Pokud znáte ovšem film s Joan Crawford stejného názvu z roku 1945, víte co Vás v každém dílu čeká. Kate Winslet se do dané role perfektně hodila a se svou postavou se perfektně zžila. Výprava a exteriéry jsou vynikající a můžeme zde sledovat i postupný vývoj změny prostředí od roku 1931 až do 40.let. Bohužel určitá naivita a touha po lásce od své dcery Vedy její matku Mildred dostalo až na konec jejích psychických sil. A to né jednou. To je ale bohužel charakter postavy a určitým způsobem si to vytvořila sama a přesto, že Vedě skoro v každém díle zmínila, že pro ni udělala první i poslední, nikdy se neponaučila a od své dcery se dál nechala ponižovat a vydírat. Postava Vedy byla precizně ztvárněna jak herečkou od 11ti let, tak později cca od 17ti. Hodně dlouho mi někdo nebyl tak nesympatický a při setkání s Vedou bych jí asi pořádnou vlepila. Závěr vyřešili realisticky, jak zde již bylo řečeno, i když jsem čekala určité drama. Přesto jsem spokojena. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Vydařená dobovka, která je de facto doslovnou adaptací podobně vyvedeného románu. Minisérie disponuje perfektní výpravou, která diváka opravdu přenese do třicátých let, skvělou a chytlavou hudbou a hlavně úchvatnými hereckými výkony. Winslet je dokonalá a Mildred patří k jejím nejlepším rolím, Evan Rachel Wood i Morgan Turner jsou jako odpudivá Veda taktéž skvělé a přesně vystihují její charakter. Taktéž Guy Pearce si roli líného a namyšleného playboye užívá a na Mildred Pierce je radost se dívat. Jediné, co mi vadilo, je hodně pomalé tempo a poměrně dost "vaty", která byla úplně zbytečná a celé to natahovala. Jelikož předloha není rozsáhlá a ani dějově nijak zvlášť bohatá, zasloužila by tahle látka maximálně čtyři díly, protože v mnoha momentech jde vskutku jen o pocity a výpravu. Nebýt toho, možná bych hodnotil i výš, protože emoční dopad destruktivního vztahu dcery a matky je dost velký a závěrečný díl patří v tomto směru k absolutnímu vrcholu. Právě přetažená délka je prakticky jediným závažnějším důvodem toho, proč nehodnotím plným počtem a proč mě to vlastně nikdy úplně nevtáhlo. Herecky ale naprostá extratřída. 70% ()

Reklama

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Příběh naivní husičky, co se dokázala postavit na vlastní nohy, aby pak mohla zase klesnout zpět do bahna průměrnosti, a její elitářské dcerušky si vás rozhodně získá. Ať už svým naturalistickým pojetím mezilidských vztahů, dobovými reáliemi a v neposlední řadě i kvalitními hereckými výkony. Kate Winslet v roli Mildred opět exceluje, o tom žádná, ale pozadu nezůstává ani starší verze její dcery Vedy, již s přehledem ztvárnila Evan Rachel Wood. Její ledová královna se zlatem v hrdle, pohrdající svou matkou a maloměšťáckým způsobem života, je sice krásná jako anděl, přesto je její chování natolik odpuzující, že téměř dokáže vyvolat dávicí reflex. Nikdy netušíte, kdy se chová upřímně a kdy kuje pikle pekelné. Musím zmínit i vynikající hudební doprovod, za kterým stojí Carter Burwell. Jeho tklivé tóny s velkým citem dokreslují hořký tón celé minisérie. Od maximálního hodnocení dělí tuto sérii snad jen mírná rozvleklost děje, zredukování jednoho dílu a tedy zhuštění dějové linie by celku určitě prospělo. Mildred Pierce se přesto může řadit k vrcholům televizní tvorby. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan ()

bubun 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že mě to dost zklamalo. Výprava bezvadná, herci dobří, ale něco mi tam chybělo, a něco naopak přebývalo. Místo sebevědomé a schopné ženské, která se v těžké době vypracuje, jsem dostala labilní, podlézavou a nepoučitelnou chudinku, se kterou lehce manipuluje její dcera, ten spratek. Spoiler alert: musím říct, že jsem byla nadšená, když ve čtvrtém díle ten fracek konečně odchází z domova, ale samozřejmě by to nebyla "schopná, nezávislá" Mildred, kdyby za ní ještě nevyběhla na ulici.... Chápu, že někdy člověk může být hodně slepý, ale i v tom pouhém rámci pětidílného filmu její dcera napáchala a řekla matce tolik hrůz, že takhle člověk slepý být snad ani nemůže. Samozřejmě na to měla vliv smrt její druhé dcery. Ale stejně - na mě nepůsobila hloupost a slepota téhle "neobyčejné, nezávislé ženy" asi dosti přesvědčivě. Jediný pátý díl cyklu bych ohodnotila čtyřmi hvězdičkami. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Děj se odehrává v Los Angeles, filmováni ale probíhalo v New Yorku. (M.B)
  • Režisér Todd Haynes si příběh hrdé a osamělé matky, která v době velké hospodářské krize hledá způsob, jak uživit sebe a dvě děti, přečetl v roce 2008, kdy se začali hroutit americké finanční trhy. Téma ho proto zaujalo také z důvodu, že v něm viděl paralelu s ekonomickou krizí, která právě probíhala. (Michelle75)

Reklama

Reklama