Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    *

    Nezáživná, nudná až otravná reklama na negry plná srdcervoucích gospelů, slizkých a nenávistných bělochů a kultivovaných a vzdělaných čokoládových sympaťáků, co se jen snaží mírumilovně vydobýt volební právo pro negramotného strýčka Toma, kterému to je sice normálně úplně u prdele, ale když mu bratr Doktor Kudlanka přinese korálky a zrcátko, na povel i zabečí a odhodlaně bojuje za všechny ty ideály, ať už to slovo znamená cokoliv. „Tvůrci“ však nějak opomněli fuckt, že všude byla prdel o dvou půlkách, a dost nestranně nám servírují jen tu vyvoněnou karamelovou „realitu“. Z žumpy zapomnění kvůli tomu vylezla dokonce i bulvární hyena Oprah, která dodnes zaslouží tak maximálně otřískat držku o práh. A tak se například nedozvíme, že ten slavný mučedník Džimilí Džexn, jehož údajná „vražda“ vlastně spustila ty Královy střevní pochody, nebyl ve skutečnosti až takový sladký a téměř evropsky vypadající černoušek jako věchýtek, nýbrž dost hustá gorila, která prý při zatýkání sahala po zbrani. Než mě zase nějaký ten sveřepý ochránce lidských práv či zarytý kocábista obviní ze svého obýváku v árijské čtvrti z rasizmu, chtěl bych podotknout, že jsem pro jakoukoliv integraci a asimilaci jakkoliv vybarvené menšiny, například ťamany považuji za naprosto pohodové opičky, pokud tato žije v souladu s kulturou a morálními zásadami majority. Jinak je samozřejmě nikdo nenutí, Afrika nebo Pandžáb jsou dost velké na to, aby je pojmuli zpět a umožnili jim obsypanými mouchami živořit dle vlastních představ. A teď je, myslím, ta pravá chvíle na památná slova guvernéra Alabamy Wallace, která zazněla v 01:47:00: „Nejdřív chtějí sedět vepředu v autobuse, potom chtějí ovládat parky, pak veřejné školy, volební právo a nakonec požadují sociální dávky bez práce.“ Vcelku mrazivá analogie. Už teď tu máme Samkovou a je jen otázkou času, kdy se objeví nějaký Dezider X či snad nedejbože Žán Kalvín Žiga Džipsyking a dají nám tu naši oprávněnou netoleranci pěkně sežrat. Pamatujete, jak jsme je před pár lety strašlivě týrali pětadvacetilitrovou sociálkou a porušovali jejich lidská práva, protože jsme se nechtěli vzdát barevných kovů jen tak zbůhdarma přivádějících elektřinu do našich obydlí a ani rádií z našich Oktávií? Naštěstí tehdy zasáhla ta úžasná, altruistická a tolik tolerantní Kanada a s velkým mezinárodním humbukem jim otevřela svou náruč a sociální srdce. Hrozná politická ostuda. Rok se s rokem sešel, Kanaďanům začaly mizet kanálové poklopy a hrdí Římané tam odmítali veškerou nabízenou práci, protože jsou přece se svými obvyklými sedmi třídami zvláštní školy na pomocné stavební práce, mytí aut nebo kopání za Telekom příliš překvalifikovaní, což nepochybně porušuje jejich základní práva a pošlapává jejich svobody, a najeli tam tedy na svůj léty praxe k dokonalosti dotažený obvyklý chléb vezdejší – čorki a socialku. Ti hodní Kanaďáné z toho byli naprosto rozčarovaní, vždyť je přeci zachránili před brutální genocidou v nějaké východoevropské prdeli, nevděčníky jedny!! A tak nám je začali potichoučku s díky vracet a pro jistotu do zvýhodněného balíčku přidali i ty, co už tam byli před tím velkým Exodem. Nevím jak vy, ale já nezaregistroval jedinou z těch bezpáteřních mrdek, tedy pardon, chtěl jsem ve skutečnosti říct „ani jediného člena naší politické reprezentace“, která by se proti tomu jakkoliv ozvala. Co naplat, soudobý trend benevolentní politiky EU z nás chce mít roztomile Sdružené barvy Benetonu obývající jeden velký šťastný Chánov, mimo který bude nadále žít jen ta nádherně tolerantní a tolik pragmatická garnitura, která s šestnáctičlennou rodinou Červeňákových v životě nebydlela ani ve stejné čtvrti, natož v jednom baráku. No nic, trochu jsem dnes šádvelovsky ujel, tak sorry, je čas už jen podotknout, že ta zkurvená, afektovaná a nudná zrůdnost pro artové anální dobrodruhy s názvem Birdman musí být okamžitě zničena, a jít do prdele.(9.2.2015)

  • joehot
    **

    Kromě hereckých výkonů a několika explicitnějších scén nuda k pos*ání. ALe jakože faktže. Sterilní, pomalá, lineární a úplně obyčejně odvyprávěná, natočená a zrežírovaná nuda.(20.2.2015)

  • MontyBrogan
    ****

    Ako okomentovať tento typ filmu, aby som zo seba nerobil diletanta, či pseudo-angažovaného pokrytca? Neviem sa totiž adekvátne do príbehu vžiť. Nie som černoch v dobe, ktorá mu nepriala, ani rasista v dobe, ktorá mu to tolerovala. A tiež pochybujem, že zo mňa niekedy bude taká osobnosť, ako Martin Luther King. Tak len toľko, že Amerika je skutočne rozprávková krajina. Ubehlo síce 50 rokov, ale pôvodnú obavu o holý život, nakoniec dotiahli až na Obamu. No a spracovanie bolo viac než obstojné, nato, že som tu meno danej režisérky počul po prvýkrát.(18.2.2015)

  • Dont
    ****

    U nás zoufale nedoceněný film (aktuálně 62 %, imdb 7,6), přitom já jsem dostal přesně to, co jsem očekával a to ve velmi dobrém provedení. Režisérka Ava DuVernay se skvěle popasovala se silným a zároveň nelehkým tématem a přesvědčivě podala události kolem pochodu ze Selmy do Montgomery. Do filmu zasadila několik dramatických situací, přičemž jinak mnohdy sázela na skoro až dokumentární formu. Obloukem se dokázala vyhnout patosu, emoce tam zůstaly pro toho, kdo se dokázal alespoň částečně vcítit do kůže nespravedlivě utlačovaných Afroameričanů. Výsledkem je zajímavý mix, který mě rozhodně nenudil, naopak to považuji za velmi vkusnou rekonstrukci boje za rovnoprávnost a také za zdařilý pohled na osobnost Martina Luthera Kinga právě prostřednictvím těchto vypjatých událostí. Jeho odhodlání a víra ve vlastní přesvědčení byly příkladné, film to znamenitě ukazuje.(28.2.2015)

  • lamps
    ****

    Netuším, kde přesně diváci chybují v průběhu vstřebávání zrakových i sluchových informací Selmy, ale přijde mi to opravdu líto. Film nejenže plnohodnotně, samozřejmě velmi subjektivně mapuje základní principy Kingovy šlechetné rebelie a realisticky se mu daří i nastiňovat složité politické a sociální reflexe, ale také procítěně předkládá jímavý příběh obyčejného muže, který se snažil povznést nad problémy obyčejného života a obětovat se pro dobro ostatních. Přičemž kladem je jak režie, která úspěšně kompenzuje dokumentárnost výpravy a akademické snobství námětu přirozeným propojením lidských emocí a historických faktů, tak i herci, jejichž vtělení do postav jim stoprocentně věříme a sympatizujeme s každým, kdo se snaží Kingovi v jeho zdánlivě beznadějné misi pomoci. A některé scény jsou emocionálně natolik silné a sugestivně nasnímané, že bych se nebál mluvit dokonce o režii vynikající.. Selma sice brzy zapadne a zapomene se na ni, jelikož její sledování zřejmě vyžaduje i jistou duševní náklonnost k dotyčnému námětu, ale tvrdá kritika tentokrát není zasloužená. Opravdu ne... 75%(22.2.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace