Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve více než třicet let starém sci-fi snímku zobrazuje oscarový režisér Richard Fleischer nám nepříliš vzdálenou budoucnost, rok 2022, v níž přeplněná Země zápasí s nedostatkem potravin. Poslední spásou je syntetická strava Soylent, o jejímž původu jsou jen nejasné zprávy. Charlton Heston jako detektiv Thorn přichází při vyšetřování vraždy jednoho z vrchních představitelů Soylentu na hrůzné tajemství... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (78)

YURAyura 

všechny recenze uživatele

3/10 Tesil jsem se, ale nevyslo to. Moje oblibene "postapo" tema i oblibeny autor predlohy HH. Charlton je zkratka otresny jako vzdy - snad jsem ho nikdy nevidel v jedne slusne roli - ano, opice i bena huroveho jsem videl - zkratka mi neni sympaticky a v teto roli mu ta nesympatickost moc sedi. Ale cely film pusobi strasne lacine a i to poselstvi je predkladano tak nejak neumele - vsichni "zbidaceni" chudaci chodi v cistem vyzehlenem obleceni, spis na nepohodlnych schodech, kdezto ulice pred domem jsou zcela prazdne, detektivni kancl vypada jako sjezd svihaku lazenskych, lidi jsou pres nedostatek zradla az na drobne vyjimky veskrze spokojeni, "nabytek" se obleka jako 70.letech - divoka barevnost volnych kostymku bez podprsenek, ostraha tajnych tovaren pusobi jako banda tatku smoulu, co nemaji ani strikacky a najati zabijaci s komickyma cepickama jakbysmet. Ten film se ve vysledku neda brat vazne - jakoby ho nekdo delal cely na tripu = spousta veci neni vysvetlena ani dotazena, takze divak je zamteny jako lesni vcelka. Ale rozhodne se jedna o dobre tema a v soucasne dobe s lepsim rozpoctem a charismatictejsim hlavnim predstavitelem by mohlo jit o poradny (s)HIT! (zavorka plati v pripade, ze se autori seknou s vyberem hlavniho predstavitele a zameri se prilis na efekty a pozadi story) Ale par dobrych mist se naslo - eutanazie, obcasna bitka, ale celkove to bylo spis k smichu.... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Harry Harrison by myslím mohl být spokojen - atmosféru skomírajícího lidstva, které přelidnilo a zcela vysálo matičku Zemi, se Richardu Flesicherovi povedlo vystihnout skvěle. Je to až kruté, sledovat jak se na klinice eutanázie budoucí nebožtíci loučí se světem záběry na přírodu, kterou si někteří z nich ještě pamatují z dětství, ale která je nenávratně pryč. Jinak příběhově - jasně tušíte, jak to celé je, tudíž není moc o co stát, takže za detektivku bych Soylent Green rozhodně neoznačil. Hlavní deviza tkví v přesvědčivém vykreslení ubíjející reality hroutícího se světa, kterou nejlépe předávají Edward G. Robinson (mimochodem toto je jeho poslední film) a strážci vědění z Archivu. Přece jenom Heston je tu za drsňáka, byť i z něj je postupem děje cítit vědomí, že si možná ukousl trochu moc velké sousto. Nebula i Saturn pro Soylent Green byly rozhodně zasloužené, ale nejde si nepřiznat, že dnes už by takovýto film těžko obstál. Na druhou stranu, ta zhruba hodina a půl uběhla jako nic, takže ode mě tomuhle nepříjemnému obrazu naší možné budoucnosti půjde 70%. ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Původní knížka od Harryho Harrisona je v pár ohledech odlišná, ale základní pocit přelidněného světa, kde je čím dál větší luxus mít vlastní bydlení, vodu a jídlo, ten tu zůstal. Kromě toho je Heston jako hlavní hrdina dost charismatický, aby ten film utahnul. Je tu hodně cítit vizuální estetika 60. a 70. let, která je vidět ve všech sci-fi, co se v té době natočily. To se projevuje třeba v tom, jak se i filmová honorace obléká jak Mao :) ale mně tohle už někdy od Planety opic vlastně docela baví. Fandům dystopií rozhodně doporučuju. ()

whack 

všechny recenze uživatele

Prvýkrát, keď som videl tento film pred rokmi, som bol anarchizujúci utopista, ktorý v ňom videl sociálnu nerovnosť, nespravodlivosť a hnus. Až po vytriezvení vekom som pochopil, že jedinou katastrofou je to vyobrazené absolútne preľudnenie, ktoré inak ani riešené byť nemohlo. Možnože poukázať na toto bolo aj zámerom autora, vzhľadom na celkom otvorený koniec. Ak nechceme dopadnúť podobne, jediné humánne riešenie je zabrániť preľudňovaniu. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco jako starší verzi Total Recall, ale nakonec to bylo úplně něco jiného. Vtipné je, že se film odehrává v roce 2022 v New Yorku. Tenhle letopočet byl pro tvůrce asi tehdy hodně sci-fi, že jej tam dali jako hodně vzdálenou budoucnost. A hle, ona je tu. A samozřejmě vypadá úplně jinak, než si ji tvůrci představovali. I když... Na filmu zaujme hlavně to, že ačkoliv změny ve společnosti jsou tam evidentní, z hlediska vizuálu jsme pořád v sedmdesátkách i v tom roce 2022. Auta vypadají jako ze sedmdesátek (jasně ty nakladače byly trochu úlet), ale zbraně, oblečení, vše téměř dobové. Snad jen ta architektura. Ba co víc, byl to záměr. Sedmdesátky byly prostě brány jako vrchol a pak už šlo vše do kopru. Už se jen spotřebovává vyrobené, nebo do nekonečna opravuje. Heston v té době byl králem katastrofických filmů, takže jeho role zde nepřekvapuje. Vzpomeňme Planet opic, nebo Letiště a hromadu dalších filmů... Když už film začne být poněkud jednotvárný, rozhodne se Thornův přítel odejít a pak to dostane ten správný šmrnc! Pointa mi došla o trošku dříve než byla vazrazena, to ale nic nemění na tom, že mne to docela dostalo. Třeba už jen ta scéna s večeří. Ta slast ze skutečné chuti skutečného jídla. Zahráno naprosto dokonale. Až si člověk sám uvědomů tu strašidelnou dobu předkládanou filmem, ve které hrdinové žijí. Mno... Tak už vím jaké filmy pouští mamka a taťka Thurnbergovi té svojí rozmazlené copaté holčičce jménem Gréta místo večerníčků !  Myslím, že to objasňuje vše. Zajímavá záležitost je ten Soylent Green, sci-fi, ale tak trochu jiné. Dávám tedy za 4 déčka. * * * * ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • Film byl natočen podle románu Harryho Harrisona "Make Room! Make Room!" (Hans.)
  • Název filmu označuje umělou potravu, která je v knize vyráběna ze sóji a čočky. (Locksley)
  • Herec Edward G. Robinson už během natáčení věděl, že umírá a že další film nestihne. Scéna jeho smrti, kdy volí dobrovolnou eutanazii, je poslední scénou, kterou natočil. Zemřel o necelé dva týdny později. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama