Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Martin Roumagnac (Jean Gabin), někdejší zedník, se vypracoval až na úspěšného stavebního podnikatele v malém francouzském provinčním městečku. Jeho život však nabere tragický obrat, když se zamiluje do okouzlující Blanche Ferrand (Marlene Dietrich). Aby světácké ženě imponoval, daruje jí vilu, při jejíž stavbě se finančně přepne. Poté, co sejde z velké zakázky pro město, protože jeden příslušník místní honorace si na Blanche dělá rovněž chutě, stojí Martin před finančním krachem. Ještě těžší pro něj však je, že se jeho milá nedokáže rozhodnout mezi ním a cynickým a bohatým konsulem de Laubry (Marcel Herrand)... Podle románu Pierre-René Wolfa. Jediný společný film dvou velkých star evropského filmu - Marlene Dietrich a Jeana Gabina, kteří v době natáčení prožívali složitý milostný vztah - ne nepodobný vztahu svých filmových postav. (Pohrobek)

(více)

Recenze (11)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Martin Roumagnac patří k filmům, o kterých se toho napsalo a namudrovalo mnoho. Atypický je už proto, že se jedná o jediný francouzský film Marlene Dietrich. Dále je to poválečný návrat Jeana Gabina. Dietrich a Gabin se poznali za války v hollywoodské francouzské kolonii. Ona už začátkem 40. let natočila americký film s René Clairem a celý život vnímala Francii jako svůj vysněný domov. V Německu po roce 1930 existovat nemohla, v USA prožila vrchol kariéry, ale ve Francii se rozhodla prožít závěr svého života. Jako dospívající milovala svou učitelku franštiny, ve frančině nazpívala mnoho skvělých písní. Tak proč ta nespokojenost doprovázející Martina? Globální důvod je prostý. Do širší distribuce v USA se film dostal pod názvem The Room Upstairs až v roce 1948, tedy až po americkém comebacku Dietrich ve filmu Zlaté náušnice. Kopie byla o půl hodiny kratší z důvodu pohoršení Catholic Legion of Decency a místní publikum nezajímalo sledovat svou dávnou německou hvězdu v roli australské femme fatale na francouzském venkově svádějící zedníka. My se ale můžeme nad podobnými banalitami povznést. A litovat, že nemáme k ruce překlad původního románu Pierre-René Wolfa z roku 1935. Znalci kariéry Marlene Dietrich si filmu naopak velmi cení a řadí jej po bok takovým báječným zážitkům jako bylo ve 30. letech Pokušení nebo v 50. letech Monte Carlo, protože formulka všech těchto filmů je nápadně podobná a přesto má každý svůj originální přístup. Marlene Dietrich jako nadmíru atraktivní žena s tajemstvím je totiž ideální partnerkou na celý život. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se nezdá. Začne jako milostné drama lehce nadprůměrné kvality a vyloženě vyčnívá pouze skvostný ústřední pár Gabin + Dietrich. Jenomže to je jenom rozběh; po němž příjde skvělý francouzský noir se strhující femme fatale, protiklady města a vesnice i erotikou peněz. Snímek pak vrcholí výborným soudním koncem a i milovníci noirové tragiky si v samotném závěru pochopitelně příjdou na své. Marlene je v pětačtyřiceti stále úchvatná, herecký výraz jí též nechybí a rozpolcený Gabin skvěle navazuje na své nejlepší role třicátých let. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Martin Roumagnac v první řadě stojí na poměrně unikátním hereckém spojení Jeana Gabina a Marlene Dietrichové. Pro něj pokus o comeback v rodné zemi po válce a po návratu z nepříliš úspěšného holywoodského angažmá, pro ní pouze malé hostování v další z cizích zemí velké mezinárodní kariéry. Přestože se film ve své době nesetkal s valným úspěchem, nabídne slušnou dobovou podívanou z éry těsně poválečné kinematografie. A je fajn, že si jí našinec konečně po dlouhé době může dopřát s českými titulkami. Leč přiznám se, osobně jsem čekal na film s takovým spojením hereckých hvězd něco daleko většího. Dlouho vypadalo, jakoby zde na nic zajímavého kromě vztahu mezi boháčkou a pouhým dělníkem (zedníkem) a tuctového milostního trojuhelníku snad ani nedojde. Příběh se na můj vkus až příliš táhl bez pozoruhodnějších momentů a teprve v druhé polovině se z toho vyklubal velice slušný film-noir s nečekanou zápletkou. Pak to konečně šlapalo... temná atmosféra, ve které Marlene D. vynikla jako pravá "femme fatale" tohoto žánru, dramatické vyvrcholení konfliktu, mystifikace svědka, zatčení a soudní proces se vším všudy včetně napětí i vtipných odlehčení, konečně prostor pro Gabinovo minimalistické herectví. A na závěr se přece jenom jistá spravedlnost pro vinníka dostaví! 65% (# Challenge Tour – 52 roků filmu za 52 týdnů) #Francouzská kinematografie: Virtuální kino ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Tajemný příběh vášnivé, zničující, přesto osudové lásky, která člověka může dohnat až k šílenství, je oslňující poválečnou overturou dvou filmových hvězd – Marlene Dietrich a Jeana Gabina. Jejich vztah, jakkoli bouřlivý a dodnes atraktivní pro mnohé bulvární senzacechtivce, dodává filmu výjimečnou autenticitu i pocit toho, že oba protagonisté ví naprosto přesně, o čem hrají. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Najít film nebylo snadné. Najít anglické titulky bylo ještě těžší, ale hurá, povedlo se! Takže jsem sehnal vše potřebné a mohl se dívat. Ale až tak mě to nezaujalo. Samotný příběh není úplně špatný, ale je všemožně rozvleklý a i když to spíš zaujme, nudné chvíle tu jsou a jsou dost dlouhé (nebo se tak aspoň zdají). Gabin a Dietrich hrají výborně, o tom žádná, i ostatní herci jsou celkem dobří, ale čím více se film blíží ke konci, tím více mě nudil. Ani ten soud mě tolik nezaujal. Naštěstí, závěrečná scéna byla celkem dobrá. 3* ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama