poster

Tři mušketýři

  • USA

    Three Musketeers, The

  • SK název

    Traja mušketieri

Dobrodružný / Akční / Romantický

Německo / Francie / Velká Británie / USA, 2011, 106 min

Komentáře uživatelů k filmu (908)

  • verbal
    odpad!

    Tak to bychom měli další veleúspěšný příspěvek do celosvětové soutěže s názvem "Kdo udělá z Dumase největšího ocase?!". Po tomhle svinstvu už snad schází pouze čtyřprocentní muzikál produkovaný Vyliž people! A to jsem na začátku docela skousl i to, že D'Artagnan je hnusný, nesympatický jeliman, co vypadá jako Emily Deschanel. "Nu což", říkal jsem si smířlivě, "asi další Bruckheimerův nemanželský synek, kterého snad omylem zapomněli obsadit do Tvajlajtu a vyvažuje jej spousta charismatických herců.". To jsem však ještě netušil, že bude následovat bestiální, hollywoodské zvěrstvo pro vypatlané pubescenty. Ale i to bych snad přešel uvolňujícím zvracením, když už jsem kdysi přežil i to, jak si na Homotýry hrály Mladé pušky! Jakmile však Buckingham vytáhl z garáže Cepelín a začal souboj s Richelieuho Hindenburgem Na vlnách podivna, zmohl jsem se pouze na dýchavičné "uot dz fak" a měl jsem neodolatelnou chuť začít formátovat hardisk, aby po tomhle nezůstala sebemenší stopa! Takže, Andrzóne, pevně doufám, že tě za toto Rezidentní zlo bude ten poloviční negr chodit nadosmrti strašit, protože takovou slaboduchou, hororovou noční můru by snad nevyprodukovala ani Umbrella svými toxiny!!(23.1.2012)

  • Tom Hardy
    **

    Kašlu na to, že to nerespektuje předlohu. A v zásadě je mi i jedno, jaké akční koniny si do toho Anderson vymýšlí. Ale že je to blbě natočené, děj i akce se doslova vysmívají logice (a tím pádem i divákům) a vůbec to celé působí ještě o chlup tupěji, než Disneyho verze z roku 1993, to už mi dokáže hnout žlučí. Nejzbytečnější blockbuster sezóny, u něhož mě děsí především to, že by se to mohlo líbit mladším ročníkům, které nebudou řešit, že „tahle scéna už byla v Resident Evilu“, „tohle je soundtrack ze Sherlocka Holmese“ a že tam létají vzducholodě a v případě pohotovosti hlídá přístav celých PĚT vojáků (atd.). A ještě se možná zasmějí tomu, že Plancheta 2x posere holub. Good For You. Více zde.(18.10.2011)

  • Matty
    ***

    Anderson odmítá dospět. Opět si na nevelké hrací ploše (hl. Versailles a Tower of London), s banálními pravidly a rozpočtem čítajícím několik desítek milionů hraje s hrstkou akčních postaviček, které lze vystihnout jedním slovem (drsňák, zelenáč, kráska…). K hraní a hrám je neustále odkazováno přímo ve filmu. Historické entrée připomíná deskovou hru, trochu větší figurky vojáků zaplňují pracovnu kardinála (zase nevyužitý Waltz), jehož oblíbenou kratochvílí jsou šachy (na šachovnicových dlaždicích se odehrává také střešní akční scéna s Mylady). Nekonzistentní strukturou Tři mušketýři připomínají sérii postupně obtížnějších misí, jež musí hrdinové s využitím svých zvláštních schopností splnit (kdo hrál třeba Commandos, bude před londýnským „levelem“ v obraze). ___ Celá přidebilněná zápletka, k jejímuž vyřešení by po chvilce zamyšlení (jímž se ovšem postavy nezdržují) stačilo zfalšovat jistý diamantový náhrdelník, je zasazená do zpotvořené verze 17. století se vzducholoďmi, plamenomety a jinými blbinami, jež dělají hodně rámusu a usnadňují zabíjení. Padouši k zemi padají bez číhokoli pozastavení jako hlavy během francouzské revoluce, aniž by vystříkl mililitřík krve. Teprve během souboje D'Artagnana a Rocheforta pár kapek ukápne, nejspíš abychom se alespoň pro tuto chvíli strachovali o zdraví nesympatického hlavního hrdiny. Z jeho věku i z jeho probojovávání se do světa dospělých je zřejmé, na jakou skupinu diváků tvůrci cílí. Totiž na stejnou jako tvůrci dnes tak naivních akčňáků z 80. let, na mladé muže, kteří hledají své dospělé vzory. Tři mušketýři jsou naivní už teď, ovšem s jednou nepřehlédnutelnou změnou v chování „učně“. Posun od mladého protagonisty, který ke svým zkušenějším vzorům vzhlížel s respektem ke zde prezentovanému přidrzlému, autoritami pohrdajícímu frackovi (bohužel) velmi trefně reflektuje stávající aroganci mladých vůči starším. ___ Celý svět novodobých mušketýrů je uzpůsoben hráčům videoher, obecně pubertálním geekům, jak jsou stereotypně vnímání. Tedy jako osoby, které potěší sebepitomější vulgární vtip a které vezmou za vděk jakoukoli odhalenou ženskou končetinou. Tady dráždivý pohled na dámskou nožku, támhle vtípek založený na zženštilém chování krále, případně velké potřebě opeřence. (Básnická licence stranou - vysere se tam pták. Dvakrát.) Jakože dospělé jsou jenom naprosto vyprázdněné proslovy o hrdinských činech, které je třeba vykonat. ___ Film po akčním prologu začíná nesmyslně nanovo - všechny je třeba opět seskupit -, ovšem zajímavým stavem, kdy je nezbytnost hrdinů (podobně jako v posledních bondovkách) relativizována. Nic nosnějšího než tento náznak ale scenáristé dále nenabízejí, což platí rovněž pro naťuknutou nemožnost věřit mocným, před nimiž nakonec hrdinové stejně sklánějí hlavy. Možností, jak v dnešní době naložit se čtveřicí mýtických postav, se přitom nabízí tolik… alespoň tím Sherlockem se pánové mohli inspirovat. ___ Opakování informací je vzhledem k průhlednosti záměrů každého intrikáře ubíjející. Dramaturgicky film totálně selhává, závěr, kdy je nám namísto očekávaného grandiózního akčního finále (jejda, ono už proběhlo?) naservírován feel-good taneček, působí jako, slovy jedné z postav, prd v lahvi. ___ Přese všechno napsané jsem se bavil. Méně než u Rallye smrti, kdy Anderson na věk diváků nemusel brát ohledy, ale bavil. Celé dvě hodiny. Akční scény jsou díky plnému využití prostoru (namísto nadužívání střihu) přehledné a nebijí do očí stejnou stylistickou vyčerpaností jako scény dialogové (během nichž kameraman neví, jak se okolo postav točit a neopakovat se, pročež se opakuje), bojová komba Milly navlečené do dobových kostýmů jsou neodolatelná a potěšil i tématicky odpovídající song pod závěrečnými titulky (When We Were Young od Take That). Možná do té stereotypní představy hráče videoher nakonec sám zapadám... (2D, titulky) 55% Zajímavé komentáře: Marigold, Psema, Falko, mcb, Iroquaise(18.10.2011)

  • Isherwood
    ***

    Subjektivně ten film plní vše, co si představíte ve slovním spojení ‚Tři mušketýři v režii Paula Andersona‘, v plně pozitivním slova smyslu. Že to bude úlet, slibovaly už trailery. Vynalézavá akce v kombinaci s parádním hereckým obsazením, kde si každý svoji roli bezezbytku užívá, loudí spokojené úsměvy, ale problém nastává v neakčních pasážích, kde snad až tolik nevadí blábolivé dialogy, jako spíše to, že to nemá žádný šmrnc a chybí tomu i sebemenší kapička nepředvídatelnosti, takže prostě víte, že Lerman bude (sympatickým) spratkem až do závěru, stejně tak dobře, jako že hlavní trojka bude servírovat hlášky i kdyby vzducholodě z nebe padaly. Nejsem zklamaný, jen si myslím, že Anderson by nad sebou potřeboval pevnější dramaturgický bič, a pak bude servírovat jeden Death race za druhým. :) 3 a ½.(9.2.2012)

  • Malarkey
    ****

    Tihle Tři mušketýři jsou naprosto něco jiného, než byste čekali. A ono je to vlastně docela dobře. Vždyť k čemu by mi bylo koukat na tentýž příběh znovu a zase s jinými herci. Příběh, který je vždycky brán z nejen historického hlediska velice vážně a chvílemi dost romanticky. Anderson původní podstatu příběhu znásilnil, vojel jí ze všech stran, nafackoval jí, zneužil jí a pak z něj vypadlo tohle. Ve výsledku je to naprosto brutální šílenost, která je nesmyslná v každém bodě, ale baví. To je asi to nejdůležitější. Musíte se naladit na vlnu zábavy a ne historického příběhu. Pak to funguje. A i docela dobře. Herci to totiž taky pochopili a musím říct, že i s nimi to bylo nakonec moc fajn. Nasmál jsem se a jako bonus jsem tam měl mušketýry.(3.12.2012)

  • Cervenak
    ***

    Zhruba do polovice tučné guilty pleasure. Šikovne to zúročuje základné motívy z predlohy, hlavná trojka šťavnato hláškuje, súboje sú príjemný oldschool, kostýmy a výprava laickým okom parádne. Potom príde jonahhillovský Planchet, holuby a nedodržiavanie plánov, ktorým scenár predtým venuje 10 minút filmu. Vzducholode mi nevadia, vadí mi, že ich prestrelka nemá gule. Hoci má gule. :-) Poznámka k zloduchom: Milla mimmo, Orlando buzando, Waltz tragicky nevyužitý a Mikkelsen... ja ho proste obdivujem. Nech hrá v akejkoľvek sračke, nekompromisne si to valí dopredu. Charizma ako krava. Celkovo samozrejme lepšie než štvrtí Piráti z Karibiku. Omnoho.(15.11.2011)

  • Marigold
    **

    Trochu kultivovanější Uwe Boll, což bohužel nic nemění na tom, že matlák a vykradač hrobek jako Paul W. S. Anderson se nikdy neměl k podobné látce ani přiblížit. Tahle směsice nešikovných výpůjček pirátské rozvernosti a ritchieovské poťouchlosti je navíc totálně zazděná režisérovou neschopností přijít s čímkoli stylově konzistentním. Některé záběry Milly Jovovich naznačují, že je Paul doma nejspíš pod pantoflem. Chápu, že je příjemné ukazovat, kterak je jeho žena i v pokročilejším věku stále stejná hromská samice, ale bohužel tím Anderson dokazuje, že i on je v pokročilejším věku stále stejný matlal. Dvě jen a pouze za Madse, který (zas) nemá oko a (zas) je démonický.(18.10.2011)

  • T2
    **

    Rozpočet $75miliónovTržby USA $20,377,913Tržby Celosvetovo $139,877,913Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,586,844 //počet predaných kusov 183,547Tržby za predaj DVD v USA $4,831,868 //počet predaných kusov 164,510║ Nie je to až taká hrôza ako by sa dalo očakávať, čo sa týka akcie spokojnosť, inovačné nápady sa dali, triky a vizuál slušné, dosť zamrzí vedenie hercov, ktoré je v réžii Andersona doslova otrasné, všetko postavy absolútne ploché, opäť prichádza na staré známe kopírovanie ale tento krát v hudbe podobnej zo Sherlockom Holmesom, celé bez gradácie. /40%/(31.3.2012)

  • Shadwell
    *****

    Podobnost Tří mušketýrů s Piráty a Sherlockem je zřejmá, nicméně pouze povrchová. Pod povrchem se tu odehrává něco mnohem zásadnějšího: souvislost mezi Třemi mušketýry, Počátkem, Matrixem, MMORPG hrou World of Warcraft a umírajícím star systémem. ____ Unikátnost Andersonových Třech mušketýrů spočívá v tom, jakým způsobem komentují hned několik soudobých fenoménů odehrávajících se ve světě filmu a počítačových her, což jsou shodou okolností dvě nejdůležitější a nejrespektovanější média současnosti. Filmy a hry, o ničem jiném to dneska není. V prvé řadě Tří mušketýři velmi důmyslným způsobem naznačují, že hollywoodský star systém možná není úplně v koncích, jak někteří tvrdí, ovšem doby, kdy hvězdy na svá jména tahaly do kin miliony diváků, jsou už asi nenávratně pryč. Jednak ani velké hvězdy filmu nepomohly k nijak závratným tržbám, ale hlavně ten film s těmito hvězdami velmi nešetrně zametá, protože všechny do jedné odejdou poraženy ci pokořeny (-spoiler-), ať už to je Richelieu, Milady, kapitán Rochefort či Buckingham. Kdo naopak vítězí, jsou zcela neznámí, televizní a divadelní herci, kteří se zhostili rolí mušketýrů. Na jedné straně tak máme silné individuality (Waltz, Orlando Bloom, Jovovich ap.), které odcházejí poraženy, na straně druhé vítezný kolektiv, respektive slabé individuality jako mladičký král Ludvík XIII., které vlastně individualitami vůbec nejsou. Individualitami nejsou ani tři postarší mušketýři, což nese zpočátku trochu nelibě D'Artagnan, jak dá najevo svou přidrzlou, ovšem velmi trefnou poznámkou: „Nikoho z vás nechci urazit, ale myslel jsem si, že budete trochu větší hrdinové.“ Není zkrátka zvykem, aby neznámí herci poráželi velké hvězdy (ve filmech to bývá obvykle přesně obráceně). Že se tomu tak zde děje, není jen velmi vítaným výpadem proti konvencím, ale hlavně důmyslným komentářem k době, v níž filmové hvězdy nehrají zas takový prim – ať už kvůli důrazu na režiséry, atraktivní náměty či značku-franšízu, vlivem technologií a triků, které hvězdy zastiňují a berou jim práci i díky různým umělým výtvorům jako Caesar ze Zrození Planety opic, nebo kvůli rozmachu progresivních televizních seriálů (Misfits, The Wire ap.) stavějících spíš na méně známých tvářích. ____ Tenhle přechod z vyvolených jedinců a silných individualit k důrazu na team a kooperaci, na němž staví Tři mušketýři a soudobý vzrůstající počet teamovek, se promítá i v počítačových hrách, kde 80kám a zejména 90kám dominovaly singlovky, které ovšem někdy na přelomu roku 2000 vystřídal nekonečný zástup multiplayerovek v čele se slavným World of Warcraftem (vzalo mi to tři roky života, ale nelituju jediný sekundy). A když se vrátíme zpět k filmům, je zjevné, že éře singlovek odpovídá Matrix s vyvoleným mesiášem Neem, kdežto současné éře multiplayerovek Počátek, který staví na spolupráci několika jedinců. Počátek lze vlastně chápat jako hru pěti hráčů, kteří jsou každý na svém počítači vzdáleni klidně tisíce kilometrů od sebe, ale pracují na jednom společném úkolu, kdežto Matrix se svým Mesiášem, který musí zachraňovat i své spolubojovníky (Morphea, Trinity), patří ještě do té starší éry singlovek. Odsud pochází i jedna z kritik Matrixu, která mu vyčítá, že oproti velmi aktivním holkám známým z cyberpunkových románů (Stephenson, Gibson, Sterling ap.) posunuje Trinity do značně pasivní pozice zamilované-zachraňované. Abych to uzavřel, existuje prostě určitá souvislost mezi skomírajícím star systémem/novou vlnou tv seriálů ap., 90kami/současností, singlovkami/multiplayerovkami, Matrixem/Počátkem, a Tři mušketýři tyhle posuny nějakým ne úplně zanedbatelným způsobem odrážejí, čili bych je úplně nezatracoval.(8.2.2012)

  • Dever
    ****

    Ak si niekto myslí, že dostane ultramega dobrodružne-akčne naložený snímok, tak sa mýli. Pre niekoho veľmi zábavné, pre niektorých menej a pre niekoho ani trochu, ja osobne som sa bavil na 75%. Musím uznať, že Anderson niektoré scény až moc prehnal čo očividne nemá dobrý dopad na film, ale zas sympatické herecké obsadenie, parádne vtipné šermiarske predstavenia a do uší bijúci pekný soundtrack ich vynahrádzajú. Remake, Neremake, neriešim, bavil som sa a to je podstatné.(31.3.2012)

  • KarelR
    ***

    Vše podle předpokladů. Děsně idiotské, herecky pochybné (Mylady a Constance uškrtit), trikově podviživené... ale zároveň neskutečná hlína s mizernými dialogy a moc fajn akcí. Anderson nikdy nebyl víc ve formě, neměl ujetější nápady (létající lodě ftw) a nenaservíroval božštější finální záběr. Chci dvojku. A chci ji hned!(20.10.2011)

  • LIVINGDEAD
    ****

    Skvělé hollywoodské triky, vzducholodě byly parádní a Milla Jovovich nádherná. Už se těším na dvojku.(25.3.2012)

  • novoten
    ****

    Tři steampunkoví mušketýři aneb Anderson zachraňuje sám sebe. Zdálo se, že Paul W.S. bude do konce života střídat předrsnělá béčka s dalšími a dalšími sequely Resident Evil. Jenže přišla dobrodružná podívaná, která je úplně vším, co by si klukovská divácká dušička mohla přát. Oslavou odvahy, přehlídkou vynálezů, akční jízdou i ódou na nohy Milly Jovovich. Zaslouženou. Nejchvályhodnější je ovšem fakt, že Alexander Dumas v hrobě nemusí rotovat. Rozvržení postav, důvěrně známé zvraty i ústřední poselství o přátelství a oddanosti - to všechno tady je. Snad jen ta přestřelená metrosexualita francouzského krále mu zlehka narušila klidný spánek. I to ale rád odpustím. Některým z nás se totiž dnes bude zdát o vzducholodích, kordech a Constance. Ne nutně v tomto pořadí.(3.2.2013)

  • B!shop
    ****

    Ne takovej hyper naklad, jak jsem ocekaval a v podstate ty nejlepsi akce uz byly videt v traileru. Na druhou stranu, porad se neco deje a je to zabava od zacatku do konce. Anderson vzal klasickou musketyrskou zapletku o nahrdelniku, takze tu nechybi vetsina starejch znamejch postav a i par situaci, ale cely to hodil do mixu mezi Piratama z Karibiku, Assassin's Creed, s hudbou z Sherlocka Holmese. A vysledek je zkratka jednoducha, ale zabavna podivana, kde nechybi jak klasicky, tak i trochu prehnany sermirsky souboje, par epic scen a sem tam nejakej ten humor. Navic herci jsou fakt sympataci a seslo se tu fakt ukazkovy obsazeni, obzvlast ucast Tila a Madse me potesila. Navic triky az na par vyjimek bezchybny. Takze cekal jsem sice vic, ale i tak jsem spokojenej. Slusny 4*.(23.3.2012)

  • Fr
    ***

    VŠICHNI ZA JEDNOHO..... /// Tak ten obojživelnej týpek je Athos. Temnej přízrak zahalenej v plášti se zmáklým kung-fu zase Aramis. Porthos je silnej (a snaží se bejt vtipnej). No a pospolu s ,,milady“ (to je ta prokletá ženská) zrovna makaj na Da Vinciho trezoru (hovno výroba, spíš destrukce...) ....a právě tehdy Athos poznal, že ženský jsou svině! A kde je ten, co umí tu fintu (tu s mečem, která se dědí...)? Anderson natočil SVOJI verzi toho, co známe (tedy klasiky) a obohatil to o svoje vychytávky. Něco je úsměvný, něco pěkný a něco trapný. Ortodoxní milovníci klasiky zlostí ucáknou do trenek, ale já s tím (stejně jako –například- s kritizovaným Honem na čarodějnice) nemám vážnější problém. Plastická báchorka (vážně – jaký je 3D?), která baví i castingem (škoda, že D'Artagnana nemohl hrát Donnie Yen), akcí a u který si párkrát řeknu: ,,no to je pičovina“ (škoda, že D. Yen nemohl hrát ani ,,milady“). No a co, zábavná kravina a neměl bych vážnější problém jít do ,,dvojky“ (jako do druhýho dílu, ale dík za nabídku...) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Můj život se dá popsat ve třech slovech: ,,bojuj, miluj a žij“. 2.) Furt nechápu, jak to, že tři mušketýři jsou vlastně čtyři. (A to s tou revolucí, která byla v listopadu, ale vlastně v říjnu už chápeš?) 3.) Thx za titule ,,xtomas252“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ ne(6.2.2012)

  • Viktooorka
    ****

    Tak ČSFD projekce kazí mé slušné vychování. Copak by Vás jinak napadl dvojsmysl, když chlap s pochodní v ruce řekne: „Jestli se nevzdáte, tak Vás vykouříme!“ Mě ne, tedy do chvíle, než kdosi v Kdosicích chytl příšerný záchvat smíchu. Jinak jsem dostala přesně to, co jsem od toho očekávala. Akci, humor, romantiku, ale hlavně tu zábavu, kterou u podobných filmů mám tak ráda. Herci si to vyloženě užívali a já s nimi. Další film u kterého budu jednou ráda odpočívat :o)(20.10.2011)

  • EdaS
    ****

    70% Schválně (?) dementní, ale tak nějak roztomile a hlavně výživně zábavné. Bavil jsem se o dost líp než u Tintina. Což asi o něčem svědčí. Viděno v otitulkovaném 2D.(30.10.2011)

  • Slasher
    ****

    Nebýt štědré CSFD projekce a Flipnicova rozeného přesvědčovacího umu, na tenhle film bych nikdy do kina nešel, možná ho ani nikdy neviděl. Ty recenze, nepřesvědčivá kampaň, 3D, dabing... Ale nakonec mám radost. Příjemná, pěkná, stupidní, odlehčeně srandovní (a hodně, hodně, h-ó-d-n-ě volná) adaptace románové klasiky. A výborní, s citem přehrávající herci. Ludvík XIII. vskutku kraluje, Milla je rozkošná, všichni jsou rozkošní, paráda, a znovu už to nikdy neuvidím. (Možná tomu docela pomohla i ta samotná pohodová atmosféra v kině a něčí -Baloneho- perfektní (ne)místnej výtlem...)(19.10.2011)

  • BadoXXII
    *

    Obludnosť mamutích rozmerov. Režisérovo motto znie: kradni od jedného, si plagiátor, ukradni od viacerých, si génius. Hollywood sa rozhodol oživiť všetkým dobre známu klasiku, ale miesto klasického príbehu nám je ponúknutá variácia na Pirátov Karibiku, Resident Evil a podobne. Film pre mladú generáciu bez vkusu, lebo tej staršej sa musí obracať žalúdok. Inovatívne nápady v podobe vzducholodí sú ťažkým fiaskom. Herci ťažko prehrávajú (hlavne MIlla je úplne mimo) alebo jednoducho nemajú čo hrať (Christoph Waltz). Mads Mikkelsen je hercom, ktorému záporáci nesmierne idú, ale do tejto úmornej sračky je ho jednoducho škoda.(23.1.2012)

  • choze
    *****

    PIRÁTI Z KARIBIKU, kde lodě létají a kouzelně přehrávající Orlando je za záporáka. Anderson se po předchozím sračkovém RESIDENT EVILU nečekaně zvetil a servíruje jeden z nejzábavnějších blockbusterů posledních let. Těšil jsem se na akci, na kterou lákaly trajlery, ale nakonec jsem se mnohem víc bavil humorem filmu - hláškami, sladěným přehráváním herců (obvykle ho nesnáším) a vychutnanou umocněnou brakovostí prýštící z každého druhého záběru. Král je perfektní komická figurka (Planchet naopak), MacFadyen jako Athos má melancholického charizmatu na rozdávání a pro mě to byl hlavní hrdina, nýmand Lerman je správně frackovitý D´Artagnan a po věčně zachmuřené Alici z RESIDENT EVILů si člověk vychutná každý úsměv a smích uvolněné Milly coby vnadné Mylady.(23.10.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46