poster

Cosmopolis

  • Kanada

    Cosmopolis

  • slovenský

    Cosmopolis

  • anglický

    Cosmopolis

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Portugalsko / Itálie, 2012, 108 min

Předloha:

Don DeLillo (kniha)

Scénář:

David Cronenberg

Hudba:

Howard Shore

Producenti:

Martin Katz, Paulo Branco

Střih:

Ronald Sanders

Scénografie:

Arvinder Grewal

Kostýmy:

Denise Cronenberg
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    ****

    Ach, ještě teď toho mám plnou hlavu. Precizní studie (u perfekcionisty Cronenberga nic překvapivého) rozkladu a postupného zániku společnosti. Mrazivé, chladné odosobněné. Každodenní lékařské prohlídky, nemanželský sex, chybějící manželský sex, odtržení od reality života, trezor s modrými obrazovkami na kolech...Pro mne zatím jeden z nejtěžších filmů od Cronenberga, protože jakmile se přestanete soustředit, tak se ztratíte. Vypojíte mozek a verbální drama vás mine. Viditelný hnus ze svých raných filmů nahradil režisér něčím ještě děsivějším. A samozřejmě nechybí oblíbený motiv lidské odlišnosti (nejde sice přímo o mutaci, ale ona asymetrie se ukáže být velmi důležitou). Snímek určený menšinovému publiku, které dokáže při sledování přemýšlet. Hodnocení zde neodráží v žádném případě kvality filmu, ale na něm to stejně nestojí. Jsem rád, že jsem se jím nenechal odradit...(30.5.2015)

  • pan Hnědý
    ****

    Dobré filmové adaptace knih dokážou zachytit myšlenku a atmosféru, aniž by trvaly na zachycení sebemenší události a na každé postavě. Cronenberg zachycuje temnou stránku a využívá všechny limity svých herců. Každou postavu má výborně připravenou zejména tu hlavní - Pattinson. Prostředí světel a obrazově extravertním duchu Drive. K zamyšlení jako u Only God Forgives. Cronenberg se pohybuje ve své pevné kostře svých známých, nebo neznámých děl v progresu konverzačního filmu, který se nesnaží diváka oslovit pro marginální a stabilní děj, ale pro filozofickou představivost. Cronenbergův motiv tělesného utrpení na hranici rozkoše. „Upálit se na protest není originální - je to jen přivlastnění si cizího činu“(14.10.2012)

  • Webb
    *****

    Opět mě zdejší čsfd komunita uživatelů nepřekvapila a názorně předvedla svojí nízkou diváckou úroveň tím, že poplivala film, který je tak vybroušený, tak perfektní až z toho mrazí v zádech. Všechny filmové aspekty se blíží dokonalosti, hltal jsem každé filmové políčko, každou setinu filmového času. [9,5/10](10.8.2012)

  • mat.ilda
    **

    Film tak nevyzpytatelný, že v celkovém rozporu mezi mluveným slovem a činy překvapí i zmínka o pozvánce na oběd, kterou příští záběr skutečně zastihne v bistru, protože konkrétní se zde mění na abstraktní a naopak. Těžce stravitelná, nezáživná, ale zároveň magnetizující studie úpadku, určená pro ty, co vědomě žijí ve své hlavě...(14.11.2013)

  • NinadeL
    **

    S dílem Davida Cronenberga se zájemci měli možnost seznámit více na výstavě, kterou hostila Galerie hlavního města Prahy v Domě U Kamenného zvonu David Cronenberg: Evolution. Mezi skalní příznivce se nepočítám, nicméně již od dob Crashe tuto persónu vnímám, ale nikdy jsem si ho nijak zvlášť neoblíbila. A jaké je tedy Cosmopolis? Obyčejné. V kontextu Cronenbergovy tvorby nijak zvlášť alarmující, nijak zvlášť objevné. Ale jeho zjevně oslovila spolupráce s Robertem Pattinsonem a tak jsme se dočkali ještě Map ke hvězdám...(29.10.2016)

  • Kevin Durand

  • - Rothkova kaple, kterou chce Eric Packer (Robert Pattinson) pro sebe za každou cenu získat, se nachází v Hustonu. Je v ní čtrnáct Rothkových obrazů, z toho tři triptichy. V roce 2000 byla kaple zařazena na seznam kulturních památek. (KlonyIlony)

  • - David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)

  • - Plakát k filmu odkazuje na režisérův dřívější film Východní přísliby (2007). Konkrétně jde o velmi podobné držení rukou a částečný přesah bílé košile přes stejný typ hodinek. (Dimo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace