Reklama

Reklama

Tady to musí být

  • Itálie This Must Be the Place (více)
Trailer 3

Cheyenne je bývalá rocková hvězda. Ve svých padesáti letech se stále obléká ve stylu gothic a žije v Dublinu ze svých autorských honorářů. Smrt jeho otce, se kterým dlouhých 30 let nekomunikoval, ho zavede zpět do New Yorku. Cheyenne zjišťuje, že jeho otec byl celý život posedlý jednou věcí: vyhledat postu za pokoření, které utrpěl v koncentračním táboře v Polsku. Cheyenne se rozhodne pokračovat tam, kde jeho otec skončil a vydává se na cestu napříč Amerikou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (382)

Jordan 

všechny recenze uživatele

komu inému sa podarí od začiatku do konca urobiť vizuálne orgie z tak hlbokého a ľudského príbehu, kto iný dokáže na príbehu starnúcej rockovej megahviezdy rozvinúť príbeh zmierenia a zároveň priepastí generácií, putovanie za pochopením seba samého, road trip o pomste, jemne surealistickú komédiu o dospievaní, veľmi citlivo natočenú etudu o kolieskach a vskutku vkusnú rozpravu o umení, ak nie sorrentino? a kto to všetko dokáže zahrať lepšie, ak nie sean penn, ktorý neimituje ani ozzyho osbournea, ani alicea coopera, ani andyho warhola, ani mozarta, ale vytvára z precízne odpozeraných fragmentov plnokrvnú novú osobnosť a ukazuje, čo znamená "herecká práca" pri vytváraní charakteru. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Film je velice zjednodušeně road movie o dospívání hlavního hrdiny a vyrovnávání s otcem. Cheyenne se v příběhu vyrovná sám se sebou a může k podobnému efektu pomoci i divákovi. Je jen velká škoda, že ačkoli dokazuje, že první pohled může být často mylný, právě u filmu se mýlit nemůžete. Vidíte šílený zjev Seana Penna, sledujete první minuty snímku a už je vám jasné, jak všechno skončí. ()

Reklama

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Přestárlý rocker Cheyenne se vydává napříč Amerikou lovit ztraceného nacisty z Osvětimi. Paolo Sorrentino servíruje divákům působivý a značně originální příběh, v osobitém podání. Místy sice zavání až přílišnou absurditou a s postavou Seana Penna se poměrně těžko z počátku sympatizuje, ovšem v momentě kdy se tak stane, vás Tady to musí být strhne a nepustí. O skvělé hudbě a perfektním budování atmosféry snad ani nemluvě. [75%] ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Skvělý film, který se v mém okolí těší velké popularitě, skoro až kultovnímu statusu - samozřejmě asi hlavně zásluhou hereckého výkonu Seana Penna, který je zde skutečně nezapomenutelný. Další silnou stránkou filmu je jeho decentní, možná i lehce "divný" humor, který mi osobně velmi sednul. Motiv s holocaustem mi zde naopak přišel poněkud otravný a klidně bych ho ve filmu oželel (to je ale čistě problém mojí averze na filmy s touto tematikou, nikoli objektivní výtka k filmu jako takovému). Jinak bych mohl k tomuto filmu napsat v podstatě to samé, co jsem už loni psal k filmu MLÁDÍ - osobně mám raději Sorrentinovy italské snímky VELKÁ NÁDHERA a NÁSLEDKY LÁSKY, a to nejenom kvůli tomu, že mi je italština bližší než angličtina, ale i proto, že Sean Penn v mých očích ve vší úctě nemá na herecký výraz Toniho Servilla, mého velkého oblíbence. Ještě bych rád zmínil, že jsem z tohoto filmu měl velmi podobný pocit rozporuplnosti jako u ostatní Sorrentinovy filmografie - některé repliky mi zde přišly neobyčejně duchaplné, jiné naopak neuvěřitelně banální, a totéž v případě obrazové stránky filmu - některé záběry a scény jsou výtečné, jiné mi ve filmu přišly naprosto redundantní (skoro jako vyprázdněný art vystavěný jen na efekt - ve Velké nádheře je to třeba ta žirafa, tady je to pro změnu ta obří pistácie či reklamní billboard ve tvaru obří lahve). Osobně mi proto přijde Sorrentino trochu jako přeceňovaný režisér, ale přesto mám jeho filmy rád a baví mě, byť ne bezvýhradně. Tenhle za vidění určitě stojí. ()

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Hodně hustý existenciální vývar z mnoha tematicky rozdílných surovin, které kupodivu drží pospolu. Vizuálně uhrančivá road movie, v níž vyhaslá rocková hvězda Cheyenne hledá nacistického zločince z Osvětimi. Nutno říci, že se nejedná jen o pohyb po zemském povrchu, nýbrž i o pohyb směrem k poznání sebe sama, k objevení vlastní identity. Snímek je zároveň poměrně bizarním (vše)vypovídajícím zrcadlem nastaveným dnešní době, počínaje událostmi 20. století (světové války, Hitler, vyhlazení Židů…), a konče boomem moderních technologií či současným stylem života populace žijící v těch ekonomicky silnějších částech světa. (Něco tu není v pořádku. Nevím přesně co, ale něco určitě.; název kapely Kusy hoven, údajně trefný v dnešní době…) ~ /možné spoilery!/ Cheyenne je vyčpělý neurotik v goth oblečení a permanentním make-upu (za nímž skrývá své pravé já, svoji osobnost), vyznačující se pomalou neohrabanou chůzí a duší v depresi, žijící v nenapuštěném bazéně (> v prázdnotě: Proč nemáš v bazénu žádnou vodu? / Nevím. Nikdo ho nenapustil.), ve strachu ze smrti, v TOMTO světě. Zůstal dítětem v dospělém těle. Přesto ví, v čem tkví problém. Na své cestě poznává další postavy, s nimiž diskutuje i mnohé zažívá. ~ This Must Be the Place se dotýká širokého spektra existenciálních odrážek, kromě výše uvedeného je také o rodinných vztazích, hodnotě a jinakosti člověka, jeho místu mezi lidmi dalšími, o pomstě a usmíření či o odhodlání se (Musíš si vybrat okamžik v životě, i kdyby jeden, a nebát se.). Závěrečná metamorfóza signalizuje konec oné cesty = vyrovnání se sama se sebou. Důležitou roli zde hraje změna vzhledu i návrat ke staré lásce… ~ Onu prázdnotu doby, anonymitu, odlidštěnost, citový chlad apod. režisér vyjadřuje nejen slovy a činy, ale i vizuálně (volba místa děje, nenapuštěný bazén, eskalátor, moderní architektura, uspořádání nábytku apod.). Obraz a smysl příběhu jde ruku v ruce. Záběry na běžné / banální / každodenní činnosti vypadají mnohdy hrůzostrašně a nicotně. Typické jsou kamerové nájezdy, skvělá kompozice. Plus bezkonkurenční soundtrack. Co se týče hereckého projevu Seana Penna, nepatřím k těm, kteří se nad ním rozplývají, přestože v mnohých situacích je skutečně bravurní. V jiných však tragicky nepřesvědčivý a křečovitý.~ Protagonistovy pocity vystihuje i text ve filmu užité písně Iggyho Popa The Passenger: Jsem pasažér a jedu a jedu / Jezdím rozervanými zadky města / Vidím, jak na nebi vychází hvězdy / Yeah, jasné a klamné nebe / Víš, že to dnes v noci vypadá tak dobře // Zpívám: la la la la la.. lala la la, la la la la.. Přestože je téma filmu neskutečně pesimistické, This Must Bet he Place je natočen – a to i díky zvolené hudbě a barevnosti obrazu apod. – tak, že vyznívá stejně tak optimisticky, s nadějí v lepší zítřky. To dokumentují nejlíp slova otce protagonisty: Před peklem se dal můj život shrnout jen jedním slovem: prostopášnost. Jako dítě jsem rád zíral na nebe nad Polskem. Stejné nebe, které jsem později viděl z tábora. Znečištěné černými pruhy kouře mých příbuzných. Tak děsivý pohled mě neodradil od toho, abych si užíval krásu výhledu na nebe. ~ Stoprocentně spokojený rozhodně nejsem (na můj vkus bylo všeho o něco málo víc než by bylo optimální), přesto bych si tento v dobrém slova smyslu načančaný, zkušeně odvyprávěný a technicky precizně vyladěný indie kousek pustil s chutí ihned znovu. () (méně) (více)

Galerie (60)

Zajímavosti (11)

  • Scénář k filmu napsal režisér spolu se svým italským kolegou, scénáristou Umbertem Contarellem na základě dřívější spolupráce na La partita lenta (2009). (SydneyB)
  • Ve filmu se opakovaně objevuje prosklená střecha stadionu. Jedná se o dublinský Aviva Stadium, otevřený roku 2010. (Mara97)
  • Snímek soutěžil už v roce 2011 na populárním filmovém festivalu v Cannes, ze kterého si odnesl Cenu ekonomické poroty a na kterém byl nominován na Zlatou palmu. (272827)

Související novinky

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

Best of 2012 dle popředních uživatelů ČSFD.cz

06.01.2013

Stejně jako v loňském roce, i letos vám přinášíme přehled nejlepších filmů uplynulého roku dle předních uživatelů ČSFD.cz. Uživatelé i filmy v jejich výběru jsou seřazeny abecedně. Nejoblíbenějším… (více)

Reklama

Reklama