poster

Tady to musí být

  • Itálie

    This Must Be the Place

  • Francie

    This Must Be the Place

  • Slovensko

    Tu to musí byť

  • Slovensko

    Toto je to miesto

  • Velká Británie

    This Must Be The Place

Road movie / Psychologický / Komedie / Drama

Itálie / Francie / Irsko, 2011, 113 min

Komentáře uživatelů k filmu (330)

  • Houdini

    Zlatá Palma - výběr(20.6.2011)

  • Galadriel
    **

    Tenhle film mě naprosto minul, nechal chladnou, zůstal absolutně nepochopen, chvílemi mě svým pomalým tempem přiváděl skoro k šílenství a ve výsledku působil neskutečně samoúčelně a neuvěřitelně. Možná je to moje chyba, že jsem se nedokázala naladit na jeho vlnu, nebo proto, že jsem jednoduše odpůrce prázdných filozofických diskuzí. Každopádně za přenádhernou kameru, vizuální stvárnění a výborného Seana Penna dám alespoň 2* s tím, že tohle opravdu není film pro každého - mně většinu času silně lezl na nervy.(21.2.2014)

  • Matty
    *****

    Film o holocaustu všedního dne, zapomínacích rituálech, nepřenosnosti dějinné zkušenosti, strachu dospět, amerických fetiších (zbraně, auta, velké objekty) a obyčejných gestech neobyčejného významu. Sorrentino rozšířil svůj tematický záběr, ač si jako svědka stavu soudobé společnosti opět vybral jediného člověka, jedinou zvláštní bytost. Více než dříve tentokrát nestřídá jenom záběry ukolébavkovitě statické s prudce dynamickými, přepíná také mezi mikro a makro hlediskem. Menší je vina toho muže, který přispěl ke spáchání dvou sebevražd, větší toho, který léta soustavně ponižoval bezbranné vězně. S tím, jak Cheyenne pomalu dospívá a přechází od drobných zlomyslností (supermarketová sabotáž) k zodpovědnějším činům, se mění také jeho pohled na skutečnost a nálada filmu. Scény jsou komponované jako krátké skeče, ale díky zasazení do kontextu vyprávění nejenže nepůsobí samoúčelně – některé z nich jsou více mrazivé než komické (vrcholně bizarní moment s obézní fanynkou a projíždějícím chlapíkem, jemuž knír dodává hitlerovské vzezření). Atmosféru Tady to musí být nelze postihnout jedním adjektivem, musíte ji zažít. Měnění perspektivy, vybroušený vizuální styl, vnitřní dynamika a nevnucující se humor – vše se Sorrentinem spolurežíruje Sean Penn. Jeho zombie walk určuje tempo filmu, který je pomalý a současně (díky kameře) neustále v pohybu. Zatímco pohyb vnitřní, v protagonistově mysli, si musíme z postupně doplňovaných informací domýšlet. Občasné ozvuky Cheyennových divokých rockerských let zase nacházejí komplice v náhlých kamerových nájezdech. Stejně jako film, i hrdina se vzpírá uzavření do jasně dané škatulky. Nikam nezapadá, sám pořádně neví, kým je. Jako v každém oidipovském dramatu může poznat sebe jedině skrze otce a otce v tomto případě pozná jedině pochopením holocaustu… a lze snad pochopit holocaust? Jeho nezařaditelný zjev ho vylučuje ze světa povrchního skenování skutečnosti a zároveň mu propůjčuje zvláštní privilegium neškodného neználka, s nímž je kdekdo ochoten zapříst dialog. Sám si však v průběhu cesty začíná uvědomovat, že hledět na svět zpoza masky dítěte je sice pohodlné, ale rovněž krajně nezodpovědné a vyvolávající pocit neúplnosti. Pocit, že „tady něco není v pořádku“. Není a zřejmě ani nikdy nebude, protože hledání ve skutečnosti nikdy nekončí, ale právě díky tomu jde o jeden z nejpodmanivěji podivných snímků posledních let. 90% Zajímavé komentáře: FlyBoy, Šakal, ZuzkaZ, mat.ilda, F.W.Colqhoun(10.1.2013)

  • Malarkey
    ****

    Paolo Sorrentino u mě na podruhé a opět velice solidně. Zase je vidět skvělá práce se vším, co k filmu patří. Některé táhlé záběry jsou naprosto ultimátní. Jako kdybych koukal na Kubricka. Stejně tak i hudba do filmu perfektně sedí. Každopádně od Božského, ve kterém jsem se občas nevyznal, tady vznikl trošku jiný problém....a to ten, že Sean Penn, ačkoliv je postava hodně výrazná a hodně dobře zahraná, pořád jsem jeho chování asi půlku filmu nechápal. Co nechápal, já nerozuměl celý jeho rodině, nerozuměl jsem žádným těm dialogům a tím, čím si procházel. Šlo to uplně mimo mě, ale postupem času jsem se do toho nakonec přeci jenom dostal. Bylo to těžký, ale dalo se to zvládnout, protože jakmile se objeví v USA, rozjede se vcelku slušná road movie, který chvílemi baví, chvílemi udivuje, ale hlavně vypráví další zajímavý životní evropský příběh, s dodatečným stigmatem druhý světový války.(13.5.2013)

  • Renton
    ****

    Paolo Sorrentino to má v malíku. S obrazem, kompozicí a náladami kouzlí, k tomu se Sean Penn ždíme na maximum (kéž by And the Oscar goes to...) a film je rozhodně potěšení sledovat. Kamera je v neustálém pohybu, záběrování rozmanité a navíc s perfektním hudebním výběrem. Trochu vázne v rovině scénáře, kdy různé vrstvy občas moc nesedí na sobě a přesah taktéž. Ale dialogy a většina audiovizuálních momentů nemá pocitově chybu. Cool trip. 75%.(1.4.2012)

  • Marigold
    ****

    "Something´s wrong here." A Sorentino to "něco" nesmírně elegantně a vtipně vystihl...(26.4.2012)

  • larelay
    *****

    lebo Sean... lebo uchvatna hudba... lebo najlepsi road movie od... co ja viem odkedy? :D proste to bolo mrte dobre a o par mesiacov pozriem znova. aha, a este kvoli skvelej Frances ako hasicke v rokoch! abso-fuckin-lutely genius!(1.3.2012)

  • Radek99
    ****

    Paolo Sorrentino natočil svůj další ,,božský" film, ryzí postmoderní spletenec ,,příběhu Roberta Smitha", tedy sluší se říci fiktivního Roberta Smitha, i když jeho okopírovaná image a frekvence výskytu příjmení Smith ve filmu (byť je obdobou českého Nováka) odkazuje ke kultovnímu frontmanovi The Cure až podezřele přímočaře. Nedá se ale říci, že jde o mystifikaci, jen o příznačně postmoderní synkretismus vlivů. Melancholický film o dospívání přestárlého rockera, zprvu tak trochu jako Odnikud někam Sofie Coppoly, fikční světy Sorrentinova filmu jsou vystavěny natolik originálně, že drama o vnitřní vyprázdněnosti života rockové hvězdy/celebrity je záhy vystřídáno road movie o cestě za smířením se s vlastním otcem, což se posléze změní v nefalšovaný lov na válečného zločince. Některé scény a obrazy pak dokonce mají až surrealistický nádech. S hudební tématickou provázaností je pak logická přítomnost klipové estetiky a jeden hudební videoklip (David Byrne) je pak ve filmu přímo obsažen. Zmatení žánrů je však vystavěno na starém dobrém postmoderním principu hry, hry s divákem. Sorrentino na nás snad z každé scény pomrkává a usmívá se (byť možná trochu posmutněle). Rafinovaná je skrytá dualita způsobu a kvality života dvojice otec - syn, neboť něco je opravdu špatně, když někdejší oběť holocaustu žila vnitřně ,,kvalitnější" život (byť by byla jeho motorem pouhá pomsta) než rocková hvězda... Hlavním kladem a důvodem, proč film vidět, je jednoznačně Sean Penn, jehož herecká kreace je skutečně fascinující. Cheyenne alias Robert Smith je opravdu neobyčejně bizarní rolí a dobře zapadá do kontextu rolí, které Penn preferuje... Brilantní kamera a nádherná hudební stránka, Tady to musí být je oslavou zašlé slávy ikon rockové hudby a zároveň vysoce uměleckou výpovědí o vyprázdněnosti našich životů. Velmi osobité a originální spojení...(10.7.2012)

  • Rob Roy
    ****

    Divné a dobré. Sorrentino je mistr přepínání nálad a dynamiky, v tomhle mi dost připomíná Tarantina. To, že jsem to tak úplně racionálně nepochopil mi nevadí, řídím se hlavně pocity. Sean Penn brilantní, Luca Bigazzi zas neuvěřitelně maluje a můj oblíbenec pod radarem Shea Whigham je novej Joe Pesci, to co tady předvádí na několikaminutovém prostoru je parádní, doufám, že brzy dostane nějakou pořádnou velkou roli. Never for money, always for love.(31.3.2012)

  • Fr
    ***

    ,,AŤ UŽ SE STANE COKOLIV, VZPOMÍNKY BUDOU VŽDY SOUČÁSTÍ ŽIVOTA“..... /// Divnej, divnej, divnej ... film. Zasraná (bejvalá) rocková hvězda a její zamejšlení nad sebou, svým tátou... žádný vzpomínky na narvaný sály, nohy ,,do praku“ či tuny koksu, plno prázdnejch myšlenek či (chcete – li) filosofie myšlenkový intimity. Pomalej film s fantastickým Seanem Pennem, u nějž jeden fakt neví, jestli je v depresi nebo se nudí. Pičovina, na který je něco tak podivně zajímavýho (třeba kamera...), že se to nedá jen tak vyhnat z palice. Možná uhrančivá podobizna rockový verze Střihorukýho Edwarda, možná ta ležérnost se kterou poodhaluje to, co ukrejvá pod rtěnkou a make-upem. Rozhodně mi v hlavě neuvízla žádná myšlenka a ani muzika mě nerajcuje. Tak co to jen může kurva bejt??? Třeba na to přijdu příště. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ujíždím na Talking Heads. 2.) Chcu poznat chlapa, kterýho napadlo přidělat ke kufrům kolečka. 3.) Thx za titule ,,Pyverrn“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(15.3.2012)

  • movie
    **

    50% Tohle sem vůbec nepochopil. Pochybuju, že je to vůbec možný aniž bych strávil pět let na fildě.(3.1.2013)

  • charlosina
    ****

    "Je mnoho cest, jak umřít. Nejhorší z nich je pokračovat v přežívání."(31.3.2012)

  • Mertax
    ****

    Rozechvělé, něžné, vtipné, originální, bizarní a taky dost poťouchlé. Subjektivně jsem si však připadala jako na tříhodinovém filmu. A někdy až příliš přesycené radami a poučeními do života - vztahy, rtěnka atd. [Kino](31.7.2012)

  • genetique
    ****

    Pre road-trip (sub)žáner je charakteristický trošku iný formát a hlavne iné tempo, než som bol svedkom v tomto filme. Ono vlastne celý snímok je tak trochu "iný" a ak sa zamyslím, ani mi nenapadá, k akému filmu ho aspoň trošku prirovnať. Je však osviežujúce sledovať podobný tip filmov, ktoré vás vytrhnú z kolobehu obyčajnosti, všednosti a tuctovosti hollywoodskeho mainstreamu. Podmanivé pomalé tempo strhlo moju pozornosť a opantalo zmysly, takže ani niesom schopný napísať nejaké komplexné dojmy, či závery. Viem len, že sa mi to páčilo a Penn bol vskutku bezchybný. 80%.(17.1.2015)

  • xxmartinxx
    ***

    Film naprosto odtržený od našeho světa, který nevzrušivě přednese svá moudra a může odejít do zapomnění. Navěky. A právem.(24.3.2012)

  • hellstruck
    **

    Jak Cheyenne neustále opakoval, Něco tu není úplně v pořádku, ale nevím přesně co. To kompletně vystihuje celou atmosféru filmu. Díváte se na to a nevíte, zda to má nějaký smysl, jestli téma holocaustu ve filmu není jen způsob jak se zavděčit, nebo jestli to má být o stárnoucím rockerovi, co hledá sám sebe..Ať tak či tak, já si chvílemi připadala jako Alenka v říši divů, ale možná to bude tím, že jsem ději nevěnovala stoprocentní pozornost. Na druhou stranu jsem se alespoň dozvěděla, jak zřejmě budu vypadat ve stáří já (:D), anebo jak zajistit, že mi rtěnka vydrží celý den. Eve Hewson byla neskutečně dobrá, její image je mi hodně blízká a tak je škoda, že nedostala více prostoru. Každopádně tohle není film pro rockery, jak se může na první pohled zdát, neboť extravagantní vzhled dvou postav měl asi jen přitáhnout více diváků a to mě dost zklamalo. Ani žádné rockové vypalovačky se nekonaly. Stručně a jasně velice podivná záležitost.(21.8.2012)

  • Jeremy.jk
    *****

    "There are many ways of dying, the worst of them is to continue living.." Fenomenální Penn v nejbizarnější roli za poslední dobu. Znamenitá, s citem podávaná zvuková složka, se prolíná s ironickým humorem a sem tam i nějakým tím "životním moudrem". This Must Be the Place je zkrátka výborná roadmovie, která by Vám určitě neměla uniknout - 90%.(4.4.2012)

  • FlyBoy
    *****

    [IFF 2011, Bratislava] Obavy z neistejšieho prechodu medzi európskym a americkým teritóriom ostali našťastie nenaplnené. Macher Sorrentino neprepadol do priepasti povrchných istôt západného kontinentu a zobral si z neho len to najlepšie. Touto cestou chcem preto opätovne zvýrazniť/vychváliť signifikantné prvky jeho fantastickej tvorby a takisto oznámiť, že slovo UDALOSŤ tu má reálne odôvodnenie. Poďme si teda objasniť z čoho som od náhleho nadšenia na riť usadol a v tvári do červena zrudol._______1. HEREC podivín v roli extrovnej. Ak si prednedávnom Sean Penn do nemenovaného plátku sťažoval a hlásal nepochopenie ohľadom svojho nevyužitia/zanedbania pri príprave "Stromu" pod vedením T. M., tak v "This must be the place" si vzniknuté resty dostačne vynahradil a kvôli dômyselnosti P.S. veru spôsobom jemu nevídaným. Dámi a páni S.P. ako vyslúžilý rocker na odpočinku s vizážou ala "Cure" nemá najmenšiu chybičku. Predvádza síce až prismelý, no nevšedne suverénny výkon v ktorom sa vkladá jak do vážnych tak komediálnych polôh, pričom každý výraz má svoju váhu. Niekomu bude liezť na nervy, niekomu bude hviezdou._______2. PRÍBEH pokúšajúci toleranciu diváka. Duálne etudy S.P. sú však logickým vyústením odvážneho kroku realizačného týmu ktorým je vkusné prekríženie dvoch lákavých, no na nenásilné zlúčenie požadovačných žánrov-a to existenciálnej drámy s "road-movie". Tento drzý "cross-over" sa sprvu môže javiť ako drsný šmirgeľ (zmaľovaný exot s tenkým hláskom sa naprieč U.S.A. vydáva hľadať/potrestať perzekútora-dôstojníka SS Aloisa Langa-svojho zosnulého otca, ktorý počas 2. sv. vojny v koncentračnom tábore trpel práve pod jeho drezúrov), ale akonáhle sa človek ponorí do kuriózneho diania, do pružných dialógov, do postupného odhaľovania skrytých tromfov rozprávania, tak nepocíti žiadne škrabanie, ale naopak pohladenie ako po zjemňujúcom balzáme. Všetko vďaka jemnému prelnutiu partov bizardných (Hitler, Batman), rozpachtených (lovec Židov, pumpa, atď.), hrejivých (bazén, gitara, indián), satirizujúcich (maklér, predajca zbraní, akcie Tesca:), vykupujúcich (…) a vďaka pedantnej súhre s podpornými prostriedkami, ktorým patria následujúce dva body._______3. ZVUK vyladený na tu správnu nôtu. Nesie v sebe akýsi "wes andersonovský" nádych v ktorom taktiež prevažujú skladby plné zronených aj dúfanlivých textov/rytmov. Tentokrát má OST na starosti David Byrne z Talking Heads, ktorý svojím pregnantným výberom robí dostatočne dobrý dojem ("Lord I'm comin' od Gavin Friday, "Passenger" by Iggy Pop, atď.) a pripája sa tak k ďalším kvalitným, Paolom v minulosti angažovaným skladateľom-k Tehovi Teardovi+Pasqualovi Catalanovi._______4. OBRAZ čo by záruka pôžitkárskeho rozptýlenia-zimomriavok po celom tele. Technika akou sa tu záberuje je fakt jedinečná (Luca Bigazzi je expert), os hlavný kameraman-režisér-postprodukcia odvádza kus poctivej práce v podobe opojných jázd/švenkov, kompozičných frajeriniek a decentných digi úprav. Povýšenie na úplne iný-vyšší level zachytenia mizanscény, je trochu utopický, je dosť zvodný-je naprosto fungujúci._______Takže to zhrniem, nech sa tu nenaparujem.:) Koprodukčná misia úspešne splnená a vypiplaný model nakrúcania obhájený. Napriek tomu si myslím, že P.S. je jednotka samostatná-tiger taliansky a hovoriť anglicky (resp. spolupracovať s Amíkmi) sa v jeho dielach bude len zriedkavo, pretože to, čo z neho robí kaliber v zahraničí je práve škola domáca, jej nech sa drží, ju nech rozvíja. Každopádne výlet za veľkú mláku mu vychádza na výbornú, zas to senzačné skĺbenie obsahu a formy, zas ten zanietený prístup k médiu a po dvoch nestárnucich pokladoch ("Il Divo", "Le Conseguenze dell'amore") ZAS iné-prvotriedne predstavenie ktoré si milerád doprajem znovu a znovu.(8.11.2011)

  • Ony
    ****

    Ze scénáře někdo prostě vygumoval všechny pasáže, které by mohly vysvětlovat vztahy mezi postavami, a tím přesměroval pozornost čistě na to, co se mezi nimi právě děje, a to je někdy hodně neprůhledné. Když se k tomu připojila ta suverénní kamera a hudba, zapomínala jsem dýchat. No, a Penn má takovou tu typickou rádobyoscarovou roli divného člověka, kterou bych zahrála i já, ale přeju mu to.(18.4.2012)

  • Gimp
    ***

    Některý filmy jsou natolik nevlezlý až z nich ve mně nezůstane vůbec nic. Chci se víc než jenom dívat.(17.4.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace