Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arbiter
    ****

    I den po projekci mám v hlavě černý tunely. Tunely jsou fajn. Averze na filmy z obdobi Druhé světové války musí jít stranou. V tomhle snímku nejsou na jedný straně ty hodný a na druhý svině. Všichni jsou tak nějak hodný svině a svou pozici odosobněně neanalyzují a snad jí ani nerozumí. Prostě přežívají. Černočerná tma a džungle mnoha odstínů bytí. Rozostřená a místy přímo popřená dichotomie života nad a pod povrchem. "Já se chci vrátit do gheta, tady je tma (...) Já se bojím, vraťme se dolů." Velice silné.(13.11.2012)

  • Chrustyn
    ***

    Ženský pohled na těžký život Židů za druhé světové války. Tentokrát je to pohled skrz otvory kanálu, kde se většina více než dvouhodinového snímku odehrává. Pohled neobvyklý, ale příliš utahaný a režijně až moc prostý.(26.9.2013)

  • Vančura
    ***

    Och, možnost vidět vitální Agnieszku Holland mluvit její roztomilou češtinou o okolnostech natáčení jejího posledního filmu byla pro mě větším zážitkem než samotná projekce. Myslím, že Schindlerův seznam se dotkl uměleckého nebe, a jakýkoli jiný film na stejné téma už bude vždy jen více či méně povedeným - a především zbytečným - epigonem, který nemá možnost sdělit něco nového. Tedy krom faktu, že lidé i v extrémních podmínkách neztrácejí chuť šukat.(12.11.2012)

  • Sandiego
    ****

    Hollandová nepřináší žádný revoluční obrat ve filmovém pojetí dopadu válečného konfliktu na civilní obyvatelstvo, jen na nakonec nepříliš originální téma dle skutečných událostí aplikuje svěží filmařský styl (ať žije ruční kamera!), nebojí se maximálně syrových momentů a výborně vytěžuje klaustrofobní prostředí lvovských kanálů. Postavy sice nejsou kdovíjak hluboce prokresleny a jejich pojetí je postupně zbavováno ostrých hran, zážitek je však jinde. Film stojí spíše na kolektivním hrdinovi a dramatickém ději a v tomto případě je těžké co namítat, vyvrcholení v zatopených kanálech je působivé, stejně jako dramaturgie v rukou skutečnosti. Film sice působí poněkud chladně a pozornost si získává pomalu, ale rozhodně nejde o otrocky akademický kousek alá Lidice a o sentiment zde divák svěží zakopne. Poláci prostě opět dokázali, že druhou světovou zpracovat umí a nominace na Oscara zde určitě mimo nebyla.(20.7.2012)

  • Enšpígl
    **

    No po skončení bijáčku mě pěkně ošplouchla vlna smutku a hořkosti. Říkám si, kolik asi je na světě takových hrdinů z řad naprosto obyčejných lidí jakým byl Leopold Socha. Film moh patřit svým námětem do výkladní skříně nejen polské, ale i světové kinematošky, jenže je naprosto příšerně obrazově zpracován. Nechápu proč scéna, která se odehrává ve tmě je ukončena jasnou bílou, nebo velmi světlým záběrem. Tím chtěl jako tvůrce, aby jsme se víc vcítili do osudu těch židů a připadali si taky jako v kanále ? Další co mě sralo bylo cca 10 minut houpání a otřešů kamery, nerozumím tomu. Kurva proč film, který je především pietní musí navozovat atmsoféru realnosti jako ty největší americký akční komerce a ještě jedna výtka, i ve tmě se můžou dělat přehledný scény. Totální technický fiasko udělalo z pětihvězdičkovýho majstrštyku slabej podprůměr a to jsem ještě na ten film hodnej jak už na žádnej dlouho ne.(21.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace