Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marek1991
    ***

    V úvode ma veľmi štvala dynamická kamera, ktorá si na môj vkus veľmi zle vyberala objekty, neskôr sa film prehupol do deja v tme, o čom tento film vlastne je, no podľa mňa tam bolo až príliš hystérie, čakal by som skôr beznádej a odovzdanosť, ale mohlo to tak byť, takže sa nesťažujem, záveru však chýbal akýsi silnejší citový výboj, no chápem, že sa to sústreďovalo hlavne na ten citát o židoch. Porovnávať tento film s Pianistom, Schindlerovým zoznamom, či inými ako Predčítačom, ide len ťažko. Neberte to ako neúctu k tým ľuďom, no film je nuda. Je to drsný film, ktorý nevyniká výraznejšími scénkami, zaujímavosťou deja, no má opäť silný príbeh, technicky so všetkými tými detailami okolo sa mi to tiež nepáčilo. Agnieszka Holland podľa mňa nie je až tak výrazná režisérka, má na konte síce zaujímavé témy, ale žeby vynikala niečím neobyčajným, to nepotvrdila ani tu. Venuje sa veľmi obkecom a to robí jej filmy zdĺhavé a nenecháva priestor pre oporné body deja, ktoré by film rozvíjali, vyrobili zvraty, mnohé im neverím a v mnohom sú podľa mňa prázdne, aj keď možno celkovo nie sú zlé, tento mi príde tiež fádne. Keby sa odohrával v kanáloch Varšavy, vyzeral by asi inak, beriem aj Ľvov, no jednalo sa o malú skupinu ľudí, kde sa rozvíjali vzťahy, ktoré by mi v takomto filme veľmi nechýbali, ale zas chápem, že nudu a nepohodlie z reality sa snažili dostať do filmu aj cez tieto momenty a tak to zas s kritikou netreba preháňať.(21.8.2013)

  • Enšpígl
    **

    No po skončení bijáčku mě pěkně ošplouchla vlna smutku a hořkosti. Říkám si, kolik asi je na světě takových hrdinů z řad naprosto obyčejných lidí jakým byl Leopold Socha. Film moh patřit svým námětem do výkladní skříně nejen polské, ale i světové kinematošky, jenže je naprosto příšerně obrazově zpracován. Nechápu proč scéna, která se odehrává ve tmě je ukončena jasnou bílou, nebo velmi světlým záběrem. Tím chtěl jako tvůrce, aby jsme se víc vcítili do osudu těch židů a připadali si taky jako v kanále ? Další co mě sralo bylo cca 10 minut houpání a otřešů kamery, nerozumím tomu. Kurva proč film, který je především pietní musí navozovat atmsoféru realnosti jako ty největší americký akční komerce a ještě jedna výtka, i ve tmě se můžou dělat přehledný scény. Totální technický fiasko udělalo z pětihvězdičkovýho majstrštyku slabej podprůměr a to jsem ještě na ten film hodnej jak už na žádnej dlouho ne.(21.11.2012)

  • Marsik
    ****

    Kino Atlas (ČSFD projekce) - Jedna z nejlepších čsfd projekcí, na které jsem byl. Atmosféru velmi povedeného snímku umocňovalo malé alternativní kino Atlas. Film V temnotě je přesně ten typ, který se do takového kina perfektně hodí. Téma druhé světové války a utlačování židů i po necelých 70 letech stále diváky přitahuje a zajímá. A je to rozhodně dobře, protože je dobré si čas od času uvědomit a připomenout, v jaké pohodové době (oproti tehdejší, kdy zuřila svět. válka) žijeme. Film sám o sobě je smutný, ale velmi věrohodně natočený. Mám akorát dvě malé výtky. Za prvé délka 2 a půl hodiny je poměrně dost, na to, že se film převážnou většinu odehrává v podstatě na jednou místě - v temném kanále. S tím je spojena druhá výtka, kdy si myslím, že by si film zasloužil přidat trochu na tempu. Ale to jsou opravdu jen detaily, protože ty hravě přebíjí celkový dojem z tohoto válečného dramatu. Můj dojem se dá vystihnout slovy - velmi dobrý. Třešničkou na dortu byla návštěva režisérky, která nám po skončení filmu v sále prozradila některé zákulisní zajímavosti a její vyprávění mě moc bavilo. Čsfd projekce tedy opět zabodovala. 80% (with J.)(13.11.2012)

  • Chrustyn
    ***

    Ženský pohled na těžký život Židů za druhé světové války. Tentokrát je to pohled skrz otvory kanálu, kde se většina více než dvouhodinového snímku odehrává. Pohled neobvyklý, ale příliš utahaný a režijně až moc prostý.(26.9.2013)

  • Fr
    ****

    ,,TADY TEĎ BUDEME ŽÍT?“.... /// Film velkej příběhem a uvěřitelnejma hereckejma výkonama. Žádná pompézní válečná akce, žádný vydírání lacinejma záběrama a scénama. Samo, že je tu i pár znepokojujících obrázků, ale žádný omýlání 100x viděnýho. ,,Jen“ drama z kanálu a věci s tím související. Drama Židů žijících mezi potkany, drama Poláka, kterej jim pomáhal. A asi nejvíc člověk ocení tu snahu o pravdivou realitu, o nepřikrášlování a nenadržování žádnej straně. (Ne ty vole, ani Němcům....) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu od Roberta Marshalla ,,In the Sewers of Lvov“ číst nebudu. 2.) Schindlerovi židy už znám, teď bych se rád seznámil s těma od Leopolda Sohy. 3.) Jsem vyznavač netradičních sexuálních praktik a vyloženě dobře mi dělaj kanalizační hrátky. 4.) Thx za titule ,,L I B E R“ a ,,pepu“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(13.6.2012)

  • - Robert Wieckiewicz muset při hraní pracovat také jako osvětlovače - při natáčení a hraní své role musel baterkou svítit na ostatní herce. (MzK)

  • - Agnieszka Holland se snímkem vyhrála cenu pro nejlepšího režiséra na MFF Valladolid. (movieband)

  • - Při natáčení v kanálech se utopila krysa. Její chovatel ji zkoušel dávat umělé dýchání, ale marně, byla mrtvá. (MzK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace