Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogos
    ****

    Hodně zdařilé drama, ze kterého dýchá dobová atmosféra, osobitý styl a které prožíváte se skvěle odehranými charaktery jednotlivých postav v čele se Sochou a jeho židy. Hrdinské dobrodružství vás přiková k pohovce a ani na moment nesleví z tempa. Děj je navíc protkán nechtěným, pro čechy typickým, černým humorem a s nadsázkou lze říci, že je to asi jediné drama o holocaustu, u kterého se budete občas smát. Syrový, dynamický, realistický snímek jehož hlvaním motivem je přechod světla a tmy, města a kanálu, života Leopolda Sochy jako milujícího otce a zabláceného zachránce lze zkrátka a dobře jen doporučit. Přesto se nedá hovořit o naporostém uspokojení. Vadila mi především "divná" kamera, neostrost záběrů či pocit, že už to odněkud znáte. Lepší 4* a na závěr bych moc rád poděkoval za další vynikající ČSFD projekci a za velmi příjemné setkání s režisérkou Agnieszkou Holland!(13.11.2012)

  • dopitak
    *****

    Filmařsky vytříbené. Tahle evropsko-kanadská koprodukce má jedinou slabinu, že nevznikla v shitwoodu, takže se z ní nestane masová záležitost (přestože americká kina ji podle všeho promítají). A to je možná škoda. Více v mojí externí recenzi v první polovině listopadu.(17.10.2012)

  • NinadeL
    *****

    Film Agnieszky Holland je příliš dobrý na to, aby se na jeho základě ironicky glosovalo klišé o tom, že nám stačí mít žida v posteli, ale Poláci jich musí mít plné kanály. Něco takového by si film skutečně nezasloužil, ale právě pro svou velmi vyrovnanou formu snese i takovou myšlenku. Jsem určitě za české vnímání, které ocenilo černý humor i okouzlení temnotou. Hollandová zkrátka umí a opírá-li se o tak silné téma a pracuje s tak dobrými lidmi z celého světa, bylo by překvapením, kdyby neuspěla. Ale ona překonala i Evropu, Evropu a přinesla nový rozměr kapitolám z 2. světové války. Herecky jsem nejvíce ocenila Marii Schrader a Herberta Knaupa. #čsfdprojekce(13.11.2012)

  • ivishka
    *****

    Světlo a tma - dva prvky silně ovlivňující celý film. Skoro jakoby dvě neviditelné postavy zasahovaly do samostatného děje. Autentičnost snímku potvrdila dokonce i pamětnice, která se tvůrcům po natáčení filmu ozvala. Agnieszka Holland bez pochyby patří mezi perfektní režiséry a až budu mít možnost podívat se na další její filmy, tak jistě pro ni najdu místo i v mých TOP 10. Nejen světlo a tma či režisérka, ale i Benno Fürmann zazářil a to je co říct, protože německé herce a vůbec filmy nějak nevyhledávám. Konec mě dost zaskočil, protože působil hodně rozpačitě a skoro jakoby za chvíli měl někdo vyskočit s puškou a všechny ty zachráněné Židy postřílet. Robert Wieckiewicz si zaslouží přinejmenším obdiv za neskutečnou zátěž, kterou musel po většinu filmu tahat na sobě. Zasloužená nominace na oscara.(4.1.2013)

  • misterz
    **

    Je mi jasné, prečo má snímok tak relatívne vysoké hodnotenie. Na to je jednoduchá odpoveď... lebo Agnieszka Holland. Pre mňa to ale bola studená sprcha. Nevedel som, že sa dá až do takejto miery sprzniť a pohnojiť moja obľúbená téma a obdobie. Za najslabší článok tu považujem absolútne zlú réžiu. Ono keď sa človek veľmi snaží tak to niekedy dopadne presne opačne akoby chcel. Obsah snímku zdobí veta - ...snímok sa vymyká obvyklým hollywoodským schémam.... No, podľa mňa sa im toľko vyhýbal až do toho spadol úplne. Minimálne keď sa bavíme o emotívnej stránke, koncipovaní deja a vykreslení postáv. Zo snímku je cítiť urputnú snahu v tomto smere čo najviac zapôsobiť na diváka a v niečom sa od ostatných filmov podobného razenia odlíšiť, avšak jedinými výsledkami sú všeobecný chaos, bordel v postavách a neprehľadnosť väčšiny scén, čo je korunované častou nudou, znechutením a tiež nemalou mierou primitívnej účelovej sentimentality (inak tak obľúbenej v hollywoodskych schémach). Miestami som mal dojem, že ľavá nevie čo robí pravá. Jediné väčšie pozitívum vidím len v peknom posolstve a ústrednej myšlienke. Inak je to len strata času. 35/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman.(23.2.2016)

  • - 70 % filmu bylo natáčeno v ateliérech, 30 % pak ve skutečných kanálech v Lodži v Polsku. (gogos)

  • - Natáčení bylo rozděleno na dva štáby. První, který natáčel 40 natáčecích dnů, vedla režisérka filmu Agnieszka Holland. Druhý štáb, který pracoval 10 natáčecích dnů, vedla dcera režisérky Kasia Adamik. (gogos)

  • - K natáčení v kanálech Agnieszka Holland poznamenala: "Ve studiu byla strašlivá zima, to v kanálech bylo tepleji, navíc jsme točili v nesmírně stísněných prostorách a opravdu ve tmě. To byl ovšem můj nápad, šlo mi totiž o to, aby měl film punc pravdivosti, ta temnota pro mě byla skutečná výzva." (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace