poster

Dům na konci ulice

  • USA

    House at the End of the Street

  • Slovensko

    Dom na konci ulice

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA / Kanada, 2012, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnCZ
    ***

    Jakožto příležitostný divák hororů musím říci, že to rozhodně špatný nebylo. Je fakt, že velkou měrou se na tom podílí Jennifer Lawrence, ale film dokázal budovat i nějaké to napětí. O hororu bych tu moc nemluvil, spíše se jedná o thriller s několika lekačkami. A upřímně, radši slušně natočené mysteriózno než nenápaditou amatérskou gore kravinu, kterých se za poslední roky vyrojilo jako hub po dešti.(30.9.2013)

  • Fr
    ***

    ,,MYSLÍM, ŽE SE TU BUDEME MÍT DOBŘE.....“ /// (stará Jechová by flákla něco ve stylu: ,,to se mi to tady bude hezky věšet“…) … Jelikož dvojitá vražda (tzv. double mord) snižuje cenu nemovitostí, můžou si dovolit bydlení s výhledem na domek se špatnou pověstí i mamča s dcerkou. Ale jak praví místní legenda VŠECHNO MÁ SVÝ TAJEMSTVÍ... Teenegerskej, vobčas ,,trapňoučkej“ vývoj, kterej naštěstí voživujou nečekaný překvápka a příběh tak aspoň na chvíli opouští starý známý a vyjetý rejhy. Všichni se tady chovaj tak i tak (chvíli jako Bond, chvíli jako Kráva…), ale svůj účel to plní, a hlavně – ani moc to nesere! Ale mám li bejt upřímnej, místo návštěvy baráku na konci ulice, radši doporučuju ten barák nalevo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ségra mi jebla z houpačky. 2.) Na horor seru, zajímaj mě zvraty! 3.) Už mě to naše město tak nějak sere. 4.) Thx za titule ,,Sagittario“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ **(12.1.2013)

  • castor
    ***

    Určitě je osvěžující vidět dospívající hrdinku v zaoceánském thrilleru/hororu, která není rozmazleným spratkem a ještě ji hraje čerstvě oscarová Jennifer Lawrence. Tím ale pochvalná slova končí. Tvůrci kanadskoamerického thrilleru totiž půl druhé hodiny vaří z vody a snaží se divákovi vnutit, že jednoduchá zápletka má něco do sebe. I když… To bylo tak. Sedmnáctiletá Elissa se se svou matkou-lékařkou stěhují do domu na okraji města. Byla to rozumná koupě, protože hned naproti stojí dům s tragickou minulostí, což tak nějak snižuje cenu okolních nemovitostí. Před čtyřmi lety tam totiž dcerka zabila svoje rodiče. Místní sice tvrdí, že dívka se krátce po tragédii utopila, tradují se ale různé báchorky o tom, jak pobíhá po lesích – však to znáte. Své o tom ví i osamělý Ryan, bratr mladé vražedkyně, který byl toho času u nemocné tety (!). Divák se samozřejmě záhy začne dozvídat, že leccos je jinak, ne však všechny indicie ho uspokojí. Před finále, ve kterém se vše vysvětlí (a přiznejme si, že ne úplně hloupě, i když pár nezodpovězených otázek po projekci přeci jen zůstane), musí diváctvo vydržet zbytečně natahovaný děj. Odměnou je ale zmiňovaný finiš, který nabídne už dřív odhadnutelnou pointu. Přesto „kdo, proč nebo jak“ divák předem jen tak nerozkryje. House at the End of the Street je navíc řemeslně slušně natočený, zbytečné vizuální kudrlinky poměrně rychle zmizí a zbyde tak moderní záležitost, která se srdnatě šplhá do průměrných čísel. Potěší i to, že matka s dcerou hned od začátku vědí, že se v domě vraždilo, takže žádné nadpřirozené kousky nebo nalézání starých vysvětlujících knih a dokumentů nás naštěstí nečeká.(25.2.2013)

  • J*A*S*M
    ***

    Budu hodnej a dám tomu trojku, i když o doporučující trojce nemůže být řeč. Je to spíš přežil-jsem-to-ve-zdraví trojka. On je to takovej nevýraznej thrillerovej průměr, ale jako jednohubka, proč vlastně ne. Vyloženě blbý ten film není, realizace profesionální a Lawrence je v porovnání s ostatními postavami teenage hororů a thrillerů ještě dost dobrá. Už po traileru se filmu všichni vysmívali, jak strašně bude průhledný, a to se alespoň zčásti nepotvrdilo. Jo, jasně, tenhle typ thrilleru může přijít snad jen s jedním druhem pointy, ale "kdo, proč a jak moc" divák snad úplně hned nerozkryje. Smířlivých 50 procent.(13.12.2012)

  • maddy
    **

    Jennifer Lawrence síce po úspechu Hunger Games vedie, ale lákať na ňu do kín aj na tento najneoriginálnejší, najtuctovejší thriller (označenie horor zámerne vynechávam) za posledných desať rokov chce poriadnu dávku odvahy (alebo naivity?). Po technickej stránke film nepôsobí rozhodne zle – žlto-hnedé kamerové filtre, plynulé detailné zábery, minimalistická hudba spolu vytvárajú celkom pútavé scény. Herci do úloh sedia, dokonca budia aspoň minimálne sympatie. Úvodná (asi dvojminútová) scéna má aj tú správnu dávku napätej atmosféry a príbeh prvých pár minút dokáže vyvolať očakávania ako sa bude ďalej vyvíjať – či sa vyberie do mysterióznej roviny alebo sa z neho vykľuje slasher, prípadne niečo iné (teda v prípade, že nepoznáte vopred synopsu filmu). S pribúdajúcimi minútami (doslovne po prvých 15. minútach) sú karty vyložené na stôl a ďalej sa film nešťastne sústredí na značne nefungujúcu drámu medzi dvoma hlavnými hrdinami. Thrillerové prvky ustupujú maximálne do úzadia, nepracuje sa tu s napätím, atmosférou, tobôž nie so strachom. Síce nemôžem povedať, že samotné záverečné rozuzlenie by som priam očakával, ale vďaka predchádzajúcim mdlým 80 minútam nebolo žiadnym prekvapením a viac menej vyšumelo do prázdna. Navyše záverečnú 15 minútovku v dome, ktorá mala byť pravdepodobne plná napätia (pokus o neho badať hlavne v scéne v absolútnej tme s haprujúcou baterkou) zrážajú snáď tie najprevarenejšie thrillerové klišé – policajtovi nefunguje baterka, sám sa vydá na prebádania domu bez toho, aby predtým zavolal posily, postrelené/pobodané postavy, ktoré boli niekoľko minút mŕtve „prekvapivo“ ožívajú, aby niekoho zachránili v poslednej sekunde, z úhlavného nepriateľa o postave teenagera sa stáva nesmrteľný protivník, ktorý zvládne niekoľko rán, predmety prestávajú a zase začínajú fungovať v tej naj(ne)vhodnejšej chvíli a... (doplňte ľubovoľné klišé, ktoré Vás z thrillerov napadne). Navyše aj cca 100 minútová stopáž je pre filmu doslovne prestrelená, zbytočne tak pôsobí príliš zdĺhavo, hlavne pri pomyslení, že by bez problémov fungoval aj ako skromná 75 minútovka a žiadna scéna by rozhodne nechýbala. Je pravda, že nič nepôsobí amatérsky, ani vyslovene hlúpo, je to taký technicky obstojne zvládnutý,ale filmovo „nevýrazný štandard“ s jedným veľkým klišé cez druhé veľké klišé. CELKOVO: 2*(4.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace