poster

Únik (festivalový název)

  • Indie

    Udaan

  • anglický

    Flight

Drama

Indie, 2010, 137 min

Kamera:

Mahendra Shetty

Hudba:

Amit Trivedi
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 2010 - uvedené v sekcii 'Un certain regard'(19.9.2014)

  • Niktorius
    ****

    Udaan divákovi nastavuje tu druhou, ve světě méně známou, tvář hindského filmu. Tvář prostou a civilní, na níž nenajdeme viset žádné ozdůbky v podobě tanečních scén, přehrávajících herců ani nadnesených akčních scén. Komorní a málomluvný příběh o křehce vypadajícím mladíkovi, který se po vyhození z internátní školy vrací ke svému tyranskému otci, není bollywoodsky expresivní, ale naopak impresivní, sevřený a stojící na atmosférokresbě, o níž se stará hlavně výborná (ale nikterak načančaná) kamera a zdatní herci. Než však začnu Udaan doporučovat všem, co se od indického odvrací pryč kvůli exaltovanosti a barevné rozjuchanosti, musím upozornit, že film je ve srovnání s evropskou produkcí opravdu pomalý a dlouhý tak, že jen pár minut navíc by z něj udělalo také film únavný. Jinak jde o všem o příjemnou zkušenost.(1.2.2011)

  • lenuse
    *****

    Film, který jsem si pustila v 10 večer a který udržel mou nerozdělenou pozornost. To se nestává často. I toho otce bych dokázala pochopit, lidé, na kterých leží velké břemeno, bývají občas nesnesitelní. A občas se pak omlouvají, ale dlouho to nevydrží. V podstatě mě to povzbudilo, že já svou přepracovanost zatím pořád zvládám lépe. :-)(4.9.2011)

  • ondro1511
    *****

    Po vzhliadnutí tohto filmu musím asi prehlásiť že sa stal jedným z mojich najoblúbenejších, pútavý príbeh, ušitý na chalana čo končí so školou a nemá zozačiatku moc na výber, no nakoniec sa všetko nejako k dobrému obráti. Niekedy sa mi zdá že indovia vedia nakrútit taký film akoby vytrhli scenár z mojho životopisu. Usudzujem že teda vedia aké problémy riešia dnešní mladí ludia, za to si zaslúžia veľmi pekné hodnotenie :) ....(8.3.2014)

  • Eodeon
    **

    ano ovšem, v některých ohledech se snímek na povrchu odlišuje od toho, čím jsou bollywoodské filmy vyhlášené. absentují tanečně-hudební čísla (za muzikálová ve smyslu žánrového dělení klasického hollywoodu bych je považoval velmi nerad, jelikož podle mé zkušenosti až na výjimky neposouvají děj), herectví je umírněné, tempo střihu i vyprávění pomalejší a barevná stylizace je výrazně tlumenější. ale v základech scénáře jde o typický Bollywood. scénář sice není typicky nadsazený, ale zato je typicky povrchní, do jisté míry podbízivý při své neobratné snaze vzbudit u diváků sympatie s protagonistou, nedůsledný až nekonzistentní a až vulgárně transparentní a repetitivní v tom smyslu, že je uzpůsobený k tomu, aby vše do detailu dovedl pochopit i naprostý analfabet. těžko říct, zda jde o projev úcty ke všem divákům, nebo neúcty k nikomu, každopádně jde o hlavní důvod, proč si nejsem schopný film vychutnat. za jiných okolností to tolerovat dovedu, například v bollywoodských romantických či akčních komediích a to právě díky jejich nadsázce, kvůli tomu, že si na nic nehrají. oproti tomu filmy, které jsou plytké a prázdné, přestože se snaží tvářit jako seriózní festivalová výpověď, mě ohromují leda tak měrou pokrytectví. snad bych byl shovívavější, kdyby film nedlouho po začátku nepřišel o svůj zprvu velmi citelný dramatický náboj. bez něj jde ale jen o ukázku skvělého námětu se zcela promrhaným potenciálem.(2.3.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace