• flanker.27
    *****

    Film bohužel končí v nejlepším. Otázka, co by nadbytek času udělal na "trhu", tedy s lidskou společností, je v závěru vlastně jen nakousnutá (fabriky se zastavily). Sledování časové hyperinflace, ať už by vedla ke zbourání systému nebo k válce o čas, by bylo zajímavé. Tenhle boj časového Robina Hooda a jeho lady Marion (zatraceně pěkné a vždy na vysokých podpatcích) je takový uvedení do tématu. Každopádně myšlenka sama je perfektní, a vlastně jen víc zvýrazňuje prvky sociálního darwinismu (jenž s Darwinem nemá nic společnýho), který už jsou dávno v "provozu", tedy víc peněz=lepší přístup ke zdravotnictví, lepší strava=delší život, aniž by přitom ty peníze byly výsledkem lepší a užitečné práce. Stoupenci nadvlády kapitálu přitom dělají stejnou logickou chybu jako autoři myšlenky o nadvládě germánské rasy, protože neberou v potaz, že evoluční vývoj je boj neustálej a neexistuje v něm nějaký permanentní vítězství. Nedá se tak žádnej stav zakonzervovat, protože to vede ke stagnaci a degeneraci. Musí bejt neustále z čeho vybírat, ne vyšlechtit jedinou možnou variantu. Film sám je hodně podobnej Niccolově prvotině Gattaca, a to nejen dějově, ale celkovým výrazem, chladnými strohými lokacemi, trochu retro automobily (žádný product placement), a samozřejmě celkovou myšlenkou boje jedince proti nespravedlivýmu systému. I když film určitě není dokonalej (plný nevyužití myšlenky, člověk by řekl, že není nic jednoduššího než ukrást trochu času navíc), ale stejně se mi to líbilo.(6.11.2011)

  • Djkoma
    *****

    Krásné v detailech, ale celek je trochu nejistý...podrobněji: Jako by můj velký oblíbenec Andrew Niccol neměl sám dostatek času, aby zaoblil všechny ostré hrany fikčního světa a jeho vnitřní logiku. Byl jsem doposud zvyklý na uhlazenost jeho děl s až děsivými detaily, které se v In Time částečně opakují a částečně jsou ponechány na "vůli diváka". Když však pominu tyto detaily jako odčerpávání času, tak mi zůstává velmi zábavný (tempem, atraktivitou světa i humorem!) film, který s ničím neztrácí zbytečně čas. Fascinující je rozhodně forma (kamera, výtvarné pojetí), které je u Niccola vždy decentní, ale prakticky bezchybné. Příklad barva peněz? Zelená. Ve filmu představuje hodiny, kterou jsou "peněženkou času" a stejně tak jsou zelené i hodnoty "časových uložišť". K tomu přidejte rozdílnost jednotlivých zón, architektonicky i barevností a hned vidím několik důvodů, proč film vidět znovu. A to ještě neřeším všechny ty časové odkazy (Greenwich=GMT), ekonomickou metaforu, absurdní "lidské" situace a cameo Rachel "S1m0ne" Roberts. Jak koukám na hodinky, tak už tady píšu moc dlouho, takže jedno oko zavírám, druhé přivírám a přestože skoro nevidím na klávesnici, dopisu komentář, dávám lehce nadhodnocených 5* a jdu si 4 minuty luhovat černý čaj (hlavně, že to včera byly tři minuty). PS: zásadní postřeh, všimli jste si, že všechny (!) důležité postavy filmu mají modré oči?:-) Kam až dokáže zajít autor při barevném sladění... PPS: Amanda je velmi sexy, nejen v té úžasné podprsence... Více zde.(5.11.2011)

  • canakja
    **

    Podobně jako má každá filcka svůj diffusil, tak i každej jánošík má svýho javerta, spravedlivýho, nekompromisního a vytrvalýho. A tenhle jánošík má jako bonus i vlastní bonnie a kurevsky pevnou ruku v pokru! Takže námět "big time brother" dobrej a nadějnej. Pak ale film naskočí do kurevsky rychlýho pendolína přímo do análu, všechno dobrý je zadupáno, nadějný zprzněno a ten zbytek je jen kýčovitá pohádka pro děti do pěti let, plná rozdávání lízátek, bezduchýho klišé a zbytečný akce. Takže za nápad, nekorektní téma a ucházející zábavu(28.12.2011)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Ve filmu sice z pochopitelných důvodů nejsou ani jedny opravdové hodinky, tvůrci si však tento deficit vykompenzovali alespoň použitím názvů věhlasných hodinářských značek pro jména postav. Použitými názvy jsou tak namátkou Citizen, Breitling, Bell, Hamilton, Nomos, Carrera, Oris, Fortis, Vacheron-Constantine, Jaeger-LeCoultre, Patek-Philippe nebo Rado. Společnost Ulysse Nardin pak jedním názvem podělila postavy dokonce dvě. Čtení titulků je v tomto případě nutností minimálně pro milovníky hodinek. (Klot)

  • - Tvorcovia filmu čelili žalobe za plagiátorstvo zo strany spisovateľa Harlana Elisona, ktorý tvrdí, že film je založený na jeho ocenenej poviedke „Repent, Harlequin!“ z roku 1965. Súčasťou žaloby bol príkaz na zrušenie filmu. Po jeho zhliadnutí však žalobu odvolal. (Greenpeacak)

  • - Minuteman Fortis (Alex Pettyfer) jezdí v Cadillacu Seville, strážci času používají Dodge Challenger a Dodge Ramcharger (scéna na mostě), velké černé limuzíny vycházejí z Lincolnu Continental. (Adrai)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace