Reklama

Reklama

Film vypráví o bratrech, jejichž láska z dětství přeroste v dospělosti v partnerství. (criss16)

Recenze (19)

Plangi 

všechny recenze uživatele

Když vezmu stranou fyzickou krásu obou hlavních představitelů a jistou dávku kontroverze, kterou přináší téma lásky dvou bratrů (mají společnou matku), jež přeroste v partnerský vztah se vším všudy, na Do Começo ao Fim není zajímavého zhola nic. Zpracování je totálně nijaké, vývoj postav je nepřítomen kvůli velkému časovému skoku ve stupidním ději-neději a hudbu nejspíš spáchal nějaký německý rádoby skladatel, mající čas mezi komponováním pro adaptace podle Rosamunde Pilcher. Zkrátka, kde nic není…ani látka nezabere. The highest peak at 30%. P.S.: Největší WTF filmu - svoje poprvé si Thomás a Francisco odbyli v den matčina pohřbu, ouch. ()

Bukk 

všechny recenze uživatele

Kdyby nešlo o to téma, tak je to prostě podprůměrný film, na který se budu snažit co nejdřív zapomenout a doufat, že mi nezabral moc místa v mozku a nebo náhodou něco neumazal, aby se tam sám vešel. Nejspíš to není tak špatný film, ale každý docení něco jiného a já si kamaráda z tohohle snímku rozhodně neudělám, protože jsem se prostě a jednoduše nudila a přidávám se k těm, kterým ta hudba pořádně lezla na nervy. ()

Reklama

bllm 

všechny recenze uživatele

Škoda, takovej pěknej a zajímavej námět a takhle ho promrhat. Bohužel se film vůbec nezaměřuje na vznik a rozvoj intimního vztahu mezi bratry. V první části zachycující dětství podle mě nic nenasvědčuje tomu, že spolu bratři nakonec budou tvořit pár. Kdyby na to rodiče poněkud trapně a okatě neupozorňovali a kdyby si člověk nepřečetl anotaci, řekla bych, že půjde spíš o silný sourozenecký vztah, spíš o závislost mladšího chlapce na starším nebo něco takovýho. No a pak najednou skok, hoši se svlékají a najednou jsou milenci. Bohužel nic mezi tím a to mezi tím mohlo z tohohle filmu udělat pětihvězdičkovu pecku. ()

tomeš 

všechny recenze uživatele

"Mám rád mužské zadky. Ženy s jejich vzdychy a velkými zadky mě nezajímají. Ženské zadky jsou tu od toho, aby z nich byly dobré steaky při nehodě v horách," předčítá jeden z hrdinů filmu věty z románu Cartas de um sedutor od enfant terrible brazilské literatury Hildy Hilst (1930-2004), jejíž představení nelusofonnímu publiku je bohužel jedním z mála kladů celého snímku - a souhlasím tak s Plangiho komentářem. Tématicky možná objevné, ale kinematograficky naprosto katastrofální: nic se tam neděje, je to dlouhé (špatně napsané), nudné (špatně zahrané), s otřesnou a špatně použitou hudbou, a kde se člověk navíc zhola nic nedozví o tom, jak vypadá život v Brazílii. Zkrátka mě to nebavilo, a to je u filmů snad největší prohřešek. A u díla z Latinské Ameriky či rovnou z Brazílie, kde queer kultura v té záplavě machismu neměla na růžích ustláno, mě to mrzí dvojnásob. Ovšem i když to v téhle "karnevalové" kultuře nemají queer filmy jednoduché, najdeme zde starší i novější dílka, která za vidění rozhodně stojí. A přirozeně tím hlavním subžánrem nejsou "gay vztahy", ale právě všechno to queer (travesty, transgender,...) vycházející z onoho jedinečného podhoubí karnevalů, klubů, pařeb, ať už v podobě dramatizovaných životopisů nebo dokumentu. Zlomovým filmem byl světově oceňovaný Madame Sată (2002), skutečný příběh travesty legendy riodejaneirské scény, dále životopisné drama o slavném "bi" rockerovi Cazuza - O Tempo Não Pára (2004), z novějších pak stojí za zmínku skvělý dokument o divadelním souboru působícím v 70. a 80. letech za tuhé diktatury Dzi Croquettes (2009) nebo lehčí nota romantické komedie Elvis & Madona (2010) o lásce mezi lesbou a transvestitou. Pokud má někdo chuť na řekněme "nekarnevalové" příběhy a bude trochu hledat, i ten si přijde v Brazílii na své. Rozkošná je třeba - snad až almodovarovská - lesbická komedie A Partilha (2001), oceňovaný kraťas o učiteli matematiky Professor Godoy (2009) nebo starší experimentální drama s gay postavami Anjos da Noite (1987), které může vzdáleně připomínat známé Paris, je t'aime (2006). Nicméně pokud bych měl hledat latinskoamerický queer film, který mě v poslední době dostal, musel bych vzpomenout skvělý peruánsko-kolumbijský Contracorriente (2009), který je všechno, co Do Começo ao Fim není. PS: Pokud někdo u úvodní citace váhal, tak Hilda Hilst zcela jistě naráží na letecké neštěstí v Andách v 70. letech, o kterém jste určitě slyšeli, viz Přežít /1993/). ()

fredisek 

všechny recenze uživatele

Z nouze ctnost. Příběh je jalový, samozřejmě až na bizarnost vztahu Francisca a Thomáse, zpracování je zmatené, film nešetří klišé a hudba se tváří kdovíjak dramaticky, přitom by pokulhávala i jako kavárenská kulisa. Ale v nouzi ta ctnost byla. Zaujalo mě to a drželo to můj zájem mezi údivem, znechucením a pochopením. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (9)

  • Film se natáčel v Riu de Janeiru a Buenos Aires. (IvcaSammet)
  • Na originálním DVD se také nachází speciální tříminutový bonus, který zdůrazňuje lásku mezi Thomasem (Rafael Cardoso) a Franciscem (João Gabriel Vasconcellos) a ukazuje část z jejich intimních chvil. (IvcaSammet)
  • Přesto, že se ve filmu vyskytuje homosexualita a incest, Abranches tvrdí, že jeho jediným záměrem bylo ukázat příběh lásky, ne získání pozornosti nad tabuizovanými náměty. (IvcaSammet)

Reklama

Reklama