poster

Vše pro dobro světa a Nošovic

  • anglický

    All for the Good of the World and Nosovice!

Dokumentární

Česko, 2010, 82 min

Režie:

Vít Klusák

Kamera:

Jakub Halousek
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 666teen
    ***

    Škoda, že masožravá Adéla ve skutečnosti neexistuje. Kdyby ano, pan tiskový mluvčí Hundáje (nebo co to tam má ten pohůnek za funkci) by svou zálibou v pěstování masožravek mohl řešit problémy s dotěrnými filmaři a neschopnými vesničany, kteří odmítají robotovat v korejském industriálním ráji. Ham, ham a je po šťouralech. Škoda. Vlastně Hyundai.(9.12.2011)

  • Traffic
    *****

    Drsná realita globálního kapitalismu, aneb jak státní totalitu nahradila totalita (vnitro)firemní. Skvělá práce.(4.6.2011)

  • giblma
    ***

    Moc hezká kamera a rámování. Pro zastánce filozofie "film končí až po titulcích" odměna v podobě velmi vtipné reklamy. Oddychovka. Ale to je všechno. (MFDF Jihlava 2010)(31.10.2010)

  • Sandiego
    ****

    O trochu slabší než dosavadní počiny Klusáka-Remundy, spíše jde o mozaiku různorodých názorů, událostí a absurdností kolem továrny v Nošovicích bez jakékoliv chronologie či vývoje. Ani situace nejsou tak vděčné jak jsem očekával - zcela chybí počátek celé situace a pohled na rozjitřené společenství ve vesnici, jen na začátku se objeví jisté informativní zmínky. Postoj vesnice k továrnímu kolosu je spíše náznakový a autor se spíše zaměřuje na problémy zaměstnanců, jež ani nepochází z Nošovic, na veselou práci na zapleveleném zelném poli, exkurzi vesničanů do továrny, která není příležitostí k žádné konfrontaci, jen k vyslechnutí zcestných průpovídek starších žen. Film jako by měl obroušené hrany a nesnažil se riskantně tnout do živého, jak tomu bylo předtím - že by k tomu Klusák přeci jen potřeboval Remundu? Každopádně reklama na zelí po závěrečných titulkách strčí do kapsy i videoklip z Českého míru, a zajišťuje filmu napevno čtvrtou hvězdu.(29.10.2010)

  • CheGuevara
    *****

    Současná dokumentární tvorba mi začíná připadat jako pohádka o Blanických rytířích. Zatímco český fikční film kulhá na obě nohy a ani technofilní mladá krev nepředstavuje pro něj žádnou spásu, natož naději, můžeme se aspoň upínat k českým dokumentaristům. Vít Klusák může být s klidem v duši v jejich první linii. Za těch pár dokumentárních filmů si stihl vytvořit unikátní styl, který právě v Nošovicích dotáhl až absurdum. V dlouhých záběrech ničí své respondenty pouho pouhou spontánností, která je nutí k nechtěné autenticitě. Nošovice zároveň dokáží pokládat nepříjemné otázky o stavu dnešní společnosti, o kterých leckdy nechceme slyšet odpověď. Klusák provokuje, šaškuje, shazuje, zamýšlí se, ale to vše v hranicích fair play. Ne, všechny jeho argumenty jsou padné, ale nikdy nespadají do laciných kategorií manipulace, podbízivosti nebo televizní reportáže. Nošovice tak mnohem více vybízejí k debatě, dialogu, než k obecně přijímaným pravdám, čehož si na dokumentu obvzláště cením. O tom, že Nošovice jsou vlastně i didaktickým filmem ke studiu filmového dokumentu, protentokrát raději pomlčím. Po dlouhé době mohu říci, že do kina chodím na nového Klusáka, Marečka, Třeštíkovou. Co mají asi společného?(3.9.2011)

  • - Film je pravděpodobně poslední český dokument, který se natáčel filmovou technologií super16 mm, vše se dnes točí na digitál. (Zdroj: Hypermarket Film)

  • - Natáčení v automobilce Hyundai bylo ukončeno nečekaně dramaticky: štáb byl vyveden za pomoci ostrahy. (Zdroj: Hypermarket Film)

  • - Soundtrack k filmu od kapely DVA bude časem volně ke stažení na webových stránkách filmu. (Zdroj: Hypermarket Film)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace