poster

Saša

  • Německo

    Sascha

  • USA

    Sasha

Komedie / Drama

Německo, 2010, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • =woody=
    ****

    Pěkný páteční večer. Nečekaně pohodový a vkusný filmek, toto.. Jemný humor byl dávkován postupně, homosexualita nebyla zbytečně zesměšňována, postavy byly uvěřitelné, dobře zahrané. Bjelac byl trefou do černého, jeho scény mě vskutku bavily! A Sascha mi děsně připomínal mladého Dustina Hoffmana. :-) No co víc si přát od německého filmu? ;-) Mějte se filmově, Woo.(11.11.2011)

  • sochoking
    *****

    '' Není nad dobrou černohorskou snídani! '' Tak takto som sa už pekne dlho nebavil a to je gayovský film ( nič v zlom , stiahol som si to omylom, ale neľutujem )! Je to nadupané vtipnými hláškami a scénkami tak, že jedna valí za druhou až som plakal od smiechu! Doporučujem všetkým heteráčom, vôbec bych sa toho nebál ! '' Slyšelas ho? Menšina si stěžuje.'' Buhahaaaaa....(5.2.2012)

  • Bluntman
    ****

    (Mezipatra 2010) Práce se schématy a klišé, která jsou ozvláštňována realistickým pojetím s určitou autorskou stylizací, je pro německou kinematografii charakteristická (viz COMING OUT (Heiner Carow, 1989) a LETNÍ BOUŘE (Marco Kreuzpaintner, 2004)). SAŠA je toho velice dobrým příkladem, protože od začátku do konce víme, jakým směrem se vyprávění bude ubírat a že i když dojde na emocionálně vypjaté dramatické scény, ty budou odlehčeny humorem. Jako komedie je snímek neselhávající, protože vykazuje smysl pro načasování i pointování situace, zábavné jsou především running gagy (tj. vtipy objevující se v průběhu celé stopáže, které jsou dále rozvíjeny, např. „bidetový leitmotiv“). S dramatem, které do tématu coming outu vnáší srbsko-chorvatskou mentalitu, by ale mohl mít někdo problém, protože se máme smát kulturním stereotypům, což je značně xenofobní. Otec od rodiny musí být opilecké macho s násilnickými tendencemi, matka musí být ušlápnutá a projektovat své touhy do syna, nesmí chybět zábavná vedlejší postavička strýčka, který je úplně mimo. _____ Přes žánrovou stylizovanost v podobě typizace postav, herectví, které je založeno na přehrávání ze strany jedné a záměrném „podehrávání“ ze strany druhé, dialogů i hladkosti vývoje je forma ozvláštňována realistickými prvky, které svou neokázalostí potěší, protože odpovídají náladovému rozpoložení titulního hrdiny. Hudba vtipným způsobem komentuje zobrazované a odpovídá Sašově náladě, i svícení je na něj výrazně napojeno, a tak obraz zalije sluneční záře, když pociťuje radost. Závěr, i přes tragickou událost, končí optimisticky, což vyjádří dětská píseň, a tak divák odchází z kina spokojen a pobaven, protože nebylo nic, co by ho rozrušilo, i když došlo ke střelbě a rodinnému neštěstí.(4.12.2010)

  • Khalesi
    ****

    Musím sa priznať, že nemecká filmová tvorba ma obvykle necháva chladnou, ale tentokrát som urobila výnimku a neľutujem. Veľkú časť úspechu zapríčinili dobre zvolení herci a ľahkosť s akou bola téma homosexuality a homofóbie podaná. Predrag Bjelac bol ako otec famózny a jeho rola mu sedela ako uliata. Jediné, čo mi nesedí tak úplne je žáner komédie, pretože som film vnímala hlavne ako drámu a nedá sa povedať, že by som sa nejako zvlášť zasmiala. Inak však veľká spokojnosť.(10.12.2014)

  • Aky
    ***

    Nic tomu vcelku nechybí, ale všechno jako by už někde někdy bylo. Emigranti z Jugošky žijící v ekonomicky vyspělém Německu, stesk po rodné Černé Hoře, lehce hysterický táta, problém s homosexualitou. Tak to nějak podle pravidel uplývá, nic neruší, nic nepřekvapuje...(17.1.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace