poster

Saša

  • Německo

    Sascha

  • USA

    Sasha

  • Velká Británie

    Sasha

Komedie / Drama

Německo, 2010, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aky
    ***

    Nic tomu vcelku nechybí, ale všechno jako by už někde někdy bylo. Emigranti z Jugošky žijící v ekonomicky vyspělém Německu, stesk po rodné Černé Hoře, lehce hysterický táta, problém s homosexualitou. Tak to nějak podle pravidel uplývá, nic neruší, nic nepřekvapuje...(17.1.2014)

  • Khalesi
    ****

    Musím sa priznať, že nemecká filmová tvorba ma obvykle necháva chladnou, ale tentokrát som urobila výnimku a neľutujem. Veľkú časť úspechu zapríčinili dobre zvolení herci a ľahkosť s akou bola téma homosexuality a homofóbie podaná. Predrag Bjelac bol ako otec famózny a jeho rola mu sedela ako uliata. Jediné, čo mi nesedí tak úplne je žáner komédie, pretože som film vnímala hlavne ako drámu a nedá sa povedať, že by som sa nejako zvlášť zasmiala. Inak však veľká spokojnosť.(10.12.2014)

  • Bluntman
    ****

    (Mezipatra 2010) Práce se schématy a klišé, která jsou ozvláštňována realistickým pojetím s určitou autorskou stylizací, je pro německou kinematografii charakteristická (viz COMING OUT (Heiner Carow, 1989) a LETNÍ BOUŘE (Marco Kreuzpaintner, 2004)). SAŠA je toho velice dobrým příkladem, protože od začátku do konce víme, jakým směrem se vyprávění bude ubírat a že i když dojde na emocionálně vypjaté dramatické scény, ty budou odlehčeny humorem. Jako komedie je snímek neselhávající, protože vykazuje smysl pro načasování i pointování situace, zábavné jsou především running gagy (tj. vtipy objevující se v průběhu celé stopáže, které jsou dále rozvíjeny, např. „bidetový leitmotiv“). S dramatem, které do tématu coming outu vnáší srbsko-chorvatskou mentalitu, by ale mohl mít někdo problém, protože se máme smát kulturním stereotypům, což je značně xenofobní. Otec od rodiny musí být opilecké macho s násilnickými tendencemi, matka musí být ušlápnutá a projektovat své touhy do syna, nesmí chybět zábavná vedlejší postavička strýčka, který je úplně mimo. _____ Přes žánrovou stylizovanost v podobě typizace postav, herectví, které je založeno na přehrávání ze strany jedné a záměrném „podehrávání“ ze strany druhé, dialogů i hladkosti vývoje je forma ozvláštňována realistickými prvky, které svou neokázalostí potěší, protože odpovídají náladovému rozpoložení titulního hrdiny. Hudba vtipným způsobem komentuje zobrazované a odpovídá Sašově náladě, i svícení je na něj výrazně napojeno, a tak obraz zalije sluneční záře, když pociťuje radost. Závěr, i přes tragickou událost, končí optimisticky, což vyjádří dětská píseň, a tak divák odchází z kina spokojen a pobaven, protože nebylo nic, co by ho rozrušilo, i když došlo ke střelbě a rodinnému neštěstí.(4.12.2010)

  • Disk
    *****

    Predrag Bjelac si ukradl celý film pro sebe.(16.11.2010)

  • Stanislaus
    ****

    Saša mě podobně jako Letní bouře, která je rovněž z německé produkce a pojednává o coming outu, velmi zaujal svým námětem a hereckými výkony. Kde Letní bouři pomáhal skvělý soundtrack, tak u Saši je přítomna humorná stránka, kterou zaopatřuje linie z rodinného života rodiny hlavního hrdiny. Film je to na první pohled opravdu emocionálně nabitý, ale jak už jsem říkal, vše je zde vyrovnáváno komediálními vložkami (jinak by to byla vážně tragédie). Z herců mě nejvíce zaujal Sasha Kekez a samozřejmě Predrag Bjelac (ten hraje snad po celém světě). Zkrátka milý a sympatický film, který nabízí divákovi silný příběh s vtipnými odbočkami.(25.6.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace