poster

Poupata

  • anglický

    Flower Buds

Drama

Česko, 2011, 94 min

Scénář:

Zdeněk Jiráský

Hrají:

Vladimír Javorský, Malgorzata Pikus, Marika Šoposká, Josef Láska, Aneta Krejčíková, Kateřina Jandáčková, Jiří Maryško, Vladimír Polívka, Thi Minh Nguyen, Kim Son Nguyen, Luboš Veselý, Michal Nohejl, Dana Syslová, Edgar Dutka, Otmar Brancuzský, Karel Zima, Michaela Koliandrová, Nikola Rejlová, Martin Čarný, Karel Bytczanski, Gabriela Foglarová, Markéta Stojanovská, Terezie Kořínková, Martina Ptáčková, Iveta Vachalcová, Jitka Proňková, Olivie Žižková, Jana Šebíková, Šárka Kořeňová, Monika Kmochová, Barbora Doležalová, Ha Thanh Špetlíková, Petr Mirčev, Martin Hruška, Vu Huy Quang, Natálie Řehořová, Antonín Švejda, Martin Eugen Kulhánek, Miroslav Hanuš, Jiří Král, Natalia Veselá, Philipp Kaspar Schenker, Jana Luňáčková, Monika Matúšková, Agnes Vargová, Eva Bandyová, Hana Kuhnová, Irena Doubková, Brigita Chuchlová, Klára Smílková, Hana Bohatová, Ilona Honzová, Michaela Jonášová, Alena Dvořáková, Simona Šůsová, Ivana Hrdinová, Karin Gyureová, Diana Klimentová, Jana Hubačová, Petra Marková, Blanka Šimůnková, Renata Pěničková, Romana Kouřilová, Lenka Ménová, Sylvie Tomsová, Miroslava Benešová, Petra Malíková, Lucie Weinrichová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    ****

    Nekompromisní sonda do naprosto reálného sociálního úpadku, který v Česku začal někdy v polovině 90tých let. Jen k tomu přidáme státem podporovaný, novodobý mor, v podobě blikajících strojů na rychle (ne)vydělané peníze. Opravdu zoufalé osudy rodiny Hrdinových, se zde postupně rozvíjejí. Krásné sny a představy končí dřív než začnou a realita je prostě neúprosná. Dítě se vyvíjí, láska stojí peníze a v ruce zbývá poslední tisícovka. A k tomu všemu vánoce za dveřmi. Těžké drama, které není nijak zkaženo. Žádný primitivní postsynchronní dabing ala Štaindler v Perníkový věži, žádné umělé přitroublé dialogy z prostředí huličů a vůbec celá režisérská práce je vynikající. Po Bohdanu Slámovi tady máme Zděnka Jiráského, který nás tímto snímkem rozhodně láká na svůj další počin. I břitký humor podtrhuje kvalitu snímku. Výborné němé scény s perfektní kamerou.(20.6.2012)

  • hirnlego
    ***

    Malý studený film o spodině, co se o sebe neumí postarat, těhotný teen coury, klišé, automaty, blá blá. Tak nějak s postupem času zjišťuju, že na tenhle typ filmů už nepotřebuju koukat, nezajímá mě a nemám si z toho co vzít. Snad jen, že někde v republice pořád existujou sokolský slepičince, prima.(13.8.2012)

  • Adam Bernau
    **

    Matty, cit.: "Ženy se chovají jako kurvy, muži jako kreténi a zástupci obou pohlaví činí zásadně rozhodnutí, kterými ubližují nejen sobě, ale také druhým." V nemocnici v bezvědomí leží zmrzlý anděl a za této situace se odehrávají nekonečně tragédské příběhy filmu, vrcholícího pak dobrovolnou reprízou spartakiádních Poupat. Čili myšleno to bylo dobře, to nemohu říct. Do toho některé opravdu hezké záběry (a třeba raní objevení toho zmrzlého anděla!). Dílo srovnatelné s o rok mladšími Slámovými Čtyřmi slunci - s tím rozdílem, že Sláma asi ví, co chce, umí to (i ta kamera je úplně jiný level) a výsledný celek je ve svém sdělení hodnověrný, skutečně zajímavý a přesahující. Poupata jsou sice stavěna z velmi solidních základních stavebních prvků situací, postav, i jejich hereckého ztvárnění, díky čemuž mají co říci k sociální realitě dneška, přesto jako celek nejsou schopna ani základní věrohodnosti, natož jakékoli s prominutím "nadstavby", čehož příčina se mi zdá tkvět v tom, že tvůrčí koncepci zde supluje pouhá metoda stálého stupňování zmaru a "zajímavě tragicky osudového" prolnutí - toto autor sleduje a nic jiného nemaje, nemoha si též asi odepřít žádnou příležitost k žalostně efektním (a lehce moralizujícím, ale to by bylo v pořádku) zauzlováním postav a jejich interakcí, vytváří paskvil, jehož závěr musí být divákovi prostě už zcela lhostejný. Možná je to celé jednodušší: komentář Morien (1hv., 6.4. 2012) dostatečně zodpovídá veškeré moje nechápavé otázky, jak ke všem těm WTF, tak k výslednému tvaru. Naproti tomu Mattyho výklad (postnormalizační základní postoj a jeho důsledky) mi sice připadá příliš fantastický, ale "Poupata", tudíž musí být vzat vážně - a skutečně se mi to jeví jako jediná možnost, jak tento film obhájit: pro postavy je prostě typický němý předpoklad, že problémy, které působí, se nějak samy vyřeší - s tímto vědomím bych možná měl zvážit přehodnocení, ale to bych se musel na Jiráského opus podívat znovu a to po mně nemůžete chtít. Nad tři by to stejně nešlo.(23.1.2014)

  • Skejpr
    **

    Do extrému dovedené chcípácké sociální drama, aneb jak si zkurvit život a Vánoční deprese 10x jinak. Ocenit se sice musí poměrně civilní situace, jako takové, samotné nastavení bezvýchodného stavu hned na začátku je ale v kombinaci s naprosto nulovým vývojem takřka ČEHOKOLIV skutečně ubíjející. Za zmínku tak stojí jen ambientní zvukový doprovod a fascinující Javorský. Zbytek se utopil ve scenáristické neohrabanosti, nudě a šedi periferie a odporných postsynchronech...(16.12.2011)

  • Jellini
    *

    Nebudu se rozepisovat o hereckých výkonech, to by byla ztráta času. Mnohem horší to je s tímhle filmem v rovině scénáře, dramaturgie, kamery a v neposlední řadě režie. Žádný dialog mi nepřišel věrohodný, přirozený, "normální". Žádný dialog ve své podstatě nebyl dialog, ale pouze věty napsané tak, aby (a to dokonce jen v některých případech) za sebou dávaly smysl. Ke kameře Vladimíra Smutného musím být kritický. Některé záběry na sebe upozorňují kompozicí, některé jsou vyslověně hnusné (ale ne "hezky hnusné"), většina je pak naprosto neutrálních až podivných - celé to vůbec nedrží pohromadě. K tomu se váže rozzáběrování, se kterým je tu stejný problém jako u filmu Pouta. U většiny záběrů se naprosto kašle na to, co je v něm důležité, režisér si nevybírá, co sledovat, kameru nechává "objektivní" - avšak bez brilantně vystavěného scénáře a dobrých hereckých výkonů takový "styl" nefunguje a stává se relativistickým. Neznáme moc dobře motivace postav (nebo jen velice povrchně) a ani režisér nám nedává žádné vodítko, co sledovat, co je to důležité (každej divák si tam něco najde a něco doplní, podle vlastních zkušeností. A když to každému vyjde jinak, tak to přece nevadí, ne? Jasně..). Další zádrhel je v tempu. Většina situací by vyžadovala právě opačný časový prostor, než jaký ve filmu mají (tzn. v dlouhých scénách se většinou nic neděje a v krátkých scénách se toho stane strašně moc). A vůbec - ve filmu se stane tolik závažných událostí, že to v takovémto podání a v 90ti minutách času nelze pobrat, rozhodně ne "s divákovou účastí". (+ první scéna s vozíčkem je průser - nevěděl jsem, jestli se tomu mám smát nebo se propadnout hanbou za režiséra, kterej tohle vypustí ven). Naprosto také nerozumím některým pitomě vystavěným zvratům ve filmu ("uděláme si hezký večer?" ... "Promiň, já vlastně nemůžu", nebo celá linka s vietnamci) - ať o nich přemýšlím sebevíc, vůbec nechápu, co tím chtěl režisér říci, co v tom má divák "číst". A samozřejmě, jak už to s českými filmy bývá, k ničemu se tu nedojde (poslední scéna, kdy "asi si to dítě budu muset nechat", má bejt jakože smutná, nebo co? A co jako? A proč se nedozvím už nic víc o ostatních postavách? Až teď to začíná být alespoň trochu zajímavé..). Hvězdičku dávám za krátkodobou linii s otcem, který se po poslední prohře na několik dní vzdálí (ale stejně je to využitý tak na 10 procent..)(9.8.2012)

  • - Závory vo filme sú len filmové kulisy. V skutočnosti na tej ceste žiadne závory nie sú. Aj plechové hradlo tam bolo vybudované len pre účely nakrúcania. (Raccoon.city)

  • - Většina exteriérů i interiérů vznikala v okolí Vřesové, v Sokolově na nádraží a v nemocnici, na železniční trati a přejezdu v Novém Sedle, v sále kulturního domu v Klobukách, v Praze v Holešovické tržnici a dalších pražských lokacích. (venus)

  • - Natáčení filmu probíhalo 30 dnů, kterým přecházela měsíční příprava herců. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace