poster

Poupata

  • anglický

    Flower Buds

Drama

Česko, 2011, 94 min

Scénář:

Zdeněk Jiráský

Hrají:

Vladimír Javorský, Malgorzata Pikus, Marika Šoposká, Josef Láska, Aneta Krejčíková, Kateřina Jandáčková, Jiří Maryško, Vladimír Polívka, Thi Minh Nguyen, Kim Son Nguyen, Luboš Veselý, Michal Nohejl, Dana Syslová, Edgar Dutka, Otmar Brancuzský, Karel Zima, Michaela Koliandrová, Nikola Rejlová, Martin Čarný, Karel Bytczanski, Gabriela Foglarová, Markéta Stojanovská, Terezie Kořínková, Martina Ptáčková, Iveta Vachalcová, Jitka Proňková, Olivie Žižková, Jana Šebíková, Šárka Kořeňová, Monika Kmochová, Barbora Doležalová, Ha Thanh Špetlíková, Petr Mirčev, Martin Hruška, Vu Huy Quang, Natálie Řehořová, Antonín Švejda, Martin Eugen Kulhánek, Miroslav Hanuš, Jiří Král, Natalia Veselá, Philipp Kaspar Schenker, Jana Luňáčková, Monika Matúšková, Agnes Vargová, Eva Bandyová, Hana Kuhnová, Irena Doubková, Brigita Chuchlová, Klára Smílková, Hana Bohatová, Ilona Honzová, Michaela Jonášová, Alena Dvořáková, Simona Šůsová, Ivana Hrdinová, Karin Gyureová, Diana Klimentová, Jana Hubačová, Petra Marková, Blanka Šimůnková, Renata Pěničková, Romana Kouřilová, Lenka Ménová, Sylvie Tomsová, Miroslava Benešová, Petra Malíková, Lucie Weinrichová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • L-V
    ***

    Nemám nic proti depresivním socdramatům, ale, co u nich vyžaduji, je to, abych mohl minimálně s některou postavou soucítit, příp. ji aspoň fandit nebo ji přát posun k lepšímu - v opačném případě totiž takový film u mě přestává fungovat, na oněch nesympatických postavách mně pak nezáleží a já tak o celý děj ztrácím zájem. Dívat se nezúčastněně na něčí mizérii můžeme dnes a denně při pohledu kolem sebe - k tomu žádný film opravdu nepotřebujeme... Toto "divadlo zmaru a tragédie", jak to někdo trefně pojmenoval, tak na mě působí poněkud samoúčelně a nevěrohodně - vždycky je přinejmenším nějaká naděje - byť třeba ne velká, ale prostě je a tady ji někdo záměrně vydestiloval pryč, no a to je fakt ubíjející!(20.6.2012)

  • Matty
    ***

    S neobyčejným (kam se hrabe Sláma) sadismem prohlubovaná beznaděj. Díky kameře Vladimíra Smutného dosahuje zmar obestírající Poupata místy až apokalyptických kvalit (výjev se sťatým andělem). Nic není dobré a všechno může být jedině horší, což bezezbytku platí i pro postavy, s nimiž nelze moc soucítit. Hrdinové jsou zamrzlí v čase. Neschopní se hnout vpřed a zároveň neschopní kritického zhodnocení minulosti. Ženy se chovají jako kurvy, muži jako kreténi a zástupci obou pohlaví činí zásadně rozhodnutí, kterými ubližují nejen sobě, ale také druhým. Jediným důsledněji rozpracovaným tématem je příliš povšechná mizérie bytí. Byť se nabízí v českém filmu zatím seriózněji nereflektované téma přistěhovalectví, případně téma redukování člověka na zpeněžitelný objekt (čemu ale v případě striptýzových scén brání nekritické snímání ženského těla). Obtížně pro tenhle požitek z bolesti, fyzické i duševní a navozované nápadně umělými prostředky (nevěrohodná linie se Zuzanou), nacházím pochopení, přesto neuhýbavou drsnost filmu obdivuji. Chybí v něm náznak chlácholení, naděje, vyloženě kladná postava. Absence pozitivních hodnot nabývá tak kolosálních rozměrů, že už zbývá jedině bezradný smích. Jinak nelze reagovat na štědrovečerní scénu, nejkrutější popření imperativu, že na vánoce musí být všechno pěkné, jaké jsem ve filmu dosud viděl. Že nás autoři zřejmě chtěli dovést právě k této „opoziční“, vůči situaci postav neslušné reakci, jsem si uvědomil během závěrečných minut, kdy je bez rozjásanou písní Michala Davida a s ohňostrojem na pozadí oživováno období normalizace, ve skutečnosti stále přítomné jako špína zažraná za nehty (spíše než určitý systém film kritizuje mentalitu lidí - alibistické odkazování na komunistickou minulost jako na příčinu toho, jak se dnes "věci" mají, ač explicitně se v tomto smyslu žádná z postav nevyjádří). Implicitní pojmenování příčin „našeho“ dnešního neštěstí, v němž je pro tolik lidí snazší žít, než s ním něco udělat, dodává Poupatům nový rozměr a povyšuje je nad rámec pouhého pozorování cizího utrpení. Žádná shovívavost, žádný soucit, ale přesto nějaké sdělení. Určitě? Abych si udělal jasno, budu film muset vidět znovu. 70%(7.12.2011)

  • Pepinec
    *****

    Zahrajme si na Popelku a přeberme českou nabídku dramat za rok 2011. Pokud do ní zahrnu česko-slovenský Dům a u Vendety na okamžik škrtnu označení thriller, dostanu spolu s Poupaty jednoznačné stupně vítězů. Na pořadí ani tak nezáleží, důležitá je pro mě jiná věc. A sice, že se u nás stále umí točit poutavé drámo, které diváka dokáže strhnout a neruší jej nevyrovnanými hereckými výkony, tupou myšlenkou, mizivou atmosférou a kdo ví, čím ještě. Že jsme mistry laciných, horkou jehlou šitých komedií všichni dobře víme. Díky odvážné a zatím neznámé partě okolo Poupat jsme se však navíc dozvěděli i to, že je v našich podmínkách přeci jen možné natočit film s velkou lidskou duší. Pod tíhou svého vlastního komentáře zvedám hodnocení na pět hvězd s přáním všeho dobrého do další tvorby celému týmu Poupat.(13.1.2012)

  • lena60
    ***

    Hodinu a půl dlouhá masáž absolutním zmarem. Už dlouho se mi nestalo, abych z kinosálu po zhlédnutí filmu vyšla zcela vyčerpaná a psychicky zdeptaná. Poupatům se to povedlo především díky vcelku reálně vyobrazené postavě gamblera Jardy. Inu, život je i takový. Ale stejně...Aspoň špetku té naděje mohl scénárista některé z postav vdechnout.(29.12.2011)

  • Foox
    ***

    Totální zoufalství a deprese, které jsou v pevných a nadaných rukách Zdeňka Jiráského místy až k hořkému a zároveň záměrnému smíchu. Ovšem postrádají nějakou smysluplnější příběhovou kostru, která by sérii pohledů do života lidí na dně dala filmovější zážitek.(18.3.2016)

  • - Závory vo filme sú len filmové kulisy. V skutočnosti na tej ceste žiadne závory nie sú. Aj plechové hradlo tam bolo vybudované len pre účely nakrúcania. (Raccoon.city)

  • - Při natáčení na Vřesové přemluvili tvůrci do rolí místních štamgastů několik nezaměstnaných obyvatel této obce, kteří se rolí zhostili za několik stovek českých korun. Ovšem tito občané nenahlásili výdělek na "sociálce" a ta jim sebrala dávky. Tvůrci se s tím snažili něco udělat, ale státní aparát byl neoblomný. (Segrestor)

  • - Snímek získal dvě ceny České filmové kritiky za rok 2011. Vladimír Smutný byl oceněn za nejlepší kameru a Vladimír Javorský si odnesl cenu za nejlepší mužský výkon v hlavní roli. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace