poster

Poupata

  • anglický

    Flower Buds

Drama

Česko, 2011, 94 min

Scénář:

Zdeněk Jiráský

Hrají:

Vladimír Javorský, Malgorzata Pikus, Marika Šoposká, Josef Láska, Aneta Krejčíková, Kateřina Jandáčková, Jiří Maryško, Vladimír Polívka, Thi Minh Nguyen, Kim Son Nguyen, Luboš Veselý, Michal Nohejl, Dana Syslová, Edgar Dutka, Otmar Brancuzský, Karel Zima, Michaela Koliandrová, Nikola Rejlová, Martin Čarný, Karel Bytczanski, Gabriela Foglarová, Markéta Stojanovská, Terezie Kořínková, Martina Ptáčková, Iveta Vachalcová, Jitka Proňková, Olivie Žižková, Jana Šebíková, Šárka Kořeňová, Monika Kmochová, Barbora Doležalová, Ha Thanh Nguyen, Petr Mirčev, Martin Hruška, Vu Huy Quang, Natálie Řehořová, Antonín Švejda, Martin Eugen Kulhánek, Miroslav Hanuš, Jiří Král, Natalia Veselá, Philipp Kaspar Schenker, Jana Luňáčková, Monika Matúšková, Agnes Vargová, Eva Bandyová, Hana Kuhnová, Irena Doubková, Brigita Chuchlová, Klára Smílková, Hana Bohatová, Ilona Honzová, Michaela Jonášová, Alena Dvořáková, Simona Šůsová, Ivana Hrdinová, Karin Gyureová, Diana Klimentová, Jana Hubačová, Petra Marková, Blanka Šimůnková, Renata Pěničková, Romana Kouřilová, Lenka Ménová, Sylvie Tomsová, Miroslava Benešová, Petra Malíková, Lucie Weinrichová

Producenti:

Viktor Schwarcz

Střih:

Petr Turyna

Scénografie:

Jan Novotný

Kostýmy:

Iva Rašková
(další profese)
  • mchnk
    ****

    Nekompromisní sonda do naprosto reálného sociálního úpadku, který v Česku začal někdy v polovině 90tých let. Jen k tomu přidáme státem podporovaný, novodobý mor, v podobě blikajících strojů na rychle (ne)vydělané peníze. Opravdu zoufalé osudy rodiny Hrdinových, se zde postupně rozvíjejí. Krásné sny a představy končí dřív než začnou a realita je prostě neúprosná. Dítě se vyvíjí, láska stojí peníze a v ruce zbývá poslední tisícovka. A k tomu všemu vánoce za dveřmi. Těžké drama, které není nijak zkaženo. Žádný primitivní postsynchronní dabing ala Štaindler v Perníkový věži, žádné umělé přitroublé dialogy z prostředí huličů a vůbec celá režisérská práce je vynikající. Po Bohdanu Slámovi tady máme Zděnka Jiráského, který nás tímto snímkem rozhodně láká na svůj další počin. I břitký humor podtrhuje kvalitu snímku. Výborné němé scény s perfektní kamerou.(20.6.2012)

  • Adam Bernau
    **

    Matty, cit.: "Ženy se chovají jako kurvy, muži jako kreténi a zástupci obou pohlaví činí zásadně rozhodnutí, kterými ubližují nejen sobě, ale také druhým." V nemocnici v bezvědomí leží zmrzlý anděl a za této situace se odehrávají nekonečně tragédské příběhy filmu, vrcholícího pak dobrovolnou reprízou spartakiádních Poupat. Čili myšleno to bylo dobře, to nemohu říct. Do toho některé opravdu hezké záběry (a třeba raní objevení toho zmrzlého anděla!). Dílo srovnatelné s o rok mladšími Slámovými Čtyřmi slunci - s tím rozdílem, že Sláma asi ví, co chce, umí to (i ta kamera je úplně jiný level) a výsledný celek je ve svém sdělení hodnověrný, skutečně zajímavý a přesahující. Poupata jsou sice stavěna z velmi solidních základních stavebních prvků situací, postav, i jejich hereckého ztvárnění, díky čemuž mají co říci k sociální realitě dneška, přesto jako celek nejsou schopna ani základní věrohodnosti, natož jakékoli s prominutím "nadstavby", čehož příčina se mi zdá tkvět v tom, že tvůrčí koncepci zde supluje pouhá metoda stálého stupňování zmaru a "zajímavě tragicky osudového" prolnutí - toto autor sleduje a nic jiného nemaje, nemoha si též asi odepřít žádnou příležitost k žalostně efektním (a lehce moralizujícím, ale to by bylo v pořádku) zauzlováním postav a jejich interakcí, vytváří paskvil, jehož závěr musí být divákovi prostě už zcela lhostejný. Možná je to celé jednodušší: komentář Morien (1hv., 6.4. 2012) dostatečně zodpovídá veškeré moje nechápavé otázky, jak ke všem těm WTF, tak k výslednému tvaru. Naproti tomu Mattyho výklad (postnormalizační základní postoj a jeho důsledky) mi sice připadá příliš fantastický, ale "Poupata", tudíž musí být vzat vážně - a skutečně se mi to jeví jako jediná možnost, jak tento film obhájit: pro postavy je prostě typický němý předpoklad, že problémy, které působí, se nějak samy vyřeší - s tímto vědomím bych možná měl zvážit přehodnocení, ale to bych se musel na Jiráského opus podívat znovu a to po mně nemůžete chtít. Nad tři by to stejně nešlo.(23.1.2014)

  • KlárkaS
    *

    Typický český sociální drama. A obsahuje tam snad všechny problémy, aby to pak mohlo získat co nejvíc cen, který vypovídají o kvalitě ještě míň než Oscaři. Automaty, marihuana, kluk na vozíčku, těhotenství, nezaměstnanost a ještě přidali menšinu, aby to mělo ještě něco víc. Krom toho, že ten příběh se absolutnš nikam neubírá, se ještě postavy chovají tak nelogicky, že bych jim všem přála ten konečněj ohňostroj.(14.7.2012)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Závory vo filme sú len filmové kulisy. V skutočnosti na tej ceste žiadne závory nie sú. Aj plechové hradlo tam bolo vybudované len pre účely nakrúcania. (Raccoon.city)

  • - Natáčení filmu probíhalo 30 dnů, kterým přecházela měsíční příprava herců. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Většina exteriérů i interiérů vznikala v okolí Vřesové, v Sokolově na nádraží a v nemocnici, na železniční trati a přejezdu v Novém Sedle, v sále kulturního domu v Klobukách, v Praze v Holešovické tržnici a dalších pražských lokacích. (venus)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace