Reklama

Reklama

Tiché místo na venkově

  • Itálie Un tranquillo posto di campagna (více)
Trailer

Obsahy(1)

Hledal místo, kde by mohl svobodně tvořit, a našel vlastní zkázu... Nadějný expresionistický malíř prochází tvůrčím blokem a už několik měsíců nedokončil žádný obraz. Zdánlivě mu nic nechybí, ale právě život v přepychovém bytě uprostřed Milána, který sdílí se svou zámožnou přítelkyní a agentkou v jedné osobě, ho přivádí k šílenství. Přesídlí proto svůj ateliér do zpustlé vily v naději, že mu benátský venkov poskytne inspiraci a potřebné útočiště. Namísto malování se však stále víc propadá do tajemného příběhu o mladé a tragicky zesnulé šlechtičně, která v jeho vile zemřela na sklonku války... Mysteriózní thriller s experimentálními vsuvkami natočil římský rodák Elio Petri jako svůj sedmý film a do hlavních rolí obsadil Franca Nera a Vanessu Redgraveovou. Snímek bývá díky své tajuplné atmosféře a stylizovaným záběrům často zařazován do série giallo filmů. Petri ovšem detektivní linku doplnil ještě o esejistický rozměr, kdy se ptá, zda je v dnešním světě tvůrčí svoboda vůbec možná a za jakou cenu jí lze dosáhnout. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

Dionysos 

všechny recenze uživatele

O celkovém ladění filmu dávají tušit již úvodní expresivně pojaté titulky a první seznámení s hlavní postavou skrze jeho pokřivené podvědomí snů. Impulzivní, horlivý a nevyzpytatelný malíř Franco Nero se ve snaze znovu se ponořit do své práce rozhodne odjet do opuštěného venkovského sídla, kde se naplno propadá do hlubin přeludů, snů, posedlosti a vnitřní rozpolcenosti. Hororová složka filmu se projevuje (nepočítáme-li český dabing z r. 2012...) při malířově obsesivní zkoumání minulosti života krásné šlechtičny, žijící v domě před ním za 2. světové války a sloužící mu jako inspirace. Potěší hlavně surrealistické vidiny, zhmotnělé sny umělce a smazávání hranice reality a představ, ústící v závěru do tragikomického konce. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Elio Petri tentokrát stvořil experimentální sondu do duše psychicky se hroutícího malíře. Jeho sny a představy se prolínají s realitou, film má v závěru slušně našlápnuto k hororu a k tomu hraje znervózňující hudba Ennia Morriconeho. Franco Nero je v hlavní roli výborný a spousta scén je vizuálně působivých. Ale celá ta skládačka nakonec není úplně přesvědčivá a Petri natočil lepší filmy (70%). ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

A ma skoro jeblo! . Teda zase pardon, ja sa hlboko ospravedlnujem a chcel som napisat, ze som sa spravodlivo rozhorcil. Tak teraz uz fakt nastala komentatorska mizeria. Mam tu dva komenty - jeden od Karla Chrochta, miestneho konspiracneho teoretika, a druhy koment od admina tej najsmradlavejsej zumpy na tejto databaze - filmovej teorie, teda konkretne Madsbendera. To potom je bieda. Petri bol rezisersky megatalent, ale tu asi stupil trochu vedla. Film ani nedava uceleny zmysel, su tam kadejake flashbacky, zotieraju sa hranice fantazia - realita a nejaka ucelena dejova linia - to je tu ciste sci fi. Viem len ze tam hral Franco Nero /Salamandr/ a Vanessa CervenyHrob /Vrazda v Orient Expressu, Naruseni 1999, Comrades 1986/. Nezaujalo ma to ani ako artoveho divaka, neprehladne, dialogy v strede boli len vatovo plane plky, kulisy salbe ....... holt, aj majster tesar sa utne . 61 % ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Ak by som bol maliar, aj mne by sa páčilo mať agentku, ktorej keď poviem, že na tvorivú prácu potrebujem starú benátsku vilu na vidieku, tak mi ju kúpi... Film z experimentálnych 60. rokov, ktorý je – experimentálny. Predovšetkým ide o umelecký film, nie žánrový, preto diskusie typu „mohol to byť lepší horor“ sú tragikomické. Je to podobenstvo. Zamyslenie nad tým, či umelci najlepšie tvoria v šialenej spoločnosti, čo je analogické starej povere, že labutie najkrajšie spievajú, keď umierajú. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Od Elia Petriho jsem sice už v minulosti viděl dva filmy (Podivné vyšetřování a Vlastnictví již není krádež), které se mi i přes velký kus znepokojení přítomný v obsahu i formě dost líbily, ale touhle fantasmagorickou psychárnou plnou temných bludů, lidského šílenství či divných milostných hrátek a vášní mě Petri totálě minul. Také s hercem Franco Nerem v italském filmu tohoto období to byla pro mě již třetí zkušenost a ani do třetice se mi nepodařilo odhalit, čím si vysloužil takovou popularitu a oblibu. Nero na mě tu působil ještě více nezáživně, než v soudobých filmech od Damianiho, a jeho postava by nejspíš potřebovala ne jeden medikament, ale rovnou celý náklad prášků, tabletek a injekcí v pravidelném dovozu. I jeho hlavní partnerka, byť od pohledu hezká, můj celkový zoufalý dojem spíše svým podivným jednáním prohloubila, než vylepšila a jediným hereckým kladem tu byl (až v druhé polovině) Georges Géret. Některé divné filmy si dokážu užít hodně, ale tady to bylo na můj vkus až příliš šílené, zmatené a až příliš říznuté silným vypravěčským experimentem od začátku do konce za únosnou mezí. Díky některým scénám zejména z druhé poloviny, kdy jsem měl pocit, že se dění konečně k něčemu smysluplnému a gradujícímu alespoň trochu posouvá, mohu dát 2 hvězdičky, ale asi mi nezbývá, než se prostě smířit, že tady jsem při výběru filmu po čase jednou šlápl úplně vedle. [40%] ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

  • V 8. minutě se objeví fotografie ze srpnové okupace roku 1968, kde je tank a za ním je zřetelný nápis v českém jazyce „Papírnictví“. (sahe)

Reklama

Reklama