Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aelita
    ****

    Celovečerní česká so(n)da, která odhaluje všechny vrstvy české společnost, potažmo jakékoliv měšťanské společnosti, vyjímaje politiky a bezdomovce. Je to satira a karikatura, ne umění, které je zbytečné v tomto filmu hledat. Naopak právě v takovém svém pojetí zrcadlí Rekvalifikace nejen absurditu umělého vytváření konceptu práce jako jediného oficiálně uznávaného zdroje obživy, ale i současnou podobu většiny českých filmů, zůstanu-li jen u domácí produkce. Hollywoodská produkce se odlišuje jen filmovějším vizuálem a hereckou hrou. Světlé výjimky jen zesilují celkový dojem. ____ Ještě k nutnosti práce. V současné civilizaci práce, která je často jalová nebo jen imitovaná, není vždy nezbytně nutná pro přežití lidstva, je však skoro jediným způsobem aktivního obstarávání peněz jako symbolického směnného prostředku. V souvislosti s tím je příznačné prohlášení anarchistů, s kterým v roce 2010 polepili plakáty s nápisem: „Za práci, co není děvka prodejná!" výlohy a vchodové dveře institucí práce a symbolicky je uzavřeli. K tomu řekli: „Blíží se 1. máj, chceme ve „Svátek práce" poukázat na podstatu námezdní práce, kterou zcela záměrně přirovnáváme k prostituci. Není totiž velký rozdíl mezi tím, když někdo nabízí své tělo za účelem placeného sexu, který není radostí a rozkoší, nýbrž rutinou a způsobem přežívání, a tím, když někdo nabízí své ruce či mozek za účelem námezdní práce, která taktéž není radostí, nýbrž rutinou a způsobem přežívání. Proti konceptu námezdní práce stavíme koncept práce svobodné, bez šéfů a ekonomického útlaku, tu jedinou pak má smyl oslavovat." Anarchisté zřejmě nečetli bibli, kde je napsáno: "V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se navrátíš.“ (Genesis 3:19). Avšak smíří-li se člověk s tímto údělem, nemůže pak mluvit o svobodě ducha a duše.(8.12.2012)

  • Master19
    odpad!

    Vůbec nevím co napsat, dokoukal jsem to, ale je mi z toho divně. Ale ne správně divně, ale spíš jako od žaludku...(23.6.2013)

  • bourec
    odpad!

    Řádná ptákovina.0%.(19.5.2012)

  • mchnk
    **

    Vlado sám sebe pasuje na divadelního herce a nadsamce. Se svou mladou ženou, jejíž postava skutečně odpovídá postavě matky čtyř dětí, ikdyž možná, že i toto měla být parodie, prožívá špatné období bez práce. Štancel problematice rozhodně rozumí, neb v Černých ovcích už se snaží hrát velmi dlouho, nicméně, stejně jako u Pamětnice, nechápu jeho sebevědomí točit. Vše je pojato křečovitým humorem a snahou o parodii, či snad, když to přeženu, o satiru, znázorňující neoddiskutovatelně zoufalou situaci na trhu práce. Myšlenka, kterou zde nastiňuje Aelita je výborná, nicméně film s tím nemá nic společného. Tragičtí herci, stupidní sexistický humor a směšný i téma degradující závěr vše potvrzuje. Dvě za imaginární scénu z hospody, a také za to, že Vlado neobsadil Magnuska.(8.2.2014)

  • Mulosz
    *****

    Antiuměni, antikomedie, antisatira, anitisociální film, antiporno - prostě nechtěně boží škvár, jaký jen Vlado Štancel umí:-)(3.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace