Reklama

Reklama

Žena

(festivalový název)
  • USA The Woman (více)
Trailer

Obsahy(1)

Chris, úspěšný právník a otec rodiny, jednoho dne objeví v lese divokou kanibalku. Chris neváhá a kanibalku sleduje a poté ji unese k sobě domů, kde z ní hodlá učinit civilizovaného člověka. Chris přesvědčí svou ženu a děti, aby to bylo jejich malé tajemství a nikdo z okolí se o tom nedozvěděl. Brzy se chování Chrise dramaticky změní a situace s kanibalkou jde zcela mimo kontrolu. (Dlee)

(více)

Recenze (153)

POMO 

všechny recenze uživatele

The Woman začína ako lacne vyzerajúci céčkový horor. Ale dajte mu šancu. Lenivá herecká akcia, zvláštne dialógy a mimózne režijné pojatie postupne začnú dávať zmysel, postavy naberú kontúry, atmosféra začne dusnieť a finále vás knokautuje. Produkčne béčkový film, ale obsahovo rafinovaný, presný a na americký produkt neobvykle odvážny. Ako v surovosti, tak v podkopávaní amerických sociálnych vzorcov. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

V lese žije smradlavá, špinavá kanibalka, která si však nikdy nezapomene dokonale vyholit podpaždí a perfektně zastřihnout bobra!!! V chaloupce u lesa bydlí roztomilá rodinka k sežrání. Je prostřeno, tak jdem na to. Znuděného tatínka už to s maminkou nebaví a kanibalka má navíc kozy a tak... Kdo neměl lidožravku, jako by nebyl. Tatínek si ji tedy uloví, trochu ji ostříká vapkou a jme se přesvědčovat, jak je ta holka "myšlenkově" hluboká. Šmírující synek nerad vidí, když tatínek souká mimo maminku, a tak jí kapku vyladí bradavky. Kombinačkama. To se kanibalce moc nelíbí, trochu se urve z řetězu, zasedne k tabuli a nacpe se k prasknutí. To je ale kravina, co? PS: A nevíš li, jak to uchopit, J*A*K*U*B*E, zkus pravou ruku dlaní vzhůru! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Rozhořčený chlapík na Sundance film vyhypoval víc, než bylo vhodné. Budu si ho muset nechat ještě trochu rozležet v hlavě, ale zklamání se neubráním. Momentálně mám problém The Woman na symbolické rovině vůbec nějak uchopit, maximálně jsem zatím schopen říct, že už dlouho mě žádná filmová postava neštvala tak, jako zdejší hlava rodiny. Akčnější závěr mě spíše zklamal, tam se tatík neudržel a dost nelogicky si zkomplikoval situaci (že z toho byl sympaticky krvavý masakr je druhá věc). Tipuju, že to bude mít podobně rozporuplné přijetí jako starší McKeeho May. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Je chytřejší, podvratnější a zajímavější žánr horor, nebo thriller? Skoro po celou kinematografii se mělo za to, že horor, ovšem tenhle film, který začíná jako horor o monstru, ale končí spíš jako velmi neobvyklý thriller, ukazuje, že thrillery jsou ve skutečnosti mnohem chytřejší a podvratnější než horory. V tom spočívá geniální postřeh McKeeho, který tu ukázal, že thrillery stojí výš než horory. Přitom když se zeptáte nějakého cinefila nebo studenta filmových věd, tak 95% z nich spustí následující písničku: horory vůbec nejsou o nějaké krvi nebo brutálních monstrech, nýbrž velmi politické a angažované filmy odrážející problémy společnosti, jako byl Vietnam (Noc oživlých mrtvol), hospodářská krize (upíři vysávající lid v Drákulovi), rozpad rodiny nebo teenageři posedlí sexem (slashery), zatímco thrillery nejsou než žánrovky spadající do té zábavy. Jenže ono je to spíš obráceně, protože horory pracují s destrukcí (vpád iracionálna do našeho racionálního světa, třeba nějakého monstra do naší všední reality), ovšem thrillery staví na obráceným principu: jsou založený na konstrukci (vpád racionálna do iracionálního světa, třeba lupičů schopných přelstít nedokonalý trezor), čímž pádem thrillery velmi mazaně odhalují, že náš svět je trochu iracolnální a mohl by být mnohem efektivnější, což je mnohem podvratnější strategie než ta, kterou používají destruující horory. Abych citoval sám sebe: „Není přistižení světa v iracionálním limbu mnohem mrazivější než samotné vraždění a zohavená těla mrtvol? Není tím nejzákladnějším a nejpůvodnějším motivem thrillerů odhalení nesystematičnosti a chaotičnosti našeho světa, který se rozumně pouze tváří?“ Třeba to vyloupení banky tolik typické pro thrillery, kde se proti sobě staví mazaní lupiči a trochu toporná instituce banky, jinak řečeno racionálno a iracionálno, to je přece levicové gesto par excellence, které stojí mnohem výš než všechny ty hororový komentáře k různým paranoiám, jakou byla studená válka. Navíc je to gesto značně konstruktivní, který nestaví jen na nějaké destrukci či distancované reflexi společenské situace známé z hororů – to je vlastně to, co chybí levici, nějaký konstruktivní program. Jestliže je klíčovou postavou hororu děsivé monstrum, tak negativní postava v thrilleru může být dokonce i docela atraktivní a film často vyzdvihuje její chytré plány. Konkrétně tenhle film začíná jako další tuctový horor, takže tu máme vpád iracionálna coby monstra do racionálního světa jedné normální rodinky, ovšem s každou další minutou se ukazuje, že normálně se tu chová spíš to monstrum a iracionální je ta rodina, a to už jsme na půdě thrilleru. Z hororu se tu tak stává thriller, který nutí k zamyšlení, už to prostě není jen o hororovým děsu a hrůze. Přesto je zvykem vyzdvihovat spíše horory a thrillery pokládat za zábavu, jak je zřejmé i z toho, že neexistuje snad žánr, o němž by toho bylo napsáno víc než o hororu - těch publikací vycházejících hlavně v angloamerickým prostoru jsou bez nadsázky kopce a kopce. Kdybychom chtěli být konspirativnější, mohli bychom dokonce říct, že horory produkuje nějaká vyšší síla, aby nás uspala, protože ví, že horory jsou velmi vděčné téma k všemožným tématům od mechaniky hrůzy přes destrukci těla po ty zmíněný společenský komentáře, zatímco to pravé rozvracedlo, thrillery, tím přehlédneme. Možná je to dáno i tím, že thrillery nám říkají vše a upozorňují na věci přímo, na čemž založil Hitchcock své známé krédo, že divákům je třeba říct více než postavám, aby vzniklo náležité napětí (Hitchcock natočil pouze jeden horor, Ptáci, jinak s nimi neměl nic společného), kdežto horor neustále něco skrývá ve stínech a zamlčuje, což ovšem vede zjevně k tomu, že mu bývá věnována větší pozornost ve snaze rozšifrovat a vynést na světlo skryté poselství mezi řádky, zatímco thrillery, kde to máme přímo před nosem, nás k ničemu takovému neponoukají. Nezbývá tedy než vzkázat všem těm levicových aktivistům, bojovníkům proti establishmentu a nespokojencům, kteří vidí v hororech angažovaný komentář k různým společenským náladám, že jim bylo lháno - po celý ty roky přímo do očí. Ve skutečnosti jsou mnohem angažovanější a podvratnější thrillery, protože na rozdíl od hororů, které problémy jen odrážejí, nám dávají thrillery i návod, jak ty problémy konstruktivně vyřešit – racionálním vpádem do chaotického a iracionálního světa kolem nás. Iracionální vpád do racionálního světa, na němž stavějí horory, k ničemu podobnému nevede, je to jen takové líbivé gesto pro ukrácení chvíle. Ten střet hororu a thrilleru vlastně přesně kopíruje střet Matrixu a Speed Raceru, jelikož Matrix bývá běžně pokládán za velmi důmyslný a angažovaný film odhalující iluzivní realitu kolem nás, kdežto Speed Racer je řazen spíš mezi dětské a trochu přihlouplé střeštěnosti, ovšem není to spíš tak, že Matrix operuje akorát s kvazifilozofickými a trochu líbivými konspiračními koncepty, kdežto Speed Racer podává drtivou kritiku korporací, nekalých obchodních praktik a strojového průmyslu čerpajícího z kořenů Henryho Forda a Tomáše Bati? () (méně) (více)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Tak. S The Woman se v mých očích Luckymu McKee podařilo to, o co se ne moc úspěšně snažil Kevin Smith v Red State - natočit působivou, zábavnou a zároveň mrazivou satiru. Věděl jsem o tomhle filmu už dlouho dozadu, režiséra si hlídám od doby, co jsem viděl May, taky film který dost rozděluje diváky. The Woman je pohled na téma domácího násilí a zvrácenou ideologii "civilizované" společnosti. Film dokáže být nepříjemný a zároveň zábavný s momentkami, kde se zasmějete. Ale nejspíš s knedlíkem v krku. Film, kde vám díky přesným herců (Sean Bridgers je hovado numero uno)a režisérskému pojetí z jedné chabé manželské facky bude víc špatně než z dlouhých minut krvavých násilnách scén v jiných filmech. Výborná práce se zvukovou stránkou. Geniální tah s hudbou, Sean Spillane složil přímo pro film originální písně (soundtrack omílám od včerejška pořád dokola), které jsou precizně použity ve scénách a i textově se vztahují k ději. Jeden z nejnepříjemnějších, nejznepokojivějších a nejsilnějších letošních filmů. 90%. A pokud má někdo pocit, že se tady pár pomatených hororových fanoušků spiklo a hypuje amatérskou sračku, tak at se podívá po recenzích amerických kritiků a jejich názorech. Ale samozřejmě tisíc lidí tisíc chutí. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NEMŮŽEME DOPUSTIT, ABY PO LESÍCH CHODILI LIDI, KTEŘÍ SI MYSLÍ, ŽE JSOU ZVÍŘATA. NENÍ TO BEZPEČNÉ“....... /// Těžko říct, co se honilo Chrisovi v palici, když se rozhodl ulovit ,,vlčí ženu“ a připoutat ji ve stodole(?). Nejspíš (určitě) mu houkalo v kládě. Jak debilně to vypadá, tak debilní to je. Jeblá je celá rodina, který by projekt ,,CIVILIZACE“ mohl jenom prospět. Znalosti, jak očistit ,,kočku“ (vlka) vapkou, jak si nechat si uhryznout prsteníček, či získání zručnosti s kombinačkama v ,,Loskutákovi“ nenajdeš. Asi je jasný, že kromě idiotů je tu jakejsi sex a teče tu krev. Hmm, tohle psal dobrej magor. Závěrečný finále – krom toho že je pičoidně nesmyslný a krvavě bezúčelný – nevzbuzuje nic než pocit demence tvůrců a soucit s postižením herců. Zlatá Markéta! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jak to dopadá, když člověk šuká vlka (vlčici). 2.) Tvrdím, že řetěz pro manželku by nikdy neměl sahat až do obýváku. 3.) Trpím ,,Anoftalmií“. 4.) Thx za titule ,,Zerg.cz“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: The Collective, Bloody Disgusting, Salient Media // Skôr by som The Woman priradil k psychopatizmu ako k hororu, ale v podstate je to jedno, pretože ma to bavilo. Na filme je dobre to, že je to práve tak absurdné, zvrátené, ale predsa reálne.....70% ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Aj by som dal vyššie hodnotenie, ale to by sa ten film musel rozbehnúť o niečo skôr ako 10 minút pred záverečnými titulkami. Prirovnávať to k dokonalému Martyrs je totálne od veci, pretože tam bolo gore, a psychický a fyzický teror od úplného začiatku, zatiaľ čo toto nepripomína horor takmer počas celého filmu. Našlo sa tam síce nejaké mučenie a znásilnenie, ale po prvé toho bolo málo a po druhé to ani poriadne neukázali. Navyše stál film celú dobu na mieste. Keby nebolo PARÁDNEHO PECKOIDNÉHO záveru, tak by to bola čistá psychologická rodinná dráma na tému "tyrania v rodine" - ktorú síce tiež neodmietnem, ale nie vtedy, keď čakám brutálny krvák. Námet bol rozhodne zaujímavý a nakrútené je to tiež slušne, ale mohol byť z toho oveľa väčší masaker, takto je to u mňa len lepší priemer. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Aura šokantnosti, která se okolo filmu rozšířila po virálně rozšířené reakci jednoho pobouřeného burana na Sundance, je zde velmi na škodu, protože vůči snímku nastavuje zcela neadekvátní očekávání. Ačkoli "The Woman" principielně naplňuje definici hororu, narušení důvěrně známé reality něčím děsivým a neuchopitelným tentokrát nepřichází pro postavy nýbrž skrze film pro diváka. Lucky McKee přináší důmyslnou filmovou reflexi machismu a domácího násilí, při čemž díky fikční hyperbole odhaluje zneklidňující zvrácenost těchto reálných hrůz. Jestliže Lynch v "Modrém sametu" nahlédl pod roušku předměstské uhlazenosti, "The Woman" naplno odhaluje obludnost a monstrozitu toho, co se děje uvnitř okázale morální a civilizované společnosti. Nejpůsobivější je vyprávění právě v tom, jak poukazuje na zvrhlost tolerance vůči maskulinnímu teroru a působivě vyhrocuje následky z toho plynoucí. Díky precizně gradujícímu scénáři a důmyslné režii tvůrci vytváří nervy drásající napětí i v naprosto civilních scénách. Po všech stránkách dokonalý, záslužný film a jedno z nejzásadnějších emancipačních děl současnosti. --- Více v recenzi pro A2. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Parádní hororový drama, který ve svém celku vyzní zcela jinak, než to původně vypadá. Tyhle krutý a bizardní rodinný dramata mám vcelku rád. A tady je rodinka opravdu k pohledání. Tatínek je fakt "frajer" a rodinu si vede tak nějak po svém. To, že uloví v lese holku-kanibalku je už jen taková třešnička na dortu ... Chladný, drsný, hnusný, napínavý, extrémní psychyckej teror a excelentně vygradovaný finále!! "Gore orgie" moc nečekejte (i když jsou), tohle je hlavně totální psycho, než nějaká řezničina. Kdo nepobere, jeho chyba ... ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Plně souhlasím s kolegy. Snímek nestráví všichni diváci stejně, tudíž se dá pochopit jakékoliv hodnocení. The Woman je artové cosi, jenž nahlodává některé sociální problémy, nahlíží do "obyčejné americké rodiny" a ke konci se zvrhává do neortodoxního exploitačního masakru. Velmi důležitou roli má zde zvukový doprovod, a je jedno, jestli v podobě rockové hudby nebo rušivých pazvuků. Všechny hlavní postavy mají své pevné místo, i když k většině z nich si vypěstujete zdravou nenávist. Proto závěrečných 10 minut působí jako nutná očista. V jedné z rolí opět režisérova oblíbenkyně Angela Bettis. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Nejlepší je nesledovat galerii, plakáty, nechat vše odležet na vhodnou chvíli. The Woman jde divákovi pod kůži. Sledujeme, že v rodině není něco v pořádku, ani jedna postava nevyzařuje klid, ani důvěru, otec především. The Woman zobrazuje zlo, krutost v lidech, zneklidňující atmosféru, explicitní gore a skvělý závěr. Každou minutu blížící se k závěru se dusíme, chceme popadnout nejbližší předmět a trestat všechno zlo, které se odehrává před námi. Lucky McKee má budoucnost - na dnešní Ameriku je kontroverzní, odvážný a pokud bude mít prachy máme se na co těšit. ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Většinu stopáže hodně silný film, který pohřbívá sám sebe zbytečně přepísklým "gorefestem" v závěru. I tak jeden z nejpozoruhodnějších horrorů poslední doby. ()

Dellamorte 

všechny recenze uživatele

Tá 2ka za Angelu a 5minútový úvod , ktorý dával nádej ,že sa bude 1dnať o akurátny film. Žiaľ opak bol zase pravdou , ako sa to v poslednej dobe tak často stáva. Áno z filozofického pohľadu , pod intelektuálne podaným drobnohľadom sa tam nájde nejaká tá symbolika o naturalisické premiestnenie prírody ( divožienky ) do civilizácie , o feministický pohľad na " rodinného dominátora " . Síce parádne zahrané aj nasnímané to plynule prešlo do rodinnej drámy ... ale celé suterénové upínanie a napínanie...ma proste nudilo. Jednou vetou ? ŤAŽKOPÁDNE NIČ Z KTORÉHO SA DALA VYŽMÝKAŤ PARÁDNA PSYCHO PECKA. P.S. Sundance je mi " uvoľnený " a s ním spojený aj " bungee hyping ". Pre niekoho určite prísny verdikt , ale už to muselo prísť - úroda z poslednej doby je toho následkom. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Otec najde nezvladatelnou kanibalskou ženskou = otec si jí doveze domů a zavře do sklepa. Jak logické. My všichni bychom se zachovali stejně. Jeho rodina ho v tom podporuje. Samozřejmě. Každá slušná, normální rodina by se zachovala stejně. Ke konci dojde na pár čuňačinek nepřekvapující intenzity, celkově dost divný (ne zrovna kladným způsobem) film, není vyloženě špatný, ale žádná sláva taky ne. Ale je tam celkem zajímavá scénka se "psem" v kleci, k tomu jedení různých částí těla. Tak komu to imponuje, směle do toho. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Počáteční lamentování a zhnusení nad špatným filmem nahradí výborný pocit z dobře odvedeného těžkotonážního dramatu, korunu všemu nasazuje nervydrásající konec. Takhle nějak si představuji poctivou práci s divákovými emocemi: kdo snímek nevypne po první půlhodině, nejspíše na něj potom velmi dlouho nezapomene... ()

oli.G 

všechny recenze uživatele

Originalna indie horrorova drama o civilizovanej rodinke, dobre ukryta pod beckovym plagatom a priemernymi percentami. Neprijemny pocit celu dobu buduje vyborne zvladnuta, osobita rezia, ktora sa az do sameho zaveru zaobide bez explicitnych nechutnosti. Zasol som nad tym, ze chvilami pozeram Martyrs ci Funny Games, chvilu zase Skins. May som absolutne nepochopil, ale po tomto klikam follow na McKeeho. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

V jednotlivostech je to místy docela šokující a překvapující svojí brutalitou, kterou jsem tak úplně nečekal. Někteří si stěžují na závěr, já ho považuju za nejpovedenější část. Sice to dost postrádalo logiku, ale aspoň to byl solidní nášup. Když to vezmu celkově, tak se mi ale celá ta storka jevila dost podivně se značným množstvím blbých situací a divným chováním postav. Navíc mě to prostě nijak zvlášť nebavilo a ke všem postavám jsem cítil odpor. Přestože se jedná o docela netradiční exploitation podívanou, což mám zpravidla rád, tak v tomto případě mě film spíš odpuzoval v tom špatným slova smyslu. 45% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Krutý film, který je více drama, než horror. Lze ho chápat jako výpověď o současné společnosti. Rodina, kde otec je svině, syn jde v jeho šlépějích a manželka s dcerami jsou oběti. Manžel ostatně razí heslo, že všechny ženy jsou kurvy dobré jen k tomu jednomu, jenže ani to nezvládají dobře. Současně má muž významné společenské postavení, což má zřejmě znamenat, že to není pro zlo rozhodující, nebo že s vyšším postavením stoupá i zvrhlost dotyčného - nechť si každý přebere sám. Jednu hvězdu navíc dávám za konec, k němuž vše sice směřuje, ale není jistý. Rozhodně se jedná o emocionální záležitost, pokud se necháte filmem pohltit. A vůbec nepochybuji, že tohle se na světě děje... ()

Jacinda odpad!

všechny recenze uživatele

tak nějak přemýšlím, kdy už někdo natočí drama nebo horor bez zbytečné krve, nechutnosti a dokáže zároveň zachovat logiku. zatím mám pocit, že jen japonci dokážou prostřednictvím anime vyjádřit myšlenky a názory a nepotřebují k tomu slaboduché pomůcky. ()

Reklama

Reklama