poster

Post Mortem

  • Chile

    Post Mortem

  • Slovensko

    Post Mortem

Drama

Chile / Německo / Mexiko, 2010, 98 min

Režie:

Pablo Larraín

Producenti:

Juan de Dios Larraín
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sochoking
    *****

    Hlavný hrdina prechádzal všetkými oklonosťami a problémami s úplným zenovým kľudom. Vôbec nič ho nesralo! Okrem toho Victora teda ...(15.9.2012)

  • gudaulin
    ****

    Události krvavého vojenského puče, který v září 1973 smetl vládu prezidenta Allendeho, patřily k důležitým mezníkům studené války. V mojí generaci byl puč v běžném povědomí, byť zkresleném optikou železné opony a bipolárního světa. Bojím se, že většina dnešních diváků se nebude v příběhu orientovat, zvlášť když jim to režisér Pablo Larraín ani v nejmenším neusnadňuje. Nevysvětluje, neanalyzuje, převrat zkrátka poznáváme subjektivně prostřednictvím podivínského úředníka na patologii, který mlčky a s kamenným pohledem ve tváři sleduje kupící se hromady mrtvol na podlaze, sténání raněných a vzrůstající strach v očích lidí. Jsme svědky ohledání těla prezidenta Aliendeho i prvních izolovaných činů odporu proti teroru. Velké dějiny se píší na ulicích a stadionech, tady se spíš uklízí to, co zbylo ze starého rozbitého světa. Mário je muž bez mimiky a citů kromě náklonnosti k tanečnici z místního divadla. Nemá rodinu ani přátele, minulost a vlastně ani smysluplnou budoucnost. Je jen nenápadným pozorovatelem událostí, které se vymkly i těm nejčernějším scénářům a představám. Celkový dojem: 75 %.(30.10.2013)

  • POMO
    ***

    Snímke by pristal názov “Láska v časoch cholery” viacej než rovnomennému románu. Ponurá dráma za hranicami smútku, bližšie zápachu smrti. Larraín minimalizuje čo sa dá, neunúva sa ani nastaviť kameru tak, aby bolo hercom vidieť na tváre, keď v niekoľkominutovej statickej scéne tichého sedenia za kuchynským stolom začnú plakať a zvesia hlavy mimo obraz. Podivínske samotárske charaktery, atmosféra bez života, lásky, ľudskosti a slnka, narastajúce množstvo mŕtvol v márnici. Von z bytu hlavnej postavy, z nemocnice či márnice nazrieme výnimočne, a i to do divadelne nainscenovaného prostredia. Posledná scéna najprv skúša divákovu trpezlivosť, aby ho napokon vyslobodila a pomohla mu film, a obzvlášť zmysel jeho tiahlej poetiky, pochopiť. A necháva na ňom, či jej vytriebený prístup k nemu zatratí alebo uzná.(11.7.2011)

  • Jellini
    ****

    To mohl být velký film! Scénář je výborný, nelze si nevzpomenout na Konformistu. Zážitek mi ale kazily herecké výkony - chvílema jsou příliš doslovné, chvílema nijaké a občas i trochu směšné. To je škoda. Filmu by také prospěla mírná komprese, celé to totiž působí příliš rozvláčně (opět se mi zdá, že právě kvůli hereckým výkonům, kterých se film hodně drží a příběh vypráví především přes ně, což u tooto scénáře není tolik třeba). V každém případě je nutno poděkovat Artcamu, že tento film u nás posílá do distribuce!(30.5.2011)

  • Houdini

    Zlatý Lev - výběr(11.11.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace