Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdina filmu Konfident Adam pracuje po absolvování základní vojenské služby jako dispečer na sportovním letišti poblíž někdejší západní hranice Československa, kde prožívá i vojenskou invazi v srpnu 1968. Aniž si to tehdy sám uvědomí, právě tam začíná jeho dramatický příběh... Aby zachránil svou lásku Evu proti represím StB, podepíše „smlouvu s ďáblem“. Stane se profesionálním agentem, jehož prací je odposlouchávat lidi a shromažďovat na ně kompromitující materiály. Brzy ale zjistí, že i on je sledován. Když se pokouší najít odpověď na otázku proč, vrací ho pátrání do doby, kdy se stal na vojně svědkem vražedného rozkazu. Jeho tehdejší velitelé jsou dnes mocnými muži a Adamovo svědectví by bylo velmi nepohodlné. Dokáže Adam přežívat v atmosféře strachu a nejistoty, kde se nedá nikomu věřit? S rostoucími pochybnostmi sílí i jeho touha z toho temného labyrintu uniknout. Útěk však znamená být vždy o krok před nepřítelem. Bude na to mít Adam odvahu? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (367)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Konfident se dá snad nejlépe charakterizovat spojením "další z řady". Další z řady filmů, které se snaží o reflexi naší komunistické minulosti. Česká polistopadová kinematografie v této reflexi dost selhala a jakoby se to snažila poslední roky nějak dohnat. Přitom paradoxní je, že zdaleka nejlepší filmy na toto téma vznikly v době, kdy jsme ještě byli sovětským protektorátem. Konfident patří spíš mezi průměrné; nedá se srovnávat se strašlivým Klíčkem, ale je viditelně slabší než nedávná Pouta. Jeho největší slabinou je scénář, který je plný šablon přejatých z učebnic dějepisu pro základní školy, nepřesvědčivých vztahů i motivací a komunisticko-reflexivních klíšé. Estébáci i disidenti jsou zde vykresleni tak, "jak se to má dělat" - tj. neoriginálně, tupě doslovně, edukativně (viz např. Goldflamovo doslovné vysvětlení zkratky RVHP). Ne že by film neukazoval, jak to doopravdy bylo; selhává ale v uměleckých měřítcích - ukazuje estébáky, disidenty i vpád sovětských vojsk učebnicově a bez kontextu, zato s přemírou snadno identifikovatelných symbolů (radio Luxembourg, prominentní disidentský spisovatel, vlasatý volnomyšlenkář - Bylo by také zajímavé udělat sestřih scén zobrazujících vpád vojsk v osmašedesátém, jak se objevily ve všech polistopadových filmech a seriálech... Tento moment našich dějin je natočen vždy jak přes kopírák a otázkou je, proč ho tam ti filmaři vlastně pořád cpou?) Naprosto nepřesvědčivý a nedostatečný je důvod, proč se Adam rozhodne tak, jak se rozhodne. Vůbec nevidíme, že by se snažil situaci řešit jiným způsobem - prostě hned jde a podepíše. Vzhledem k jeho povaze, soukromému životu a následným výčitkám působí tento automatismus poněkud nekonzistentně. Zajímavé je, že Adam s Evou vůbec nemluví o svých rodičích (zvlášť Eva o svém otci, který emigroval). Zvláštní je též scénáristovo nakládání s onou inkriminovanou nahrávkou velitele Dravce (objeví se pouze 2x a pokaždé s inženýrskou přesností tak, "jak by měla" - a pozorný divák od první minuty ví, kdy se objeví...). Pozoruhodné také je, že naprosto nikdo si nevšimne Adamových sabotážních pokusů. Naopak velmi dobře Konfident nakládá s detaily - zobrazení umakartové každodennosti je efektní a práce s jemnými technickými detaily i velmi efektivní; ale tíseň, kterou by divák zřejmě měl pociťovat, to nijak zvlášť nezvyšuje. Film určitě není nudný a není ani blbý, ale těžko se ubránit dojmu, že za např. tématicky podobnými Uchem a Životy těch druhých zaostává o několik kol... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VÍME O VÁS VŠECHNO....“ /// (vo tom kurva nepochybuju…) a tak Adam ,,vstoupí“. Život je najednou takovej jednodušší, jen se blbě říká, čím že se to vlastně živí…. Hrátky StB, lov disidentů a kontrarevolucionářů, spolupráce. Vo čem by jiným měl bejt takovejhle film, že? Voceňuju, že Mádl má celkem pestrej repertoár. Jen nevím, jestli je různorodý i jeho herectví. Taky mi vadí, že příběh zamrzá (potácí se) někde mezi svinstvem a pocitem viny. Chybí mě větší psychologickej pres, tlak na moje nervy (emoce). Dramatický situace tady sice jsou - nedělejte si žádný iluze, jsou 70tý léta, tomu se věřit dá. Jenže já bych chtěl věřit víc nejen normalizačním metodám, ale i hercům a hlavně tomu příběhu! Všeho je tady tak hezky napůl. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Baví mě Životy těch druhých. 2.) Nevím jakej byl rozdíl (za komančů, dneska to už vím) mezi knězem a fízlem odposlouchávačem. 3.) Páč jediný pouta jsem dosud měl s Antonínem. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Prakticky všetky nápady z našich dejín využívame v rámci jediného tématu : komunizmu a zložitého života v ňom. Akoby sme nemali o čom inom točiť. Na sprostosti a konzum máme vždycky, na umenie a diela duchovnejšieho charakteru, len oškvarky. Nvota je v týchto šľapajách chvalabohu slovenský nadštandard, čo ale v kontexte európskeho artu je absolútny priemer. Nič to, snáď sa jedného dňa nechám prekvapiť. Moja trpezlivosť nie je nekonečná. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Pravda vždycky zvítězí!" Nic proti otevřenému konci. Jeden známý prohlásil, že se na takovéto filmy nedívá. Prý mu vadí, že se přibližují realitě. Má raději americké sci-fi. Na jednu stranu chápu. Ale na druhou - co si vezmou z minulosti naše děti? Nepotřebují si udělat nějaký obrázek, jak to tu dřív vypadalo? Tak si říkám, že je to celkem jedno, jaký příběh nám scénárista představí, ani jak to dopadne, důležitě je cokoliv, co připomene minulou dobu. A mělo by to být aspoň trochu věrohodné. ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Ak toto má byť prvý slovenský film o komunistickej minulosti, tak to aby sa tu radšej už nič netočilo. Dalo sa čakať, že AVF tu vznikne na to, aby ho tunelovali ľudia o talente predavačov vo fastfoode. Téma? To je jedno! Hoci aj Eštebáci! Si predsa etablovaný umelec (natočil si Cinku pannu), tu máš 15 mega! Nezabudni z toho čo najviac ušetriť! Vracať to samozrejme nemusíš. Tvorca sa zamyslí. Nuž akoby sme to spravili? POUTA, OBČIANSKY PREUKAZ, ŽIVOTY TÝCH DRUHÝCH, PELÍŠKY a reklama na mobilného operátora dokopy. Obsadíme tam Mádla! Aj Vetchého a Budařa! Tých majú ľudia radi! Zo dve trtkačky tam treba napísať. Jój a vtipov o komunizme ja poznám, všetky ich tam nasúkajme, ako Zdeňek, ten to vie! A titulnú pesničku nech spraví Tomi Popovič (Karel Gott ju robil k Cinke Panne, nech si odpočinie.)............ Nekorektný, za vlasy pritiahnutý, ultragýčový, meštiacky blud, na ktorý budú do kina naháňať reklamami na mobilného operátora zblbnuté deti, aby si odžili svoje dve minúty nenávisti voči sviniam komunistickým. A človek, čo to spáchal bude ešte adorovaný ako národný umelec. Komunizmus nie je to o čom ten film hovorí, tento film a jeho výroba je komunizmus. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (23)

  • Skutečnosti neodpovídá, že by sovětští vojáci obsluhovali radiolokátory na hranicích s Rakouskem. Ochrana hranic zůstala v působnosti Pohraniční stráže, resp. PVOS. Sovětská vojska ostatně - patrně z mezinárodněpolitických důvodů - nebyla rozmístěna poblíž hranic Československa s NSR a Rakouskem. (Zdroj: armada.vojenstvi.cz) (ČSFD)
  • Stíhačky Mig mají opravdu problém zastavit či zneškodnit malé sportovní letadlo, pokud se drží nízko nad terénem a manévruje. Jsou totiž příliš rychlé. (ČSFD)
  • Scéna s vojenskou automobilovou kolónou sa natáčala priamo v areáli Vojenského historického múzea Piešťany, ktoré jednotlivé múzejné exponáty aj zapožičalo. (marlon)

Reklama

Reklama