Reklama

Reklama

Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...

Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (383)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Dobrej nápad, ale styl "autentickej záznam" bohužel v tomhle případě ubírá na budování napětí a atmosféře. Tísnivej pocit z malýho prostoru modulu Liberty i z neznámýho prostředí je sice navozenej dobře a kosmonauti jsou přesvědčiví, ale "dokumentární záznam" staví bariéru mezi diváka a kosmonauty. Škoda, že to neni klasickej film. Zaslouží si to spíš 3 *, ale za nápad a protože je to podstatně lepší než všechny ty abnormální aktivity a neviditelný čarodějky, budu tentokrát hodně přející a dám 4. Ad kritika kde se found footage našla. Představte si, že už tenkrát šlo z měsíce vysílat na zem :) ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Kurevsky dobrý film s kurevsky stupidním rozuzlením. Atmosféra na jedničku, mnohem lepší než třeba v Moon, ale ten konec? SPOILER: To si snad dělali prdel ne? Člověk celou stopáž čeká nového propracovaného Aliena s vystřelovací čelistí a ono se nebezpečí skrývá v šutrech, které se mění na kraby? Proboha... 65% ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o souvislosti mezi Pablem Picassem, Apollo 18 a Sofoklém. ____ Ač se to nezdá, představuje Apollo 18 nesmírně zajímavý experiment, kde je určitá monotónnost děje vyvážena různými způsoby, jak je tento děj vizuálně zaznamenán. Apollo 18 dodržuje jednotu místa času a děje, známou z antických her, kde se také o všech ostatních událostech dovídáme díky chóru nebo z úst poslů či účastníků hry, zde z úst velící základny na zemi. Dokonce i klíčoví astronauti jsou tři, podobně jako u Sofokla, který jako první zavedl v antickém dramatu tři herce. Tato jednota děje spolu s určitou jednotvárností a nedějovostí (v tom filmu se toho vážně moc nestane) je ovšem vykompenzována doslova a bez nadsázky desítkou různých vizuálních formátů, záznamů, tonalit, barevných podání - přesně po vzoru zákona zachování energie aneb když někde uberu (story), musím jinde přidat (styl). Takže tu máme pohyb po ose zrno-šum-vyžehlenost DNRkem, barevný záznam i černobílý, statický kamery v rohu po lehký 16mm do terénu, různý poměry stran od 1.33 po 1.85, trhání a chyby v obrazu, změny fpska, a do toho ještě průzory skafandrem nebo okénka v lodi (tematizace rámů obrazu, řekli by jistě nějací fajnšmekři přes vizuální studia)… a tohle se děje fakt po celý film, je to až neuvěřitelný, jako byste si neustále nasazovali jiné brýle s jinými skly. Důležitost tak ve filmu nemá to, co se odehrává před kamerou, nýbrž to, co se odehrává v kameře, z čehož je patrné, proč určitá dějová monotónnost filmu zas tak nevadí (velmi podobný princip různých záznamů využívala found footage duchařina Grave Encounters, kde to bylo obohacený ještě třeba o noktovizory – vidění ve tmě). Apollo 18 tím překlápí 3D dění do 2D záznamu, který je klíčový, podobně jako to udělal Picasso, který ovšem přidal o jeden rozměr víc, neboť překlopil 4D do 2D - Picassovy obrazy žen s dopředu hledícíma očima a nosem na stranu byly pokusem zobrazit čtyřrozměrnou perspektivu, protože ten, kdo na ženu hledí ze čtvrtého rozměru, vidí její tvář, nos i týl současně. Že se to Picassovi podařilo, zatímco filmaři nemají se čtvrtým rozměrem šanci moc hnout, je celkem logické, jelikož film má mnohem blíž k reprodukci skutečnosti než malba, která je expresivnější. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Na mňa to fungovalo. Nie je to čistých 80%, to určite nie. Ale vzhľadom na to, že snímke sa podarilo vyvolať vo mne znepokojenie a iné nepríjemné pocity, rozhodne nedám ani 60%. Takže dnes to bude za peknú sedemdesiatku. Kvalitná technická stránka poteší, ale zaujali ma aj presvedčiví herci a hororový nátlak, ktorý je na ich postavy vyvolávaný a tým pádom sa to prenesie aj na diváka, lebo film pôsobí autenticky a zlovestne naturalisticky. Za mňa spokojnosť, kozmonauti. ()

teutates 

všechny recenze uživatele

Kdo nesnáší spoilery, ať dál nečte (rád bych zdůraznil tuhle část, no neumím to, neumím velké tlačené B, ať se to tady nahrubo černo leskne, omlouvám se). Taky mívám navaly isnpirace, no díky bohu jenom návaly, nesnažím se je zkurvit, protože víte proč? Celé tohle pozádí je v rámci "found-footage" (budu dělat, že vím co to je, samozrejmě, že jsem nevěděl, no v rámci samostudia jsem to nastudoval od party CSFD intelektuálů, děkuji, bez Vás by byl svět o něco méně barevnější) je dost dobré, celé tady ty bu-bu-bu měsícové radovánky jsou vskutku pritažlivé, no když už... a teď se dostaváme k tomu, čemu se říká v odborných kruzích "dojeb"... i tady straší vesmírní "pavouci", kteří nejenom kazí celou atmosféru, ale taky danou odyseu, ach jo... ach jo... Měsíc tak veliký a bilý a zrovna takové neštěstí, taková konspirace, taková tragédie. V danou noc jsem nemohl usnout, trápily mě osudy lidí, kteří zůstali na měsíci... co tam asi tak dělají, že? 3/10 zaaa nevim... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (10)

  • Film nebyl promítán kritikům. (SidneyP)
  • Úvodná scéna filmu bola v skutočnosti natočená až v úplnom závere. (MikaelSVK)
  • Na začátku je zmíněno, že Apollo 17 přistálo na Měsíci 7.12.1972. Ve skutečnosti jde o datum začátku mise. Apollo 17 na Měsíci přistálo 11.12.1972. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama