poster

Milovaní

  • Francie

    Bien-aimés, Les

  • EN název

    Beloved, The

    (festivalový název)

Komedie / Muzikál

Francie / Velká Británie / Česko, 2011, 139 min

Komentáře uživatelů k filmu (22)

  • liborek_
    **

    Oproti velmi povedeným Písním o lásce je nejnovější film dvojky Honoré-Beaupain dost podstatný kvalitativní sešup. Řekl bych, že tahle francouzsko-česko-britská polévka je hustší než boršč a přitom chuťově plytčejší než tofu... Pár osobních dojmů: Do skoro dvouapůlhodinového filmu nacpat tolik vedlejších dějových linek a přitom ani jednou z nich pořádně nezaujmout, je docela výkon. A nic na tom nezmění ani to, že se film má odehrávat v průběhu padesáti let. Vedle Paříže se na chvíli ocitneme v Praze, Londýně a New Yorku, stihneme "naši" srpnovou okupaci i nálety 9/11, nahlédneme pod pokličku nevázané promiskuity, nejběžnějších sexuálních orientací a pohlavních chorob, poslechneme si pár písniček o lásce a... konec... Tolik řečí a tak málo emocí. Slibované melodrama, slibovaná elegie na ženskost a vášeň se rozpustili v chaotickém míchanci bez silného jednotícího motivu. Zážitek se redukoval na ojedinělé scény, které aspoň na chvíli dávaly zapomenout, že osudy jednotlivých postav jsou nám vlastně zcela lhostejné. Přitom stačilo (podobně jako např. v Písních o lásce) zkrátit stopáž o 40 minut a zaměřit se skutečně pouze na vztahy hlavních postav, které by byly propracovanější - např. na úkor nepotřebných úliteb Formanovi ve formě odkazů na okupaci ČSR či na úkor ne úplně smyslné epizody s Hendersonem. Pocit nostalgie nevyvolám tak, že na diváka chrstnu tisíce detailů a epizodek a celé to zakončím rádobyefektním návratem na stejné místo o padesát let později... Velké zklamání.(8.12.2011)

  • Payushka
    *

    Nejen vyznění snímku je nejasné, ale i jeho myšlenka balancuje a neví, kam se přiklonit. Celou dobu sledujete film, kde si to rozdává každý s každým. V podstatě je zde řečeno, že je jedno, že milenci k sobě chovají jen minimální city. Na konci ale Deneuve vyhopsá do schodů a pronese "hlubokou" myšlenku, že důležitá je hlavně láska. Jeden výžlebt ale nemůže změnit něco, co do diváka hustil už více než dvě hodiny předchozí děj.(30.5.2012)

  • dopitak
    ****

    14. Festival francouzského filmu, kino Art, Brno. Smrtí jedné z hlavních postav měl film skončit. Tvůrci si evidentně užívali retrospektivní osu i prolínačky postav různého věku. Ludivine Sagnier je tu k nakousnutí.(30.11.2011)

  • Terva
    **

    Neměl jsem co dělat, tak jsem na to ze zvědavosti šel. Škoda, že jsou postavy tak nevěrohodné a jejich vztahy zvláští až divné. Má to dobrý potenciál, ale režisérsky nevyužitý.(4.1.2012)

  • Haluzz
    ***

    41 let, tři hlavní města, tři jazyky, šest hlavních postav, 139 minut.... a rozvleklejší by to snad ani být nemohlo. Šarm i žánrové hrátky(zmatenost je všude) ustoupili a zůstal jen průběh bez jakéhokoliv nitra. Tím spíš mě to mate, že je pod scénářem podepsán mimo jiné i Adam Thirwell, autor mile satirické a promyšlené(a v Les Chansons d'amour citované) Politiky.(25.1.2012)

  • Quisp
    *

    Mají to v té Francii ale divné vztahy. Manželé se podvádějí a ještě si svou nevěru s úsměvem schvalují, pohledné mladice se zase zamilovávají do homosexuálních protějšků. Máme je litovat? Máme jim fandit? Ve filmu Milovaní neradno hledat nápovědu. Děj vedený odnikud nikam vláčí po vykonstruovaných zápletkách nesympatické postavy, které neumějí vyjadřovat emoce, a proto je musí při jakémkoli vyjádřit zpěvem. Rádoby muzikálové scény mimochodem pohřbívají už tak hlemýždí tempo filmu. Není zde katarze, není zde mnohými očekávaný svěží humor, potěší snad jen úsměvně civilní Miloš Forman v roli milého záletnického děduly. Obrovský francouzský krok vedle.(28.11.2011)

  • Gee.Rocks
    *****

    Vtipné a milé. A Taky vášnivé a nespoutané. Rozkošně francouzské. Šíleně lidské.(23.11.2011)

  • anli
    ***

    Muzikálová komedie ve francouzském stylu o lásce mezi námi a o té velké,kterou potkáme jednou za život(možná).A taky o tom,jak se k tomu všemu staví nestranný pozorovatel-čas.Scénář je celkem příjemný a režisér Christopher Honoré k tomu dodává francouzský šarm a lehkost.Příběh samotný je ale místy trochu nudný,navíc se hlavní hrdinové zaplétají do zvláštního "mišmaše",v kterém chvílemi ani nevědí,co chtějí.Film je totiž mírně překombinovaný,co se týče nápadů a vztahů.Taky bych ho zkrátil, o nějakých 20 minut,protože některé pasáže jsou opravdu zdlouhavé a nudné(a taky zbytečné).Nudnější pasáže drží nad vodou herecký tým,zejména Sagnier,Mastroianni a Deneuve.A taky velmi příjemná hudební složka(určitě bude hodně poslouchaná) a skvěle vybrané písničky.Samotný film je vlastně smutný,trochu depresivní,přitom ale svým způsobem milý,nespoutaný a určitě lidský.Škoda,že to je tolik přeplácané a tak dlouhé.Možná by bylo lepší zvolit jednoduší způsob vyprávění a trochu brzdit propletenec vztahů.Film by pak byl přehlednější a zajímavější.Pořád je to ale příjemná francouzská podívaná,která neurazí a místy i potěší(myslím,že ženské pokolení o něco více).Český divák se také zaraduje z přítomnosti českých lokací a herců(Pavel Liška je opravdu kouzelný).Takže po chvilce přemýšlení a výsledných dojmů dávám zcela zasloužených 70% a to hlavně za hudbu,Chiaru Mastroianni a onu francouzskou lehkost,vtip a lidskost.(26.11.2011)

  • PollyJean
    *

    Dvě a čtvrt hodiny sledovat pestrý sexuální život několika dospělých a patrně i inteligentních lidí, kteří se k tomu ještě vzájemně chtějí anebo nechtějí anebo vlastně ani nevědí, zda opravdu chtějí nebo nechtějí. A do toho se v dost zbytečných písních dovídat moudra, že je lepší být milován než milovat nebo že je dobré být věrný. Zatraceně promarněný čas. Ta jedna hvězdička je tak akorát za Chiaru Mastroiani. Ne za její roli nebo herecký výkon, ale za její osobitý půvab.(25.11.2011)

  • koog
    ****

    Tu pravou lásku potkáme jen jednou za život. A pokud ji ztratíme, zvládneme žít dál, ale nezvládneme se pohnout z místa. Opravdu krásný film. Depresivní a přitom tak milý, s pravou francouzskou lehkostí a šarmem. Hudba je nádherná a pro mě se stane srdcovou záležitostí stejně jako třeba Amélie z Montmartu. Chiara Mastroianni je okouzlující žena, herečka a zpěvačka. Jedna výtka - škoda, že to nemá příjemnější stopáž, je to místy maličko utahané.(25.11.2011)

  • Florfila
    *

    Tenhle film nikdy nepochopím... Nepochopila jsem Madeleine, která se neustále, jako bumerang vracela k někomu, kdo s ní toužil sdílet pouze postel. Nepochopila jsem manžela Madeleine, který miloval ženu, která pro něj neměla srdce. Nepochopila jsem Veru, která se rozhodla zamilovat do homosexuála, nepochopila jsem Veru a její únik ze života... Pochopila jsem jen jednu věc: ..."můžu bez tebe žít, ale nemůžu žít bez lásky k tobě"... Film byl odtažitý, příliš dlouhý, zmatený. Jako by Honoré nevěděl kudy kam a lepil jednu scénu ke druhé poslepu a bez rozmyslu. Film, který by měl probouzet city, byl až nelidsky chladný. Nechápu obsazení Chiary Mastroianni. Působila na mě dojmem čtyřicítky, která se zasekla někde v osmnácti letech. Při každém pohledu na ni jsem byla přinejmenším zmatená... Na druhou stranu se mi líbila Catherine Denevue. Tahle žena v sobě má kouzlo... To ovšem bledlo pod taktovkou Christophe Honorého, což je velká škoda.(29.11.2011)

  • fredisek
    ****

    Víc sexu, míň dramatu oproti Písním o lásce. Zajímavé bylo cestování časem i světem, rok '68 optikou Francouzů, hudba a hlavně ten propletenec vztahů, omylů, kroků vedle a naivních zamilování se. Ale to nejdramatičtější vlastně vyšlo naprázdno. Je vidět, že Honoré měl na projekt mnohem víc financí, takže film protáhl (dvě a čtvrt hodiny jsou na tenhle žánr moc) a výtvarnou stránku dovedl k dokonalosti. O něco lepší byly drsnější, lidštější a možná amatérštější Písně o lásce, ale opravdu jen o kousek. Ovšem když píseň o Praze (jakkoli smutnou) složí někdo jako Alex Beaupain, tomu se říká pocta. Les Bien-aimés je jeden z mála romantických filmů, který dokáže říct I don't love you, a myslet to vážně.(26.11.2011)

  • Eluin
    ***

    Film se mi hodnotí těžko. Začátek mě zaujal, prostředek trochu znejistěl a konec trochu i nudil. Střihačské nůžky by se tu mohly více vyřádit.(18.12.2011)

  • štíple
    ***

    Pro mě zklamání. Zatím jsem na Festivalu franc. filmu viděla 4 filmy a tenhle byl jednoznačně nejslabší. Skvělé obsazení, příjemné šansony, ale zbytečně dlouhé, nastavované. Smrtí otce ( Miloše Formana) mohl film skončit a dojem by byl lepší.(25.11.2011)

  • Šípek
    ***

    Tak nějak začínám mít slabost pro Honorého frankofonní muzikály. Tady je navíc dějová linka koukatelná, písničky hezké, dobové reálie propracované, tak proč ne rovnou plný počet? Navíc, když ty herci se tam taky celkem snažej. Inu proto, že je tu toho hezkého snad až příliš, film působí přeplácaně, nastavovaně, zkrátka je moc dlouhý. A podotýkám, že jsem jej dokoukal při plném vědomí od začátku až do konce včetně závěrečných titulků. V porovnání s Písněmi o lásce mírné zklamání, ale rozhodně ještě nadprůměr.(6.12.2011)

  • odvedle
    **

    Zo začiatku šlo všetko tak, ako som si predstavoval, príbeh, herci, forma, časom ale film začal nudiť, a ani po dvoch hodinám som nevedel prísť na to, kam film má dospieť. Jasne, pochopil som o čo tam išlo a čo chcel film povedať - teda, aspoň si to myslím - ale podľa dĺžky filmu si myslím, že ani režisér sam nevedel ako film dotiahnúť k titulkom, tak len točil scénu po scéne, pridával epizódky, ďalšie postavy, miesta... vynikajúci dojem na mňa zanechalo samotné kino v Lucerne (moja premiéra v tomto kine), preto k jednej hviezdičke, pridávam ešte ďalšiu (za Lucernu, za veľmi milú pani, ktorá kontrolovala lístky...)(7.12.2011)

  • eficek
    ****

    «Je peux vivre sans toi, oui mais ce qui me tue mon amour c’est que je ne peux vivre sans t’aimer.» Ve francouzském cinéma d'art et d'essai, mezi francouzskými spectateurs je ta pravá francouzská atmosphère na francouzský film! A navíc pozorovat francouzské spectateurs, kteří slyší mluvit Pavla Lišku svou českou hatmatilkou, je zábavné! A mimochdem opravdu to stojí za to!(25.8.2011)

  • rottik-cb
    ***

    „Co kdybychom se přestali podvádět?“ „Blázníš?“ Škoda, těšila jsem se. Dostalo se mi ale jen zbytečně dlouhého filmu, ve kterém bylo (navzdory názvu) tolik sexu a smrti a tak málo citu. Soudit svět jen podle tohoto snímku, tak všechny ženské jsou lehké a všichni chlapi šmejdi. Zaujaly mě výkony dvou hereček- skvělé Ludivine Sagnier, která představovala Madeleine v 60. letech a velmi šarmantní Catherine Deneuve, hrající tutéž postavu o více než 30 let později. Hodnocení zvedá francouzština, která se mi příjemně poslouchala, a několik vtipných momentů. Naopak písničky byly úplně navíc- kdyby tam nebyly, nic by se nestalo, a děj by se možná posouval rychleji.(27.12.2011)

  • flakik
    ***

    Film, který vystřílel své trumfy hned v prvních minutách dál již nenabídl nic moc zajímavého. Děj velmi slabý, písně ne příliš záživné ani chytlavé a chyb ve filmu jak máku. Člověk nemusel být ani žádný odborník, aby si jich všiml. Jeden z mála filmů. u kterých jsem měl nutkání se dívat na hodinky, i když jsem v kině. Celý film táhla jen Catherine Deneuve, která je opravdu i ve svých letech stále velmi svůdnou dámou. Tu mohl velice dobře doplnit Miloš Forman, který do filmu vnášel v kombinaci s Catherine Deneuve opravdovou zábavu a člověk by i uvěřil, že film je komedie. Ovšem k tomu mu nebyl dán příliš prostor. Jsem zvědav, jak se na film budou dívat mí přátelé Francouzi.(30.11.2011)

  • d.u.f.f.y
    *

    Film měl dokanalý začátek: čech, nádherná francouzska, líbezná francouzština, tanky v praze, .... Ale potom se děj ubíral jiným směrem (bohužel pro mě). Dalo by se říct, že film ani žádný pořádný děj neměl. (bohužel pro platící diváka a pro mě). ŠKODA. Hvězda za tu francouzsku.(10.12.2011)

<< předchozí 1 2