poster

Milovaní

  • Les Bien-aimés

  • anglický

    Beloved, The

    (festivalový název)

Komedie / Muzikál

Francie / Velká Británie / Česko, 2011, 139 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Haluzz
    ***

    41 let, tři hlavní města, tři jazyky, šest hlavních postav, 139 minut.... a rozvleklejší by to snad ani být nemohlo. Šarm i žánrové hrátky(zmatenost je všude) ustoupili a zůstal jen průběh bez jakéhokoliv nitra. Tím spíš mě to mate, že je pod scénářem podepsán mimo jiné i Adam Thirwell, autor mile satirické a promyšlené(a v Les Chansons d'amour citované) Politiky.(25.1.2012)

  • anli
    ***

    Muzikálová komedie ve francouzském stylu o lásce mezi námi a o té velké,kterou potkáme jednou za život(možná).A taky o tom,jak se k tomu všemu staví nestranný pozorovatel-čas.Scénář je celkem příjemný a režisér Christopher Honoré k tomu dodává francouzský šarm a lehkost.Příběh samotný je ale místy trochu nudný,navíc se hlavní hrdinové zaplétají do zvláštního "mišmaše",v kterém chvílemi ani nevědí,co chtějí.Film je totiž mírně překombinovaný,co se týče nápadů a vztahů.Taky bych ho zkrátil, o nějakých 20 minut,protože některé pasáže jsou opravdu zdlouhavé a nudné(a taky zbytečné).Nudnější pasáže drží nad vodou herecký tým,zejména Sagnier,Mastroianni a Deneuve.A taky velmi příjemná hudební složka(určitě bude hodně poslouchaná) a skvěle vybrané písničky.Samotný film je vlastně smutný,trochu depresivní,přitom ale svým způsobem milý,nespoutaný a určitě lidský.Škoda,že to je tolik přeplácané a tak dlouhé.Možná by bylo lepší zvolit jednoduší způsob vyprávění a trochu brzdit propletenec vztahů.Film by pak byl přehlednější a zajímavější.Pořád je to ale příjemná francouzská podívaná,která neurazí a místy i potěší(myslím,že ženské pokolení o něco více).Český divák se také zaraduje z přítomnosti českých lokací a herců(Pavel Liška je opravdu kouzelný).Takže po chvilce přemýšlení a výsledných dojmů dávám zcela zasloužených 70% a to hlavně za hudbu,Chiaru Mastroianni a onu francouzskou lehkost,vtip a lidskost.(26.11.2011)

  • Slarque
    **

    Jakž takž ušly hudební výstupy, ale na muzikál jich bylo málo. Herečky jsou krásné, ale herce asi ve Francii nemají, takže v neúměrně plytkém scénáři musel vypomoci Čech a Američan. Mladého Čecha navíc hraje jakýsi Srb, který nemluví „česky“ o mnoho lépe, než jeho francouzská manželka. Žánrově se to sem tam tvářilo jako komedie, po chvíli melodrama, a tak nějak zmatečně to mezi těmito škatulkami přebíhalo. Kvůli herečkám jsem to z úcty dokoukal, ale tak málo děje na 139 minut? To nemohlo vyjít, ani kdyby film režíroval někdo schopnější.(26.11.2014)

  • liborek_
    **

    Oproti velmi povedeným Písním o lásce je nejnovější film dvojky Honoré-Beaupain dost podstatný kvalitativní sešup. Řekl bych, že tahle francouzsko-česko-britská polévka je hustší než boršč a přitom chuťově plytčejší než tofu... Pár osobních dojmů: Do skoro dvouapůlhodinového filmu nacpat tolik vedlejších dějových linek a přitom ani jednou z nich pořádně nezaujmout, je docela výkon. A nic na tom nezmění ani to, že se film má odehrávat v průběhu padesáti let. Vedle Paříže se na chvíli ocitneme v Praze, Londýně a New Yorku, stihneme "naši" srpnovou okupaci i nálety 9/11, nahlédneme pod pokličku nevázané promiskuity, nejběžnějších sexuálních orientací a pohlavních chorob, poslechneme si pár písniček o lásce a... konec... Tolik řečí a tak málo emocí. Slibované melodrama, slibovaná elegie na ženskost a vášeň se rozpustili v chaotickém míchanci bez silného jednotícího motivu. Zážitek se redukoval na ojedinělé scény, které aspoň na chvíli dávaly zapomenout, že osudy jednotlivých postav jsou nám vlastně zcela lhostejné. Přitom stačilo (podobně jako např. v Písních o lásce) zkrátit stopáž o 40 minut a zaměřit se skutečně pouze na vztahy hlavních postav, které by byly propracovanější - např. na úkor nepotřebných úliteb Formanovi ve formě odkazů na okupaci ČSR či na úkor ne úplně smyslné epizody s Hendersonem. Pocit nostalgie nevyvolám tak, že na diváka chrstnu tisíce detailů a epizodek a celé to zakončím rádobyefektním návratem na stejné místo o padesát let později... Velké zklamání.(8.12.2011)

  • Quisp
    *

    Mají to v té Francii ale divné vztahy. Manželé se podvádějí a ještě si svou nevěru s úsměvem schvalují, pohledné mladice se zase zamilovávají do homosexuálních protějšků. Máme je litovat? Máme jim fandit? Ve filmu Milovaní neradno hledat nápovědu. Děj vedený odnikud nikam vláčí po vykonstruovaných zápletkách nesympatické postavy, které neumějí vyjadřovat emoce, a proto je musí při jakémkoli vyjádřit zpěvem. Rádoby muzikálové scény mimochodem pohřbívají už tak hlemýždí tempo filmu. Není zde katarze, není zde mnohými očekávaný svěží humor, potěší snad jen úsměvně civilní Miloš Forman v roli milého záletnického děduly. Obrovský francouzský krok vedle.(28.11.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace