poster

Jen Bůh odpouští

  • Dánsko

    Only God Forgives

  • Francie

    Only God Forgives

  • Švédsko

    Only God Forgives

  • Slovensko

    Len Boh odpúšťa

  • Velká Británie

    Only God Forgives

Thriller / Krimi / Drama

Thajsko / USA / Dánsko / Francie / Švédsko, 2013, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ninon
    ***

    Pasivnost/oddanost hlavního hrdiny mi v něčem připomněla literární postavu Meursaulta. Takovou hloubku od Refna ale opravdu nečekám. Proto je pro mě výklad a la Freud (zabití otce, vztah k matce) čirým přáním a detektivní prací diváků aneb kdo hledá najde. Jen se podívejme na důvod přílišného použití červené barvy - barvoslepý režisér! A je vymalováno. Co si z tohoto filmu nakonec odnáším je otázka proč kvůli téhle roli Gosling trénoval nějaký Muay Thai box, když -spoiler- použije pěsti všehovšudy jednou (a ještě mizerně) a pak střílí?!(31.7.2013)

  • hirnlego
    ****

    Věnování a poděkování Jodorowskymu a Noému... Jo, Refn by hodně chtěl být jako oni. Ze začátku je to "on se tak snaží, zív", což se ale kupodivu pomalu změní na "on se tak snaží, dík". Scény s repetitivním hudebním podkladem byly lahoda, až jsem se musela usmívat jako idiot. To, jak mě poslední dobou Refn sral (Drive, kecy o Trierovi), díky téhle laskavosti začalo trochu odeznívat (jen si to zas nesmim číst). Takže klidně sem s něčím dalším... Ale stejně je to píčus.(6.6.2013)

  • Malarkey
    ***

    Nicolas Winding Refn a Ryan Gosling zřejmě byli překvapení tím, jak Drive u široké veřejnosti uspěl. Proto jim to dodalo kuráže a pustili se do ještě těžší látky, než byl právě Drive. Říká se, že v jednoduchosti je síla a Drive přesně takový byl. Dynamická kamera, tísnivá atmosféra podpořená skvělou muzikou a ve své podstatě hrozně jednoduchý nápad. Jen Bůh odpouští má všechny tyhle prvky, ale k tomu všemu je ještě dost brutální, což by nebylo úplně na škodu. Asijské filmy s mafií v hlavní roli takové prostě jsou. No ale k tomu všemu se v něm ještě míň mluví a všechno daleko dýl trvá. To je možná největší problém filmu. Dynamický by jakžtakž byl. Některé záměrně dlouhé a nic neříkající záběry mají na okamžik co říct, ale za chvíli se veškerá ta atmosféra vytratí, protože se ve filmu vlastně nic neděje. Kvalitní elektronické hudby je také ve výsledku poskrovnu a celé to počáteční nadšení během ani ne půl hodiny rychle vyprchá. Člověk pak kouká na Ryana, který si myslí, že vše uhraje jen svým charismatem, ale zřejmě nechápe, že když nepromluví, tak si na něj člověk nedokáže udělat názor. I přesto respektuji snahu tvůrců. Je to naprosto odlišný film od klasické filmové produkce a zaslouží si obrovský respekt. Drive byl dílem momentu a úspěchem okamžiku. Jen bůh odpouští je ale jeho nevýrazný stín.(1.11.2013)

  • playboxguest
    *

    Tady pomalu nebyla scéna, při které by mi hlavou neprojelo "Co to má jako bejt?". Gosling tu byl úplně zbytečnej, jeho roli mohl zahrát kdokoli. Od odpadu to dělí jen slušnej vizuál, bez kterýho bych to asi ani do konce nedala.(10.5.2014)

  • Aaron.
    ***

    Totální artovka téměř bez děje. V podstatě se jen prokousáváte atmosférou k nějaké krvavé scéně. No prostě, kdo nezná Refna tak byl v hajzlu. A pokud se někdo řídil jen podle Drive, tak to asi dopadlo hodně ošklivě. Dokonalá příprava na tenhle film je Barbar. Vyzvednul bych hlavně hudbu. V kině jsem prostě musel zůstat až do úplného konce titulků. A vysvětluju si to asi tak, že Gosling v podstatě hraje takovýho magora, kterej si nechá useknout ruce, aby už nikdy nedělal "kraviny" (tečka)(6.6.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace