• rt12
    ****

    Ne moc známý snímek, který zobrazuje dobu zlou, v našich dějinách jednu z nejhorších. Pro mě životní role Jana Hrušínského, kde se projevily jeho nesporné kvality ( do té doby mě nepřevědčoval). Kluk, který se dostal na nějakou chvilku STB na kobylku. Prý se to skutečně stalo, to by tedy byl Husarský kousek.(20.5.2014)

  • kingik
    *

    Velice slabý a zcela zapomenutý český film. Nemám, co na něm pochválit. Je odfláknutý, pojatý v televizním aranžmá s podprůměrnými hereckými výkony. Téma sice bylo neotřelé, ale pohřbeno s ceremoniářem. 20%(27.12.2011)

  • Master19
    **

    Jo tak on to byl Thriller? :-) Pomalu plynoucí děj je možné si dovolit u příběhů poetických, melancholických - čili nutkajícícm k zamyšlení. Tady je to spíš ke škodě. Herci jakési druhé ligy (bez urážky, větišnou v pohodě) tu tedy splácávají málo uvěřitelný (čili těžko hmatatelný) příběh, který byl - zdá se - právem zapomenut...(19.3.2009)

  • zette
    ***

    Vyborny zaver, ktery podtrhava podstatu celeho filmu. Urcite to ma atmosferu, Ceremoniari ale chybi tempo a vice dramatickych situaci. Jana Hrusinskeho moc nemusim, tato role, kdy mohl plne vyuzit svuj stoicky herni projev mu ale sedla. Z hercu me nejvice zaujal Milan Riehs.(23.3.2014)

  • gouryella
    ***

    Film ztrhany kritikami je sice hodne nudnou zalezitosti, ale Jan Hrusinsky si svoji postavu dokonale vychutnal.(3.8.2002)

  • - Film vznikl na základě povídky Evy Kantůrkové z knihy "Černá hvězda". (sator)

  • - Pohřební scéna se točila v barokním kostele sv. Jana Křtitele v Osově. Většina místních obyvatel však o ničem nevěděla. Záběry, kdy František (Jan Hrušínský) navštíví "poprvé" svou matku, se točila na nádvoří osovského zámku. V době filmování se na tomto místě skutečně nacházem domov důchodců. (HJ-FILIP)

  • - Hlavní hudební složku filmu tvoří Goldbergovské variace Johanna Sebastiana Bacha (BWV 988, Klavírní cvičení spočívající v Arii s rozličnými variacemi pro dvoumanuálové cembalo). Ústředním tématem je právě opakující se Arie a jednotlivé rozličné variace (veselé i smutné, rychlé i pomalé) jsou potom podbarvením konkrétních odpovídajících míst filmu. Použita byla přelomová nahrávka slavného kanadského klavíristy Glena Goulda z r. 1955. (alonsanfan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace