poster

Tyranosaurus

  • Velká Británie

    Tyrannosaur

  • Slovensko

    Tyranosaurus

    (festivalový název)

Drama

Velká Británie, 2011, 92 min

Režie:

Paddy Considine

Scénář:

Paddy Considine

Kamera:

Erik Wilson

Střih:

Pia Di Ciaula
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Slušné herecké výkony napasované do emotivního příběhu ze života. To vše namotané do syrového britského dramatu. V tomto případě sice dobré, ale ne natolik, abych si to jako řadu jiných dramat zapamatoval. A ani nevím proč.(20.11.2012)

  • Sarkastic
    ****

    Krom pár míst téměř konstantní deprese aneb když nejveselejší/nejpohodovější částí filmu je sešlost na způsob pohřební hostiny. Ale pro tenhle typ snímků mám prostě slabost, zvlášť pokud mě osudy/příběhy hlavních hrdinů nějakým způsobem hlouběji zasáhnou a o zbytek se postarají přesvědčiví herci v dobře napsaných rolích. Což bylo v případě Tyranosaura splněno a díky nátuře postavy Josepha se filmu podařilo vyhnout nějakému dojímání a v podobném duchu se nesl i řekněme smířlivý konec. Pod psa jsem neviděl, takže nemůžu srovnat, jak se režisérovi podařilo původní námět rozvinout, nicméně na celovečerní režijní debut myslím kvalitní práce za silné 4*. „Chvíli jsem si za to odseděl. Dostal jsem spoustu dopisů od lidí, co psali: Dobře. Vážně dobře. Udělal bych totéž. Ale nikdo to neudělá. Každý na to myslí, ale udělal jsem to já. To je rozdíl mezi mnou, tebou a zbytkem světa.“(8.7.2014)

  • HareS
    ****

    Pozostatky z Jurského parku. Či skôr prevedenie krátkometrážnej prvotiny Paddyho Considinea do celovečerného debutu, pohrávajúceho sa s existenciálnou trýzňou a stratou zmyslu premárnených životov dvoch osamelých zblúdilcov, žijúcich uprostred šedivej okrajovej štvrte severoanglického Leedsu. Neokázalosť a civilnosť ako samozrejmé trademarky britskej nemainstreamovej (alebo nielen tej) tvorby, tvoria aj Tyrannosaurovu neoddeliteľnú súčasť. Film ľahko preložiť ako vztýčený prostredník otvorene ukazujúci k Bohu, ktorý nie a nie Josephovi pomôcť. Nie sú nám predkladané žiadne manipulatívne, či iné lacné prostriedky, ktoré by iba vnucovali povrchne empatické cítenie s postavami. Práve naopak. Emócie musíme hľadať sami, za zachmúrenými tvárami ústredných postáv, nevidiacich zmysel svojho ďalšieho bytia, za šedivo strohými kamerovými kompozíciami. Avšak stretnutím Josepha a Hannah pomaly začnú praskať ľady, hoci ich úplné nalomenie je len na divákoch. Hyper-optimista by mohol namietať, že z filmu boli vystrihnuté všetky scény ukazujúce nám postavy vo svetlých okamihoch, v okamihoch, keď ich životmi sprevádza šťastie. Ale práve metódou absencie čohokoľvek pozitívneho však Considine silnejšie podtrhuje šedivú realitu tej fázy života, keď vysloviť viac ako len vetu Nemám nikoho, je nemožné. Komorné, neprikrášľujúce, depresívne i asketické a nehľadajúce svetlé stránky života tam, kde nie sú, to je Tyrannosaur. Britský civilizmus v duchu Kitchen sink drám Linsay Andersona či Kena Loacha, za ktorého postupné zarývanie sa pod kožu môže predovšetkým Peter Mullan v hlavnej úlohe. Ten, kričiaci po vzore Mela Gibsona Freedom, len potvrdzuje svoj kultový herecký status. 85%(3.6.2012)

  • Orvokki
    ****

    Ja vlastne nemám na tento film slov. Dosť silný príbeh s nečakaným záverom. Všetko perfektne fungovalo, herci, kamera, dej, atmosféra... [20. Art Film Fest](22.6.2012)

  • mcb
    ****

    Velice povedený režijní debut. V nepříjemném, civilním a značně sebedestruktivním dramatu však divák díky uvěřitelnosti a přesným hereckým výkonům překousne i to, že podobných sociálních sond do z*urvených životů už tady bylo nespočetně mnoho. Práce s kamerou, zvuky a psychologií postav na debut velice zdařilá. A ten emocionálně strhující závěr!(15.2.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace