poster

Pacific Rim - Útok na Zemi

  • USA

    Pacific Rim

  • Slovensko

    Ohnivý kruh

  • Velká Británie

    Pacific Rim

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný

USA, 2013, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lateef
    ***

    Začalo to kdysi dávno filmem Robot Jox. Vrcholem měli být Transformeři. Pak přišla první upoutávka a pochopení, že vše před tímhle měl být předkrm. A opravdu: Jaegeři a Kaiju jsou tak skuteční, efekty tak neuvěřitelný, že si v pohodě dokážu představit scénu, kdy vidím malou školní třídu - v první lavici sedí Bay s Emmerichem, za nimi Cameron, Singer, Snyder, Lin a další, a přede všechny nakráčí Del Toro, majestátně se rozhlédne, každému věnuje pár vteřin pohledu, zastaví se u Baye a vyprskne smíchy. Fakt jako brutálně neskutečný. Škoda ale, že roboti nevyužívají větší arzenál zbraní a příšery v podstatě jenom rubou pěstmi, k vidění jsou pouze kanóny, plazmatické dělo, řetězový meč. Jinak není film nic víc než typickej hollywoodskej blockbuster, tzn. obří akce, pitomej děj, ohrané dialogy, happyend. IMAX mě zklamal, spoustu záběrů v soubojích jsem nestíhal. Dám si to ještě jednou ve 2D. Nejlepší momenty filmu jsou všechny v traileru, včetně v podstatě celého proslovu Elby. Perlman vtipnej a v jeho poslední scéně mu i pár lidí v kině zatleskalo:) Viděno, odškrtnuto, chtěl jsem trochu víc, co se týče bojových možností Jaegerů. Tak snad ve dvojce. 70% 190 miliónů dolarů(rozpočet)/400 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(11.7.2013)

  • novoten
    ***

    Něco tu skřípe a bohužel ne oním dobrým robotím způsobem. Del Toro si sice hraje s obrovskými figurkami, ale zapomněl jim přimontovat i bušící srdce. Libovolný díl Transformers může mít chyb kolik chce a přitom funguje po vyprávěcí nebo emocionální stránce nesrovnatelně lépe. Tady se překvapivě dlouho vrší všemožná dialogová i vypravěčská klišé, zdaleka ne všichni herci působí sympaticky (Charlie Day v potrefené poloze selhává na celé čáře) a všechna tíha tak leží na akčních scénách. Ty podle očekávání fungují dokonale a taková bitva o Hongkong je se třetím rozměrem v zádech opojná jako už dlouho nic, ale ani to zdaleka nestačí. Za každým přesným úderem se totiž skrývá rozpačitá hláška, za každým zvratem pak vědomí, že tohle je jen a pouze splněný sen malého kluka bez čehokoli, co by uspokojilo i někoho, kdo v pokojíčku neházel o zeď robotem a ještěrem. Vždyť i dějové odbočky s jakousi přidanou hodnotou, tedy černý trh nebo náznaky společenské krize, působí lehce křečovitě. A vzhledem k tomu, že se s nepřítelem potýkají charaktery, které jsou jen přednastavenými žánrovými figurkami (bohužel i očekávaní tahouni Mako a Pentecost), je to i přes opatrná očekávání dost těžké zklamání. Třetí hvězdu zachraňuje sympaťák Charlie Hunnam s vizáží omládlého Daniela Craiga a také Ron Perlman v poloze - Rona Perlmana. Tím spíš mi, jako člověku, který oběma dílům Hellboye pravidelně přiznává status dost možná nejlepších komiksových adaptací, je upřímně líto, že tahle blockbusterová jistota nakonec nevyšla. Dokonalá vizuální atrakce zůstala právě jen onou atrakcí, ne poctivým filmem.(11.7.2013)

  • Cival
    **

    Jedinečně sterilní blockbuster s okázalou trikovou rubanicí, která bohužel ani na moment nestrhne. Kromě generické hudby a děje bez šťávy nasere hlavně katastrofální casting, díky němuž se ty šablonky dělí výhradně na postavy otravné (vědátoři, Perlman) a mdlé (Elba, Hunnam).(15.12.2013)

  • Bluntman
    ****

    Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features.(23.12.2013)

  • Kryšpín
    ***

    Guillermo, Guillermo, Guillermo... Kde jsou ty charismatické postavičky z filmů jako Faunův labyrint, kde jsou ty krásné vizuální bitvy jako v Hellboyovi, kde je ta temná atmosféra jako v Princovi bez království? Místo toho se snažíš o jakési čínské Transformers, kde mladej hrdina je bohužel nevýraznej a já o jeho postavě nevím téměř nic. Pohled na Rinko mi vždycky zvedne náladu, ale ta se tam taky vůbec nějak neprojeví. Kupodivu nejvíc mě bavil bláznivej vědec, kterej je schopnej udělat všechno proto, aby se z něj stal hrdina, ale jinak je posranej strachy až za ušima. Hvězdičky máš jen za jeho hlášky. Ta využitá klišé byla jen k smíchu, v tom špatném slova smyslu.(11.7.2013)

  • - Režisér Guillermo del Toro chtěl v divákovi vyvolat pocit úžasu. Inspirací mu byl obraz nazvaný „Kolos“, jenž vytvořil španělský malíř Asensio Juliá, a barevný dřevoryt zvaný „Velká vlna u pobřeží Kanagawy“, který zhotovil japonský umělec Kacušika Hokusai. Obě díla jsou z 1. poloviny 19. století. (Flussmaister)

  • - Po motorkárskom seriály Sons of Anarchy (2008) a komédii Frankie Go Boom (2012) je to už tretí spoločný projekt Rona Perlmana a Charlieho Hunnama. (S3MIR)

  • - Původně se mělo ve filmu objevit dvanáct příšer Kaiju a devět Jaegerů. (Reapper)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace