Reklama

Reklama

Ve jménu vlasti

(seriál)
  • USA Homeland (více)
Trailer 2
Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, (2011–2020), 84 h 32 min (Minutáž: 45–84 min)

Hudba:

Sean Callery

Hrají:

Claire Danes, Mandy Patinkin, Rupert Friend, Damian Lewis, Maury Sterling, F. Murray Abraham, Morena Baccarin, Jackson Pace, Morgan Saylor, Elizabeth Marvel (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(8) / Epizody(96)

Národní hrdina, nebo zakuklený terorista? Damian Lewis a Claire Danesová rozehrávají nebezpečnou partii v oceněném americkém seriálu. Ve jménu vlasti je americký veleúspěšný televizní seriál Howarda Gordona a Alexe Gansy, založený na motivy izraelského televizního seriálu Hatufim (česky: Váleční zajatci), jehož autorem je Gide'on Raf. Seriál se pohybuje na hranici psychologického thrilleru a dramatu. Hlavními postavami jsou agentka CIA Carrie Mathisonová (Claire Danes) a příslušník americké námořní pěchoty Nicholas Brody (Damian Lewis). Brody byl zajat během mise v Iráku teroristickou organizací Al-Káida a osm let byl držen jako válečný zajatec. Poté je objeven americkou speciální jednotkou Delta Force a jako válečný hrdina se vrací do Spojených států. Mathisonová jej však podezírá, že jej Al-Káida zlomila a stal se z něj terorista. (Česká televize)

(více)

Videa (47)

Trailer 2

Recenze (805)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Prvé dve špičkové série sú nanešťastie pochované treťou sériou, ďalej už nepozerám. Možno to bude diétnou porciou Damiana Lewisa, ktorý sa začal objavovať len sporadicky. Hlavne ale už chýba ten strhujúci scenár, ktorý ťahal seriál po dve série a zmiznutím hlavného hriešnika mu akoby došiel dych. Chválim ale nápaditosť vo vyšetrovaní CIA a teroristických útokov, vyzerá to dôveryhodne a zaujímavo. Žiaľ, problém vidím aj u hlavnej predstaviteľky Claire Danes, ktorá spočiatku vyzerá na super herecký výkon, neskôr ale príliš prehráva a ešte k tomu jej postava je napísaná takým spôsobom, že je to nereálne. Nikdy v živote by CIA nezamestnala človeka, ktorý si robí , čo chce, a neposlúcha príkazy nadriadených. Navyše jej večné spočinutie v nemocnici je opätovne nepotrebná vsuvka filmu. Toľko kritika, ale prvé dve série by som hodnotil na plný počet nielen kvôli príbehu a zaujímavým koncom každej časti, ktorá má vždy aj úplne trefný názov. Je tu toho viac, je tu americký pohľad na terorizmus bez toho patriotizmu. Ukazuje sa aj stránka USA, ktorá nie je dobrá, ide o atakovanie krajín len pre moc, snažia sa dať do popredia aj moslimov, ktorí s terorizmom napríklad nesúhlasia. V celku to ale hodnotím ako hodnotný seriál. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónov║ Zo začiatku, prvé diely ma nechávali dosť chladným. Postupne to ale naberá grády, príbeh sa zamotáva a každou sériou to na záver riadne zamáva či už v dobrom alebo zlom. Niektoré úseky ale nemusia byť úplne tip top vyprofilované ale ináč to drží v dobrom napätí. Ako nápad/ námet na dnešnú to je priam ušité. /70%/ ()

Reklama

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Říkejte si, co chcete, ale silných ženských hrdinek v seriálech nikdy není dost. A tajná agentka Carrie je skvělá a zajímavá postava. Je chytrá, schopná, emancipovaná... a v jistém smyslu slova poškozené zboží, protože jí tak trochu hrabe (a má na to potvrzení od doktora). Když začne být obsesivně posedlá myšlenkou, že bývalý voják Brody, který se právě vrátil z pekla iráckého zajetí, vlastně spolupracuje s teroristy, rozjíždí se zajímavá špionská hra na kočku a na myš. Jenže kdo je tady ta myš a kdo kočka? Kdo si s kým hraje a kdo předstírá? Líbí se mi, jak klasický špionský koncept tvůrci okořenili ženskými prvky a nejde tu jen o tvrdé agenty FBI, zlé teroristy a namakané vojáčky. Claire Danes její postavu žeru každou minutu - když honí zlé hochy s pistolí, když je citově zranitelná i když je psychicky hroutí. Tenhle seriál staví na paranoi vybudované po 11. září a překvapivě silně se trefuje do černého. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 80% - Přestože se občas v seriálovém světě objeví příjemná akce nebo snaživí agenti, regulérní nástupce Jacka Bauera chyběl. A do jisté míry chybí pořád, ale s hudbou Seana Calleryho a nekompromisním obrazem politiky i světa špionských úkolů a intrik se stal Homeland jeho vzdáleným bratříčkem. Paranoia kolem seržanta Brodyho, emoce agentky Carrie nebo důvtip sympaťáka Saula vtáhnou do děje nápaditým pilotem i samotným odvážným tématem a je jen škoda, že se ve druhé polovině tempo občas překvapivě zasekne. I tak ale pod křídly Showtime vznikl další sugestivní seriál, jehož první sezóna byla teprve začátkem, který pomohl redefinovat žánr. Tím spíš, že tvůrci i při nejvyšších možnostech nikdy nezašli za hranici, kde by se z jejich dítka mohl stát přepálený zmatek. 2. série - 100% - Když by na nejvyšší hodnocení stačily jen brilantní dialogy; když i ze situace typu prohledávání kanceláře nebo projíždění kolem stojícího auta je bez nadsázky nervy drásající okamžik; když se ústřední parta herců předhání v co nejúžasnějším výkonu - to jsou chvíle, kdy se Homeland stává králem sezóny 2012 a dává nám do hlavy pořádné dilema. Chceme, aby se tvůrci zastavili na adekvátně nízkém počtu sérií nebo budeme Carrie fandit ještě pěkných pár let s rizikem zbytečného natahování zápletky? S paranoiou na druhou, kterou druhá řada přinesla, jsem byl ochoten klidně riskovat druhou možnost, přestože dnes už vím, že ta první by bývala lepší. 3. série - 90% - Unkillable, bringing misery wherever I go. Tíživé, místy zničující a v důsledku tak mnohem méně divácky líbivé než hra na kočku a myš nebo thrillerové naháněčky. Hlavní hrdinové tentokrát padají do nejedné sítě intrik a bolest i zklamání jsou na denním pořádku až tísnivě často. Politická špinavost se o Carrie či Saula otírá snad v každé epizodě a Brody či Dana čelí následkům vlastní minulosti. A seriál tak získává zcela novou tvář, která je na sledování o něco náročnější, ale jako celek se definitivně stává nadčasovým. 4. série - 70% - To, co se po epizodě The Star zdálo jako konec jedné éry a obtížné místo pro začátek něčeho nového, se skutečně stalo koncem jedné éry a začátkem nejistého tvoření nové Carrie, která ale ve výsledku dělá ty samé chyby - jen k nim chybí ona upřímná motivace, díky které jsem se do ní tři sezóny zpátky zamiloval. Celá linka s Aayanem totiž dělá ústřední hrdince medvědí službu a dřívějším činům a kličkám kolem Brodyho ubírá dojem jedinečnosti. Až když ve druhé polovině vygradují linky do výbušných střetů, při kterých tuhne krev v žilách, začínám hlavním charakterům zase fandit. Což nic nemění na tom, že některé zvraty či celé epizody jako by připluly z pozdějších sérií bauerovské 24. To sice není v žádném případě chyba z hlediska kvality, ale Homelandu ubírá jak na výjimečnosti, tak na zdánlivé realističnosti, kterou si v předchozích letech zvládal bez zaváhání udržovat. Od vyloženého zklamání a povzdechu nad začátkem cesty nikam tak pákistánskou baladu zachraňuje civilní finále, které dává prostor hercům, několika všeříkajícím pohledům a kratičkým úderným dialogům. Vtíravý pocit promarněné šance na odchod na samotném vrcholu ale setřást nedokážu. 5. série - 70% - Renesance se (nakonec) nekoná. Zatímco loni se sezóna zdlouhavě rozjížděla, aby získala větší náboj ve druhé polovině, letos je to přesně naopak. Sugestivní pocit paranoie střídají chladnokrevné činy na obou stranách barikády, Carrie je opět na hraně svých sil a intriky brnkají na nervové struny všech zúčastněných - aby se všechno sesypalo na hromádku předvídatelných, náhodných a podivně napsaných klišé. Alex Gansa se jako hlavní tvůrce rád chlubí tím, jak scénáristé nasávají aktuální informace a zapracovávají je do děje. Bohužel mám pocit, že se jim poznámky na téma Islámského státu, úniku informací nebo Vladimíra Putina poněkud pomíchaly a kvůli tomu zašantročily i rozumné pointy. Protože dostal seriál s postavou Allison překvapivě svěží náboj, strašně mě tenhle rozpačitý výsledek mrzí. Tím spíš, že dokazuje, že jestli by tvůrci měli v posledních letech dostat za něco pohlavek, je to za způsob, jakým (ne)umí psát tak vděčnou postavu, jakou je Peter Quinn. 6. série - 80% - Další důkaz, že seriál funguje nejlépe, když rozehrává osudy postav v realisticky dramatických kulisách. Ono nutkání tvůrců být za každou cenu společensky aktuální je totiž i tentokrát ve výsledku na škodu, protože na každou dobrou scénu připadá jeden utahaný dialog s blízkovýchodní vedlejší postavou na politicko-ekonomické téma. Původně jsem byl dokonce ještě větší pesimista. Zatímco na konci minulé řady vše nasvědčovalo tomu, že dny Petera Quinna jsou sečteny, vstupuje do nové série jen pár dějových měsíců od posledních událostí sice ve zbídačeném, ale původním nevratným prognózám zcela nepodobném stavu. Ději ale chci jít naproti, takže když pomine prvotní rozčarování a příběh se přestane soustředit na nezajímavého Sekoua, začne dokonale fungovat paranoidní atmosféra a herecký trojlístek Danes-Friend-Marvel podává výkony doslova dech beroucí. Homeland je opět na začátku, pravděpodobně na tom posledním. Televizní nesmrtelností už tvůrci pohrdli, něco mě ale pořád nutí přát jim cílovou rovinku bez zakopnutí. 7. série - 60% - Gansa a spol. chtějí mít všechno a často kvůli tomu nemají téměř nic. Zabředávají do pokusů o reflexi současných palčivých témat (Rusko, americké prezidentství a důvěra v něj, média) a pokaždé, když už už chytají některou z problematik, pomohou si, tak jako mnohokrát předtím, přestřelkou jak vystřiženou z eskapád Jacka Bauera a tím veškerou svou realističnost posílají velmi rychle k šípku. Zásadní zvraty se občas dějí mimo záběr, případně se otevřeně inspirují oscarovými snímky nedávných let (Argo, Most špionů), v případě nutnosti přibrzdění zápletky přichází ke slovu další kapitola emocionálního vydírání v podobě Franny a celý koncept pomalého finále s příhodně vyřešenými nebo zcela ignorovanými pointami se mi tento rok už definitivně zajídá. Proto díky bohu za fenomenální Claire Danes a spolehlivého Patinkina, kteří k hodnocení sami o sobě přidávají desítky procent a s několika zdatně přihrávajícími vedlejšími herci (Roache, Bridges) jako jedni z mála zúčastněných obhajují další pokračování kdysi výtečného kousku. 8. série - 70% - Po dvouleté pauze ve vysílání a dopředu avizovaném návratu na Blízký východ se mi další kapitola zdála až zbytečná, tím spíš, že experimentování s ruskou stranou naposledy nedopadlo zrovna na výbornou. Docela dlouho to navíc vypadá, že seriál se poněkud "přesloužil", že už v dnešním světě nemá místo a že se vrací k zapomenutým věcem, na které není ve dvacátých letech místo. Od chvíle, kdy přesně v duchu starých dobrých časů začne snad každá linka jít po stránce vývoje události do příkopu, je to ale ten starý dobrý Homeland plný napětí a ve kterém hlavní role hrají právě ti dva, kteří jej táhnou od samého začátku. Jak Claire Danes, tak Mandy Patinkin se překonávají a je škoda, že centrální dějová linka odletí jako když utne a že jedním z hlavních hráčů je ovlivnitelný zbabělec Hayes. Je to právě množství prostoru pro tuhle nevydařenou postavu, které zas a znovu ukazuje, že tvůrci ani na samém konci neumí uhnout od doslovného a až úsměvně zabejčeného zobrazování politických preferencí do vlastních scénářů. Měřítko se kvůli zmíněnému mění do nevěrohodného poměru, což je nejvíc patrné na samém konci, v příjemně přímočarém a zároveň všeobjímajícím finále. Carrie, Saul, Brody, Quinn a všichni ostatní dávno promeškali šanci na mramorovanou nadčasovost a z poslední sezóny mám dojmy stejné jako ze seriálu jako celku, tedy že méně je někdy přeci jen více. Vzpomínám rád, ale bez občas nakyslého dojezdu už si je představit neumím. () (méně) (více)

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Why kill a man when you can kill an idea? Homeland se zabývá doposud spíše filmovým tématem-terorismem. Nijak takové příběhy nevyhledávám, ale Homeland mě nalákal ukázkami v televizi a musím říct, že jako většina diváků jsem si ze seriálu na zadek nesedla. Nejspíš to bude tím, že mě politikaření obvykle moc nezajímá.. každopádně v hlavní roli exceluje (ne)sympaťák Damian Lewis (terorista, nebo ne?) a zdárně mu sekunduje Claire Danes v roli Carrie, postižené maniodepresí (eeeh, ta už dávno nesekunduje, ale přebrala hlavní roli!) která mi někdy svým impulsivním jednáním leze na nervy. Co na seriálu obdivuji, tak jsou vytříbené detaily-vztahy v CIA, vztahy v Brodyho rodině,charaktery (a to i ty vedlejší). Určitě hodně milé překvapení, každopádně musím podotknout, že zdejší srovnávání s Dexterem je hodně mimo, společnou mají jen vysílací stanici!( ano a zrzavého hlavního hrdinu:) Mimochodem Lewisův americký akcent je opravdu povedený.. Po začátku třetí řady musím říct, že už to zdaleka není co bývalo a něco je rozhodně špatně, když mě daleko více baví ta otravná Dana než hlavní hrdina. Připadá mi, že tvůrcům docházejí nápady, navíc postava Saula se stala strašně bolavou osinou v zadku. Jestli to takhle půjde dál, hodnocení snížím na tři hvězdičky. Těch 88 % si to tedy nezaslouží. ()

Galerie (1 267)

Zajímavosti (48)

  • V epizóde mala krátku scénu aj známa reportérka a korešpondentka Ramita Navai, ktorá informuje z podobných prostredí, o akých pojednáva tento seriál. V epizóde si taktiež zahrala jednu z reportérok. (Real Tom Hardy)
  • V čase 37:18 projíždí auta moskevskými ulicemi a na rohu domu je vidět název ulice „Andrássy út“. I další záběry pak prozrazují, že Moskva byla točena v Budapešti. (bearmeedek)
  • Scény z Iráku se natáčely v izraelském Tel Avivu. (Brousitch)

Související novinky

Slavné značky se dočkají navázání

Slavné značky se dočkají navázání

17.03.2023

Sledování televize a potažmo streamovacích služeb je i po pandemii Covidu-19 a s tím spojených lockdownech pořád na vzestupu a není se tedy čemu divit, že produkční společnosti hledají stále více… (více)

Kdo se stane novým Hitmanem?

Kdo se stane novým Hitmanem?

11.01.2014

7 let stará adaptace videoherního Hitmana vydělala téměř 100 milionů dolarů (tj. čtyřnásobek svého rozpočtu). Timothy Olyphant se ale do jejího pokračování nikdy nehrnul a tvůrci dlouho zvažovali,… (více)

71. Zlaté glóby - nominace

71. Zlaté glóby - nominace

12.12.2013

V odpoledních hodinách našeho času vyhlásila Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu nominace na 71. Zlaté glóby. Největšími favority se staly se sedmi nominacemi filmy 12 let v řetězech a… (více)

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

24.09.2013

65. ročník udělování cen Emmy, o nichž rozhodují členové The Academy of Television Arts and Sciences, nepřineslo žádné velké překvapení. Cenu za nejlepší dramatický seriál si konečně (a zaslouženě)… (více)

Reklama

Reklama