Reklama

Reklama

Ve jménu vlasti

(seriál)
  • USA Homeland (více)
Trailer 1
Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, (2011–2020), 84 h 32 min (Minutáž: 45–84 min)

Hudba:

Sean Callery

Hrají:

Claire Danes, Mandy Patinkin, Rupert Friend, Damian Lewis, Maury Sterling, F. Murray Abraham, Morena Baccarin, Jackson Pace, Morgan Saylor, Elizabeth Marvel (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(8) / Epizody(96)

Národní hrdina, nebo zakuklený terorista? Damian Lewis a Claire Danesová rozehrávají nebezpečnou partii v oceněném americkém seriálu. Ve jménu vlasti je americký veleúspěšný televizní seriál Howarda Gordona a Alexe Gansy, založený na motivy izraelského televizního seriálu Hatufim (česky: Váleční zajatci), jehož autorem je Gide'on Raf. Seriál se pohybuje na hranici psychologického thrilleru a dramatu. Hlavními postavami jsou agentka CIA Carrie Mathisonová (Claire Danes) a příslušník americké námořní pěchoty Nicholas Brody (Damian Lewis). Brody byl zajat během mise v Iráku teroristickou organizací Al-Káida a osm let byl držen jako válečný zajatec. Poté je objeven americkou speciální jednotkou Delta Force a jako válečný hrdina se vrací do Spojených států. Mathisonová jej však podezírá, že jej Al-Káida zlomila a stal se z něj terorista. (Česká televize)

(více)

Recenze (805)

golfista 

všechny recenze uživatele

Jestli některý z nových letošních seriálů stojí za vidění, pak určitě tenhle. Zatím jsem viděl prvních 7 dílů a musím říct, že jsem nadšen. Téma terorismu se ve scénářích seriálových tvůrců neobjevuje vůbec často, ale tohle pojetí je (zatím) velmi přesvědčivé. ... A tak jsem po dlouhé době ve stadiu netrpělivého očekávání každého nového dílu. (A to se mi stalo tuším naposledy u "Lostu" ...) ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Výjimečně hodnotím už po pilotním dílu, který mi v některých částech vyloženě vyrazil dech. A to jsem od něj čekala hodně. Damian Lewis v roli vojáka, který se po osmi letech vrací z iráckého zajetí zpět domů, opět hraje jako o život. V jeho stínu zatím poněkud zůstává Claire Danes jako agentka CIA Carrie Mathison, která Sgt. Brodyho považuje za nepřítele. Její postava je však stejně nejednoznačná. K tomu navíc tvůrci rozehrávají i motivy kolem vedlejších postav, ať už Brodyho manželky (v podání "fireflyovské" Moren Baccarin) či Carriina nadřízeného, kterého si střihl Mandy Patinkin. Seriál má skutečně našlápnuto k zajímavé a mrazivé "konspirační" podívané. Jisté je jedno: kabelovka Showtime si rozhodně nebude dělat starosti s nějakou politickou korektností. Naštěstí. / Po posledních dvou epizodách jsem naprosto nadšená z výkonu Claire Danes. Jak jsem si v průběhu seriálu stěžovala na to, že by to v roli ženy s bipolární poruchou mohla mnohem více rozjet a drží se příliš zpátky, ke konci tuto možnost dostala a manickou i depresivní fázi zahrála naprosto dokonale (prosila bych pro ni Zlatý glóbus :-)). Už se těším na druhou řadu. 1. série - 100% --- 2. série Wow! 100% Výstižný komentář: novoten --- Třetí série se vydala maličko jiným směrem, který se hlavně zpočátku zdál pro spoustu diváků nestravitelným. Tvůrci se více zaměřili na psychologickou stránku a šli dále i v rovině špionážní a politické hry. Obojí kvituji s povděkem, stejně jako bezútěšnost celé série. Tvůrci se nezalekli toho, že jejich dílo nebude tolik líbivé pro mainstreamového diváka, nepodléhají potřebě budovat stereotypní příběh a zároveň se vyhýbají tomu, aby se opakovali. Depresivní třetí řada už na rozdíl od těch prvních dvou není úplně "pro každého", ovšem ti, kteří zvládnou sledovat syrovější podívanou, budou v sedmém nebi. 3. série - 100% Čtvrtá série dokázala, že to jde i bez Brodyho. Povedený částečný restart seriálu rozhodně slibuje mnohé i do budoucna, přestože finále bylo takové nemastné neslané a po napínavých událostech v předchozích dílech je trochu zklamáním. 4. série - 100% V páté řadě jsme se přesunuli do Německa a tvůrci rozjeli až mrazivě aktuální příběh, ve kterém nechybělo dění v Sýrii, Islámský stát, Rusové a únik tajných dokumentů. Vše, co momentálně hýbe světem, v jedné velice podařené sérii, která dokazuje, že Homeland má stále co nabídnout a tvůrci nehodlají přešlapovat na místě. A vzhledem k útokům v Paříži se zase potvrdilo, že dokážou být aktuální, až to hezké není. To vše bylo završeno pro mě zatím nejdepresivnějším season finale Homelandu. 5. série - 100% Politická témata v seriálech jsou pro mě vyloženě slast, takže jsem uvítala, že se šestá série zaměřila na děj kolem nově zvolené prezidentky a rozsáhlého spiknutí. I přes pozvolnější rozjezd nám tahle řada opět nabídla nervy drásající podívanou, jako obvykle reflektující současnou situaci ve světě. A finále, ve kterém nás opustila jedna z oblíbených postav, krásně rozehrálo to, co nás čeká v další řadě. 6. série - 100% Zdá se až neuvěřitelné, že tvůrci dokážou i v sedmé řadě nabídnout opět zajímavý příběh. Vzhledem k současným událostem v USA se rozhodli podruhé za sebou zůstat právě tam a zaměřit se na rozdělenost ve společnosti, které lze využít k totálnímu rozložení politického systému. Někomu se může zdát, že ovlivňování událostí pomocí ruské propagandy je příliš laciné téma, je také jasné, že rusofilové a naivkové to budou považovat za nesmysl, pravdou je, že ze strany tvůrců to byla opět trefa do černého. Tahle řada byla jedna velká jízda, ve které si Claire Danes svým výkonem řekla o další Emmy. Jsem hodně zvědavá, co nám naservírují v závěrečné osmé řadě. 7. série - 100% () (méně) (více)

Lima 

všechny recenze uživatele

Jó špión, ten tvrdej chleba má. Nejsem fanda alternativních  historických  reálií se skutečně žijícími osobnostmi, ale tohle je vyjímka. Fantastický seriál, po většinu sérií zcela nepředvídatelný. Je obdivuhodné, jakou psychologickou proměnou Carrie Mathison napříč celým seriálem prošla, tomu se, milá Claire, říká životní role. A úplně poslední díl mě naprosto rozsekal, v úžasu z toho, jak geniálně hořkosladké zakončení celému příběhu dali. Vím, že to k tomu svádí, ale doufám, že žádné pokračování, žádný přídavek už nenatočí, takhle je to perfektní. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Upsal jsem duši dalšímu seriálu, na který bych se rád, pokud možno, chtěl dívat poctivě díl po dílu. Bůhví kolik jich už je, ale Homeland bude zaručeně jeden z těch, na které prostě jen tak nezapomenu. Nápad v něm je totiž opravdu brilantní a zpracovává myšlenku, o které se po světě muselo mluvit minimálně od roku 2001 rovnou několikrát. Do toho Damian Lewis je naprosto perfektní. On byl vždycky perfektní, ale až seriál Na doživotí z něj udělalo člověka, na kterého se prakticky nezapomíná. No a jeho další projekt a seriál, ve kterém hraje titulku, z něj už pomalu začíná dělat člověka, který bude zlatým písmem zaznamenán v době, které vládnou především seriály. Homeland je prostě skvělej. Uvidíme, jako již tradičně u seriálu bývá zvykem, jak se to bude všecko odvíjet dál. Po první sérii ale mohu říct, že vývoj může být prakticky jakýkoliv. A to je přesně to, co ze seriálu činí něco absolutně božího a nevyzpytatelného...(9/10) ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónov║ Zo začiatku, prvé diely ma nechávali dosť chladným. Postupne to ale naberá grády, príbeh sa zamotáva a každou sériou to na záver riadne zamáva či už v dobrom alebo zlom. Niektoré úseky ale nemusia byť úplne tip top vyprofilované ale ináč to drží v dobrom napätí. Ako nápad/ námet na dnešnú to je priam ušité. /70%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nejlepší nový seriál letošní sezony a obrovská šance, kterou tvůrci nesmí zkazit, jinak už přestanu věřit na zázraky. Autoři výborným způsobem vykreslují postavy v různém světle, nikdo tu není úplně jednoduchý, což působí velmi atraktivně. Všemu však vládne "znovu-nalezený americký syn" Brody a "nesu na bedrech bezpečnost celého národa" Carrie. Konspirace, osobní krize, dilemata, vyrovnání se s vojenskou/vládní službou a vším, co se jí musí obětovat, národní paranoia... Miluju Ameriku. Po E06: jak mě může každý díl něčím překvapovat, klást nové otázky, přinášet nová témata (sexuální chtíč podpořený vzájemnou nebezpečností, paranoiou a pochopením ve dramatu o bezpečnosti národa?) a v neposlední řadě udržet každou hodinu diváka napnutého jak strunu? // Sezóna 6 a 7 potvrzuje aktuálnější témata, ale také velkou nevyváženost příběhu. Poslední sezona 8 tak pro mě nepředstavovala zrovna velká očekávání, dostal jsem se k ní po více jak roce, ale o to s chutí vidět, kam to Carrier dotáhne a ... stálo to za to. Musím přiznat, že poslední sezona rozhodně překonala očekávání a vytváří působivou tečku za mnoha sezonami vynikajícího seriálu s několika vrcholy i pády. Bylo to dojemné a díky konci, si seriál pro mě udržel i původní 5* hodnocení, které především po excelentní první sezoně nebylo vždy dodrženo. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Po dvou vynikajících dílech zkrátka nevěřím, že to může nějak jít do kytek. Zdaleka nejlepší novinka sezóny. UPDATE: Poslední díl první sezóny natahovací fail, druhá série slabší, ale pořád dobrá, naopak s vynikajícím finále! ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

1. seria - 70%, 2. seria - 90% (ocenujem ten posun nerobit iba kopiu I. serie a vyvoj postav dalej, nez som ocakaval, plus prijemne mrazenie z toho, co potom nastoleni novej sachovnice ponukne 3. seria) ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Showtime opakuje "Dexter koncept"; tentokrát v hávu Mandžuského kandidáta. A dle úvodu to vypadá, že i neméně zajímavě a kvalitně. Obavy z Claire Danes se rozplynou při její první scéně s Lewisem tváří v tvář. To napětí a chemie mezi nimi... Nepopsatelné. Pokud Showtime postaví celou sérii právě na tomto, mám(e) se na co těšit; zvlášť pokud se vydají cestou neočividných zvratů a nebudou se zdráhat překročit hranice politické korektnosti. S1: Pokud se tvůrci zrovna nebáli zvratů či se věnovali ústřednímu duu, tak to funguje na výbornou. To co tomu nakonec podkopává nohy je závěr; tohle mělo mít jednu sezónu. Ne, že by otevřená vrata neslibovala zajímavé peripetie i nadále, ale vše od začátku spěje k tomu jedinému momentu, který nakonec nenastane. Ani tak to není špatné. V mnoha ohledech jde i o logické vyústění. Jen... Jen tam vše od telefonátu s dcerou nesedne. Navíc vzhledem ke kvalitám a sevřenosti celé série překvapí množství nedořešeností v poslední epizodě. Je prostě na jiné vlně než díly před ní. S2: Začíná se několika oslími můstky, aby se dostali zpět do hry všichni hráči z první řady, ale jakmile se to od druhé epizody rozjede, tak je až překvapivé, co vše si tvůrci dovolí, k jakým zvratům mají odvahu a jaké tempo nasadí. Až se dostanou do momentu, kde stejně jako v minulé sérii udělají veletoč, kterým to zdánlivě zazdí, zvolní tempo a... A tentokrát neudělají stejnou chybu jako minule a tak ono příslovečné ticho před bouří plní svůj účel více než důstojné finální tečce. A pokud jsem po první sérii byl na druhou "pouze" zvědav, tak po této se na třetí regulérně těším. S3: Což byla chyba, protože třetí řada se nevyhnula (staro)novým problémům. Opět je v ní hluchá pasáž; a to hned v úvodní čtveřici epizod. Brodyho rodině je v první třetině věnováno neúměrné množství prostoru, které nemá sebemenší opodstatnění pro pozdější vývoj a je to ukázkový příklad seriálové vaty. Ona i postava Brodyho je již evidentní přebytečná koule u nohy. Škoda také, že tvůrci Carrie dostali do bludného kruhu "neuposlechne rozkaz - jedná na vlastní pěst - udělají na ni bububu". Bylo to i v minulých sériích, ale zde je to díl za dílem a tak okaté, že to funguje jen a pouze díky Claire Danes. Když se k tomu přičte, že celá série od počátku příliš očividně míří k "tomu" jednomu momentu, tak se žádné nadšení nekoná. Spokojenost však ano, protože herci to táhnou a veškeré čistě špionážní pasáže jsou stále ještě napínavé jako máloco. S4: Odproštění od rodinných i vztahových peripetií ve prospěch plného soustředění se na špiónské hrátky je jedině ku prospěchu; rázem je to nepoměrně zajímavější i napínavější, byť se nejednou více než kdy předtím projevují čtyřiadvacítkové kořeny tvůrců. Ovšem hned několik epizod a pasáží (vesměs komplet 6. - 11. epizoda) je tím vůbec nejlepším, s čím doposud Homeland přišel a tak se i ona nevyhnutelná vatózní výplň v některých dílech dá bez problémů snést; zvlášť když tentokrát nenudí, byť zdržuje a zapříčiňuje mnohdy nevyrovnané tempo. S5: Sezóna, která dojela na povinnost mít dvanáct epizod. Kdyby si vystačila s polovičním rozsahem, tak je v ní materiál na vůbec nejlepší řadu, ale takto byla nacpána vatou, která vyznívá do ztracena, snaží se být aktuální a vůbec je k uzoufání... Výplňková a tak nutí dělat postavy neskutečné hlouposti kolem sto a jednoho MacGuffinu. Nejhůře to v tomto ohledu odnese Quinnova linie, ale ušetřena nezůstane žádná. Škoda, základ je totiž výtečný i sympatický, ale to vaření z vody to poslalo do kopru. | S1: 4/5 | S2: 5/5 | S3: 3/5 | S4: 4/5 | S5: 3/5 () (méně) (více)

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Obsahuje náznaky spoilerů. Maniodepresivní agentka vs. po letech se navrátivší válečný zajatec, k tomu všudypřítomná hrozba terorismu a náhled na něj z úhlu pohledu jedné rodiny. Homeland ve správnou chvíli svým tématem šikovně vyplnil prázdné místo na seriálovém poli, a kupředu táhne jak díky nervydrásající akci, tak díky vynikajícímu hereckému obsazení, které udrží divákovu pozornost i skrze hluchá místa. Jednoznačně největším tahounem je v tomhle ohledu Claire Danes, která svou komplexní a zajímavou postavu Carrie ztvárňuje dech beroucím způsobem, sympatie si ale hravě získá i správňák Saul v podání Mandyho Patinkina. Hluchých míst je ale bohužel čím dál víc, a výsledný dojem navíc sráží absurdní a nevěrohodné náhody, které mají obrovský dopad na děj (např. nalezení záznamu, pád v lese při útěku). S časem (4. řada) se přidává i extrémně nelogické/neschopné jednání hlavních postav (Lockhart, Saul), Carrie je do toho čím dál vymatlanější, a to, co dělalo Homeland tak zajímavým (relativní realističnost s ohledem na téma) je rázem tatam. 1. série 80%, 2. série 70%, 3. série 60% (první polovina o Brodyho rodině je výrazně lepší než druhá o něm, neb Brody je nesmírně nudná postava), 4. série 50%, 5. série 55%, 6. série 70% (nemůžu uvěřit, ale i přes pomalejší rozjezd nakonec nejlepší série Homelandu hned po té první, Claire Danes na hereckém vrcholu a skutečně zajímavá zápletka, dolů to táhne jenom až směšně absurdní linka Quinna), 7. série 45% (aka "Už zase skáču přes žraloky" by Alex Gansa) P.S. Homeland s přehledem vede jako seriál s nejpříšernější otvíračkou všech dob. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

MUCH LESS THAN MEETS THE EYS. Reflexe Ameriky po 9/11 povrchní, představa práce armádních složek a tajných služeb naivní, triky s flashbacky a prolínačkami laciné. Premisa je zajímavá, postava Carrie výborně napsaná, ale jinak to takovému West Wingu nesahá ani po kotníky. (pilot plus 2. díl) Hype sezony. 7/10 ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 80% - Přestože se občas v seriálovém světě objeví příjemná akce nebo snaživí agenti, regulérní nástupce Jacka Bauera chyběl. A do jisté míry chybí pořád, ale s hudbou Seana Calleryho a nekompromisním obrazem politiky i světa špionských úkolů a intrik se stal Homeland jeho vzdáleným bratříčkem. Paranoia kolem seržanta Brodyho, emoce agentky Carrie nebo důvtip sympaťáka Saula vtáhnou do děje nápaditým pilotem i samotným odvážným tématem a je jen škoda, že se ve druhé polovině tempo občas překvapivě zasekne. I tak ale pod křídly Showtime vznikl další sugestivní seriál, jehož první sezóna byla teprve začátkem, který pomohl redefinovat žánr. Tím spíš, že tvůrci i při nejvyšších možnostech nikdy nezašli za hranici, kde by se z jejich dítka mohl stát přepálený zmatek. 2. série - 100% - Když by na nejvyšší hodnocení stačily jen brilantní dialogy; když i ze situace typu prohledávání kanceláře nebo projíždění kolem stojícího auta je bez nadsázky nervy drásající okamžik; když se ústřední parta herců předhání v co nejúžasnějším výkonu - to jsou chvíle, kdy se Homeland stává králem sezóny 2012 a dává nám do hlavy pořádné dilema. Chceme, aby se tvůrci zastavili na adekvátně nízkém počtu sérií nebo budeme Carrie fandit ještě pěkných pár let s rizikem zbytečného natahování zápletky? S paranoiou na druhou, kterou druhá řada přinesla, jsem byl ochoten klidně riskovat druhou možnost, přestože dnes už vím, že ta první by bývala lepší. 3. série - 90% - Unkillable, bringing misery wherever I go. Tíživé, místy zničující a v důsledku tak mnohem méně divácky líbivé než hra na kočku a myš nebo thrillerové naháněčky. Hlavní hrdinové tentokrát padají do nejedné sítě intrik a bolest i zklamání jsou na denním pořádku až tísnivě často. Politická špinavost se o Carrie či Saula otírá snad v každé epizodě a Brody či Dana čelí následkům vlastní minulosti. A seriál tak získává zcela novou tvář, která je na sledování o něco náročnější, ale jako celek se definitivně stává nadčasovým. 4. série - 70% - To, co se po epizodě The Star zdálo jako konec jedné éry a obtížné místo pro začátek něčeho nového, se skutečně stalo koncem jedné éry a začátkem nejistého tvoření nové Carrie, která ale ve výsledku dělá ty samé chyby - jen k nim chybí ona upřímná motivace, díky které jsem se do ní tři sezóny zpátky zamiloval. Celá linka s Aayanem totiž dělá ústřední hrdince medvědí službu a dřívějším činům a kličkám kolem Brodyho ubírá dojem jedinečnosti. Až když ve druhé polovině vygradují linky do výbušných střetů, při kterých tuhne krev v žilách, začínám hlavním charakterům zase fandit. Což nic nemění na tom, že některé zvraty či celé epizody jako by připluly z pozdějších sérií bauerovské 24. To sice není v žádném případě chyba z hlediska kvality, ale Homelandu ubírá jak na výjimečnosti, tak na zdánlivé realističnosti, kterou si v předchozích letech zvládal bez zaváhání udržovat. Od vyloženého zklamání a povzdechu nad začátkem cesty nikam tak pákistánskou baladu zachraňuje civilní finále, které dává prostor hercům, několika všeříkajícím pohledům a kratičkým úderným dialogům. Vtíravý pocit promarněné šance na odchod na samotném vrcholu ale setřást nedokážu. 5. série - 70% - Renesance se (nakonec) nekoná. Zatímco loni se sezóna zdlouhavě rozjížděla, aby získala větší náboj ve druhé polovině, letos je to přesně naopak. Sugestivní pocit paranoie střídají chladnokrevné činy na obou stranách barikády, Carrie je opět na hraně svých sil a intriky brnkají na nervové struny všech zúčastněných - aby se všechno sesypalo na hromádku předvídatelných, náhodných a podivně napsaných klišé. Alex Gansa se jako hlavní tvůrce rád chlubí tím, jak scénáristé nasávají aktuální informace a zapracovávají je do děje. Bohužel mám pocit, že se jim poznámky na téma Islámského státu, úniku informací nebo Vladimíra Putina poněkud pomíchaly a kvůli tomu zašantročily i rozumné pointy. Protože dostal seriál s postavou Allison překvapivě svěží náboj, strašně mě tenhle rozpačitý výsledek mrzí. Tím spíš, že dokazuje, že jestli by tvůrci měli v posledních letech dostat za něco pohlavek, je to za způsob, jakým (ne)umí psát tak vděčnou postavu, jakou je Peter Quinn. 6. série - 80% - Další důkaz, že seriál funguje nejlépe, když rozehrává osudy postav v realisticky dramatických kulisách. Ono nutkání tvůrců být za každou cenu společensky aktuální je totiž i tentokrát ve výsledku na škodu, protože na každou dobrou scénu připadá jeden utahaný dialog s blízkovýchodní vedlejší postavou na politicko-ekonomické téma. Původně jsem byl dokonce ještě větší pesimista. Zatímco na konci minulé řady vše nasvědčovalo tomu, že dny Petera Quinna jsou sečteny, vstupuje do nové série jen pár dějových měsíců od posledních událostí sice ve zbídačeném, ale původním nevratným prognózám zcela nepodobném stavu. Ději ale chci jít naproti, takže když pomine prvotní rozčarování a příběh se přestane soustředit na nezajímavého Sekoua, začne dokonale fungovat paranoidní atmosféra a herecký trojlístek Danes-Friend-Marvel podává výkony doslova dech beroucí. Homeland je opět na začátku, pravděpodobně na tom posledním. Televizní nesmrtelností už tvůrci pohrdli, něco mě ale pořád nutí přát jim cílovou rovinku bez zakopnutí. 7. série - 60% - Gansa a spol. chtějí mít všechno a často kvůli tomu nemají téměř nic. Zabředávají do pokusů o reflexi současných palčivých témat (Rusko, americké prezidentství a důvěra v něj, média) a pokaždé, když už už chytají některou z problematik, pomohou si, tak jako mnohokrát předtím, přestřelkou jak vystřiženou z eskapád Jacka Bauera a tím veškerou svou realističnost posílají velmi rychle k šípku. Zásadní zvraty se občas dějí mimo záběr, případně se otevřeně inspirují oscarovými snímky nedávných let (Argo, Most špionů), v případě nutnosti přibrzdění zápletky přichází ke slovu další kapitola emocionálního vydírání v podobě Franny a celý koncept pomalého finále s příhodně vyřešenými nebo zcela ignorovanými pointami se mi tento rok už definitivně zajídá. Proto díky bohu za fenomenální Claire Danes a spolehlivého Patinkina, kteří k hodnocení sami o sobě přidávají desítky procent a s několika zdatně přihrávajícími vedlejšími herci (Roache, Bridges) jako jedni z mála zúčastněných obhajují další pokračování kdysi výtečného kousku. 8. série - 70% - Po dvouleté pauze ve vysílání a dopředu avizovaném návratu na Blízký východ se mi další kapitola zdála až zbytečná, tím spíš, že experimentování s ruskou stranou naposledy nedopadlo zrovna na výbornou. Docela dlouho to navíc vypadá, že seriál se poněkud "přesloužil", že už v dnešním světě nemá místo a že se vrací k zapomenutým věcem, na které není ve dvacátých letech místo. Od chvíle, kdy přesně v duchu starých dobrých časů začne snad každá linka jít po stránce vývoje události do příkopu, je to ale ten starý dobrý Homeland plný napětí a ve kterém hlavní role hrají právě ti dva, kteří jej táhnou od samého začátku. Jak Claire Danes, tak Mandy Patinkin se překonávají a je škoda, že centrální dějová linka odletí jako když utne a že jedním z hlavních hráčů je ovlivnitelný zbabělec Hayes. Je to právě množství prostoru pro tuhle nevydařenou postavu, které zas a znovu ukazuje, že tvůrci ani na samém konci neumí uhnout od doslovného a až úsměvně zabejčeného zobrazování politických preferencí do vlastních scénářů. Měřítko se kvůli zmíněnému mění do nevěrohodného poměru, což je nejvíc patrné na samém konci, v příjemně přímočarém a zároveň všeobjímajícím finále. Carrie, Saul, Brody, Quinn a všichni ostatní dávno promeškali šanci na mramorovanou nadčasovost a z poslední sezóny mám dojmy stejné jako ze seriálu jako celku, tedy že méně je někdy přeci jen více. Vzpomínám rád, ale bez občas nakyslého dojezdu už si je představit neumím. () (méně) (více)

dO_od 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

// 4. řada: Momentálně nejlepší špionážní potažmo válečné drama, které je k dostání. Herci v životní formě, nejdravější akce a nejvyhrocenější emoce, to všechno v narůstajícím tempu ovlečeném navýšeným rozpočtem, živými kulisami a dokonalou hudbou. Homeland je momentální King on the Hill co se televize týče. Tak už k tomu koukejte sednout, protože tady se píše historie. 5. řada: "I wanted the darkness. I fucking asked for it." Tak jo, zpomalíme, hodně to zpomalíme - Homeland letos pečlivě obměnil svojí dosavadní kostru, podobně jako tomu bylo ve čtvrté řadě a tentokrát se vydal do míst, která jsou nám, evropanům, mnohem bližší. A rozpoutal teror. Teror, který byl aktuálnější, než by se nám líbilo. Problém je, že zatímco se tvůrcům podařilo updatovat skoro všechny důležité prvky, na ten hlavní zapomněli. Nového hrdinu. Carrie už jím totiž není a ani být nechce a je to znát.. bohužel je to znát. Tak snad si to uvědomí dřív, než bude pozdě. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Už jsem příliš velký na pohádky o zlém Alibabovi, který ukradl letadla a zákeřně napadl hodné USA. Proto jsem původně nechtěl podporovat teroristickou paranoiu sledováním tohoto seriálu, ale když jsem na něj slyšel chvalozpěvy ze všech světových stran, tak jsem neodolal pokušení. Nebylo to zlé. Zvlášť mne potěšilo, že Homeland se sice postavil na stranu západní civilizace, ale neváhal si přitom rýpnout do protiteroristického zákona, kterým se dá omluvit každá prasárna CIA, FBI či dalších profesionálních lhářů, na jejichž výzvu ke spolupráci v zájmu národní bezpečnosti bych s radostí reagoval zdviženým prostředníčkem a následným útěkem v dešti kulek. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Bylo by sice zajímavé, kdyby se Homeland pokusil udělat pro výzvědné služby to, co pro policejní práci dokázal The Wire, ale ono nakonec vůbec nevadí, že zdejší realistické jádro je občas obaleno nějakou hollywoodskou senzaci, či absurdní náhodou, která situaci pořádně opepří. Na jedné straně máme brilantní tým CIA a proti nim fanatické, ale neméně chytré teroristické organizace. Tedy klasický boj "dobra a zla", který se snaží těžit ze skutečných událostí a realistických postupů. Krása seriálu však spočívá v tom, že mezi těmito institucemi osciluje charismatická agentka balancující na hranici geniality a šílenství a voják-hrdina, který si ne a ne vybrat stranu. Homeland oplývá výbornou atmosférou, vypjatými situacemi, ale zároveň neopomíjí ani propracovaný vývoj charakterů včetně jejich vedlejších vztahů, což je něco, co možná trochu scházelo v čistokrevně policejních seriálech jako je třeba The Shield. Speciálně je pak třeba dodat, že velkou porci úspěchu mají na svém triku skvělí herci... PS: Čtvrtá i pátá série jsou neméně super! 9/10 ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Homeland stojí na stejných základech jako Dexter. Tajemná hlavní mužská postava s charismatickým hlasem, sexy ženuškou a dětmi, s kterými to příliš neumí a vyschízovaná hlavní ženská postava s častými fucky. Pomalejší tempo první série mi vůbec nevadilo, protože postupné odkrývaní minulosti a Brodyho neobratnost v rodinném kruhu mě bez problémů donutily hltat každé slovo. Pokud jsem u Dextera žasnul, jak tvůrci ždímou Michaela a Jennifer, tak tady jsem nestačil zírat a už naprosto chápu tu záplavu ocenění. Vrcholem první série byl pro mě Brodyho telefonát s dcerou, tam se šlo až na dřeň. Druhá série zvýšila tempo, přibylo akce a celkově o kousek převýšila tu předchozí, jenže to už je tak trošku u Showtime pravidlo a u mnoha jejich hitů druhá série sice zvýší laťku, ale zároveň zůstane předčasným vrcholem seriálu (Dexter, Californication, Weeds). Homeland není látka na osm sérií, takže věřím v soudnost tvůrců, ale na tu třetí se těším neskutečně... Samozřejmě šla laťka dolů, klasika. 1. série: 90%, 2. série: 95%, 3. série: 75%, 4. série: 70%. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Dokonalý nástupca 24, ktorý sa však našťastie nesie vo vlastnom duchu a má čo povedať aj divákovi, ktorý očakáva len klasickú televíznu zábavu a na pridanú hodnotu až tak nehľadí. Výborne napísané postavy s uveriteľným vývojom, nečakané posuny na dejovej šachovnici, všadeprítomná paranoja, víťazstvá aj prehry na oboch stranách... Téma terorizmu snáď ešte nebola na malých obrazovkách prevedená tak inteligentne a súčasne elegantne. Zaslúžený úspech na všetkých frontách, ktorý Homelandu nejde nepriať. A že to mal vďaka nepôvodnému námetu o to ťažšie. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Zaujal mě námět Homelandu (a taky Claire Danes, ehm), tak jsem to dal i jako vpodstatě neseriálovec. Dojmy hodně rozporuplný, stejně jako vztah k hlavní hrdince, kterou by člověk občas chtěl utěšovat a občas jí pořádně nafackoval. Zahraný je to opravdu výborně, ale spousta věcí to kazila. Musej tam nacpat poměr mezi hlavníma postavama, i když je to postavený na hlavu, něco náhodou selže, v poslední chvíli záchrana a samozřejmě přemoudřelý dětičky. Ale hlavně mi tu vadí klasickej syndrom seriálu. Podle mě by to skvěle fungovalo jako film. Uzavřenej. Neroztahanej. Syndromem takovýhleho seriálu je to, že lidi prostě neudělaj věci, který by udělali, ne z vlastního rozhodnutí, ale protože jim to scénárista nedovolí, aby mohl bejt další díl/série. Takže žádná bomba... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V případě Homelandu mám pocit rozdvojení. Na jedné straně stojí nepopiratelné klady - skvěle napsané a špičkově zahrané charismatické postavy, výborný casting, který svedl dohromady několik báječných charakterních herců, ať už jde o Damiena Lewise v roli válečného veterána, Claire Danes jako psychicky nemocnou agentku či Mandy Patinkina v roli mazaného zpravodajského analytika. Všichni odvádí maximum a říkají si o ta největší uznání své herecké práce. Boj s terorismem je dlouhodobě aktuální a scénáristé umí šikovně udržovat napětí a opakovaně prodávají mezní situace, kdy si jejich hrdinové musí vybírat svou stranu. Seriál obratně kličkuje mezi žánry a jako mix krimithrilleru okořeněného prvky akčního žánru, psychologického dramatu a milostné romance funguje víc než dobře. Na druhé straně - jak to jen říci kulantně - zápletka je přitažená za vlasy, nezapře v sobě, že jejím předobrazem je izraelský seriál z prostředí, kde východisko vyprávění má jiný smysl; navíc Izraelci od počátku stavějí výhradně na psychologickém konfliktu a nejistotě. Spoustu efektních, byť diskutabilních prvků předloha pomíjí. V americkém seriálu se (anti)hrdinové chovají jako seriálové postavy, ne jako reální lidé a profesionálové ve svém oboru. Jak plyne čas, některé linie a postavy se jeví jako zbytečné, scénáristé zkrátka nevěděli, kam příběh směřovat a nechávali si je v záloze. Typické je to v případě Brodyho dcery nebo jeho bývalých kolegů mariňáků. Atraktivní je pozdější výlet do prostředí jihoamerického slumu a nahlédnutí do rozšklebených útrob rozestavěného mrakodrapu, ale po třech řadách říkám stop - další vytěžování původního nápadu smrdí stokrát nastavovanou kaší. Mnohem lepší by bylo, kdyby Česká televize překonala sebe samu a nakoupila obě série původní izraelské předlohy. Celkový dojem: 60 %. ()

Související novinky

Slavné značky se dočkají navázání

Slavné značky se dočkají navázání

17.03.2023

Sledování televize a potažmo streamovacích služeb je i po pandemii Covidu-19 a s tím spojených lockdownech pořád na vzestupu a není se tedy čemu divit, že produkční společnosti hledají stále více… (více)

Kdo se stane novým Hitmanem?

Kdo se stane novým Hitmanem?

11.01.2014

7 let stará adaptace videoherního Hitmana vydělala téměř 100 milionů dolarů (tj. čtyřnásobek svého rozpočtu). Timothy Olyphant se ale do jejího pokračování nikdy nehrnul a tvůrci dlouho zvažovali,… (více)

71. Zlaté glóby - nominace

71. Zlaté glóby - nominace

12.12.2013

V odpoledních hodinách našeho času vyhlásila Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu nominace na 71. Zlaté glóby. Největšími favority se staly se sedmi nominacemi filmy 12 let v řetězech a… (více)

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

24.09.2013

65. ročník udělování cen Emmy, o nichž rozhodují členové The Academy of Television Arts and Sciences, nepřineslo žádné velké překvapení. Cenu za nejlepší dramatický seriál si konečně (a zaslouženě)… (více)

Reklama

Reklama