Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj slovenského filmu se odehrává v zapadlé vesnici a líčí život činorodé matky a její dospívající dcery poznamenaný trpkými zkušenostmi s mužskou bezohledností. Zápletka vzdáleně připomíná Feničův debut Džusový román: sedmnáctiletá Pavla (v podání Veroniky Jeníkové) - pocházející z dávné nemanželské známosti - otěhotní s nezodpovědným vojákem z Čech, který se musí ženit s jinou dívkou... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (97)

zette 

všechny recenze uživatele

Film zaujme hezkou kamerou a skutecnymi realiemi ceskoslovenskeho socialismu. Neurazi ani herecke obsazeni. Namet taky neni spatny, ale zpusob, jakym je odvypraveny... Dalsi z rady slovenskych filmu z obdobi normalizace, ktery je pro drtivou vetsinu divaku nestravitelny. A to plati pro divaky dobove, tak dnesni. Tady tak vysoke hodnoceni nechapu. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

že by to byla vysloveně komedie se říct nedá, spíš taková sociologická sonda do života (žen) na východním okraji ČSSR... Pro mně to bylo spíš takové retro, podívat se, jak se tehdy na vesnici žilo.... Stojí asi za zmínku, že mi vždycky přišlo, že čím víc jede člověk na východ, tím hezčí jsou tam holky, což tenhle film vcelku potvrzuje. jen poznámka - pro Čechy, zvlášť pro ty, kteří už nezažili federaci, by si film skoor zasloužil titulky. občas jsem měl potíže i já, a to slovensky rozumím slušně... ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pověst filmu Pásla kone na betóne Milky Zimkové a Štefana Uhera předchází spor s Fero Feničem. A zároveň je to "kultový" film. Takže co si s ním má počít divák uvyklý na západní polovinu ČSR? Nutnost slovenských titulků a potřebu dočíst si původní prózu. Jinak nepřekročí rovinu poznání, která sotva odhalí dvě časové roviny děje. Východniarská mentalita je skutečným oříškem. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Jako lingvistická hříčka je to nesporně zajímavé, směs polštiny, slovenštiny, rusínštiny, moravštiny a určitě i ještě mnoha jiných vlivů se setkává ve východňárštině, která by měla být bezesporu uznána jako samostatný jazyk (hlavně proto, aby mohl vzniknout slovník). Film byl příliš nezajímavý, abych se věnovala něčemu jinému, než dešifrování hutoření. Matka se spustila s chlápkem, kterého prakticky neznala, dcera jde spolehlivě v jejích šlépějích. Toť vše, natočeno nezáživnou formou. ()

a0001 

všechny recenze uživatele

Ja viem, že je to pomaly náš kult, ale prečo? Je to jeden hnoj, bez príbehu, humoru, hereckých výkonov... Jednoducho grc nudných, trápnych rečí bez zmyslu, cieľu, nápadu. Ďalšia úbohosť z našej úbohej filmografie. Takej "Nevere po slovensky" nesiaha ani po prvý úd. Max 10% a aj to len tak z ľútosti. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (16)

  • Keďže režisér Uher a Zimková (Johana) mali o filme odlišné predstavy, sem-tam dochádzalo k sváru. Pohádali sa, dverami trieskali, lebo každý si stál za svojím. Zimková takto presadila aj pamätnú milostnú scénu pri studni pod orechom slovami: "Dopraj tej žene trochu lásky, nemôže byť stále len s kravami a, ak to nebude dobré, v najhoršom sa to vystrihne." Ale pred kamerou a zo štábu o tom nikto nevedel. Doteraz mnohí spomínajú, v akej pohode sa film nakrúcal. (Raccoon.city)
  • Režisér Štefan Uher chcel zo scenára vyškrtať konkrétne erotické scény, ale scenáristka, autorka diela a predstaviteľka hlavnej úlohy v jednej osobe, Emília Zimková, mu to nedovolila. (Raccoon.city)
  • Film mal pôvodne režírovať Fero Fenič, lenže na Kolibe ho nechceli, argumentujúc tým, že sa okrem dvoch dokumentov nijako zvlášť filmovo neprejavil. Keď sa Zimkovej predsa len podarilo Feniča presadiť a poslala mu scenár, bola nemilo prekvapená, keď zistila, že scenár bol úplne iný. Hlavná predstaviteľka Johana Ovšená tam mala asi tri obrazy, zrazu to bolo o vojakoch, o športovcoch, čo rezolútne odmietla a Koliba tak réžiu pridelila Štefanovi Uherovi. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama