Reklama

Reklama

Král je na mizině, a proto vítá, když si o jeho dceru Pampelišku řekne bohatý hispánský král. Pampeliška ale krále nemiluje a raději z domu prchne. Na útěku se potkává se synem chudé výměnkářky Honzou a vydávají se do světa spolu. Láska je bohužel nezachrání před smutným princezniným osudem. Neboť na podzim pampelišky mění svůj šat v bílé chmýří, které vítr rozfouká... Tentokrát jsme do cyklu Pohádka pro pamětníky vybrali českou klasiku – veršovanou pohádku Jaroslava Kvapila v televizní adaptaci z roku 1967 a v režii Ludvíka Ráži.  Jednoduché pojetí scény s náznakovou dekorací, ale i živým psem a ovečkami dává vyniknout hereckým výkonům Kláry Jernekové, Vladimíra Šmerala, Petra Kostky, Ilji Racka a dalších. (Česká televize)

(více)

Recenze (20)

Pitryx odpad!

všechny recenze uživatele

Tak ta mluva mne iritovala celou dobu. Škoda, protože herecké obsazení si zaslouží pochvalu. Ale pro mne je veršování v normální mluvě prostě nepřirozené a tím to končí. Navíc pro děti to byl dost zamotané. Už s tím vězením, jak se dostali ven a pak jak se dostali z tábora od prince z Hispánie bylo nedomyšlené. Celé to prostě nestálo za nic a nedávám ani tu dvacítku ze hereckou sestavu. A s tím brekem na konci to pohřbil autor definitivně. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Pohádkový příběh pro dospělé, který jsem jako malá copatá neměla ráda, postupně jsem si k němu však cestu našla.. Petr Kostka a Klára Jerneková jsou mladí, talentovaní, krásní, výborná volba stvořit tento filmový pár.. Princezna Pampeliška utíká ze zámku před vynuceným sňatkem, na cestě potkává obyčejného chasníka Honzu a ti dva se do sebe zamilují.. Pochvalu zaslouží krásné verše.. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Kvapilova baladická hra ve verších se s pohádkovým světem tak trochu míjí. Tragické finále, v němž se rozplývá sen o lásce i štěstí dvou mladých lidí, se režiséru Ludvíku Rážovi ale podařilo odlehčit lehkou básnickou metaforou, která Pampeliščin strašný osud vyjadřuje v souladu s původním autorským záměrem. Plejáda předních českých herců – od něžné Kláry Jernekové, pro niž Pampeliška znamenala jednu z nejvděčnějších příležitostí před kamerou, přes mladinkého Petra Kostku či výborného Vladimíra Šmerala až po vynikajícího Ilju Racka v roli mocného hispánského prince – vtiskla této osobité televizní inscenaci nezaměnitelnou pečeť svého umění beze stop po okázalé dramatičnosti. I po mnoha letech se jedná o mimořádný zážitek, který stojí za to si čas od času zopakovat. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Princezna Pampeliška zaujme hned několika věcmi. Ta první je patrná prakticky ihned. Celá pohádka je ve verších. Další zajímavostí je, že princezna nakonec zmizí, láska milenců není naplněna a příběh končí tragicky. Celý film se odehrává ve studiových dekoracích a děje se toho v něm opravdu hodně. Úklady, intriky, ale též hloupost Kocourkova. V příběhu byla též ukryta kritika tehdejších poměrů, alespoň já jsem to tak chápal, nicméně v tomto ohledu může být příběh hodně nadčasový. Na mě bylo těch motivů na jednu pohádku až moc, takže se z toho stala taková kaše, jako by ji vařili pejsek s kočičkou. Více minimalismu nebo zaměření se děje na to hlavní by prospělo... ()

duddek 

všechny recenze uživatele

Je to vlastně taková starší sestra Manon Lescaut (1970) – jak formou, tak i vývojem... Úvodní pasáž na zámku poněkud nudí, ale od té doby, co se Pampeliška s Honzou potkají, je to jako jízda na horské dráze a do poslední chvíle vlastně nevíte, jak to celé skončí. Skvěle vybraná ústřední dvojice, vybroušené verše, krásně zobrazené city a... píseň o lnu působivě zpívaná bez doprovodu hudby. ()

Galerie (64)

Reklama

Reklama